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市場調査レポート
商品コード
1445517

プロバイオティクス化粧品:市場シェア分析、業界動向と統計、成長予測(2024~2029)

Probiotic Cosmetic Products - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2024 - 2029)

出版日: | 発行: Mordor Intelligence | ページ情報: 英文 150 Pages | 納期: 2~3営業日

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プロバイオティクス化粧品:市場シェア分析、業界動向と統計、成長予測(2024~2029)
出版日: 2024年02月15日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 150 Pages
納期: 2~3営業日
ご注意事項 :
本レポートは最新情報反映のため適宜更新し、内容構成変更を行う場合があります。ご検討の際はお問い合わせください。
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概要

プロバイオティクス化粧品市場規模は、2024年に164億2,000万米ドルと推定され、2029年までに216億7,000万米ドルに達すると予測されており、予測期間(2024年から2029年)中に5.71%のCAGRで成長します。

プロバイオティクス化粧品-市場

主なハイライト

  • 主な機能性成分としてのプロバイオティクスの人気の高まりは、研究期間中に市場の成長を促進すると予想されるニキビ、しわ、シミなどのさまざまな肌の悩みに対する有効性のため、重要です。さらに、さまざまな消費者グループ、特にミレニアル世代の間で自然化粧品の臨床的証拠と有効性に対する意識の高まりに支えられ、自然化粧品に対する需要が高まったことも、市場の成長を加速させています。
  • 天然成分を含む製品への需要の高まりと、持続可能な原材料への移行により、従来の化粧品やパーソナルケア製品のメーカーも、プロバイオティクスなど、より天然成分を含む製品を導入しています。この傾向の結果、将来の製品発売も変化すると予測されます。
  • さらに、需要に応えて、特に化粧品に使用するための新しいプロバイオティクス成分がメーカーによって発売されています。たとえば、2022年4月、Probi(スウェーデン、ルンド)はSymriseと協力して、新しいスキンケア成分SymFermentを開発しました。この保湿有効成分は、同社の主張によると、プロビのプロバイオティクスの製品別であり、発酵によって生成されるものです。ラクトバチルス(乳酸菌)。
  • さらに、個人の外見、肌、髪、健康、ウェルネスの成長と、消費者が単一の開発に費やすことで最大の価値を引き出せる多機能美容製品の需要などの要因が、市場を推進すると予想される主要な動向です。今後数年間のプロバイオティクス化粧品市場。
  • また、人々がソーシャルメディアに時間を費やし、多くのファッションやスキンケアのインフルエンサーがシーンに登場するにつれ、ブランドはパートナーシップによってデジタルプレゼンスを拡大し、プロモーションを通じてブランドエクイティを高めることができます。これにより、企業のWebサイトへのトラフィックが増加し、化粧品ブランドは物流に最小限の注意を払って消費者に直接販売できるようになります。

プロバイオティクス化粧品市場動向

多機能製品の需要が高まる

  • プロバイオティクスのスキンケアソリューションを含み、多機能な機能を備えた美容液やクリームなど、特殊な製品の需要が増加しています。これらの製品は、しわ、肌の調子、炎症、ニキビなどの一般的な問題をターゲットにしているため、若者と高齢者が購入に興味を持っています。
  • 複数の利点を提供する1つの化粧品は、その多機能性によりますます人気が高まっており、消費者が購入するたびに最も高い費用対効果を得ることができます。また、このような製品は、持ち運びが容易になり、ゴミが減り、お金が節約できるため、旅行中にも役立ちます。
  • 多機能製品を使用することは、プラスチック廃棄物を削減するため、環境に優しい実践でもあります。複数の用途に使えるものを活用することで、プラスチックの廃棄を防ぐことができ、これも環境に優しい取り組みです。これらの要因はそのような製品の売上を促進し、それによって予測期間中に市場全体の成長を促進すると予想されます。女性は、消費者の時間と労力を節約し、さまざまな用途に最適なオプションを簡単に選択できるため、いくつかのスキンケア上の利点を備えた多目的ソリューションにますます注目しています。
  • たとえば、コスメティカイタリアによると、化粧品およびパーソナルケア製品の消費額は、2019年に798億4,000万ユーロ(854億3,000万米ドル)に達し、2021年には800億ユーロ(852億5,000万米ドル)以上に達しました。2021年に最も多くの化粧品を消費したのはドイツでした。約136億ユーロ(164億1,000万米ドル)。これにフランスとイタリアがそれぞれ約120億ユーロ(127億2,000万米ドル)と106億ユーロ(11.256米ドル)で続いた。
  • さらに、消費者はプロバイオティクスなどの純粋なオーガニックを含むスキンケア製品を求め続けています。さらに、製品の革新と発売により、今後数年間の市場の成長が促進されるでしょう。たとえば、2021年にシールドビューティーは、皮膚の健康を改善し、マイクロバイオームに栄養を与えることに特化したスキンケアコレクションを発売しました。 Night Life "Live"Probiotic+HASerumは、同社が発売した製品の1つで、皮膚のバリアを構築するための生きたプレバイオティクスとプロバイオティクスが含まれていると主張されています。

北米が市場で大きなシェアを握る

  • 北米では、環境への影響が少ない製品に対する需要の増加に支えられ、より健康的なライフスタイルを志向する人口の割合が増加しており、この地域の市場成長を推進する主な要因となっています。さらに、特にミレニアル世代の間で化粧品を含むプロバイオティクス製品の受け入れが増えていることも、今後数年間の市場の成長に寄与すると考えられます。
  • さらに、化学物質や合成製品の有害な影響についての認識は、市場の成長を促進するいくつかの要因です。個人が合成化学品によってもたらされるリスクをより認識するようになり、化学物質を含む製品の使用を避けるようになりました。いくつかの安価な化学製品の亜種によってもたらされる皮膚への悪影響は、この地域の消費者の知識を高め、人々が健康と天然製品の関係を理解するのに役立ち、プロバイオティクス化粧品などの自然製品の需要が増加しました。
  • これらの要因と、このような自然で環境に優しい製品に対する地域での需要の高まりに合わせて、多くの企業がこの地域に事業を拡大し、消費者を魅了して大きな市場シェアを獲得するために新製品を発売しています。
  • たとえば、2021年8月、トップクラスのクリーン臨床スキンケア企業の1つである、プロバイオティクス抽出物とスーパーフードを利用したTULAスキンケアは、セフォラを通じてカナダ市場に参入し、北米での存在感を拡大したと発表しました。

プロバイオティクス化粧品業界の概要

プロバイオティクス化粧品市場は細分化されており、さまざまな地域および世界のプレーヤーが存在します。企業は製品の拡充、機能の改善、マーケティング活動に投資しています。消費者の嗜好は常に変化するため、企業は市場で革新、運営、発展を続けなければなりません。さらに、組織はデジタルおよびソーシャルメディアを活用して新製品を宣伝し、市場シェアを獲得します。市場の主要企業には、Esse Skincare、L'Oreal SA、Unilever PLC、Estee Lauder Inc.、H&H Groupなどがあります。

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3か月のアナリストサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場の定義
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場力学

  • 市場促進要因
  • 市場抑制要因
  • ポーターのファイブフォース分析
    • 新規参入業者の脅威
    • 買い手の交渉力
    • 供給企業の交渉力
    • 代替製品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係の激しさ

第5章 市場セグメンテーション

  • 製品タイプ別
    • スキンケア
    • ヘアケア
    • その他の製品タイプ
  • 流通チャネル別
    • 専門店
    • スーパーマーケット/ハイパーマーケット
    • コンビニエンスストア
    • オンライン小売
    • その他の流通チャネル
  • 地域
    • 北米
      • 米国
      • カナダ
      • メキシコ
      • その他北米
    • 欧州
      • スペイン
      • 英国
      • ドイツ
      • フランス
      • イタリア
      • ロシア
      • その他欧州
    • アジア太平洋
      • 中国
      • 日本
      • インド
      • オーストラリア
      • その他アジア太平洋地域
    • 南米
      • ブラジル
      • アルゼンチン
      • その他南米
    • 中東とアフリカ
      • 南アフリカ
      • サウジアラビア
      • その他中東およびアフリカ

第6章 競合情勢

  • 市場シェア分析
  • 最も採用されている戦略
  • 企業プロファイル
    • L'Oreal SA
    • Esse Skincare
    • Unilever PLC
    • Estee Lauder Inc
    • H&H Group
    • Eminence Organic Skin Care
    • The Clorox Company
    • Andalou Naturals
    • Tula Life Inc.
    • LaFlore Probiotic Skincare

第7章 市場機会と将来の動向

目次
Product Code: 68371

The Probiotic Cosmetic Products Market size is estimated at USD 16.42 billion in 2024, and is expected to reach USD 21.67 billion by 2029, growing at a CAGR of 5.71% during the forecast period (2024-2029).

Probiotic Cosmetic Products - Market

Key Highlights

  • The rise in popularity of probiotics as a main functional ingredient is significant because of their efficiency against various skin concerns, such as acne, wrinkle, and blemishes which are anticipated to drive market growth during the study period. Furthermore, a rise in demand for natural cosmetics among various consumer groups, particularly millennials, supported by growing awareness about their clinical evidence and efficacy, has also increased the market's growth.
  • Owing to the growing demand for products with natural ingredients and due to a shift towards sustainable raw materials, manufacturers of conventional cosmetics and personal care products are also introducing products with more natural ingredients, like probiotics. Future product launches are predicted to shift as a result of this trend.
  • Additionally, catering to the demand, new probiotic ingredients are being launched by manufacturers specifically to use in cosmetic products. For instance, in April 2022, Probi (Lund, Sweden), in collaboration with Symrise, created a new skincare ingredient, SymFerment, a moisturizing active ingredient that the company claims is based on a byproduct of Probi's probiotic that is produced by the fermentation of Lactiplantibacillus (Lactobacillus).
  • Moreover, factors such as growth in personal appearance, skin, hair, health, and wellness coupled with demand for multi-functional beauty products, which allow consumers to extract maximum value by spending on a single development, are the key trends expected to drive the probiotic cosmetic products market in the coming years.
  • Also, as people spend time on social media and many fashion and skincare influencers burst onto the scene, brands could proliferate their digital presence with partnerships and increase their brand equity through promotions. This, in turn, is increasing traffic to the company websites and allowing cosmetic brands to sell direct-to-consumer with minimal focus on logistics.

Probiotic Cosmetic Products Market Trends

Increasing Demand For Multi-functionality products

  • There has been an increase in demand for specialized products, including serums and creams containing probiotic skincare solutions and having multifunctional features. The young and the old population are interested in buying them because the products target common issues like wrinkles, skin tone, inflammation, and acne.
  • A single cosmetic product that offers several benefits is becoming increasingly popular due to its multifunctionality, which helps consumers get the most bang for their buck with each purchase. Also, such products come in handy while traveling as they become easy to carry, reduce waste, and save money.
  • Using multifunctional products is also an eco-friendly practice as it reduces plastic waste. Utilizing things with several uses helps prevent plastic waste, which is another eco-friendly approach. These factors are anticipated to drive the sales of such products, thereby boosting the growth of the entire market during the forecast period. Women are increasingly turning to multipurpose solutions with several skincare benefits because they save consumers' time and effort and make it simpler to select the best options for various uses.
  • For instance, according to Cosmetica Italia, the consumption value of cosmetics and personal care products reached 79.84 billion euros (USD 85.43 billion) in 2019 and over 80 billion euros (USD 85.25 billion) in 2021. Germany consumed the largest cosmetics in 2021, valued at approximately 13.6 billion euros (USD 16.41 billion). This was followed by France and Italy, at about 12 billion euros (USD 12.72 billion) and 10.6 billion euros (USD 11.256), respectively.
  • Additionally, consumers continuously seek skincare products with pure organics, such as probiotics. Furthermore, product innovation and launches will drive market growth in the coming years. For instance, in 2021, Shielded Beauty launched its skincare collection specific to improving skin health and nourishing the microbiome. Night Life "Live" Probiotic + HASerum is one of the products launched by the company, which is claimed to include live pre-and probiotics to build the skin's barrier.

North America Holds Significant Share in the Market

  • North America has witnessed an increase in the percentage of the population inclined towards healthier lifestyles, supported by a rise in demand for products that have a low impact on the environment are the major factors driving the market growth in the region. Additionally, the growing acceptance of probiotic products, including cosmetics, especially among millennials, will likely contribute to the market's growth in the coming years.
  • Furthermore, awareness about the harmful effects of chemicals and synthetic products are a few factors enhancing the market's growth. As individuals become more aware of the risks posed by synthetic chemical items, they are avoiding utilizing products that include chemicals. The harmful effects on skin brought on by a few less expensive chemical product variants have raised consumer knowledge in the region and helped people comprehend the link between health and natural products, increasing demand for natural goods like probiotic cosmetics.
  • In line with these factors and the growing demand for such natural and environmentally friendly products in the regions, many players are expanding their businesses into the region and launching new products to attract consumers and grab a significant market share.
  • For instance, in August 2021, one of the top clean clinical skincare companies, TULA Skincare powered by probiotic extracts and superfoods, announced that it expanded its presence in North America by entering the Canadian market through Sephora.

Probiotic Cosmetic Products Industry Overview

The probiotic cosmetics market is fragmented, with various regional and global players. Companies are investing in expanding their product offerings, improving functionality, and marketing activities. Due to constantly changing consumer preferences, firms must continue to innovate, operate, and develop in the market. Furthermore, organizations leverage digital and social media to promote new products and gain market share. Key players in the market include Esse Skincare, L'Oreal S.A., Unilever PLC, Estee Lauder Inc., and H&H Group.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS

  • 4.1 Market Drivers
  • 4.2 Market Restraints
  • 4.3 Porter's Five Forces Analysis
    • 4.3.1 Threat of New Entrants
    • 4.3.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
    • 4.3.3 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.3.4 Threat of Substitute Products
    • 4.3.5 Intensity of Competitive Rivalry

5 MARKET SEGMENTATION

  • 5.1 By Product Type
    • 5.1.1 Skin Care
    • 5.1.2 Hair Care
    • 5.1.3 Other Product Types
  • 5.2 By Distribution Channel
    • 5.2.1 Speciality Stores
    • 5.2.2 Supermarkets/Hypermarkets
    • 5.2.3 Convenience Stores
    • 5.2.4 Online Retail
    • 5.2.5 Other Distribution Channels
  • 5.3 Geography
    • 5.3.1 North America
      • 5.3.1.1 United States
      • 5.3.1.2 Canada
      • 5.3.1.3 Mexico
      • 5.3.1.4 Rest of North America
    • 5.3.2 Europe
      • 5.3.2.1 Spain
      • 5.3.2.2 United Kingdom
      • 5.3.2.3 Germany
      • 5.3.2.4 France
      • 5.3.2.5 Italy
      • 5.3.2.6 Russia
      • 5.3.2.7 Rest of Europe
    • 5.3.3 Asia-Pacific
      • 5.3.3.1 China
      • 5.3.3.2 Japan
      • 5.3.3.3 India
      • 5.3.3.4 Australia
      • 5.3.3.5 Rest of Asia-Pacific
    • 5.3.4 South America
      • 5.3.4.1 Brazil
      • 5.3.4.2 Argentina
      • 5.3.4.3 Rest of South America
    • 5.3.5 Middle-East and Africa
      • 5.3.5.1 South Africa
      • 5.3.5.2 Saudi Arabia
      • 5.3.5.3 Rest of Middle-East and Africa

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Market Share Analysis
  • 6.2 Most Adopted Strategies
  • 6.3 Company Profiles
    • 6.3.1 L'Oreal S.A.
    • 6.3.2 Esse Skincare
    • 6.3.3 Unilever PLC
    • 6.3.4 Estee Lauder Inc
    • 6.3.5 H&H Group
    • 6.3.6 Eminence Organic Skin Care
    • 6.3.7 The Clorox Company
    • 6.3.8 Andalou Naturals
    • 6.3.9 Tula Life Inc.
    • 6.3.10 LaFlore Probiotic Skincare

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS