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市場調査レポート
商品コード
1444845
戦闘機の世界市場:市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測(2024年~2029年)Fighter Aircraft - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2024 - 2029) |
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適宜更新あり
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戦闘機の世界市場:市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測(2024年~2029年) |
出版日: 2024年02月15日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 107 Pages
納期: 2~3営業日
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世界の戦闘機の市場規模は、2024年に473億4,000万米ドルと推定され、2029年には568億3,000万米ドルに達し、予測期間中(2024年~2029年)にCAGR3.72%で成長すると予測されています。
北米は、予測期間中に大幅な成長が見込まれると予想されます。米国の軍事支出は、2020年の7,782億3,000万米ドルから2021年にはほぼ2.9%増加し、8,010億米ドルに達しました。米国は2021年も依然として最大の国防支出国であり、世界支出の38%を占めています。
さらに、米国空軍は、新世代ジェット機の納入に伴い、航空機の老朽化問題に徐々に取り組んでいます。在庫が減少するにつれて、航空機の平均使用年数は過去10年間で増加しました。米国空軍の艦隊の平均年齢は25年を超え、爆撃機の平均年齢は50歳を超えています。さらに、米国国防総省は戦闘機の契約を締結しています。例えば、2022年7月、米国国防総省はロッキード・マーティン社と共同で、3年間で約375機のF-35戦闘機を製造することを約束しています。さらに、国防総省によれば、この協定の対象となる航空機の最終数は、米国議会による2023会計年度予算の変更や外国パートナーによる発注に応じて変更される可能性があります。
固定翼輸送機とは別に、米国軍は多用途ヘリコプターの部隊も近代化しています。米国海軍はCMV-22Bオスプレイの納入を開始しており、2024年までにすべてのC-2航空機を退役させる計画です。米国海軍と海兵隊はここ数年、オスプレイを発注しています。さらに、2022年6月には、米国からH-60Mブラックホークヘリコプター120機の調達と2022年から2026年度の関連支援として、ストラットフォードのシコルスキー・エアクラフト社に22億7,000万米ドルの契約が締結されました。、追加の135機の航空機のオプションがあります。
したがって、そのような開発が、予測期間中の戦闘機を大幅に増加させることにつながります。
航空宇宙および防衛産業には、ロッキード・マーチン社、ボーイング社、ユナイテッド・エアクラフト・コーポレーション、成都航空機産業(グループ)、サーブABなど、いくつかの大手企業が存在します。しかし、ロッキード・マーチン社は、F-35戦闘機の納入量が多いため、市場で重要な地位を占めています。同社の継続的な研究開発努力は、空挺部隊、地上部隊、敵対的な海軍部隊と交戦し無力化するための優れた能力を提供する高性能戦闘機と技術の開発に重点を置いた同社の市場支配力をさらに強化しています。
ロッキード・マーチン社の広範な製品ポートフォリオは、いくつかのバリエーションと継続的な製品開発サイクルを特徴としており、航空資産の運用寿命の延長を可能にします。この堅牢な研究開発フレームワークは、航空資産のより高い性能の信頼性とアップグレードの可能性を求める潜在的な購入者も魅了しています。
The Fighter Aircraft Market size is estimated at USD 47.34 billion in 2024, and is expected to reach USD 56.83 billion by 2029, growing at a CAGR of 3.72% during the forecast period (2024-2029).
The region of North America is expected to witness significant growth during the forecast period. The United States military expenditure increased by almost 2.9% in 2021 to reach USD 801 billion from USD 778.23 billion in 2020. The United States remained the largest defense-spending country in 2021 and represented 38% of global spending.
Moreover, the United States Air Force is gradually addressing its aging aircraft problem, as it takes delivery of newer generation jets. As inventories decreased, the average aircraft age increased over the past decade. The average age of the United States Air Force fleet is over 25 years, and bombers have an average age of over 50 years. Moreover, the United States Department of Defense is awarding contracts for fighter aircraft. For instance, in July 2022, The United States Department of Defense is committed to manufacturing around 375 F-35 fighter jets over a three-year period With Lockheed Martin Corp. Additionally, according to the Pentagon, the final number of aircraft covered by this agreement could change depending on any alterations made by the United States Congress to the budget for the Fiscal Year 2023 and any orders put in by foreign partners.
Apart from the fixed-wing transport aircraft, the United States armed forces are also modernizing its fleet of utility helicopters. The United States Navy plans to retire all its C-2 aircraft by 2024, as it has started taking deliveries of CMV-22B Osprey. Both the United States Navy and Marine Corps have placed orders for Ospreys in the past few years. Moreover, in June 2022, a contract of USD 2.27 billion has been awarded to Sikorsky Aircraft Corp., Stratford, by the United States department of defense for procurement of 120 H-60M Black Hawk helicopters and associated support for the fiscal years 2022-2026, with options for an additional 135 aircraft.
Thus, such developments will lead to the fighter aircraft witnessing significant increase during the forecast period.
The aerospace and defense industry boasts several leading players, including Lockheed Martin Corporation, The Boeing Company, United Aircraft Corporation, Chengdu Aircraft Industrial (Group) Co. Ltd., and Saab AB. However, Lockheed Martin Corporation holds a prominent position in the market due to its high delivery volumes of F-35 fighter aircraft. Its ongoing research and development efforts further reinforce the company's market dominance focus on creating high-performance fighter aircraft and technologies that provide superior capabilities for engaging and neutralizing airborne, ground, and hostile naval forces.
Lockheed Martin Corporation's extensive product portfolio, featuring several variants, and continuous product development cycles, enable enhanced operating life of aerial assets. This robust research and development framework also attracts potential buyers seeking higher performance reliability and upgrade potential from their aerial assets.