デフォルト表紙
市場調査レポート
商品コード
1444221

昆虫飼料 - 市場シェア分析、業界動向と統計、成長予測(2024年~2029年)

Insect Feed - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2024 - 2029)

出版日: | 発行: Mordor Intelligence | ページ情報: 英文 139 Pages | 納期: 2~3営業日

● お客様のご希望に応じて、既存データの加工や未掲載情報(例:国別セグメント)の追加などの対応が可能です。  詳細はお問い合わせください。

価格
価格表記: USDを日本円(税抜)に換算
本日の銀行送金レート: 1USD=156.76円
昆虫飼料 - 市場シェア分析、業界動向と統計、成長予測(2024年~2029年)
出版日: 2024年02月15日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 139 Pages
納期: 2~3営業日
ご注意事項 :
本レポートは最新情報反映のため適宜更新し、内容構成変更を行う場合があります。ご検討の際はお問い合わせください。
  • 全表示
  • 概要
  • 目次
概要

昆虫飼料市場規模は2024年に12億3,000万米ドルと推定され、2029年までに21億3,000万米ドルに達すると予測されており、予測期間(2024年から2029年)中に11.70%のCAGRで成長します。

昆虫飼料- 市場

主なハイライト

  • 昆虫飼料分野は現在、従来の動物飼料製品と比較して、商業規模での生産などの課題を抱えています。しかし、世界規模で市場の需要が高まっていることから、昆虫飼料市場への民間ベンチャーキャピタル(VC)企業による新たな投資などの大きな要因が調査期間中に注目されました。たとえば、2021年6月、チリのベンチャーキャピタル会社KeyyakVentureは、チリにある昆虫飼料を製造する新興企業Food for the Future(F4F)に450万米ドルを投資しました。結果として、これらのVC企業の投資の拡大は、この市場を拡大するという彼らの信念を示しています。これに加えて、昆虫の高い飼料変換率、少ないスペース要件、補助的な規制などが昆虫飼料市場を牽引しています。
  • さらに、世界中で養殖魚の需要が増加したことにより、魚粉と魚油の価格が上昇しました。昆虫飼料は、水産飼料のタンパク質が豊富な実行可能な選択肢として機能します。過去20年間、魚粉の代替供給源として昆虫粉の研究が行われてきました。これまでのところ、水産養殖種の飼料における魚粉の代替の結果は有望です。さらに、昆虫はその高いエネルギーとタンパク質含有量により、実行可能な動物飼料としての認識が高まっています。新鮮な昆虫や未加工の乾燥昆虫と比較した昆虫飼料の利点は、粉砕穀物や大豆などの他の飼料成分と簡単に混合して、目的の組成の混合物を形成し、その後圧縮してペレットにすることができ、より優れた、より便利な点です。動物に餌を与えること。
  • また、昆虫の餌は免疫システムを強化し、抗生物質の使用を減らします。したがって、動物の健康を促進します。さらに、養鶏業界では飼料としての昆虫の使用が増加しています。バッタを鶏に与えると肉の保存期間が長くなります。食事に昆虫飼料を使用すると、飼料コストが削減され、ブロイラー鶏の能力と健康が向上します。したがって、昆虫粉は家禽にとって受け入れられ、安価で好ましいタンパク質源です。したがって、他の市場促進要因とともに、農家による膨大な家禽の維持は、予測期間中に市場を押し上げると予測されます。

昆虫飼料市場動向

昆虫の高い飼料変換率

地球上の人口は、2050年までに90億人に増加すると予想されています。世界人口が増加し、消費者の要求がますます厳しくなっていることから、家畜、家禽、魚から十分なタンパク質を生産することは、将来にとって厳しい課題となっています。約1,900種の昆虫が、主に新興諸国で世界中で食べられています。これらは高品質の食品と飼料を構成し、飼料転換率が高く、温室効果ガスの排出レベルが低いです。したがって、栄養価が高く、人獣共通感染症を伝播するリスクが低いため、食用昆虫の生産と消費の需要が高まっています。

昆虫は、家禽や家畜などの伝統的な肉よりも多くのタンパク質と低脂肪を含んでいます。また、従来の家畜よりも温室効果ガスやアンモニアの排出が少なく、有機廃棄物を利用して栽培することもできます。これが市場の成長を牽引しています。昆虫は餌を効率よくタンパク質に変換します。たとえば、コオロギが同じ量のタンパク質を生産するのに必要な飼料は牛の12倍、羊の4倍、豚やブロイラーの半分の量です。さらに、コオロギの最大80%が食用および消化可能であるのに対し、鶏と豚では55%、牛では40%であると推定されています。昆虫は変温動物であるため、体温を維持するためにエネルギーを必要とせず、そのため必要な餌の量が少なくなります。したがって、これらの昆虫の飼育と動物の飼料としての利用は、先進新興諸国でも目立つようになりました。

肉の需要が高まるにつれて、穀物およびタンパク質飼料の必要性も高まると考えられます。たとえば、家畜は1kgの動物性タンパク質を得るために約6kgの植物性タンパク質を必要とします。飼料から肉への変換率(体重が1 kg増加するのに必要な飼料の量)は、動物の種類や使用される生産方法によって大きく異なります。通常、米国の生産システムでは、生きた動物の体重 1 kgに、それぞれの量の飼料、つまり鶏肉2.5 kg、豚肉5 kg、牛肉10 kgが必要ですが、昆虫の場合は、はるかに少ない量の飼料が必要です。したがって、家畜や家禽と比較して昆虫の高い飼料変換率と高い栄養価が、予測期間中の昆虫市場の成長を促進する可能性があります。

アジア太平洋が市場を独占

アジア太平洋では近年、肉消費量の増加により、栄養価の高い昆虫飼料の需要が高まっています。中国はアジア太平洋地域における昆虫飼料の最大の市場です。肉の消費量は多く、ここ数年で増加傾向にあります。経済協力開発機構(OECD)によると、中国の一人当たりの肉消費量は2020年の44.4kgから2029年には52.84kgに増加すると予想されています。国内での栄養価の高い肉の需要の高まりに応えるため、家畜にはタンパク質が豊富な昆虫が与えられています。これがひいては、中国における家禽や豚などの家畜用の昆虫飼料産業の発展につながり、中国の昆虫飼料市場全体を牽引しています。

これに加えて、昆虫の養殖は中国の農村部における独特の繁殖産業であり、地元の人々の収入源となっています。中国では、動物の飼料として昆虫の飼育と繁殖が2つのアプローチで行われています。昆虫は完全に飼いならされて完全に飼育下で飼育されるか、部分的に飼育下で飼育され、生産量を増やすために昆虫の生息地が操作されます。さらに、Haocheng Mealworms Inc.やGuangzhou Wuliang Biotechnologyなどの中国の地元企業は、動物飼料を米国からの大豆輸入に依存するのではなく、昆虫飼料を生産しており、それが自立持続可能性の達成を推進しています。このような国内の発展は、中国の昆虫飼料市場の収益を促進します。したがって、この地域は、中国、韓国、日本などさまざまな国での昆虫飼料の需要の増加と、動物性タンパク質の需要の増加により、堅調な成長が見込まれると予想されています。

さらに、インドは中国に次ぐ第二位の昆虫飼料市場です。 FAOによると、インドでは大豆やトウモロコシなどの従来の飼料が家畜の飼育総コストの60%を占めています。したがって、トウモロコシや大豆などの資源をめぐる人間と家畜の競合の結果、生産コストを節約し、これらの飼料の需要と供給のギャップを埋めるために、国内の家畜用のバッタ飼料の開発に重点が移されています。広大な農地が資源集約型の家禽製品の栽培に転用されているため、肉および肉ベースの製品の需要が徐々に高まり、栄養失調に対する懸念が高まった。 2021年7月、バンガロールに本拠を置く企業ナンダス・フーズは、大豆を昆虫タンパク質に置き換え、クロソルジャーフライ(BSF)を使って食品廃棄物を家禽用の高級タンパク質に変換する実験に成功しました。これらの要因がこの国の昆虫飼料市場を牽引しています。

昆虫飼料業界の概要

ほとんどの企業が調査対象の市場に新規参入しており、市場シェアのほんの一部しか保有していないため、世界の昆虫飼料市場は2021年に非常に細分化されていることが観察されました。調査で紹介された企業によると、主要企業のほとんどは欧州にあり、次にアジア太平洋が続きます。 Alltech Coppens、Protix、Loopworm、Ynsect、Enviroflightなどは、2021年の世界の昆虫飼料市場で過半数のシェアを占めた著名な企業です。買収、パートナーシップ、拡張は、昆虫飼料生産会社が調査のために採用する重要な戦略の一部です。サポートとマーケティングの目的。たとえば、Enviroflight、Alltech Coppens、Protixは、これらの戦略を採用して成功した3社です。

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3か月のアナリストサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場の定義
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場力学

  • 市場概要
  • 市場促進要因
  • 市場抑制要因
  • ポーターのファイブフォース分析
    • 供給企業の交渉力
    • 買い手の交渉力
    • 新規参入業者の脅威
    • 代替製品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係の激しさ

第5章 市場セグメンテーション

  • 動物タイプ
    • 水産養殖
    • 家禽
    • その他の動物タイプ
  • 地域
    • 北米
      • 米国
      • カナダ
      • メキシコ
      • その他の北米
    • 欧州
      • ドイツ
      • 英国
      • フランス
      • ロシア
      • スペイン
      • その他の欧州
    • アジア太平洋
      • 中国
      • 日本
      • インド
      • その他のアジア太平洋
    • 南米
      • ブラジル
      • アルゼンチン
      • その他の南米
    • 中東・アフリカ
      • アラブ首長国連邦
      • エジプト
      • その他の中東・アフリカ

第6章 競合情勢

  • 最も採用されている戦略
  • 市場シェア分析
  • 企業プロファイル
    • Alltech Coppens BV
    • Hipromine SA
    • nextProtein
    • EnviroFlight LLC
    • Protix BV
    • InnovaFeed SAS
    • Nasekomo AD
    • Ynsect
    • Beta Hatch Inc.
    • Enterra Feed Corporation
    • Hexafly Enterprises Limited
    • Loopworm Private Limited

第7章 市場機会と将来の動向

目次
Product Code: 54413

The Insect Feed Market size is estimated at USD 1.23 billion in 2024, and is expected to reach USD 2.13 billion by 2029, growing at a CAGR of 11.70% during the forecast period (2024-2029).

Insect Feed - Market

Key Highlights

  • The insect feed sector, at present, has challenges, such as commercial-scale production, when compared to conventional animal feed products. However, major factors, including new investments by private venture capital (VC) firms in the insect feed market, were noted over the study period due to the market's rising demand on a global scale. For instance, in June 2021, KeyyakVenture, a Chilean venture capital firm, invested USD 4.5 million in Food for the Future (F4F), a start-up that manufactures insect feed that is situated in Chile. As a result, these VC companies' growing investments demonstrate their belief in expanding this market. Along with this, insects' high feed conversion ratio, low space requirements, supportive regulatory regulations, etc., are driving the insect feed market.
  • Additionally, the increasing demand for farmed fish across the world led to a rise in the prices of fishmeal and fish oil. The insect feed serves as a viable protein-rich option for aquafeed. For the past 20 years, investigations have been carried out on insect meals as alternative sources for fishmeal. Thus far, the result of replacing fishmeal in feeding aquaculture species has been promising. Furthermore, as viable animal feed, insects have been receiving increasing recognition due to their high energy and protein content. The advantage of insect feed compared to fresh or unprocessed dried insects is that it can easily be mixed with other feed components, such as ground grains and soy, to form a mixture of the desired composition that is then pressed into pellets for better and more convenient feeding to animals.
  • Also, insect feed enhances the immune system and reduces antibiotic use. Thus, it promotes animal health. Moreover, the poultry industry's usage of insects as feed is increasing. Feeding grasshoppers to chickens improves the shelf life of the meat. Using insect feed in the diet reduces feed costs and enhances the performance and health of broiler chickens. Thus, insect meal is an acceptable, inexpensive, and preferable source of protein for poultry. Thus, the maintenance of vast poultry by the farmers, along with other market drivers, is projected to boost the market during the forecast period.

Insect Feed Market Trends

High Feed Conversion Ratio of Insects

The population on the earth is expected to increase to 9 billion by 2050. With a growing world population and increasingly demanding consumers, producing sufficient protein from livestock, poultry, and fish represents a severe challenge for the future. Approximately 1,900 insect species are eaten worldwide, mainly in developing countries. They constitute quality food and feed, have high feed conversion ratios, and emit low levels of greenhouse gases. Hence, the demand for the production and consumption of edible insects is increasing because of their high nutritional value and low risk of transmitting zoonotic diseases.

Insects contain more protein and low fat than traditional meats, such as poultry and livestock. They also emit fewer greenhouse gases and ammonia than conventional livestock and can be grown on organic waste. This is driving the market growth. Insects are efficient in converting feed into protein. For instance, crickets need 12 times less feed than cattle, four times less feed than sheep, and half as much feed as pigs and broiler chickens to produce the same amount of protein. Additionally, Estimates show that up to 80% of a cricket is edible and digestible, compared with 55% for chicken and pigs and 40% for cattle. Insects, being cold-blooded animals, do not require energy to maintain their body temperature and hence, require less feed. Thus, rearing these insects and their usage as feed for animals has become prominent in developed and developing countries.

The need for grain and protein feeds is likely to increase as the demand for meat rises. For instance, livestock requires about 6 kg of plant protein to get 1 kg of animal protein. Feed-to-meat conversion rates (amount of feed needed to produce a 1 kg increase in weight) vary widely depending on the animal types and the production practices used. Typically, 1 kg of live animal weight in the US production system requires the respective amount of feed, i.e., 2.5 kg of chicken, 5 kg of pork, and 10 kg of beef, whereas insects require much less feed. Thus, the high feed conversion ratio and high nutritional value of insects compared to livestock and poultry may drive the growth of the insect market during the forecast period.

Asia-Pacific Dominates the Market

In Asia-Pacific, the growing meat consumption compelled the demand for nutritious insect feed in recent years. China is the largest market for insect feed in the Asia Pacific region. The consumption of meat is high and has been increasing from the past few years. According to the Organization for Economic Co-operation and Development (OECD), the per capita consumption of meat in China is expected to increase from 44.4 kg in 2020 to 52.84 kg in 2029. To meet the growing demand for nutritious meat in the country, livestock is being fed with protein-rich insects. This, in turn, has led to the development of the insect feed industry for livestock, such as poultry and swine, in China, driving the overall insect feed market in the country.

Along with this, insect farming is a unique breeding industry in rural China, and it is a source of income for local people. Insects are reared and bred for animal feed using two approaches in China. The insects are either fully domesticated and reared completely in captivity or are partially raised in captivity, and the insect habitat is manipulated to increase production. Furthermore, local Chinese companies, like Haocheng Mealworms Inc. and Guangzhou Wuliang Biotechnology Co. Ltd, have been producing insect feed rather than relying on soybean imports from the United States for animal feed, which drives to attain self-sustainability. Such developments in the country fuel the insect feed market's revenue in China. Hence, the region is anticipated to witness robust growth, owing to the increasing demand for insect feed across various countries, such as China, South Korea, and Japan, coupled with increased animal protein demand.

Furthermore, India is the second largest market for insect feed next to China. According to the FAO, in India, conventional feeds, such as soybean and maize account for 60% of the total cost of raising farm animals. Therefore, the focus is being shifted toward developing grasshopper feeds for farm animals in the country to save production costs and bridge the demand-supply gap of feedstuffs, such as maize and soybean, as a result of competition between humans and livestock for these resources. The gradual surge in demand for meat and meat-based products raised concerns over malnutrition since large swathes of farmland are diverted to grow resource-intensive poultry products. In July 2021, the Bangalore-based company, Nandus Foods, successfully experimented by replacing soy with insect protein and converting food waste into high-grade protein for poultry using the black soldier fly (BSF). These factors are driving the insect feed market in the country.

Insect Feed Industry Overview

The global insect feed market was observed to be highly fragmented in 2021, as most companies are new in the market studied and hold only a small fraction of the market share. As per the companies profiled in the study, Europe has most of the major players, followed by Asia-Pacific. Alltech Coppens, Protix, Loopworm, Ynsect, and Enviroflight were some prominent companies that accounted for the majority share in the global insect feed market in 2021. Acquisitions, partnerships, and expansions are some important strategies adopted by insect feed-producing companies for their research support and marketing purposes. For instance, Enviroflight, Alltech Coppens, and Protix are the three companies that successfully adopted these strategies.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS

  • 4.1 Market Overview
  • 4.2 Market Drivers
  • 4.3 Market Restraints
  • 4.4 Porter's Five Forces Analysis
    • 4.4.1 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.4.2 Bargaining Power of Buyers
    • 4.4.3 Threat of New Entrants
    • 4.4.4 Threat of Substitute Products
    • 4.4.5 Intensity of Competitive Rivalry

5 MARKET SEGMENTATION

  • 5.1 Animal Type
    • 5.1.1 Aquaculture
    • 5.1.2 Poultry
    • 5.1.3 Swine
    • 5.1.4 Other Animal Types
  • 5.2 Geography
    • 5.2.1 North America
      • 5.2.1.1 United States
      • 5.2.1.2 Canada
      • 5.2.1.3 Mexico
      • 5.2.1.4 Rest of North America
    • 5.2.2 Europe
      • 5.2.2.1 Germany
      • 5.2.2.2 United Kingdom
      • 5.2.2.3 France
      • 5.2.2.4 Russia
      • 5.2.2.5 Spain
      • 5.2.2.6 Rest of Europe
    • 5.2.3 Asia-Pacific
      • 5.2.3.1 China
      • 5.2.3.2 Japan
      • 5.2.3.3 India
      • 5.2.3.4 Rest of Asia-Pacific
    • 5.2.4 South America
      • 5.2.4.1 Brazil
      • 5.2.4.2 Argentina
      • 5.2.4.3 Rest of South America
    • 5.2.5 Middle East and Africa
      • 5.2.5.1 United Arab Emirates
      • 5.2.5.2 Egypt
      • 5.2.5.3 Rest of Middle East and Africa

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Most Adopted Strategies
  • 6.2 Market Share Analysis
  • 6.3 Company Profiles
    • 6.3.1 Alltech Coppens BV
    • 6.3.2 Hipromine SA
    • 6.3.3 nextProtein
    • 6.3.4 EnviroFlight LLC
    • 6.3.5 Protix BV
    • 6.3.6 InnovaFeed SAS
    • 6.3.7 Nasekomo AD
    • 6.3.8 Ynsect
    • 6.3.9 Beta Hatch Inc.
    • 6.3.10 Enterra Feed Corporation
    • 6.3.11 Hexafly Enterprises Limited
    • 6.3.12 Loopworm Private Limited

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS