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市場調査レポート
商品コード
1445510

オーガニック石けん: 市場シェア分析、業界動向と統計、成長予測(2024~2029年)

Organic Soap - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2024 - 2029)

出版日: | 発行: Mordor Intelligence | ページ情報: 英文 150 Pages | 納期: 2~3営業日

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オーガニック石けん: 市場シェア分析、業界動向と統計、成長予測(2024~2029年)
出版日: 2024年02月15日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 150 Pages
納期: 2~3営業日
ご注意事項 :
本レポートは最新情報反映のため適宜更新し、内容構成変更を行う場合があります。ご検討の際はお問い合わせください。
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概要

オーガニック石けん市場規模は2024年に7億8,000万米ドルと推定され、2029年までに12億米ドルに達すると予測されており、予測期間(2024年から2029年)中に8.74%のCAGRで成長します。

オーガニック石けん- マーケット

化学的に構成されたスキンケア製品によって引き起こされる皮膚の健康問題に対する消費者の懸念の高まりが、市場を牽引する主な理由の1つです。化学物質の影響を軽減して持続可能な環境を達成することに対する意識の高まりと、オーガニック製品を支援する政府の取り組みが市場の成長を促進しています。さらに、特にスキンケア分野において革新的なソリューションのイントロダクションをもたらした現代テクノロジーの存在により、世界中のかなりの数の人が化学物質を含まない石鹸を使用するようになりました。国家統計局(英国)によると、2021年の英国における石鹸およびバー入りの有機界面活性剤の販売量は5,400万キログラムに達しました。

天然およびオーガニック石けんへの需要は、皮膚の炎症、アレルギー、肌のくすみなどの症状を引き起こす可能性のある石鹸に含まれる化学物質による悪影響が蔓延していることによって高まっています。合成石鹸を長期間使用すると、毒性、ホルモンバランスの乱れ、その他の健康上の問題を引き起こす可能性があります。一方、植物エキスや天然オイルから作られたオーガニック石けんは肌への悪影響がありません。合成石鹸に対するオーガニック石けんの利点は、世界のオーガニック石けん市場を牽引しています。

オーガニック石けん市場動向

オーガニック石けんにおける天然成分の使用量の増加

パラベンやアルミニウムなど、通常の石鹸に含まれる特定の化合物の有害な影響について消費者が認識しているため、天然製品やオーガニック製品への需要が高まっています。たとえば、消費者がオーガニック石けんを購入しているのは、これらの製品には皮膚の健康を促進する天然成分が含まれているためです。また、これらのオーガニック石けんはクレンザーとしても使用され、湿疹、ニキビ、さらには日焼けなどの皮膚の状態を助けるのにも役立ちます。消費者の好みは、これらのオーガニック製品の有効性、持続的な保護、臨床特性に基づいています。天然成分には薬効があるため、オーガニック石けんなどのパーソナルケア製品に含まれる天然成分に対する消費者の需要が高まっています。上記の要因により、さまざまな企業が市場の新たな機会を活用し、消費者の需要を満たす新しい革新的な製品を発売しています。たとえば、2022年9月、英国のスキン&ホームケアブランドであるMoam Organicsは、ゼラニウム、ベルガモット、フランキンセンスを含むアロマセラピーオイルのブレンドで繊細に香り付けされた、サントリーニと呼ばれるオーガニックボディウォッシュを発売しました。 Moamは持続可能性を重視しており、その製品は詰め替え可能、再利用可能、リサイクル可能です。

欧州がオーガニック石けん市場のかなりの部分を占める

欧州地域はオーガニック石けんセグメントにとって最大の市場です。市場の主な原動力は、欧州の消費者の間で見栄えの良い個人イメージに対する欲求であり、これが個人の衛生習慣に対する意識にもつながっています。自分の健康と衛生に対する消費者の関心の高まりにより、欧州の消費者の間で見栄えの良い個人的なイメージである天然石鹸またはオーガニック石けんに対するこの地域の需要が高まり、個人の衛生習慣に対する意識も高まりました。健康と衛生に対する消費者の関心の高まりにより、この地域では天然石鹸またはオーガニック石けんに対する需要が高まっています。このような要因により、動的に変化する消費者の要求を満たすために、ナチュラルおよびオーガニック製品の革新に対する需要が高まっています。天然成分に対する需要は市場で明らかであり、ほとんどの企業が自然由来の成分を使用した製品を発売しています。たとえば、2020年から2021年にかけて、石鹸用の合成基剤と天然成分を提供する会社スティーブンソンは、COSMOSシリーズを発売しました。最新の基準に準拠したCOSMOS認定製品には、オーガニックオイルから作られた天然液体石鹸素地を配合したスティーブンソンのCOSMOS認定ボディウォッシュベースなど4製品が含まれます。さらに、消費者の間でオーガニック石けん製品のオーガニックコンセプトストアが増加傾向にあることも、この地域におけるナチュラルおよびオーガニックの美容製品やパーソナルケア製品の成長を促進すると予想されます。したがって、この地域ではオーガニック製品の需要が高まっており、それがオーガニック石けん市場の成長も促進しています。

オーガニック石けん業界の概要

調査対象の市場は競争が激しいです。これは、調査対象市場に国内外のさまざまなプレーヤーが存在するためです。業界の主要企業は、P&G Company、Khaadi Corporation Pvt.リミテッド、ニールズ・ヤード・レメディーズ、ダヴィネス・スパ、ビーチ・オーガニックス。大手企業の中には、合併と買収を主要な戦略として採用しているところもあります。 M&Aにおいてこれらの主要企業がとるべき戦略は、業界で主導的な地位を維持し、確保することです。このような戦略により、企業は市場で活動する他のプレーヤーに対する優位性を維持することができました。

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3か月のアナリストサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場の定義
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場力学

  • 市場促進要因
  • 市場抑制要因
  • ポーターのファイブフォース分析
    • 供給企業の交渉力
    • 買い手の交渉力
    • 新規参入業者の脅威
    • 代替製品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係の激しさ

第5章 市場セグメンテーション

  • タイプ
    • リキッド
    • バー
  • 流通チャネル
    • スーパーマーケット/ハイパーマーケット
    • 専門店
    • 薬局・ドラッグストア
    • オンライン小売店
    • その他の流通チャネル
  • 地域
    • 北米
      • 米国
      • カナダ
      • メキシコ
      • その他北米
    • 欧州
      • スペイン
      • 英国
      • ドイツ
      • フランス
      • イタリア
      • ロシア
      • その他欧州
    • アジア太平洋
      • 中国
      • 日本
      • インド
      • オーストラリア
      • その他アジア太平洋
    • 南米
      • ブラジル
      • アルゼンチン
      • その他南米
    • 中東とアフリカ
      • 南アフリカ
      • サウジアラビア
      • その他中東およびアフリカ

第6章 競合情勢

  • 最も採用されている戦略
  • 市場シェア分析
  • 企業プロファイル
    • Davines SpA
    • Neal's Yard Remedies
    • Procter &Gamble Company
    • Foxyskin FZ LLC
    • Khaadi Corporation Pvt. Limited
    • Bio Veda Action Research Co.(Biotique)
    • Laverana GmbH &Co. KG
    • Beach Organics
    • The Bio-D Company.
    • Be One Organics

第7章 市場機会と将来の動向

目次
Product Code: 68106

The Organic Soap Market size is estimated at USD 0.78 billion in 2024, and is expected to reach USD 1.20 billion by 2029, growing at a CAGR of 8.74% during the forecast period (2024-2029).

Organic Soap - Market

Consumers' rising concerns about the skin health issues caused by chemically composed skincare products are one of the primary reasons driving the market. The growing awareness of achieving a sustainable environment by reducing the impact of chemicals and government initiatives to support organic products are fueling market growth. Furthermore, the existence of modern-age technology, which has resulted in the introduction of innovative solutions, particularly in the skincare segment, is encouraging a significant number of individuals throughout the world to use chemical-free soaps. According to the Office for National Statistics (UK), in 2021, the sales volume of soap and organic surface-active products in bars stood at 54 million kilograms in the United Kingdom.

The demand for natural and organic soaps has been fueled by the prevalence of adverse effects from chemicals in soap, which can cause conditions including skin irritation, allergies, and dull skin. Long-term usage of synthetic soaps may result in toxicity, hormone imbalance, and other health problems. On the other hand, organic soaps made of plant extracts and natural oils do not adversely affect the skin. Organic soap's advantages over synthetic ones drive the organic soap market globally.

Organic Soap Market Trends

Increased Use of Natural Ingredients in Organic Soap

There is an increasing demand for natural and organic products due to consumer awareness about the harmful effects of specific compounds in regular soap, such as parabens and aluminum. For example, consumers are purchasing organic soaps because these products contain natural ingredients that can promote skin health. Also, these organic soaps are used as cleansers and can help to aid skin conditions like eczema, acne, and even sunburn. Consumers' preferences are based on these organic products' efficacy, longer-lasting protection, and clinical properties. Due to the medicinal qualities of natural ingredients, consumers' demand for natural ingredients in personal care products like organic soaps is rising. Owing to the above factors, various players have been taking advantage of the new opportunities in the market and launching new innovative products to meet the demands of the consumers. For instance, in September 2022, Moam Organics, a British skin and homecare brand, released an organic body wash called Santorini that is delicately perfumed with a blend of aromatherapy oils that includes geranium, bergamot, and frankincense. Moam is committed to sustainability, and its products are refillable, reusable, and recyclable.

Europe Holds a Significant Portion of Organic Soap Market

The European region is the largest market for the organic soap segment. The key driver in the market is the desire for a presentable personal image among European consumers, which has also led to their awareness of personal hygiene habits. Consumers' growing concern about their health and hygiene has enhanced the region's demand for natural or organic soap, a presentable personal image among European consumers, which has also led to their awareness of personal hygiene habits. Consumers' growing concern about their health and hygiene has enhanced the region's demand for natural or organic soap. Such factors have increased the demand for natural and organic product innovation in order to meet the dynamically changing consumer requirements. The demand for natural ingredients has been quite evident in the market, leading to most companies launching products with nature-inspired ingredients. For instance, in 2020-21, Stephenson, a company that provides synthetic bases and natural ingredients for soap, launched its COSMOS Range. COSMOS-certified products that comply with the updated standards include four products, including Stephenson's COSMOS-certified body wash base, which contains a natural liquid soap base made from organic oils. Furthermore, the increasing trend of organic concept stores for organic soap products among consumers is also anticipated to enhance the growth of natural and organic beauty and personal care products in the region. Thus, the demand for organic products is rising in the region, which also promotes the growth of the organic soap market.

Organic Soap Industry Overview

The market studied is highly competitive. This is due to the presence of various domestic and international players in the market studied. The major players in the industry are Procter & Gamble Company, Khaadi Corporation Pvt. Limited, Neal's Yard Remedies, Davines S.p.A., and Beach Organics. Some of the major players use mergers and acquisitions as their key strategy. The strategy to be followed by these top players in mergers and acquisitions is to sustain and secure a leading position in the industry. Such strategies have enabled the companies to maintain dominance over other players operating in the market.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions & Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS

  • 4.1 Market Drivers
  • 4.2 Market Restraints
  • 4.3 Porter's Five Forces Analysis
    • 4.3.1 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.3.2 Bargaining Power of Buyers
    • 4.3.3 Threat of New Entrants
    • 4.3.4 Threat of Substitute Products
    • 4.3.5 Intensity of Competitive Rivalry

5 MARKET SEGMENTATION

  • 5.1 Type
    • 5.1.1 Liquid
    • 5.1.2 Bar
  • 5.2 Distribution Channel
    • 5.2.1 Supermarkets/Hypermarkets
    • 5.2.2 Specialty Stores
    • 5.2.3 Pharmacies/Drug Stores
    • 5.2.4 Online Retail Stores
    • 5.2.5 Other Distribution Channels
  • 5.3 Geography
    • 5.3.1 North America
      • 5.3.1.1 United States
      • 5.3.1.2 Canada
      • 5.3.1.3 Mexico
      • 5.3.1.4 Rest of North America
    • 5.3.2 Europe
      • 5.3.2.1 Spain
      • 5.3.2.2 United Kingdom
      • 5.3.2.3 Germany
      • 5.3.2.4 France
      • 5.3.2.5 Italy
      • 5.3.2.6 Russia
      • 5.3.2.7 Rest of Europe
    • 5.3.3 Asia-Pacific
      • 5.3.3.1 China
      • 5.3.3.2 Japan
      • 5.3.3.3 India
      • 5.3.3.4 Australia
      • 5.3.3.5 Rest of Asia-Pacific
    • 5.3.4 South America
      • 5.3.4.1 Brazil
      • 5.3.4.2 Argentina
      • 5.3.4.3 Rest of South America
    • 5.3.5 Middle-East and Africa
      • 5.3.5.1 South Africa
      • 5.3.5.2 Saudi Arabia
      • 5.3.5.3 Rest of Middle-East and Africa

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Most Adopted Strategies
  • 6.2 Market Share Analysis
  • 6.3 Company Profiles
    • 6.3.1 Davines S.p.A.
    • 6.3.2 Neal's Yard Remedies
    • 6.3.3 Procter & Gamble Company
    • 6.3.4 Foxyskin FZ LLC
    • 6.3.5 Khaadi Corporation Pvt. Limited
    • 6.3.6 Bio Veda Action Research Co. (Biotique)
    • 6.3.7 Laverana GmbH & Co. KG
    • 6.3.8 Beach Organics
    • 6.3.9 The Bio-D Company.
    • 6.3.10 Be One Organics

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS