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市場調査レポート
商品コード
1445512

ピーナッツオイル: 市場シェア分析、業界動向と統計、成長予測(2024~2029年)

Peanut Oil - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2024 - 2029)

出版日: | 発行: Mordor Intelligence | ページ情報: 英文 100 Pages | 納期: 2~3営業日

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ピーナッツオイル: 市場シェア分析、業界動向と統計、成長予測(2024~2029年)
出版日: 2024年02月15日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 100 Pages
納期: 2~3営業日
ご注意事項 :
本レポートは最新情報反映のため適宜更新し、内容構成変更を行う場合があります。ご検討の際はお問い合わせください。
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概要

ピーナッツオイル市場規模は2024年に110億5,000万米ドルと推定され、2029年までに123億8,000万米ドルに達すると予測されており、予測期間(2024年から2029年)中に2.30%のCAGRで成長します。

ピーナッツオイル- 市場

主なハイライト

  • 栄養価が高く、人々が免疫力を高める成分を求めているため、ピーナッツオイルに対する小売需要が増加しています。 Beare-Rogers氏が雑誌「International Union Of Pure And Applied Chemistry」に発表した研究によると、ピーナッツオイルにはもともと飽和脂肪が少なく、コレステロールやトランス脂肪が含まれていません。
  • 一価不飽和脂肪酸(MUFA)であるオレイン酸は、その組成の52%を占めます。多価不飽和脂肪酸(PUFA)のリノール酸が32%を占めます。さらに、このオイルは、抗酸化物質、ビタミンE、フィトステロール、スクワレン、p-クマル酸などの天然物質の供給源であり、これらはすべて健康の維持に役立ちます。オレイン酸含有量が高いため、ピーナッツオイルには幅広い生物学的利点があります。
  • ピーナッツオイルは食品業界に限定されず、化粧品やパーソナルケア業界を含む他の多くの分野で幅広い用途があります。たとえば、乾燥肌の保湿や湿疹などの皮膚疾患の治療に外用として使用され、多くのパーソナルケア製品の一部となっています。また、ビタミンEの優れた供給源であり、抗酸化作用もあります。
  • さらに、すべての加工植物油と同様に、精製ピーナッツオイルは精製、漂白、脱臭されています。この工程を経ることで、オイルからアレルギー性たんぱく質成分が失われ、非アレルギー性となります。ピーナッツ研究所によると、国際的なファストフードフランチャイズで使用されるピーナッツオイルの主な形態は精製されたものです。精製ピーナッツオイルは、トランス脂肪やアレルゲンを含まず、非常に安定した風味豊かな食用油です。精製ピーナッツオイルは煙点が高く、飽和脂肪含量が極めて低いため、揚げ物によく使われる油です。
  • 「2004年食品アレルゲンの表示および消費者保護法」第203条、第7条、パート Cc1.qq.2.1によると、この修正条項では、高度に精製された油は重大な食物アレルゲンの定義から免除されているため、請願は行われません。したがって、世界中で精製ピーナッツオイルの利用が増加しています。

ピーナッツオイル市場動向

スキンケア製品におけるピーナッツオイルの利点に対する意識の高まり

  • 近代化の文化の高まりに伴い、消費者のライフスタイルも日々変化しています。消費者は日常生活の中で天然物を使用する傾向にあります。さらに、科学技術の発展に伴い、消費者もオーガニック成分をベースにしたスキンケア化粧品の利点を認識するようになり、ピーナッツオイルなどの天然成分の需要が高まっています。
  • たとえば、消費者はピーナッツオイルベースのスキンケア製品を好みます。なぜなら、それらは赤みを抑えながら軽微な刺激を和らげるのに役立つからです。最終的には、ビタミンE含有量に含まれる抗酸化力が老化と戦うのに役立ちます。
  • ピーナッツオイルは豊富な皮膚軟化剤として、肌の状態を整えて潤いを与え、見た目も感触もより柔らかく、より滑らかで、より輝くようにします。硬化ピーナッツオイルは粘度増加剤としても機能するため、スキンケア業界の重要な部分となっています。ピーナッツオイルは脂肪含有量が高いため、マッサージオイルの優れたファンデーションです。
  • いくつかの化粧品メーカーは、スキンケア製品やヘアケア製品の皮膚軟化剤として強化ピーナッツオイルを使用しています。化粧品メーカーは、栄養素を保持したフレーバーを注入した植物ベースのオイルを使用して、魅力的な石鹸、美容液、その他の製品を作成しています。たとえば、化粧品業界や製薬業界では、Henry Lamotte Oils GmbHが提供するピーナッツオイルを使用できます。
  • したがって、日常生活におけるピーナッツオイルベースの製品の需要の高まりに伴い、消費者はピーナッツオイル市場に向かう傾向にあり、これも市場を大きく牽引しています。

アジア太平洋が最大の市場シェアを保持

  • アジア太平洋はピーナッツオイルの最大の市場です。中国やインドなどの国は、世界のピーナッツオイル消費の大部分を占めています。米国農務省によると、2021年度のインドのピーナッツオイルの消費量は117万トンであったのに対し、中国の同会計年度の消費量は約328万トンでした。
  • さらに、ピーナッツオイルは、異なる色と自然な味を提供し、提供される料理に心地よい香りを与えるため、主にアジア諸国で料理に使用されます。提供される料理の味を倍増させるのに役立ちます。
  • ピーナッツ研究所によると、精製されたピーナッツオイルは揚げ物に最適な独特の品質を持っています。精製ピーナッツオイルは、食品の表面をカリカリに保ち、内部を非常にしっとりとした状態に保つ高温に達することができるため、風味が優れていることに加えて、世界で最も広く使用されている揚げ油の1つでもあります。
  • どちらのタイプのピーナッツオイルもあらゆる種類の料理に使用されてきましたが、多くのレストランでは、その適応性と安定した風味のため、揚げ物用の精製ピーナッツオイルが長い間好まれてきました。
  • ピーナッツオイルには心臓に良い一価不飽和脂肪が豊富に含まれているため、悪玉コレステロールとしても知られる消費者の低密度リポタンパク質(LDL)を下げるのにも役立ちます。さまざまな健康上の利点があるため、この地域の消費者はピーナッツオイルを日常生活の中で好んで使用しており、これによりアジア太平洋地域が世界中の他の地域に対する優位性を維持することができています。
  • さらに、ペンシルバニア州立大学で行われたヒトを対象とした研究では、高オレイン酸ピーナッツオイルが血中脂質と心血管の健康に及ぼす影響を調べ、総LDLコレステロール値と「悪玉」LDLコレステロール値の両方が劇的に減少することが発見されました。

ピーナッツオイル産業の概要

世界のピーナッツオイル市場は、この分野における国内外のプレーヤーの存在により、本質的に競争が激しいです。このセグメントの主要企業には、Archer Daniels Midland、Cargill Incorporated、CHS Inc.、Adani Group、Olam Internationalなどがあります。主要企業は、プレミアム化を維持するためにさまざまな味と製品品質を提供することで消費者のニーズを満たす製品開発と製品革新に注力しています。大手企業の中には、合併と買収を主要な戦略として採用しているところもあります。これらの主要企業による合併や買収に続く戦略は、業界で主導的な地位を維持し、確保することです。これにより、企業は他のプレーヤーに対する優位性を維持し、市場で他のプレーヤーとの強力な競合を続けることが可能になります。

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3か月のアナリストサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場の定義
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場力学

  • 市場促進要因
  • 市場抑制要因
  • ポーターのファイブフォース分析
    • 新規参入業者の脅威
    • 買い手の交渉力
    • 供給企業の交渉力
    • 代替製品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係の激しさ

第5章 市場セグメンテーション

  • タイプ
    • 精製
    • 未精製
  • 用途
    • パーソナルケア
    • 食品
    • 医薬品
    • その他の用途
  • 地域
    • 北米
      • 米国
      • カナダ
      • メキシコ
      • その他北米
    • 欧州
      • スペイン
      • 英国
      • ドイツ
      • フランス
      • イタリア
      • ロシア
      • その他欧州
    • アジア太平洋
      • 中国
      • 日本
      • インド
      • オーストラリア
      • その他アジア太平洋地域
    • 南米
      • ブラジル
      • アルゼンチン
      • その他南米
    • 中東とアフリカ
      • 南アフリカ
      • サウジアラビア
      • その他中東およびアフリカ

第6章 競合情勢

  • 最も採用されている戦略
  • 市場シェア分析
  • 企業プロファイル
    • Archer Daniels Midland Company
    • Cargill Incorporated
    • Olam International
    • Wilmar International Limited
    • CHS Inc.
    • Hain Celestial Group Inc.
    • Liberty Oil Mills Limited
    • Shandong Xingquan Oil Co. Ltd
    • Bunge Ltd
    • Luhua Group Co., Ltd
    • Lorenzati Group

第7章 市場機会と将来の動向

目次
Product Code: 68245

The Peanut Oil Market size is estimated at USD 11.05 billion in 2024, and is expected to reach USD 12.38 billion by 2029, growing at a CAGR of 2.30% during the forecast period (2024-2029).

Peanut Oil - Market

Key Highlights

  • With a high nutritional profile and people looking for immune-boosting ingredients, there is an increase in retail demand for peanut oil. According to the study published in the International Union Of Pure And Applied Chemistry journal by Beare-Rogers, peanut oil is naturally low in saturated fats, cholesterol-free, and trans fats.
  • Oleic acid, a monounsaturated fatty acid (MUFA), accounts for 52% of its composition; linoleic acid, a polyunsaturated fatty acid (PUFA), accounts for 32%. Additionally, the oil is a source of naturally occurring substances like antioxidants, vitamin E, phytosterols, squalene, and p-coumaric acid, all of which help preserve good health. Due to its high oleic acid content, peanut oil has a wide range of advantageous biological benefits.
  • Peanut oil has a wide range of applications, not confined to the food industry but in many others, including the cosmetic and personal care industry. For instance, it is used externally for application on the skin to moisturize dry skin and for skin conditions like eczema, making it a part of many personal care products. It is also a good source of vitamin E and possesses antioxidant properties.
  • Furthermore, like all processed vegetable oils, refined peanut oil is refined, bleached, and deodorized. By going through this procedure, the oil loses its allergic protein component and becomes nonallergenic. According to the Peanut institute, the primary form of peanut oil used in international fast-food franchises is refined. Refined peanut oil is a flavorful cooking oil devoid of trans fats and allergens and very stable. Due to its high smoke point and extremely low saturated fat content, refined peanut oil is a favorite oil for frying.
  • According to the "Food Allergen Labeling and Consumer Protection Act of 2004," section 203, subsection 7, part C.c.1.qq.2.1, under the Amendments, highly refined oils are exempt from the definition of a serious food allergen, so no petition is required, thus increasing the utilization of refined peanut oil across the globe.

Peanut Oil Market Trends

Increasing Awareness of Peanut Oil Benefits in Skincare Products

  • With the growing culture of modernization, consumers' lifestyles are also changing daily. Consumers are trending toward the usage of natural products in their daily life. Moreover, with the development of science and technologies, consumers are also acknowledging the benefits of organic ingredient-based skin care cosmetic products, resulting in a rising demand for these natural ingredients such as peanut oil.
  • For instance, consumers prefer peanut oil-based skincare products because they can help relieve skin of minor irritations while reducing redness. Eventually, the antioxidant powers found in its vitamin E content help fight aging.
  • As a rich emollient, peanut oil helps condition and moisturize skin that looks and feels softer, smoother, and more radiant. Hydrogenated peanut oil also acts as a viscosity-increasing agent, which makes it an important part of the skincare industry. Due to its high-fat content, peanut oil is a great foundation for massage oils.
  • Several cosmetic producers use fortified peanut oil as an emollient in skincare and hair care products. Cosmetic producers employ flavor-infused plant-based oils that retain their nutrients to create appealing soaps, serums, and other products. For instance, the cosmetics and pharmaceutical industries can use the peanut oil that Henry Lamotte Oils GmbH offers.
  • Therefore, with the growing demand for peanut oil-based products in daily life, consumers are trending toward the peanut oil market, which is also driving the market significantly.

Asia-Pacific Holds the Largest Market Share

  • Asia-Pacific is the largest market for peanut oil. Countries such as China and India contribute a large share of peanut oil consumption globally. According to the Department of Agriculture of the United States, the consumption of peanut oil in India was 1,170 thousand metric tons in the fiscal year 2021, whereas, in China, the consumption was around 3.28 million metric tons in the same fiscal year.
  • Further, peanut oil is mainly used for cooking in Asian countries because it provides a different color and neutral taste and imparts a pleasant aroma to the cuisines served. It helps to multiply the taste of the food served.
  • According to the peanut institute, refined peanut oil has a unique quality that makes it ideal for deep frying. In addition to its excellent flavor because it can reach a high temperature that maintains the exterior of food as crispy and the interior as extremely moist, refined peanut oil is also one of the most widely used deep-frying oils in the world.
  • Both types of peanut oil have been used for all kinds of cooking, but many restaurants have long preferred refined peanut oil for frying due to its adaptability and stable flavor per the same organization.
  • As peanut oil is high in heart-healthy monounsaturated fat, it can also help lower consumers' low-density lipoprotein (LDL), also known as bad cholesterol. Due to its various health benefits, consumers in this region prefer peanut oil in their daily routines, enabling the Asia-Pacific region to maintain dominance over other regions worldwide.
  • Additionally, a controlled human study at Penn State University examined the effects of high oleic peanut oil on blood lipids and cardiovascular health and discovered that both total and "bad" LDL cholesterol levels were dramatically reduced.

Peanut Oil Industry Overview

The Global Peanut Oil Market is highly competitive in nature due to the presence of domestic and international players in this sector. Some of the top players in this segment are Archer Daniels Midland, Cargill Incorporated, CHS Inc., Adani Group, and Olam International. Key players are focusing on product development and product innovation to meet consumers' needs by offering a variety of tastes and product quality to maintain premiumization. Some of the major players use mergers and acquisitions as their key strategy. The strategy to follow mergers and acquisitions by these top players is to sustain and secure a leading position in the industry. This will enable the companies to maintain dominance over other players and remain a strong competition for other players in the market.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS

  • 4.1 Market Drivers
  • 4.2 Market Restraints
  • 4.3 Porter's Five Forces Analysis
    • 4.3.1 Threat of New Entrants
    • 4.3.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
    • 4.3.3 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.3.4 Threat of Substitute Products
    • 4.3.5 Intensity of Competitive Rivalry

5 MARKET SEGMENTATION

  • 5.1 Type
    • 5.1.1 Refined
    • 5.1.2 Unrefined
  • 5.2 Application
    • 5.2.1 Personal Care
    • 5.2.2 Food
    • 5.2.3 Pharmaceuticals
    • 5.2.4 Other Applications
  • 5.3 Geography
    • 5.3.1 North America
      • 5.3.1.1 United States
      • 5.3.1.2 Canada
      • 5.3.1.3 Mexico
      • 5.3.1.4 Rest of North America
    • 5.3.2 Europe
      • 5.3.2.1 Spain
      • 5.3.2.2 United Kingdom
      • 5.3.2.3 Germany
      • 5.3.2.4 France
      • 5.3.2.5 Italy
      • 5.3.2.6 Russia
      • 5.3.2.7 Rest of Europe
    • 5.3.3 Asia-Pacific
      • 5.3.3.1 China
      • 5.3.3.2 Japan
      • 5.3.3.3 India
      • 5.3.3.4 Australia
      • 5.3.3.5 Rest of Asia-Pacific
    • 5.3.4 South America
      • 5.3.4.1 Brazil
      • 5.3.4.2 Argentina
      • 5.3.4.3 Rest of South America
    • 5.3.5 Middle-East and Africa
      • 5.3.5.1 South Africa
      • 5.3.5.2 Saudi Arabia
      • 5.3.5.3 Rest of Middle-East and Africa

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Most Adopted Strategies
  • 6.2 Market Share Analysis
  • 6.3 Company Profiles
    • 6.3.1 Archer Daniels Midland Company
    • 6.3.2 Cargill Incorporated
    • 6.3.3 Olam International
    • 6.3.4 Wilmar International Limited
    • 6.3.5 CHS Inc.
    • 6.3.6 Hain Celestial Group Inc.
    • 6.3.7 Liberty Oil Mills Limited
    • 6.3.8 Shandong Xingquan Oil Co. Ltd
    • 6.3.9 Bunge Ltd
    • 6.3.10 Luhua Group Co., Ltd
    • 6.3.11 Lorenzati Group

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS