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市場調査レポート
商品コード
1641948

入試管理ソフトウェア-市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測(2025年~2030年)

Admission Management Software - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030)


出版日
ページ情報
英文 120 Pages
納期
2~3営業日
カスタマイズ可能
適宜更新あり
価格
価格表記: USDを日本円(税抜)に換算
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入試管理ソフトウェア-市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測(2025年~2030年)
出版日: 2025年01月05日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 120 Pages
納期: 2~3営業日
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概要

入試管理ソフトウェア市場規模は2025年に14億6,000万米ドルと予測され、予測期間(2025~2030年)のCAGRは9.05%で、2030年には22億5,000万米ドルに達すると予測されます。

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主要ハイライト

  • 学校、単科大学、大学などの教育機関への入学を希望する学生の増加に伴い、入学管理はより難しくなっています。手作業で時間通りにプロセスを完了させるのは難しくなっています。データレベルの管理も煩雑になっています。その結果、入試管理ソフトウェアの需要が高まっている
  • 様々な大学における入学申請件数の増加は、調査された市場を推進すると予想されます。例えば、コーネル大学の入試事務局によると、初年度の入学志願者数は3年連続で大学史上最多となりました。昨年の入学志願者数は5万1,328人で、前年の4万7,038人を上回りました。
  • さまざまな企業が、教育機関の幅広いニーズに応えるため、さまざまな入学管理ソフトウェアツールを提供しています。例えば、schooladminと呼ばれる入学管理ソフトウェアは、教育機関の成功をサポートするために作られています。このシステムは、戦略的に単一のプラットフォーム上で請求、登録、入学検査の機能を統合しています。これは、私立のK-12学校が理想的な家族で描画することが可能になります。ペーパーレス入試を提供することにより、schooladminは、それが可能にする方法の一つです。プログラムは、コンバージョンの増加を支援することができ、柔軟かつダイナミックなフォームが含まれています。、自動化され、カスタマイズ型入学のために、入学プロセスは手間がかかりません。カスタマイズ型料金表と自動リマインダーにより、学校は比較的早く資金を得ることができます。
  • 入学管理ソフトウェアは、入学手続きと関連機能を自動化します。学生管理システム、ERPシステム、学校/カレッジの会計モジュール、または教育機関管理ソフトウェアは、入学管理ソフトウェアと組み合わされることが多いです。教育機関による技術ソリューションの受け入れ拡大、効率改善のニーズの高まり、運営コストの削減が、入学管理ソフトウェア市場の拡大を促進すると予測される主要要因です。
  • しかし、インフレ率の上昇やウクライナとロシアの紛争による継続的な混乱は、入試管理ソフトウェアの市場収益に悪影響を及ぼす可能性があります。新興経済諸国や未開発経済諸国の人々は、文房具やその他の学用品のような必需品のコストが上昇しているため、子どもの教育費の決済を支援する必要がある可能性があります。その結果、入学者数が大幅に減少し、高校や大学の退学率が上昇する可能性があります。
  • コロナウイルスの流行は学生の出席率を劇的に低下させました。にもかかわらず、COVID-19の大流行は、入試管理ソフトウェアビジネスに興味深い機会を生み出しました。パンデミックの重大な影響のひとつは、教育セクターを含む組織全体でデジタル技術の利用が増加していることです。学校、カレッジ、大学の閉鎖により、オンライン出願が主にオフラインの対面式入学手続きに取って代わっています。その結果、入試管理ソフトウェアの人気が高まっている

入試管理ソフトウェアの市場動向

大きなビジネス機会を提供すると予測される学校セグメント

  • 学校への出願数が年々増加していることから、調査対象市場の学校セグメントは入学管理ソフトウェアに大きなビジネス機会を提供すると予測されます。特定のリアルタイムパラメータに基づいて志願者の可能性を評価した後、優先的な選択肢を提供することは、小中学校にとってますます困難になってきています。
  • 国立教育統計センターによると、2016~2028年にかけて、入学者数は全国で1.6%増加すると予想されています。このような入学者数の増加は、国内外の入学管理ソフトウェアプロバイダーにとって、市場シェアを獲得し、さまざまな州でのプレゼンスを拡大するための新たなソリューションを開発する好機となります。
  • 同様に、文部科学省によると、日本では昨年5月現在、約4,800の高等学校が運営されており、その大部分は地方自治体が設立した公立学校です。また、国立教育・高等教育・調査省によると、フランスの公立小学校数は2021年に4万3,904校に達します。
  • 教育機関は、入学管理ソフトウェアを活用することで、より多くの生徒や保護者とつながることができます。同様の特徴は、採用担当者が生徒の関心を維持し、パイプラインを継続させ、最終的に教育機関を選択させるのに役立ちます。これは、更新入学についても同様です。さらに、マーケティング計画は学校の拡大を左右する要素の一つであるため、これは教育機関にとっても有用です。さらに、このようなソフトウェアソリューションは、教育機関にとって重要なデータを提供することができます。これは、入学管理プロセスや入学体験の強化において学校を支援することができます。
  • 国際的には、経済協力開発機構(OECD)が「教育の未来とスキル2030」を決定するイニシアティブに取り組んでいます。このようなプロジェクトは、予測期間中、調査対象市場の需要を促進すると予想されます。

北米が主要シェアを占める見込み

  • 予測期間中、北米が入試管理市場を独占すると予測されます。AI、ビッグデータ、デジタルトランスフォーメーションは、一般的に、この急増を促進する開発技術のコースの一部です。北米は最先端の入試ソリューションを利用できます。入学者管理の利点がより明らかになるにつれ、企業はこの方法をより頻繁に採用しています。生徒と学校当局の間に信頼できる安全な枠組みを確立する必要性が高まっていることも、この地域の市場成長に寄与しています。
  • カリフォルニア州には、学生情報のプライバシーを規定する法律がいくつかあります。学生オンライン個人情報保護法(Student Online Personal Information Protection Act:SOPIPA)は、エドテック部門にコンプライアンス責任を課しており、学校における技術利用の進化に明示的に取り組みました、米国で最も包括的な学生データプライバシー法として広く評価されています。主に幼稚園から高校までの教育目的で使用されるウェブサイト、オンラインサービス、またはモバイルアプリケーションの運営者は、SOPIPAによって、対象となる生徒データの収集を商業化することが明示的に禁止されています。これには、生徒データを販売したり、生徒やその家族に広告の対象を絞るために使用したり、その他の教育目的以外の理由で収集したりすることが含まれます。
  • 学生オンライン個人保護法(SOPPA)、イリノイ州は、2017年に署名された元の法律に代わって、最近制定されました。HB3606は、主に重大なデータ流出への対応と見られており、生徒情報の使用における透明性を強調し、データ使用に関する保護者の管理を強化し、教育技術提供者(または「運営者」)、高等教育機関、地域の教育委員会、その他の利害関係者に義務を課しています。
  • 米国では教育機関へのEdTech技術の導入が加速しており、これらの教育機関もまた、時代遅れの手法をより現代的で効果的な手法に置き換えつつあります。幼稚園から高校までの教育や成人の学習には、eラーニングからAIを活用した学習まであらゆるものが存在します。こうした開発の数々は、アメリカの教育情勢を大きく変える可能性を秘めており、調査対象期間中、産業は急速に拡大すると予測されています。このような開発は、入学者を増やし、調査対象市場を牽引すると予想されます。
  • クラウドベースのソフトウェアは、消費者にオンラインで機能を提供するソフトウェアサービスです。簡単なアクセス、適応性、手頃な価格などの利点があり、予測期間を通じてクラウドベースの入学管理ソフトウェア市場の成長を促進すると予測されています。今後数年間は、職場や教育現場におけるモビリティ需要の高まりや、企業におけるクラウドコンピューティング利用の増加が、市場の成長を牽引すると予想されます。このようなクラウド導入の利点は、同地域の市場を牽引すると考えられます。

入試管理ソフトウェア産業概要

入試管理ソフトウェア市場には、さまざまな場所で事業を展開する大小多数の参入企業が存在するため、競争は激しいです。市場は適度に集中しており、主要企業は製品やサービスの革新や拡大といった戦略を採用しています。同市場の主要参入企業としては、Ellucian Company LP、BlackBaud Inc.、Hyland Software Inc.などが挙げられます。

  • 2023年4月、Workday AMSパートナーとして、USTはWorkdayの顧客に継続的な機能的、技術的、管理的サポートを記載しています。Workday Financial ManagementとWorkday HCMは、財務と人材ベースのプロセスをサポートし、リアルタイムの業務可視性と、ビジネスの成長と変化に適応するスピードと俊敏性を記載しています。

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3ヶ月間のアナリストサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場定義
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場力学

  • 市場概要
  • 市場促進要因と市場抑制要因の採用
  • 市場促進要因
    • 組織の業務効率の最適化
    • 拡大性への要求の高まり
  • 市場抑制要因
    • 消費者情報に関する潜在的なセキュリティ脅威
  • 産業の魅力-ポーターのファイブフォース分析
    • 新規参入業者の脅威
    • 買い手/消費者の交渉力
    • 供給企業の交渉力
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係の強さ

第5章 市場セグメンテーション

  • 用途別
    • 小中学校
    • 大学
    • 研究機関
    • 研修機関
  • 展開別
    • クラウド
    • オンプレミス
  • 地域別
    • 北米
    • 欧州
    • アジア太平洋
    • ラテンアメリカ
    • 中東・アフリカ

第6章 競合情勢

  • 企業プロファイル
    • Ellucian Company LP
    • BlackBaud Inc.
    • Hyland Software Inc.
    • Advanta Innovations
    • Embark Corporation
    • Edunext Technologies Pvt Ltd
    • Creatrix Campus
    • Campus Cafe
    • Dataman Computer Systems Pvt Ltd
    • Orell TechnoSystems (India) Pvt Ltd

第7章 投資分析

第8章 市場機会と今後の動向

目次
Product Code: 63591

The Admission Management Software Market size is estimated at USD 1.46 billion in 2025, and is expected to reach USD 2.25 billion by 2030, at a CAGR of 9.05% during the forecast period (2025-2030).

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Key Highlights

  • With an increase in the number of students seeking admission to academic institutions such as schools, colleges, and universities, admissions administration is getting more difficult. It has gotten tough to complete the process on time manually. Data level management has become cumbersome. As a result, the demand for admission management software is increasing.
  • The rise in the number of admissions applications in various universities is expected to propel the studied market. For instance, according to its Office of Admissions and Enrollment, Cornell received the most applications for first-year admission in university history for the third year in a row. There were 51,328 candidates for access to the Class of last year, breaking the previous year's record of 47,038 applicants.
  • Various firms are providing different admission management software tools to cater to the wide range of educational institutions' needs. For example, Software for enrollment and admissions called schooladmin is made to support the success of educational institutions. The system strategically integrates billing, registration, and admissions capabilities onto a single platform. This makes it possible for private K-12 schools to draw in the ideal families. By providing paperless admissions, schooladmin is one of the ways it makes such possible. The program contains flexible and dynamic forms that can aid in increasing conversion. And due to automated and tailored admissions, the enrolling process is hassle-free. Due to customized fee schedules and automatic reminders, schools can get funds relatively fast.
  • Admission software automates the admission process and related features. The student management system, ERP system, school/college accounting module, or institute management software are frequently combined with admission software. The growing acceptance of technological solutions by educational institutions, the rising need for efficiency improvements, and the reduction of operating costs are the key factors projected to fuel the expansion of the admission management software market.
  • However, the rising inflation rates, in tandem with the continued disruptions brought on by the conflict between Ukraine and Russia, could have a detrimental effect on the market revenues for admission management software. People in developing and undeveloped economies may need help paying for their children's education because of the growing costs of essential goods like stationery and other school supplies. As a result, the number of admissions may significantly reduce, and there may be an increase in high school and college dropout rates.
  • The coronavirus outbreak reduced student attendance dramatically. Despite this, the COVID-19 pandemic has created intriguing opportunities in the admission management software business. One of the critical repercussions of the pandemic has been the rising use of digital technologies across organizations, including the education sector. Due to the closure of schools, colleges, and universities, online applications have replaced mainly offline, in-person admissions processes. As a result, admission management software is more popular.

Admission Management Software Market Trends

School Segment Projected to Offer Significant Opportunities

  • The school segment of the market studied is anticipated to offer significant opportunities for admission management software, as the number of applications for schools is increasing every year. It is increasingly becoming challenging for primary and secondary schools to provide the preferred choice after evaluating the applicants' potential based on specific, real-time parameters.
  • According to National Center for Education Statistics, Between 2016 and 2028, enrolment is anticipated to rise by 1.6 percent nationwide. Such a rise in enrollment in schools would create an opportunity for the local and international admission management software providers to develop new solutions to capture the market share and expand their presence in different states.
  • Similarly, according to the Ministry of Education, Culture, Sports, Science, and Technology, In Japan, about 4.8 thousand upper secondary high schools were operating as of May last year, the bulk of which were public schools founded by the regional government. Further, according to the Ministry of National Education, Higher Education, and Research, the number of public primary schools in France reached 43,904 in 2021.
  • Institutions can connect with more students and parents by utilizing admission management software. Similar characteristics can help recruiters keep them interested so they continue in the pipeline and eventually choose their institution. This is true for renewal enrollments as well. Additionally, this is useful for educational institutions because marketing plans are one of the elements that influence a school's expansion. In addition to that, such software solutions can offer crucial data that may be pertinent to institutions. It can assist schools in enhancing the enrollment management process and admissions experience.
  • Internationally, the Organization for Economic Co-operation and Development (OECD) is working on an initiative to determine the Future of Education and Skills 2030 that will help education systems determine the knowledge, skills, attitudes, and values needed to thrive and shape the future. Such projects are expected to drive the demand for the studied market over the forecasted period.

North America is Expected to Hold Major Share

  • Over the projected period, North America is anticipated to dominate the admission management market. AI, big data, and digital transformation, in general, are some of the developing technologies courses driving this surge. North America has access to the most cutting-edge entrance solutions. Businesses are adopting this method more frequently as the benefits of admission management become more apparent. The growing requirement to establish a reliable and secure framework between students and school administrations contributes to the regional market's growth.
  • California has several laws governing the privacy of student information. The Student Online Personal Information Protection Act (SOPIPA), which places responsibility for compliance on the edtech sector, is widely regarded as the most comprehensive student data privacy law in the United States that expressly tackles the evolving nature of technology usage in schools. Operators of websites, online services, or mobile applications that are primarily used for K-12 educational purposes are expressly forbidden by SOPIPA from commercializing the collection of covered student data, including selling it, using it to target advertisements to students or their families, or collecting it for any other noneducational reason.
  • The Student Online Personal Protection Act (SOPPA), Illinois, replaced the original law signed in 2017, which was enacted recently. HB3606, which is primarily seen as a response to significant data breaches, emphasizes transparency in the use of student information, gives parents more control over data use, and imposes obligations on educational technology providers (or "operators"), institutions of higher learning, local school boards, and other stakeholders.
  • The adoption of EdTech technology by educational institutions in the USA is accelerating, and these institutions are also replacing antiquated methods with more modern, effective ones. For PreK-12 and adult learning, everything from eLearning to AI-powered learning exists. Numerous of these developments have the potential to alter the American educational landscape significantly, and in the time period under study, the industry is predicted to expand quickly. Such developments are expected to increase admission, driving the studied market.
  • Cloud-based software is a software service that gives its consumers capabilities online. It provides advantages like simple access, adaptability, and affordability which are anticipated to fuel the growth of the cloud-based enrollment management software market throughout the forecast period. Over the coming years, market growth is expected to be driven by rising demand for mobility in the workforce and education and rising enterprise cloud computing use. Such advantages of cloud deployments would drive the market in the region.

Admission Management Software Industry Overview

The admission management software market is highly competitive due to the presence of many small and large players operating in various locations. The market is moderately concentrated, with the key players adopting strategies like product and service innovation and expansions. Some of the major players in the market are Ellucian Company LP, BlackBaud Inc., and Hyland Software Inc., among others.

  • April 2023, As a Workday AMS Partner, UST will provide ongoing functional, technical, and administrative support to Workday customers. Workday Financial Management and Workday HCM support financial and people-based processes that help provide real-time operational visibility and the speed and agility to adapt to business growth and change.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS

  • 4.1 Market Overview
  • 4.2 Introduction to Market Drivers and Restraints
  • 4.3 Market Drivers
    • 4.3.1 Optimizing Operational Efficiency of Organizations
    • 4.3.2 Increasing Demand for Scalability
  • 4.4 Market Restraints
    • 4.4.1 Potential Security Threats Regarding Consumer Information
  • 4.5 Industry Attractiveness - Porter's Five Force Analysis
    • 4.5.1 Threat of New Entrants
    • 4.5.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
    • 4.5.3 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.5.4 Threat of Substitute Products
    • 4.5.5 Intensity of Competitive Rivalry

5 MARKET SEGMENTATION

  • 5.1 By Application
    • 5.1.1 Primary and Secondary Schools
    • 5.1.2 University
    • 5.1.3 Research Institute
    • 5.1.4 Training Institution
  • 5.2 By Deployment
    • 5.2.1 Cloud
    • 5.2.2 On-premise
  • 5.3 By Geography
    • 5.3.1 North America
    • 5.3.2 Europe
    • 5.3.3 Asia-Pacific
    • 5.3.4 Latin America
    • 5.3.5 Middle East & Africa

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Company Profiles
    • 6.1.1 Ellucian Company LP
    • 6.1.2 BlackBaud Inc.
    • 6.1.3 Hyland Software Inc.
    • 6.1.4 Advanta Innovations
    • 6.1.5 Embark Corporation
    • 6.1.6 Edunext Technologies Pvt Ltd
    • 6.1.7 Creatrix Campus
    • 6.1.8 Campus Cafe
    • 6.1.9 Dataman Computer Systems Pvt Ltd
    • 6.1.10 Orell TechnoSystems (India) Pvt Ltd

7 INVESTMENT ANALYSIS

8 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS