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市場調査レポート
商品コード
1444717
液体飼料:市場シェア分析、業界動向と統計、成長予測(2024~2029年)Liquid Feed - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2024 - 2029) |
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適宜更新あり
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液体飼料:市場シェア分析、業界動向と統計、成長予測(2024~2029年) |
出版日: 2024年02月15日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 120 Pages
納期: 2~3営業日
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液体飼料市場規模は2024年に850億8,000万米ドルと推定され、2029年までに1,139億7,000万米ドルに達すると予測されており、予測期間(2024年から2029年)中に6.02%のCAGRで成長します。
健康志向の消費者による高級肉および肉製品への需要の高まりにより、肉の生産が促進され、液体飼料サプリメント市場が世界的に拡大しています。動物の消化性の良さ、添加物の添加が簡単かつ柔軟に行えること、発酵が可能であることなどの利点により、高品質な食肉の生産を支援する液体飼料サプリメントの需要が急速に高まっています。 USDAの報告書によると、2021年の肉の総消費量は1万1,850トンで、前年の公表値1万1,732トンを上回りました。
OECD報告書2021によると、家禽肉と羊肉の生産量の増加が豚と牛の肉生産の縮小を相殺したため、2020年の食肉総生産量は推定328トンで安定しました。 2020年の家禽肉総生産量は、中国での需要の急増に支えられ、2019年比1.2%増の134トンと推定されています。
さらに、米国農務省経済調査局は、米国の牛肉の総消費量が2019年の一人当たり55ポンドから2020年には一人当たり58.4ポンドに増加し、今後数年間でさらに着実に増加すると予測していると報告しています。ビタミン、ミネラル、飼料添加物を組成の一部として含む液体飼料サプリメントは、世界中の家畜生産の増加に対応する、家畜のためのバランスのとれた栄養の新たな経済的供給源です。
魚摂取の健康上の利点にますます多くの人々が気づくようになるにつれて、魚介類の需要は急速に増加しています。平均寿命の延長と動物飼料生産のための土地と水資源の利用の制限、およびこれらの資源の食料とエタノール生産への利用の増加により、世界の食肉産業における動物飼料の需要が増加しています。
アジア太平洋地域は世界有数の飼料生産・消費地域であるため、液体飼料市場に直接的な影響を与えています。この地域における工業用家畜の生産規模の拡大は、この地域の主要経済国の液体飼料生産能力の増加に大きく貢献しています。
この地域の国々は、肉を含むタンパク質ベースの製品への消費パターンの変化により、液体飼料市場を牽引しています。中国は最も急速に成長している市場の一つであり、同国の飼料工業協会は家畜飼料の最低タンパク質レベルの維持を強調しています。第2位の豚肉消費国であるベトナムや、集約農業システムの増加傾向に牽引され、液体飼料サプリメントの最も潜在的な市場であるインドを含む、この地域の他の液体飼料サプリメント市場は、アジア太平洋ベルト全体における液体飼料サプリメントの需要に貢献しています。
液体飼料市場は非常に細分化されており、多くの国際的な企業と、世界の大手企業と競合する小規模な企業がいくつか存在します。主要企業としては、Archer Daniels Midland Company(ADM)、BASF SE、Bundaberg Molasses、Cargill Incorporated、Dallas Keith Ltd、GrainCorp Limited、Land O'lakes, Inc.、Ridley Corporationなどがあります。他社との契約、新製品の発売、世界規模の製造部門の拡大のための投資は、これらの企業が主に採用している戦略です。一部の企業は、海外市場でメーカーを買収または合併することによって、地理的なプレゼンスを拡大しています。地元の需要に応えるために、企業は国内市場に大規模な投資を行いました。世界の液体飼料市場では、投資が最も好ましい成長戦略であり、その後に合併と買収が続きます。
The Liquid Feed Market size is estimated at USD 85.08 billion in 2024, and is expected to reach USD 113.97 billion by 2029, growing at a CAGR of 6.02% during the forecast period (2024-2029).
The growing demand for high-grade meat and meat products from health-conscious consumers has spurred the production of meat, hence boosting the liquid feed supplement market globally. Owing to the advantages such as better digestibility in animals, simplified and flexible addition of additives, and the possibility of fermentation, the demand for liquid feed supplements is rising rapidly to aid the production of high-quality meat. According to the USDA report, the total meat consumption accounted for 11,850 metric tons during the year 2021 which is higher than the previous year's stated 11,732 metric tons.
According to the OECD Report 2021, the total meat production remained stable in 2020 at an estimated 328 metric tons, as output increases in poultry and ovine meats offset contractions in pig and bovine meat production. Total poultry meat production in 2020 is estimated at 134 metric tons, up 1.2 % from 2019, underpinned by a sharp rise in demand in China.
Furthermore, the Economic Research Services, US Department of Agriculture, reports that the total consumption of beef in the United States has increased from 55 pounds per capita in 2019 to 58.4 pounds per capita in 2020 and is projected to further rise steadily over the coming years. With vitamins, minerals, and feed additives as part of the composition, a liquid feed supplement is an emerging economical source of balanced nutrition for livestock to cater to the growth of livestock production worldwide.
The demand for seafood is increasing rapidly as more and more people are becoming aware of the health benefits of fish consumption. Increasing life expectancy and limited availability of land and water resources for animal feed production and increasing use of these resources for food and ethanol production are increasing the demand for animal feed in the global meat industry.
The Asia-Pacific region is the leading animal feed producing and consuming region in the world, thereby inflicting a direct impact on the liquid feed market. The increased scale of industrial livestock production in the region has significantly contributed to an increase in liquid feed production capacities in major economies across the region.
The countries in the region are driving the liquid feed market owing to changing consumption patterns toward more protein-based products, including meat. China is one of the fastest-growing markets, with the country's Feed Industry Association emphasizing the maintenance of minimum protein levels in livestock feed. The other liquid feed supplement markets in the region, including Vietnam, which is the second-largest pork consumer, and India, which is the most potential market for liquid feed supplements, driven by an increasing trend in the intensive farming system, are contributing to the demand for liquid feed supplements in the entire Asia-Pacific belt.
The growth of the feed industry in China has led global compound feed players like Archer Daniels Midland and Cargill to expand and open their new facilities in China. The Zhangzhou feed factory of Archer Daniels Midland Company in China is the fourth compound production facility of the company, which has an annual capacity of 30,000 metric tonne of feed premixes and 80,000 metric tonne of complete feed and concentrates. Cargill has invested in a new premix facility in China to continue growing its feed presence in the region. Sorghum growers in the United States got a big boost when the USDA revealed record sales to China in 2020. According to the National Sorghum Producer, a soy grower body in the USA, the demand surge led by China's animal feed industry was the reason for rising sorghum imports in China.
The liquid feed market is highly fragmented, with the presence of many international players and several small players competing with the global giants. The major companies are Archer Daniels Midland Company (ADM), BASF SE, Bundaberg Molasses, Cargill Incorporated, Dallas Keith Ltd, GrainCorp Limited, Land O'lakes, Inc., Ridley Corporation, and others. Agreements with other companies, new product launches, and investments for the expansion of manufacturing units globally have been the strategies mostly adopted by these players. Some of the players have been expanding their geographical presence by acquiring or merging with manufacturers in foreign markets. Major investments were done by companies in their domestic market to cater to the local demand. Investment is the most preferred growth strategy followed by mergers and acquisitions in the global liquid feed market.