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市場調査レポート
商品コード
1444935

ベビーモニター:市場シェア分析、業界動向と統計、成長予測(2024~2029年)

Baby Monitors - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2024 - 2029)

出版日: | 発行: Mordor Intelligence | ページ情報: 英文 131 Pages | 納期: 2~3営業日

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ベビーモニター:市場シェア分析、業界動向と統計、成長予測(2024~2029年)
出版日: 2024年02月15日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 131 Pages
納期: 2~3営業日
ご注意事項 :
本レポートは最新情報反映のため適宜更新し、内容構成変更を行う場合があります。ご検討の際はお問い合わせください。
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概要

ベビーモニターの市場規模は、2024年に16億2,000万米ドルと推定され、2029年までに25億4,000万米ドルに達すると予測されており、予測期間(2024年~2029年)中に9.45%のCAGRで成長する見込みです。

ベビーモニター- 市場

主なハイライト

  • 赤ちゃんを連れの社会人の数が増えているため、ベビーモニターの需要も高まっています。これらの職業は、仕事中に赤ちゃんを監視するためにベビーモニターを使用する可能性が高く、その結果、市場の成長が促進されます。さらに、より安全で、より安全で、より使いやすい新製品を革新し、新たな消費者を魅了するための研究開発に投資する企業が増えています。
  • 企業の間では、人工知能などの新しいテクノロジーをベビーモニターに組み込む傾向があります。たとえば、2022年7月、台湾のテクノロジースタートアップ企業であるCubo Aiは、新米の両親の安全と安心を強化するために、Cubo Ai Plusスマートベビーモニターに加えてAI睡眠センサーパッドを発売しました。この製品のユニークな機能は、赤ちゃんの呼吸動作を検出する機能です。
  • さらに、一人当たりの所得の増加、ライフスタイルの変化、育児に対する意識の高まり、堅調な小売業によって市場が活性化すると予想されます。先進国では赤ちゃんの世話をする人やメイドが少ないため、ベビーモニターや便利な製品の人気が高まっています。このため、特に先進国では監視デバイスへの依存度が高まっています。これはひいては市場の成長にも貢献します。
  • しかし、ベビーモニターを含むデジタル機器のサイバーセキュリティリスクに対する懸念が高まる中、各国政府はこれらの製品に対する顧客の信頼性を高め、予測期間におけるベビーモニターの需要を高める可能性のある規制の策定を進めています。

ベビーモニター市場動向

働く親の数の増加と多忙な生活スケジュール

  • 都市化の進行により、消費者のライフスタイルが変化し、ジェンダーバイアスが減少し、その結果、自分の選択に応じてさまざまな分野で働く女性専門家が促進されています。この傾向により、女性の労働力への参加は長年にわたり一貫して増加しています。世界中の女性は、通常は経済活動として記録されない活動にかなりの時間を割り当てています。
  • したがって、無給の介護労働にかかる時間コストが削減され、男性と平等に共有され、あるいは市場での労働とより両立できるようになると、労働市場への女性の参加が増加する傾向があります。新生児を持つ母親を含む女性の参加が増えていることにより、ベビーモニターなどの監視デバイスの成長が加速しています。
  • バングラデシュ、ブラジル、中国、ガーナ、インド、メキシコ、南アフリカなどの国々からのエビデンスは、世帯収入に占める女性の割合が増加すると、教育、健康、栄養、住宅への支出が増加し、家族、特に子供たちに利益をもたらす形で支出が変化することを示しています。さらに、新興諸国では働く女性の数が増加しており、市場関係者にとって存在感を拡大する絶好の機会となっています。
  • 例えば、世界銀行によると、インドの女性労働参加率は2021年に0.6%増加し、2021年の合計比率は19.23%となりました。

北米は最大の市場

  • 北米はベビーモニター市場全体を支配しており、今後もこの傾向が続くと予想されています。この成長は主に、核家族化の傾向の増加、人々の消費能力の増大、およびこれらの機器の利点に対する認識の高まりによるものです。
  • 米国国勢調査局によると、2021年の米国の全世帯の35.03%と28.45%が2人世帯と単身世帯であり、2018年の34.52%と28.01%から増加しました。これらのデバイスの進歩と、特に米国やカナダなどの先進市場におけるエレクトロニクス部門における個人株式への投資の増加です。この地域では、育児に対する親の意識の高まりや小売業の好調も見込まれており、それが市場の成長を後押しする可能性があります。
  • さらに、この地域では先進技術が早くから導入されていたため、ベビーモニターはこの地域で広く受け入れられています。これらの製品を使用すると、赤ちゃんの動きを遠隔監視するだけでなく、親も遠隔で赤ちゃんを追跡できるようになります。
  • さらに、企業や調査機関が技術の進歩に継続的に貢献しているため、この地域の市場プレーヤー間の競合は健全であり、プレーヤーはこの地域で新製品を発売しています。たとえば、ベビーモニターのメーカーであるOwletは2022年7月に、人工知能(AI)と機械学習(ML)を使用して赤ちゃんが保育園で泣いているかどうかを検出するOwlet Cam 2を発売しました。製品が子供部屋で音、動き、泣き声を検出すると、保護者はOwlet Dreamアプリを通じて通知を受け取ります。
  • カメラは音や動きのビデオクリップを送信するだけでなく、保護者がいつでもスマートフォンでそれらを閲覧できるようにします。さらに、購買力が高いため、この地域の人々は技術開発に傾倒しています。これにより、この地域の市場の成長が促進されます。

ベビーモニター業界の概要

ベビーモニター市場は、国内、国内、世界の複数のプレーヤーにより競争が激しいです。市場の主要企業は、Lenovo Group Limited、VTech Communications Inc.、Summer Infant(USA)Inc.、Dorel Industries, Inc.、およびPanasonic Holdings Corporationです。これらの企業が採用する主な戦略は、製品ポートフォリオを強化し、市場で高い評価を築くための製品イノベーションと新製品開発です。他のプレーヤーの中には、競合他社を排除し、ベビーモニター市場でトップの地位を獲得するための基本戦略として合併と買収を採用しているところもあります。新しいスタートアップ企業は、より多くの顧客を引きつけるために、自社製品のオンラインマーケティングとブランディングのために、ソーシャルメディアプラットフォームやオンライン流通チャネルにも注力しています。これらのマーケティング戦略は、顧客ネットワークと顧客関係の発展に重点を置いています。他の企業も同様の戦略を採用しています。

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3か月のアナリストサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の成果と調査の前提条件
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場力学

  • 市場促進要因
  • 市場抑制要因
  • ポーターのファイブフォース分析
    • 新規参入業者の脅威
    • 買い手の交渉力
    • 供給企業の交渉力
    • 代替製品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係の激しさ

第5章 市場セグメンテーション

  • 製品タイプ
    • オーディオベビーモニター
    • ビデオベビーモニター
    • モーションセンサーベビーモニター
  • 通信モード
    • 有線
    • 無線/Wi-Fi
  • 流通チャネル
    • オンライン小売店
    • ハイパーマーケット/スーパーマーケット
    • 専門店
    • その他の流通チャネル
  • 地域
    • 北米
      • 米国
      • カナダ
      • メキシコ
      • その他北米
    • 欧州
      • スペイン
      • 英国
      • ドイツ
      • フランス
      • イタリア
      • ロシア
      • その他欧州
    • アジア太平洋
      • 中国
      • 日本
      • インド
      • オーストラリア
      • その他アジア太平洋
    • 南米
      • ブラジル
      • アルゼンチン
      • その他南米
    • 中東・アフリカ
      • 南アフリカ
      • サウジアラビア
      • その他中東・アフリカ

第6章 競合情勢

  • 最も採用されている戦略
  • 市場シェア分析
  • 企業プロファイル
    • Lenovo Group Limited
    • Samsung Group
    • Hanwha Corporation
    • Panasonic Holdings Corporation
    • Koninklijke Philips NV
    • Infant Optics
    • Dorel Industries Inc.
    • Kids 2, Inc.(Summer Infant, Inc.)
    • VTech Communications Inc.
    • Anker Technology(UK)Limited
    • Bonoch
    • Hangzhou Hikvision Digital Technology Co., Ltd.(EZVIZ)

第7章 市場機会と将来の動向

目次
Product Code: 65080

The Baby Monitors Market size is estimated at USD 1.62 billion in 2024, and is expected to reach USD 2.54 billion by 2029, growing at a CAGR of 9.45% during the forecast period (2024-2029).

Baby Monitors - Market

Key Highlights

  • With the rising number of working professionals with a baby, the demand for baby monitors is also increasing. These professionals are more likely to use baby monitors to monitor their babies while at work, thus boosting the market's growth. Moreover, more companies are investing in research and development to innovate new products that are safer, more secure, and easier to use, attracting new consumers.
  • There is a trend among companies to incorporate new technologies into their baby monitors, such as artificial intelligence. For instance, in July 2022, Cubo Ai, a Taiwanese tech startup, launched an AI Sleep Sensor Pad in addition to its Cubo Ai Plus Smart Baby Monitor to enhance new parents' safety and peace of mind. A unique feature of this product is its ability to detect a baby's breathing motion.
  • In addition, the market is expected to be buoyed by increased per capita income, lifestyle changes, increased awareness of childcare, and robust retailing. Since fewer baby caretakers and maids are in developed countries, baby monitors and convenience products have become increasingly popular. This has increased dependency on monitoring devices, particularly in developed countries. In turn, this contributes to the growth of the market.
  • However, with the increasing concerns about the cyber-security risks of digital devices, including baby monitors, governments of various countries are developing regulations that may increase the customer reliability of these products and thus boost the demand for baby monitors in the forecasted period.

Baby Monitor Market Trends

Growing Number of Working Parents and Hectic Life Schedules

  • The growing urbanization is changing consumers' lifestyles and reducing gender biases, thus promoting women professionals working in different fields per their choices. Due to this trend, women's engagement in the workforce has consistently increased over the years. Women worldwide allocate a substantial amount of time to activities that are not typically recorded as economic activities.
  • Hence, female participation in labor markets tends to increase when the time cost of unpaid care work is reduced, shared equally with men, or made more compatible with market work. The growing participation of women, including mothers with newborn babies, is boosting the growth of monitoring devices, including baby monitors.
  • The evidence from countries such as Bangladesh, Brazil, China, Ghana, India, Mexico, South Africa, and others indicates that increasing the percentage of household income occupied by women changes spending in ways that benefit families, particularly children, as they increase expenditures on education, health, nutrition, or housing. Further, in developing countries, the number of working women is increasing, providing an excellent opportunity for market players to expand their presence.
  • For instance, according to World Bank, India's female labor force participation rate had increased by 0.6% in 2021. In total, the rate amounted to 19.23% in 2021.

North America is the Largest Market

  • North America is dominating the overall baby monitors market and is expected to continue this trend in the future. This growth is mainly due to the rising trend of nuclear families, the increasing spending capacity of people, and a growing awareness of the advantages of these devices.
  • According to the United States Census Bureau, in 2021, 35.03% and 28.45% of all households in the United States were two-person and single-person households, an increase from 34.52% and 28.01% in 2018. The growth is also attributed to the advancement of these devices and rising personal equity investment, specifically in the electronics sector in developed markets such as the United States and Canada. The region is also anticipated to witness increasing awareness among parents regarding childcare and strong retailing, which may boost the market's growth.
  • Additionally, due to the region's early adoption of advanced technologies, baby monitors are widely accepted in the region. In addition to monitoring their babies' movements remotely, these products allow parents to track them remotely.
  • Moreover, due to the continuous contributions of companies and research organizations to technological advancements, the competition among market players in the region is healthy, and players are launching new products in the region. For instance, in July 2022, Owlet, the manufacturer of baby monitors, launched the Owlet Cam 2, which uses artificial intelligence (AI) and machine learning (ML) to detect whether a baby is crying in the nursery. Parents receive notifications through the Owlet Dream app when the product detects sounds, motions, or crying in their child's room.
  • In addition to sending video clips of sounds and motion, the camera can let parents view them on a smartphone anytime. Furthermore, due to their high purchasing power, the population of this region is more inclined toward technological developments. This, in turn, stimulates the growth of the region's market.

Baby Monitor Industry Overview

The baby monitors market is highly competitive due to several local, domestic, and global players. The major players in the market are Lenovo Group Limited, VTech Communications Inc., Summer Infant (USA) Inc., Dorel Industries, Inc., and Panasonic Holdings Corporation. The key strategies adopted by these players are product innovations and new product developments to strengthen their product portfolios and build a strong reputation in the market. Some other players are adopting mergers and acquisitions as their base strategy to eliminate competitors and capture a top position in the baby monitors market. New start-ups are also focusing on social media platforms and online distribution channels for online marketing and branding of their products to attract more customers. These marketing strategies have an emphasis on the development of customer networks and relationships. Other companies also follow such a strategy.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Deliverables and Study Assumptions
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS

  • 4.1 Market Drivers
  • 4.2 Market Restraints
  • 4.3 Porter's Five Forces Analysis
    • 4.3.1 Threat of New Entrants
    • 4.3.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
    • 4.3.3 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.3.4 Threat of Substitute Products
    • 4.3.5 Intensity of Competitive Rivalry

5 MARKET SEGMENTATION

  • 5.1 Product Type
    • 5.1.1 Audio Baby Monitor
    • 5.1.2 Video Baby Monitor
    • 5.1.3 Motion Sensor Baby Monitor
  • 5.2 Mode of Communication
    • 5.2.1 Wired
    • 5.2.2 Wireless/Wi-Fi
  • 5.3 Distribution Channel
    • 5.3.1 Online Retail Stores
    • 5.3.2 Hypermarkets/Supermarket
    • 5.3.3 Specialty Stores
    • 5.3.4 Other Distribution Channels
  • 5.4 Geography
    • 5.4.1 North America
      • 5.4.1.1 United States
      • 5.4.1.2 Canada
      • 5.4.1.3 Mexico
      • 5.4.1.4 Rest of North America
    • 5.4.2 Europe
      • 5.4.2.1 Spain
      • 5.4.2.2 United Kingdom
      • 5.4.2.3 Germany
      • 5.4.2.4 France
      • 5.4.2.5 Italy
      • 5.4.2.6 Russia
      • 5.4.2.7 Rest of Europe
    • 5.4.3 Asia-Pacific
      • 5.4.3.1 China
      • 5.4.3.2 Japan
      • 5.4.3.3 India
      • 5.4.3.4 Australia
      • 5.4.3.5 Rest of Asia-Pacific
    • 5.4.4 South America
      • 5.4.4.1 Brazil
      • 5.4.4.2 Argentina
      • 5.4.4.3 Rest of South America
    • 5.4.5 Middle-East and Africa
      • 5.4.5.1 South Africa
      • 5.4.5.2 Saudi Arabia
      • 5.4.5.3 Rest of Middle-East and Africa

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Most Adopted Strategies
  • 6.2 Market Share Analysis
  • 6.3 Company Profiles
    • 6.3.1 Lenovo Group Limited
    • 6.3.2 Samsung Group
    • 6.3.3 Hanwha Corporation
    • 6.3.4 Panasonic Holdings Corporation
    • 6.3.5 Koninklijke Philips N.V.
    • 6.3.6 Infant Optics
    • 6.3.7 Dorel Industries Inc.
    • 6.3.8 Kids 2, Inc. (Summer Infant, Inc.)
    • 6.3.9 VTech Communications Inc.
    • 6.3.10 Anker Technology (UK) Limited
    • 6.3.11 Bonoch
    • 6.3.12 Hangzhou Hikvision Digital Technology Co., Ltd. (EZVIZ)

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS