市場調査レポート
商品コード
1445422

医薬品の受託開発製造機構(CDMO): 市場シェア分析、業界動向と統計、成長予測(2024~2029年)

Pharmaceutical Contract Development and Manufacturing Organization (CDMO) - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2024 - 2029)

出版日: | 発行: Mordor Intelligence | ページ情報: 英文 380 Pages | 納期: 2~3営業日

● お客様のご希望に応じて、既存データの加工や未掲載情報(例:国別セグメント)の追加などの対応が可能です。  詳細はお問い合わせください。

価格
価格表記: USDを日本円(税抜)に換算
本日の銀行送金レート: 1USD=156.76円
医薬品の受託開発製造機構(CDMO): 市場シェア分析、業界動向と統計、成長予測(2024~2029年)
出版日: 2024年02月15日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 380 Pages
納期: 2~3営業日
ご注意事項 :
本レポートは最新情報反映のため適宜更新し、内容構成変更を行う場合があります。ご検討の際はお問い合わせください。
  • 全表示
  • 概要
  • 目次
概要

医薬品の受託開発製造機構(CDMO)の市場規模は、2024年に2,384億7,000万米ドルと推定され、2029年までに3,303億6,000万米ドルに達すると予測されており、予測期間(2024年から2029年)中に6.74%のCAGRで成長します。

医薬品受託開発製造機構(CDMO)- 市場

主なハイライト

  • 高度な製造技術とプロセスは、CMO(医薬品製造受託機関(Contract Manufacturing Organization))市場の成長に役立つと予測されています。 CMOは、連続製造などの新しい運用戦略により、製造プロセスの効率を向上させ、無駄を最小限に抑え、コストを削減することが期待されています。新薬承認の拡大部分を担当しており、製造能力が不足していることが多い中小規模の製薬会社の成長が、CMOが新しい製造技術を導入する原動力になると予想されています。
  • ジェネリック医薬品や生物製剤の需要の増大、資本集約型の業界の性質、複雑な製造要件により、臨床段階および商業段階の製造でCMOと協力することで潜在的な収益性が得られることを認識する製薬会社が増えています。製薬イノベーター企業は、特にCOVID-19のパンデミックの発生以来、製薬業界の継続的な拡大を考慮して、自社のパイプラインを新鮮な医薬品で満たす必要があります。彼らには、商品を調査、創造し、生産するための資金が不足しています。したがって、CMOの必要性は非常に重要です。
  • ジェネリック医薬品市場の成長、幅広い疾患にわたる低分子医薬品の高い取り込み、さまざまな医薬品の特許期限切れ、医薬品原薬(API)の高度な製造技術、最終製剤(FDF)、高度なプロセスおよび製剤に対する要件の増大規制要件を満たす生産技術、合併や買収、その他の投資などの取引の増加、ジェネリック注射剤の需要の増加、COVID-19ワクチンと生物製剤生産のパイプラインの成長、高齢者人口の増加がCMO市場の促進要因となっています。
  • 個別化医療の台頭により、画一的なモデルは時代遅れになりました。業界は臨床試験をよりアクセスしやすく、患者に優しいものにしようとしているため、受託調査組織ではテクノロジーが重要な要素となっています。競争力を維持し、顧客にあらゆるソリューションを確実に提供できるようにするために、CROは最新のテクノロジーとツールの導入の最前線に立っています。これらの新しいテクノロジーの採用により、CROの効率性が向上し、調査速度が向上し、CRO市場の成長が促進されています。
  • 研究開発に投資されるコストは増加し続けていますが、これらのプロセスから貴重な成果が得られることは稀になりつつあります。多くの製薬会社がAP生物製剤および注射機能プロジェクトに投資しています。また、製薬会社は、受託製造、受託包装、品質試験サービスを提供するベンダーを求めています。さらに、DHLなどのサードパーティの物流プロバイダーは、契約梱包サービスを含めてサービス機能を拡張しています。さらに、製剤やテクノロジーの納期が増加するにつれて、CMOは機敏性を実現し、製造セットアップのより迅速な変更に対応するために、より多額の投資を行う必要があります。これらすべての要因が調査対象市場の成長を制限する可能性があります。
  • CMO/CDMOサービス業界は、医薬品開発者がCOVID-19のパンデミックによってもたらされた困難の一部を克服できるよう支援する、独特の立場にあります。製薬業界とバイオ医薬品業界は、サプライチェーンの物流、医薬品開発、臨床試験、供給、製造など、このパンデミックによってさまざまな影響を受けました。COVID-19のパンデミックにより、製薬業界全体、特に臨床開発におけるデジタル変革の取り組みが加速しました。この間、COVID-19、非新型コロナウイルス感染症の薬剤、および治療法が開発され続けるにつれて、より迅速な臨床開発の必要性が高まりました。

受託開発製造機構(CDMO)の市場動向

研究開発への投資の増加が市場を牽引

  • 米国は最大の医薬品市場の1つであり、医薬品およびバイオテクノロジー市場の研究開発支出の約半分を占めています。 CMOはこの市場で重要な役割を果たしており、幅広いアウトソーシング事業体にサービスを提供するために新しい設備やテクノロジーに投資しています。また、企業は社内投資を通じてアジアでの拠点の利益を享受するだけでなく、ハイエンド調達の専門知識を獲得し、創薬を構築し、アジアに投資するための研究ベースのパートナーシップにも注目しています。
  • 2022年 1月、Aragen Life Sciences(旧GVK Biosciences)は、アウトソーシングの調査、開発、製造サービスの需要が今後も勢いを増していくと予想していると述べました。エンドツーエンドの統合サービスに対する需要が高まるにつれ、CROおよびCDMO業界はインドおよび世界中で統合される可能性があります。同社は、CROとCDMOが新しい機能に投資し、追加のインフラストラクチャを構築し、有機的または無機的に地理的な拠点を拡大することを期待していると付け加えました。
  • さらに、高作用薬の安全な取り扱いと封じ込めのための適切なインフラストラクチャの必要性、特に高作用薬の適切な分析スキルと適切なプロジェクト管理(適切な発売、実行、完了を含む)の必要性が必要です。研究開発のために市場に出ています。 2022年 1月、Aragen Life Sciences(旧GVK Biosciences)は、アウトソーシングされた調査、開発、製造サービスの需要が今後も勢いを増す可能性があると述べました。エンドツーエンドの統合サービスに対する需要が高まるにつれ、CROおよびCDMO業界はインドおよび世界中で統合される可能性があります。同社は、CROとCDMOが新しい機能に投資し、追加のインフラストラクチャを構築し、有機的または無機的に地理的な拠点を拡大することを期待していると付け加えました。
  • 製薬会社が科学調査と医薬品マーケティングにターゲットを移すにつれて、CDMOは重要なパートナーとしての地位をさらに確立し、顧客と戦略的で統合されたパートナーシップを構築することができます。複雑で強力な化合物の数が増加していることを考慮すると、CDMOは高度な技術と専門知識を通じて目立つことができます。
  • さらに、連続製造などの新しい運用アプローチにより、CDMOは製造プロセスの効率を向上させ、コストと無駄を削減できると期待されています。 CDMOは、ますます多くの中小規模の製薬会社と新たな機会を見つけることが期待されています。このような中小規模の製薬会社は主に新薬承認のシェアの拡大を担っており、多くの場合、製造能力を持っていません。 Pharmaprojectsによると、2022年には世界中で20,109種類の医薬品が研究開発パイプラインに入る予定です。

アジア太平洋はCROセグメントで最も急速に成長する地域になると予想される

  • アジア太平洋は、米国や他の先進国と比較してコストが低いため、予測期間中にCRO市場で最も高い成長が見込まれると予想されます。さらに、糖尿病や心臓病などの慢性疾患や生活習慣病の発生率の増加に加え、患者の募集が容易になり、臨床試験の専門知識が利用できることが、この地域の成長を後押しする主な要因となっています。
  • 例えば、国家衛生健康委員会(NHC)によると、中国には慢性疾患を患う高齢者が1億8,000万人以上おり、そのうち75%が複数の疾患を抱えているといいます。さらに、2030年までに、心血管疾患による中国政府の費用は1兆440億米ドルに達すると予想されます。糖尿病の有病率が高いという同様の動向は、中国、韓国、オーストラリアを含むアジア太平洋地域周辺にも見られます。
  • 臨床試験の民営化が進む中、中国やインドなどの新興諸国では調査プロセスのアウトソーシングが増加しています。たとえば、大手製薬会社は、臨床データ管理、ファーマコビジランス、生物統計などの調査サービスをアウトソーシングすることが増えています。
  • 特定の地域が臨床試験を実施する組織を惹きつける理由は数多くあります。その中には、コスト、患者の募集、必要な検査、スケジュールの短縮などが含まれます。中国、インド、日本では臨床試験の総数が増加しており、アジア太平洋地域が潜在的な地域の1つとなっています。インドは先進国よりも低コストで前臨床サービスを提供しています。 CROの可能性を拡大するためにインド政府がとった取り組みにより、近年、魅力的な市場機会が提供されています。
  • さらに、この国で科学的専門知識が利用できるようになったことで、今後数年間のビジネスの成長が促進される可能性があります。この国の臨床試験の費用は米国よりも約50%安価です。インドは最大の医薬品生産国の一つであり、米国以外では最も多くのFDA承認の製造工場を有しており、中国に対する競争力を高めています。

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3か月のアナリストサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場の定義
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場洞察

  • 市場概要
  • 業界の魅力- ポーターのファイブフォース分析
    • CMOのためのポーターのファイブフォース分析
    • CROのためのポーターのファイブフォース分析
  • 業界のバリューチェーン分析
  • 業界政策
  • COVID-19が製薬業界に与える影響

第5章 市場力学

  • 市場促進要因
    • 大手製薬会社によるアウトソーシング量の増加
    • CDMOモデルの市場への登場
    • 研究開発への投資の増加
  • 市場抑制要因
    • リードタイムと物流コストの増加
    • 厳しい規制要件
    • CMOの収益性に影響を与える容量使用率の問題
  • 固体ベースの経口剤製剤の重視
  • OSDセグメントにおける3Dプリンティング開発に関する定性的な報道
    • 製造プロセスにおける3Dプリンティングの進化と従来のプロセスに対する主な利点
    • 3Dプリンティングベースのプロセスを使用して製造された主な医薬品の分析
    • 導入された主要な技術(SLSおよびFDM)とその相対的な利点の分析
    • 利害関係者に関する主な発展
    • 市場の見通し

第6章 テクノロジーのスナップショット

  • 剤形製剤技術
  • 投与経路別の剤形
  • 医薬品の研究開発のアウトソーシングに関する主な考慮事項
  • CROバイオ分析試験、中央検査室試験、cGMP試験の主要部門

第7章 市場セグメンテーション

  • サービスタイプ別CMOセグメント
    • 医薬品原薬(API)の製造
      • 低分子
      • 高分子
      • 高効力(HPAPI)
    • 最終製剤(FDF)の開発と製造
      • 固形投与製剤
      • タブレット
      • その他(カプセル、粉末等)
      • 液体投与製剤
      • 注射用量製剤
    • 二次包装
  • 調査フェーズ別CROセグメント
    • 前臨床
    • フェーズI
    • フェーズ II
    • フェーズⅢ
    • フェーズ IV
  • 地域別- 製薬CMO*
    • 北米
      • 米国
      • カナダ
    • 欧州
      • 英国
      • ドイツ
      • フランス
      • イタリア
      • その他欧州
    • アジア太平洋
      • 中国
      • インド
      • 日本
      • オーストラリア
      • その他アジア太平洋地域
    • ラテンアメリカ
      • ブラジル
      • メキシコ
      • アルゼンチン
      • その他ラテンアメリカ
    • 中東とアフリカ
      • アラブ首長国連邦
      • サウジアラビア
      • 南アフリカ
      • その他中東およびアフリカ
  • 地域別- 製薬CRO
    • 北米
    • 欧州
    • アジア太平洋
    • ラテンアメリカ
    • 中東とアフリカ

第8章 ベンダーの市場シェア

第9章 競合情勢

  • 企業プロファイル
    • Catalent Inc.
    • Recipharm AB
    • Jubilant Pharmova Ltd
    • Patheon Inc.(Thermo Fisher Scientific Inc.)
    • Boehringer Ingelheim Group
    • Pfizer CentreSource
    • Aenova Holding GmbH
    • Famar SA
    • Baxter Biopharma Solutions(Baxter International Inc.)
    • Lonza Group
    • Tesa Labtec GmbH(TESA SE)
    • Tapemark
    • ARX LLC
    • CMIC Holdings Co. Ltd
    • LabCorp Drug Development
    • Syneos Health Inc.
    • LSK Global Pharma Service Co. Ltd
    • Novotech Pty Ltd
    • PAREXEL International Corporation
    • Pharmaceutical Product Development LLC(Thermo Fisher Scientific Inc.)
    • PRA Health Sciences Inc.(Icon PLC)
    • Quanticate Ltd
    • IQVIA Holdings Inc.
    • SGS Life Science Services SA
    • Hangzhou Tigermed Consulting Co. Ltd
    • Samsung Bioepis Co. Ltd
    • WuXi AppTec Inc.
    • Sagimet Biosciences(3V Biosciences Inc.)

第10章 投資シナリオ

第11章 世界の医薬品 CDMO市場の将来展望

目次
Product Code: 66565

The Pharmaceutical Contract Development and Manufacturing Organization Market size is estimated at USD 238.47 billion in 2024, and is expected to reach USD 330.36 billion by 2029, growing at a CAGR of 6.74% during the forecast period (2024-2029).

Pharmaceutical Contract Development and Manufacturing Organization (CDMO) - Market

Key Highlights

  • Advanced manufacturing techniques and processes are projected to help the CMO market grow. CMOs are expected to improve the efficiency of their manufacturing processes, minimizing waste and lowering costs, owing to new operational strategies, such as continuous manufacturing. The growth of small and mid-sized pharmaceutical firms, which are in charge of an expanding portion of new drug approvals and frequently lack manufacturing capacity, is anticipated to be a driving force behind CMOs adopting new manufacturing technologies.
  • A growing number of pharmaceutical companies recognized the potential profitability of working with a CMO for clinical and commercial-stage manufacturing due to the increasing demand for generic drugs and biologics, the capital-intensive nature of the industry, and the complex manufacturing requirements. Pharmaceutical innovator companies must fill their pipelines with fresh medications in light of the pharmaceutical industry's continued expansion, particularly from the onset of the COVID-19 pandemic. They lack the funding to research, create, and produce goods. Therefore, the need for CMOs is crucial.
  • Growth of the generic drugs market, high uptake of small molecule drugs across a wide range of diseases, patent expiration of various drugs, advanced manufacturing techniques for active pharmaceutical ingredients (API), finished dosage formulations (FDF), growing requirements for advanced processes and production technologies to meet regulatory requirements, rising deals, such as mergers, acquisitions, and other investments, increased demand for generic injectables, growing pipeline of COVID-19 vaccines and biologics production, and increasing geriatric population are contributing drivers of CMO market.
  • With the rise of personalized medicine, the one-size-fits-all model is rendered obsolete. Since the industry is trying to make clinical trials more accessible and patient-friendly, technology has become a key element in contract research organizations. To maintain a competitive edge and ensure they can provide customers with the full range of solutions, CROs are at the forefront of implementing the newest technologies and tools. Adopting these new technologies has been helping CROs to be more effective and increase the speed of research, thereby driving CRO market growth.
  • The costs invested in R&D are continuously increasing, yet the valuable results from these processes are becoming rarer. Many pharmaceutical companies have invested in AP biologics and injectable capabilities projects. Also, pharmaceutical companies have been seeking vendors who provide contract manufacturing, contract packaging, and quality testing services. In addition, third-party logistic providers, like DHL, have been extending their service capabilities to include contract packaging services. Furthermore, as the turnaround in formulations and technology increases, CMOs will need to invest more significant amounts to achieve agility and accommodate quicker changes in the manufacturing setup. All these factors may restrict the growth of the studied market.
  • The CMO/CDMO service industry is in a unique position to help drug developers overcome some of the difficulties brought on by the COVID-19 pandemic. The pharma and biopharma industries were impacted in many ways by this pandemic, including supply chain logistics, drug development, clinical trials, supplies, and manufacturing. The COVID-19 pandemic spurred digital transformation initiatives across the pharmaceutical industry, particularly in clinical development. The need for quicker clinical development increased as COVID-19, non-COVID-19 drugs, and treatments continued to develop during that period.

Contract Development and Manufacturing Organization (CDMO) Market Trends

Increasing Investment in R&D Drives the Market

  • The United States is one of the largest pharmaceutical markets, accounting for about half of the R&D spending in the pharmaceutical and biotech markets. CMOs play a vital role in this market, investing in new facilities and technology to serve a wide range of outsourcing entities. Also, companies are not only reaping the benefits of their Asian footprint through in-house investments but also looking to research-based partnerships to acquire high-end sourcing expertise, build drug discovery, and invest in Asia.
  • In January 2022, Aragen Life Sciences (formerly GVK Biosciences) stated that it anticipated demand for outsourced research, development, and manufacturing services to continue to gain momentum. With the increasing demand for end-to-end integrated services, the CRO and CDMO industry is likely to consolidate in India and globally. The company added that it expects CROs and CDMOs to invest in new capabilities, build additional infrastructure, and increase their geographic footprint organically or inorganically.
  • In addition, the need for proper infrastructure for the safe handling and containment of high-potency drugs, especially the need for appropriate analytical skills for high-potency drugs and adequate project management (including proper launch, execution, and completion) is needed to stand out in the market for research and development. In January 2022, Aragen Life Sciences (formerly GVK Biosciences) stated the demand for outsourced research, development, and manufacturing services might continue to gain momentum. With the increasing demand for end-to-end integrated services, the CRO and CDMO industry is likely to consolidate in India and globally. The company added that it expects CROs and CDMOs to invest in new capabilities, build additional infrastructure, and increase their geographic footprint organically or inorganically.
  • As pharmaceutical companies shift their target toward scientific research and pharmaceutical marketing, CDMOs can further establish themselves as vital partners and build strategic, integrated partnerships with their customers. Given the rising number of complex and high-potency compounds, CDMOs can stand out through advanced technology and specialized expertise.
  • In addition, new operational approaches such as continuous manufacturing are expected to allow CDMOs to improve the efficiency of their manufacturing processes, reducing costs and wastage. CDMOs are anticipated to discover new opportunities with an increasing number of small & medium-sized pharma firms. Such small & medium-sized pharma companies are mainly accountable for the growing share of new drug approvals and often have no manufacturing capacity. According to Pharmaprojects, globally, there will be 20,109 drugs in the R&D pipeline in 2022.

Asia-Pacific is Expected to be the Fastest-growing Region for the CRO Segment

  • Asia-Pacific is anticipated to witness the highest growth in the CRO market over the forecast period due to the region's low cost compared to the United States and other developed economies. Additionally, growing incidences of chronic and lifestyle diseases, such as diabetes and heart disease, along with ease of patient recruitment and availability of expertise for clinical trials, are major driving factors boosting growth in the region.
  • For instance, China has over 180 million elderly citizens suffering from chronic diseases, of whom 75% have more than one, according to the National Health Commission (NHC). Furthermore, by 2030, cardiovascular disease will cost USD 1,044 billion to the Chinese government. Similar trends for the high prevalence of diabetes are present around Asia-Pacific geographies, including China, South Korea, and Australia.
  • With the increasing privatization of clinical trials, there has been an increase in research process outsourcing in developing countries such as China and India. For example, large pharmaceutical companies are increasingly outsourcing research services such as Clinical Data Management, Pharmacovigilance, Biostatistics, etc.
  • There are numerous reasons why certain regions attract organizations conducting clinical trials. Some include cost, patient recruitment, required testing, and shorter timelines. The overall number of clinical trials is increasing in China, India, and Japan, making Asia-Pacific one of the potential regions. India provides preclinical services at lower costs than developed nations. Initiatives taken by the Indian government to expand the CRO potential have offered an attractive market opportunity in recent years.
  • Additionally, the availability of scientific expertise in the country may boost business growth over the next few years. Clinical trials in the country are about 50% less costly than in the United States. India is one of the largest drug producers and has the most FDA-approved manufacturing plants outside the United States, giving it a competitive edge over China.
  • Over the past few months, Novotechannounced numerous collaborations to facilitate the project management of clinical trials and boost biotech drug development. For instance, in July 2022, Medidata announced its renewed partnership with Novotechto continues scaling clinical studies in various therapeutic areas from 2022. With this renewed partnership, Novotechis equipped with flexible, configurable tools to address clinical research needs at scale and facilitate accelerated drug and device development in Asia Pacific and the United States.

Contract Development and Manufacturing Organization (CDMO) Industry Overview

The Pharmaceutical CDMO market is fragmented since several vendors contribute to the market share. The existence of numerous competitors in the market has an impact on service pricing, making it a direct source of competition, particularly for small-scale providers. The vendors in the market are anticipated to concentrate on offering one-stop-shop services to gain a competitive edge. The CMO, with access to significant capital, would be able to engage in these activities, thus making entry difficult for new players and enhancing competition. Players in the market are adopting strategies such as partnerships, company expansions, innovations, and acquisitions to enhance their product offerings and gain sustainable competitive advantage.

  • June 2023 - Catalent announced that it has broadened the scope of its One Bio Suite solution, comprising development, manufacturing, and supply for a range of biotechnological modalities including antibody and recombinant proteins, cellular and gene therapy as well as mRNA.
  • January 2023 - Catalent announced that it signed a development and license agreement with Ethicann Pharmaceuticals Inc., a Canadian/American specialty pharmaceutical company specializing in creating high-value cannabinoid drug therapies, using Zydis orally disintegrating tablet (ODT) technology to advance Ethicann's clinical drug pipeline. Per the agreement, Catalent would use its Zydis technology to create pharmaceutical products containing cannabidiol (CBD) and tetrahydrocannabinol (THC) for Ethicann's use in clinical trials for a variety of conditions.
  • January 2023 - Thermo Fisher Scientific Inc. acquired the global provider of specialty diagnostics, Binding Site Group, for USD 2.8 billion. With the addition of ground-breaking innovation in multiple myeloma diagnosis and monitoring, the Binding Site broadens Thermo Fisher's already expanded specialized diagnostics range. Patient outcomes can be significantly impacted by early diagnosis and well-informed treatment choices.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET INSIGHTS

  • 4.1 Market Overview
  • 4.2 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
    • 4.2.1 Porter's Five Forces Analysis for CMO
    • 4.2.2 Porter's Five Forces Analysis for CRO
  • 4.3 Industry Value Chain Analysis
  • 4.4 Industry Policies
  • 4.5 Impact of COVID-19 on the Pharmaceutical Industry

5 MARKET DYNAMICS

  • 5.1 Market Drivers
    • 5.1.1 Increasing Outsourcing Volume by Big Pharmaceutical Companies
    • 5.1.2 Advent of CDMO Model into the Market
    • 5.1.3 Increasing Investment in R&D
  • 5.2 Market Restraints
    • 5.2.1 Increasing Lead Time and Logistics Costs
    • 5.2.2 Stringent Regulatory Requirements
    • 5.2.3 Capacity Utilization Issues Affecting the Profitability of CMOs
  • 5.3 Emphasis on Solid-based Oral Dosage Formulations
  • 5.4 Qualitative Coverage on the 3D Printing Developments in the OSD Segment
    • 5.4.1 Evolution of 3D Printing in Fabrication Processes and the Key Advantages Over Conventional Processes
    • 5.4.2 Analysis of Major Drugs Manufactured Using 3D Printing-based Process
    • 5.4.3 Analysis of Key Techniques Deployed (SLS & FDM), Along with their Relative Advantages
    • 5.4.4 Key Developments on Stakeholders
    • 5.4.5 Market Outlook

6 TECHNOLOGY SNAPSHOT

  • 6.1 Dosage Formulation Technologies
  • 6.2 Dosage Forms by Route of Administration
  • 6.3 Key Considerations for Outsourcing of Pharmaceutical R&D
  • 6.4 Major Segments in CRO Bio Analytical Testing, Central Laboratory Testing, and cGMP Testing

7 MARKET SEGMENTATION

  • 7.1 By Service Type CMO Segment
    • 7.1.1 Active Pharmaceutical Ingredient (API) Manufacturing
      • 7.1.1.1 Small Molecule
      • 7.1.1.2 Large Molecule
      • 7.1.1.3 High Potency (HPAPI)
    • 7.1.2 Finished Dosage Formulation (FDF) Development and Manufacturing
      • 7.1.2.1 Solid Dose Formulation
      • 7.1.2.1.1 Tablets
      • 7.1.2.1.2 Others(Capsules, Powders, Etc.)
      • 7.1.2.2 Liquid Dose Formulation
      • 7.1.2.3 Injectable Dose Formulation
    • 7.1.3 Secondary Packaging
  • 7.2 By Research Phase CRO Segment
    • 7.2.1 Pre-clinical
    • 7.2.2 Phase I
    • 7.2.3 Phase II
    • 7.2.4 Phase III
    • 7.2.5 Phase IV
  • 7.3 By Geography - Pharmaceutical CMO***
    • 7.3.1 North America
      • 7.3.1.1 United States
      • 7.3.1.2 Canada
    • 7.3.2 Europe
      • 7.3.2.1 United Kingdom
      • 7.3.2.2 Germany
      • 7.3.2.3 France
      • 7.3.2.4 Italy
      • 7.3.2.5 Rest of Europe
    • 7.3.3 Asia-Pacific
      • 7.3.3.1 China
      • 7.3.3.2 India
      • 7.3.3.3 Japan
      • 7.3.3.4 Australia
      • 7.3.3.5 Rest of Asia-Pacific
    • 7.3.4 Latin America
      • 7.3.4.1 Brazil
      • 7.3.4.2 Mexico
      • 7.3.4.3 Argentina
      • 7.3.4.4 Rest of Latin America
    • 7.3.5 Middle East and Africa
      • 7.3.5.1 United Arab Emirates
      • 7.3.5.2 Saudi Arabia
      • 7.3.5.3 South Africa
      • 7.3.5.4 Rest of Middle East and Africa
  • 7.4 By Geography - Pharmaceutical CRO
    • 7.4.1 North America
    • 7.4.2 Europe
    • 7.4.3 Asia-Pacific
    • 7.4.4 Latin America
    • 7.4.5 Middle East and Africa

8 VENDOR MARKET SHARE

9 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 9.1 Company Profiles
    • 9.1.1 Catalent Inc.
    • 9.1.2 Recipharm AB
    • 9.1.3 Jubilant Pharmova Ltd
    • 9.1.4 Patheon Inc. (Thermo Fisher Scientific Inc.)
    • 9.1.5 Boehringer Ingelheim Group
    • 9.1.6 Pfizer CentreSource
    • 9.1.7 Aenova Holding GmbH
    • 9.1.8 Famar SA
    • 9.1.9 Baxter Biopharma Solutions (Baxter International Inc.)
    • 9.1.10 Lonza Group
    • 9.1.11 Tesa Labtec GmbH (TESA SE)
    • 9.1.12 Tapemark
    • 9.1.13 ARX LLC
    • 9.1.14 CMIC Holdings Co. Ltd
    • 9.1.15 LabCorp Drug Development
    • 9.1.16 Syneos Health Inc.
    • 9.1.17 LSK Global Pharma Service Co. Ltd
    • 9.1.18 Novotech Pty Ltd
    • 9.1.19 PAREXEL International Corporation
    • 9.1.20 Pharmaceutical Product Development LLC (Thermo Fisher Scientific Inc.)
    • 9.1.21 PRA Health Sciences Inc. (Icon PLC)
    • 9.1.22 Quanticate Ltd
    • 9.1.23 IQVIA Holdings Inc.
    • 9.1.24 SGS Life Science Services SA
    • 9.1.25 Hangzhou Tigermed Consulting Co. Ltd
    • 9.1.26 Samsung Bioepis Co. Ltd
    • 9.1.27 WuXi AppTec Inc.
    • 9.1.28 Sagimet Biosciences (3V Biosciences Inc.)

10 INVESTMENT SCENARIO

11 FUTURE OUTLOOK OF THE GLOBAL PHARMACEUTICAL CDMO MARKET