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市場調査レポート
商品コード
1444030
魚とエビ、魚・エビの飼料と添加物: 市場シェア分析、業界動向と統計、成長予測(2024-2029)Fish & Shrimp, Fish Feed & Shrimp Feed and Additives - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2024 - 2029) |
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適宜更新あり
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魚とエビ、魚・エビの飼料と添加物: 市場シェア分析、業界動向と統計、成長予測(2024-2029) |
出版日: 2024年02月15日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 120 Pages
納期: 2~3営業日
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魚とエビ、魚・エビの飼料と添加物の市場規模は、2024年に499億3,000万米ドルと推定され、2029年までに630億9,000万米ドルに達すると予測されており、予測期間(2024年から2029年)中に4.80%のCAGRで成長します。
漁業と水産養殖は、世界の人口にとって、たんぱく質、外貨、生計手段、幸福の一次情報となりつつあります。さらに、人口増加、発展途上国における収入の増加、都市化により、動物性タンパク質の消費量が急増しています。これは、主食を犠牲にして魚やその他の海産物の消費が増加していることにプラスの関係がある可能性があります。水生動物の総生産量のうち、ほぼ89%が人間の消費用に使用されました。残りは非食品用途に向けられており、主に魚粉と魚油が生産されていました。これは魚の需要が高いことを示しており、製品の品質に懸念が生じています。高品質な飼料と添加物の使用が市場を支えています。したがって、国際市場では、魚やその他の水産養殖種の消費需要のバランスが高まっていることが明らかです。これにより、予測期間中に水生飼料および添加剤市場の需要が高まると予想されます。
アジア太平洋では、2021年に2,660万トンの魚の飼料と160万トンのエビの飼料が生産されました。所得と健康意識の高まりにより、この地域の消費者の食パターンは、炭水化物中心の食事から炭水化物を豊富に含む食事へと移行しています。プロテイン、市場の成長を加速します。
中国とインドはこの地域の主要市場であり、需要の拡大に大きく貢献しています。水産養殖および漁業生産の増加は、水産養殖製品の一人当たり消費量の増加と、加工された革新的な付加価値のあるエビおよび魚製品の開発と相まって、これらの国の市場を牽引すると予想されています。
さらに、認証された持続可能な水産物の生産を増やすためのさまざまな政府プロジェクトにより、水産飼料および飼料添加物の需要が高まっています。 2022年の国家計画によると、ベトナムのエビ製品の総輸出収入は2025年までに100億米ドルに達すると予想されています。
水産飼料および添加剤市場は適度に統合されており、中小規模の飼料および飼料添加剤メーカーと、Biomar、Cargill、Aller Aquaなどのいくつかの著名な企業で構成されています。 Biomarは、仔魚、稚魚の餌、成長者の餌、機能性飼料に携わる大手サプライヤーであり、世界最大の水産養殖市場である中国で好調な売上を誇っています。事業拡大やパートナーシップなどの戦略により、両社は大きな市場シェアを獲得してきました。さらに、企業は製品ラインを拡大し、市場に応えるために製品を革新しています。
The Fish & Shrimp, Fish Feed & Shrimp Feed and Additives Market size is estimated at USD 49.93 billion in 2024, and is expected to reach USD 63.09 billion by 2029, growing at a CAGR of 4.80% during the forecast period (2024-2029).
Fisheries and aquaculture are increasingly becoming primary sources of protein, foreign exchange, livelihoods, and well-being for the global population. Additionally, population growth, rising incomes in developing nations, and urbanization have led to a surge in the consumption of animal protein. This may be positively related to increasing fish and other seafood consumption at the expense of staple foods. Of the overall production of aquatic animals, nearly 89% were used for human consumption. The remaining were destined for non-food uses, producing mainly fishmeal and fish oil. This indicates a high demand for fish, which raises concerns about product quality. The use of high-quality feed and additives supports the market. Therefore, the growing balance of consumption demand for fish and other aquaculture species is evident in international markets. This is anticipated to boost the demand for the aquatic feed and additives market during the forecast period.
Asia-Pacific produced 26.6 million metric tons of fish feed and 1.6 million metric tons of shrimp feed in 2021. With rising incomes and health consciousness, the food patterns of consumers in the region are shifting from a heavy carbohydrate-based diet to one rich in protein, accelerating market growth.
China and India are the leading markets in this region, contributing a significant part to the growing demand. The increased aquaculture and fisheries production, coupled with the growth in the per capita consumption of aquaculture products and the development of processed and innovative value-added shrimp and fish products, are expected to drive the market in these countries.
Furthermore, various government projects to increase the production of certified sustainable seafood are hastening the demand for aqua feed and feed additives. According to the national plan for 2022, Vietnam's total export revenue from shrimp products is expected to reach USD 10 billion by 2025.
The aquatic feed and additives market is moderately consolidated, consisting of small to medium feed and feed additive manufacturers and a few notable players, like Biomar, Cargill, and Aller Aqua. Biomar, being a leading supplier involved in larval, fry diets, grower diets, and functional feeds, has strong sales in China, the world's largest aquaculture market. Strategies such as expansions and partnerships have helped the companies hold a major market share. Further, companies are innovating products to broaden their product lines and cater to the market.