市場調査レポート
商品コード
1444221
昆虫飼料 - 市場シェア分析、業界動向と統計、成長予測(2024年~2029年)Insect Feed - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2024 - 2029) |
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昆虫飼料 - 市場シェア分析、業界動向と統計、成長予測(2024年~2029年) |
出版日: 2024年02月15日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 139 Pages
納期: 2~3営業日
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昆虫飼料市場規模は2024年に12億3,000万米ドルと推定され、2029年までに21億3,000万米ドルに達すると予測されており、予測期間(2024年から2029年)中に11.70%のCAGRで成長します。
地球上の人口は、2050年までに90億人に増加すると予想されています。世界人口が増加し、消費者の要求がますます厳しくなっていることから、家畜、家禽、魚から十分なタンパク質を生産することは、将来にとって厳しい課題となっています。約1,900種の昆虫が、主に新興諸国で世界中で食べられています。これらは高品質の食品と飼料を構成し、飼料転換率が高く、温室効果ガスの排出レベルが低いです。したがって、栄養価が高く、人獣共通感染症を伝播するリスクが低いため、食用昆虫の生産と消費の需要が高まっています。
昆虫は、家禽や家畜などの伝統的な肉よりも多くのタンパク質と低脂肪を含んでいます。また、従来の家畜よりも温室効果ガスやアンモニアの排出が少なく、有機廃棄物を利用して栽培することもできます。これが市場の成長を牽引しています。昆虫は餌を効率よくタンパク質に変換します。たとえば、コオロギが同じ量のタンパク質を生産するのに必要な飼料は牛の12倍、羊の4倍、豚やブロイラーの半分の量です。さらに、コオロギの最大80%が食用および消化可能であるのに対し、鶏と豚では55%、牛では40%であると推定されています。昆虫は変温動物であるため、体温を維持するためにエネルギーを必要とせず、そのため必要な餌の量が少なくなります。したがって、これらの昆虫の飼育と動物の飼料としての利用は、先進新興諸国でも目立つようになりました。
肉の需要が高まるにつれて、穀物およびタンパク質飼料の必要性も高まると考えられます。たとえば、家畜は1kgの動物性タンパク質を得るために約6kgの植物性タンパク質を必要とします。飼料から肉への変換率(体重が1 kg増加するのに必要な飼料の量)は、動物の種類や使用される生産方法によって大きく異なります。通常、米国の生産システムでは、生きた動物の体重 1 kgに、それぞれの量の飼料、つまり鶏肉2.5 kg、豚肉5 kg、牛肉10 kgが必要ですが、昆虫の場合は、はるかに少ない量の飼料が必要です。したがって、家畜や家禽と比較して昆虫の高い飼料変換率と高い栄養価が、予測期間中の昆虫市場の成長を促進する可能性があります。
アジア太平洋では近年、肉消費量の増加により、栄養価の高い昆虫飼料の需要が高まっています。中国はアジア太平洋地域における昆虫飼料の最大の市場です。肉の消費量は多く、ここ数年で増加傾向にあります。経済協力開発機構(OECD)によると、中国の一人当たりの肉消費量は2020年の44.4kgから2029年には52.84kgに増加すると予想されています。国内での栄養価の高い肉の需要の高まりに応えるため、家畜にはタンパク質が豊富な昆虫が与えられています。これがひいては、中国における家禽や豚などの家畜用の昆虫飼料産業の発展につながり、中国の昆虫飼料市場全体を牽引しています。
これに加えて、昆虫の養殖は中国の農村部における独特の繁殖産業であり、地元の人々の収入源となっています。中国では、動物の飼料として昆虫の飼育と繁殖が2つのアプローチで行われています。昆虫は完全に飼いならされて完全に飼育下で飼育されるか、部分的に飼育下で飼育され、生産量を増やすために昆虫の生息地が操作されます。さらに、Haocheng Mealworms Inc.やGuangzhou Wuliang Biotechnologyなどの中国の地元企業は、動物飼料を米国からの大豆輸入に依存するのではなく、昆虫飼料を生産しており、それが自立持続可能性の達成を推進しています。このような国内の発展は、中国の昆虫飼料市場の収益を促進します。したがって、この地域は、中国、韓国、日本などさまざまな国での昆虫飼料の需要の増加と、動物性タンパク質の需要の増加により、堅調な成長が見込まれると予想されています。
さらに、インドは中国に次ぐ第二位の昆虫飼料市場です。 FAOによると、インドでは大豆やトウモロコシなどの従来の飼料が家畜の飼育総コストの60%を占めています。したがって、トウモロコシや大豆などの資源をめぐる人間と家畜の競合の結果、生産コストを節約し、これらの飼料の需要と供給のギャップを埋めるために、国内の家畜用のバッタ飼料の開発に重点が移されています。広大な農地が資源集約型の家禽製品の栽培に転用されているため、肉および肉ベースの製品の需要が徐々に高まり、栄養失調に対する懸念が高まった。 2021年7月、バンガロールに本拠を置く企業ナンダス・フーズは、大豆を昆虫タンパク質に置き換え、クロソルジャーフライ(BSF)を使って食品廃棄物を家禽用の高級タンパク質に変換する実験に成功しました。これらの要因がこの国の昆虫飼料市場を牽引しています。
ほとんどの企業が調査対象の市場に新規参入しており、市場シェアのほんの一部しか保有していないため、世界の昆虫飼料市場は2021年に非常に細分化されていることが観察されました。調査で紹介された企業によると、主要企業のほとんどは欧州にあり、次にアジア太平洋が続きます。 Alltech Coppens、Protix、Loopworm、Ynsect、Enviroflightなどは、2021年の世界の昆虫飼料市場で過半数のシェアを占めた著名な企業です。買収、パートナーシップ、拡張は、昆虫飼料生産会社が調査のために採用する重要な戦略の一部です。サポートとマーケティングの目的。たとえば、Enviroflight、Alltech Coppens、Protixは、これらの戦略を採用して成功した3社です。
The Insect Feed Market size is estimated at USD 1.23 billion in 2024, and is expected to reach USD 2.13 billion by 2029, growing at a CAGR of 11.70% during the forecast period (2024-2029).
The population on the earth is expected to increase to 9 billion by 2050. With a growing world population and increasingly demanding consumers, producing sufficient protein from livestock, poultry, and fish represents a severe challenge for the future. Approximately 1,900 insect species are eaten worldwide, mainly in developing countries. They constitute quality food and feed, have high feed conversion ratios, and emit low levels of greenhouse gases. Hence, the demand for the production and consumption of edible insects is increasing because of their high nutritional value and low risk of transmitting zoonotic diseases.
Insects contain more protein and low fat than traditional meats, such as poultry and livestock. They also emit fewer greenhouse gases and ammonia than conventional livestock and can be grown on organic waste. This is driving the market growth. Insects are efficient in converting feed into protein. For instance, crickets need 12 times less feed than cattle, four times less feed than sheep, and half as much feed as pigs and broiler chickens to produce the same amount of protein. Additionally, Estimates show that up to 80% of a cricket is edible and digestible, compared with 55% for chicken and pigs and 40% for cattle. Insects, being cold-blooded animals, do not require energy to maintain their body temperature and hence, require less feed. Thus, rearing these insects and their usage as feed for animals has become prominent in developed and developing countries.
The need for grain and protein feeds is likely to increase as the demand for meat rises. For instance, livestock requires about 6 kg of plant protein to get 1 kg of animal protein. Feed-to-meat conversion rates (amount of feed needed to produce a 1 kg increase in weight) vary widely depending on the animal types and the production practices used. Typically, 1 kg of live animal weight in the US production system requires the respective amount of feed, i.e., 2.5 kg of chicken, 5 kg of pork, and 10 kg of beef, whereas insects require much less feed. Thus, the high feed conversion ratio and high nutritional value of insects compared to livestock and poultry may drive the growth of the insect market during the forecast period.
In Asia-Pacific, the growing meat consumption compelled the demand for nutritious insect feed in recent years. China is the largest market for insect feed in the Asia Pacific region. The consumption of meat is high and has been increasing from the past few years. According to the Organization for Economic Co-operation and Development (OECD), the per capita consumption of meat in China is expected to increase from 44.4 kg in 2020 to 52.84 kg in 2029. To meet the growing demand for nutritious meat in the country, livestock is being fed with protein-rich insects. This, in turn, has led to the development of the insect feed industry for livestock, such as poultry and swine, in China, driving the overall insect feed market in the country.
Along with this, insect farming is a unique breeding industry in rural China, and it is a source of income for local people. Insects are reared and bred for animal feed using two approaches in China. The insects are either fully domesticated and reared completely in captivity or are partially raised in captivity, and the insect habitat is manipulated to increase production. Furthermore, local Chinese companies, like Haocheng Mealworms Inc. and Guangzhou Wuliang Biotechnology Co. Ltd, have been producing insect feed rather than relying on soybean imports from the United States for animal feed, which drives to attain self-sustainability. Such developments in the country fuel the insect feed market's revenue in China. Hence, the region is anticipated to witness robust growth, owing to the increasing demand for insect feed across various countries, such as China, South Korea, and Japan, coupled with increased animal protein demand.
Furthermore, India is the second largest market for insect feed next to China. According to the FAO, in India, conventional feeds, such as soybean and maize account for 60% of the total cost of raising farm animals. Therefore, the focus is being shifted toward developing grasshopper feeds for farm animals in the country to save production costs and bridge the demand-supply gap of feedstuffs, such as maize and soybean, as a result of competition between humans and livestock for these resources. The gradual surge in demand for meat and meat-based products raised concerns over malnutrition since large swathes of farmland are diverted to grow resource-intensive poultry products. In July 2021, the Bangalore-based company, Nandus Foods, successfully experimented by replacing soy with insect protein and converting food waste into high-grade protein for poultry using the black soldier fly (BSF). These factors are driving the insect feed market in the country.
The global insect feed market was observed to be highly fragmented in 2021, as most companies are new in the market studied and hold only a small fraction of the market share. As per the companies profiled in the study, Europe has most of the major players, followed by Asia-Pacific. Alltech Coppens, Protix, Loopworm, Ynsect, and Enviroflight were some prominent companies that accounted for the majority share in the global insect feed market in 2021. Acquisitions, partnerships, and expansions are some important strategies adopted by insect feed-producing companies for their research support and marketing purposes. For instance, Enviroflight, Alltech Coppens, and Protix are the three companies that successfully adopted these strategies.