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市場調査レポート
商品コード
1445498
食品の3Dプリンティング:市場シェア分析、業界動向と統計、成長予測(2024~2029年)Food 3D Printing - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2024 - 2029) |
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カスタマイズ可能
適宜更新あり
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食品の3Dプリンティング:市場シェア分析、業界動向と統計、成長予測(2024~2029年) |
出版日: 2024年02月15日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 120 Pages
納期: 2~3営業日
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食品の3Dプリンティング市場規模は、2024年に6億8,000万米ドルと推定され、2029年までに27億1,000万米ドルに達すると予測されており、予測期間(2024年から2029年)中に31.57%のCAGRで成長します。
3Dプリンティング技術は食品業界に大きな変化をもたらし、世界中のいくつかの企業が食品の3Dプリンティングに課題しています。 3Dプリンティング技術には、積層造形として知られるプロセスが含まれており、3D蒸着プリンターが、製品がリリースされるまで材料の層をゆっくりと重ねて堆積させます。 3Dプリンターは、レーザー、粉末材料、ノズルを利用した食品の製造と作成に使用され、適切な栄養素の強力な混合物を提供することで食品のカスタマイズの新たな扉を開きます。
3D食品プリンティング市場は、加工食品分野に関する限り、開発と実行の初期段階にある基礎的なプリンティング技術によって牽引されています。 3Dプリンティングによる厳格な品質保証と正確な栄養管理は、それ自体が革新的なコンセプトです。 3Dフードプリンティングはフードサービス分野にも導入されており、3Dフードコンセプトを利用して食品イノベーションと料理の創造性に着手するシェフや料理人が増えています。したがって、食品および飲料業界における3Dプリンティングの需要は今後数年間で成長すると予想されます。
カスタマイズおよびパーソナライズされた食品に対する消費者の需要の高まりにより、3Dプリンターの需要が高まっています。メーカーはチョコレート、菓子、パンケーキなどの贅沢な用途向けに革新的な3Dフードプリンターを発売しており、世界的に商業および家庭レベルで3Dフードプリンターの需要が増加しています。メーカーがさまざまな形状、色、味、栄養、食感を革新し、マスカスタマイゼーションに対する市場の需要が高まっています。このカスタマイズは主に、コーヒー、ハンバーガー、アイスクリーム、ケーキ、ビスケット、菓子類などの食品に対して行われます。テクノロジーは、3Dフードプリンティング市場を支える原動力の1つでもあります。
北米は、消費者による3Dプリンティング技術の急速な採用と、日常の食品製造手順への導入により、市場を独占しています。北米にはキャンディー、チョコレート、ピザ、ハンバーガーなどの菓子やベーカリー製品の巨大な市場があり、この地域でカスタマイズされた食品の需要が高まっているため、この地域は3D食品プリンティング技術の最大の市場となっています。地域での3Dプリント活動を促進するため、地方自治体は3Dプリント食品の市場投入を支援するプログラムの導入に注力しています。
たとえば、2022年 5月、米国連邦政府はASTRO(応用科学技術調査機関)の支援を受けて、米国の中小企業全体で3D食品印刷を奨励およびサポートするAM Forwardプログラムを開始しました。食品産業における3Dプリンティングの技術進歩への露出が増えるにつれ、この地域で3Dプリンティングを導入する需要が高まることが予想されます。
食品の3Dプリンティング市場は、BeeHex、byFlow、CandyFab、Choc Edge、Nufood、Natural Machines, Systems, and Materials調査Corporation(SMRC)などの多数の主要企業の存在により競争が激しくなっています。コモディティ化された製品の大量カスタマイズと、複雑な食品を迅速かつ安価に作成できる能力が市場を押し上げました。市場の企業は研究開発投資を増やして製品ポートフォリオを強化しています。この市場の主要企業は、新しい技術を開発するためにますますパートナーシップやコラボレーションを行っています。
The Food 3D Printing Market size is estimated at USD 0.68 billion in 2024, and is expected to reach USD 2.71 billion by 2029, growing at a CAGR of 31.57% during the forecast period (2024-2029).
3D printing technology has brought tremendous change in the food industry, with several companies worldwide trying their hand at 3D printing food. 3D printing technology involves a process known as additive manufacturing, wherein 3D deposition printers slowly deposit the layers of materials, one on top of the other, until a product is released. 3D printers are used for manufacturing and creating food that utilizes lasers, powdery materials, and nozzles, opening new doors for the customization of food products by delivering a potent mix of the right nutrients.
The 3D food printing market is driven by the underlying printing technology at the nascent stage of development and execution as far as the processed food sector is concerned. The stringent quality assurance and precise nutritional control achieved by the use of 3D printing is in itself a revolutionary concept. 3D food printing has also been introduced in the foodservice sector, with a growing number of chefs and cooks embarking on food innovation and culinary creativity by utilizing 3D food concepts. Hence, the demand for 3D printing in the food and beverage industry is expected to grow in the coming years.
Rising consumer demand for customized and personalized food products is boosting the demand for 3D printers. Manufacturers are launching innovative 3D food printers for indulgence applications, such as chocolates, confectioneries, and pancakes, leading to an increased demand for 3D food printers at commercial and domestic levels globally. The market demand for mass customization is increasing, with manufacturers innovating different shapes, colors, flavors, nutrition, and textures. This customization is mainly done on food products like coffee, hamburgers, ice creams, cakes, biscuits, and confectionery. Technology is also one of the driving forces behind the 3D food printing market.
North America dominates the market due to the consumers' rapid adoption of 3D printing technology and its implementation in the daily food-making procedure. The huge market for confectioneries and bakery products, such as candies, chocolates, pizzas, and burgers, in North America and the increased demand for customized food products from the region make the region the largest market for 3D food printing technology. To promote 3D printing activities in the region, local governments are focusing on introducing programs that support 3D-printed food in the market.
For instance, in May 2022, the US federal government, with support from ASTRO (Applied Science & Technology Research Organization), initiated an AM Forward program that encourages and supports 3D food printing across small and medium-sized enterprises across the United States. With increasing exposure to the technological advancements of 3D printing in the food industry, the demand for incorporating 3D printing is expected to grow in the region.
The food 3D printing market is competitive with the presence of numerous key players such as BeeHex, byFlow, CandyFab, Choc Edge, Nufood, Natural Machines, Systems, and Materials Research Corporation (SMRC). The mass customization of commoditized products and the ability to create complex food products quickly and inexpensively boosted the market. Companies in the market are strengthening their product portfolios by increasing their R&D investments. The key players in this market are increasingly undertaking partnerships and collaborations to develop new technologies.