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市場調査レポート
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1443882

ブレストイメージング:世界市場シェア分析、業界動向と統計、成長予測(2024~2029年)

Global Breast Imaging - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2024 - 2029)

出版日: | 発行: Mordor Intelligence | ページ情報: 英文 120 Pages | 納期: 2~3営業日

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ブレストイメージング:世界市場シェア分析、業界動向と統計、成長予測(2024~2029年)
出版日: 2024年02月15日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 120 Pages
納期: 2~3営業日
ご注意事項 :
本レポートは最新情報反映のため適宜更新し、内容構成変更を行う場合があります。ご検討の際はお問い合わせください。
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概要

世界のブレストイメージング市場規模は2024年に57億9,000万米ドルと推定され、2029年までに82億4,000万米ドルに達すると予測されており、予測期間(2024年から2029年)中に7.35%のCAGRで成長します。

世界のブレストイメージング-市場

現在進行中のCOVID-19の流行は、世界中の政府が講じた社会的距離措置により病院と医療サービスが大幅に減少したため、ブレストイメージング市場に影響を与えました。さらに、COVID-19のパンデミックは世界経済に影響を与えただけでなく、世界中の病院におけるCOVID-19以外の患者に対する一般的な病院医療の機能にも大きな影響を与えました。 2020年8月にJAMAネットワークに掲載された「2019年 COVID-19パンデミック前・中における新たに特定されたがんの米国患者数の変化」と題した記事によると、乳がんは大幅に減少したといいます。 2020年3月1日から2020年4月18日までの米国における診断数は(最大51.8パーセント)減少しました。需要が大幅に減少しているため、これは乳房画像メーカーにとって打撃となると予想されます。

ブレストイメージング市場は、乳がんの罹患率の増加、乳がん画像診断分野の技術進歩、乳がん検診キャンペーンへのさまざまな組織からの投資などの要因によって牽引されています。 2021年 3月に発表された乳がんに関する世界保健機関の記事によると、2020年には世界中で約230万人の女性が乳がんと診断され、約68万5,000人が乳がんの重症化により死亡しました。世界中で乳がんの症例が多数発生しています。主な診断手段はブレストイメージングです。この要因は、予測期間におけるブレストイメージング市場の成長にさらに寄与する可能性があります。

意識の高まりとさまざまな乳がん検診プログラムが市場の急速な成長に貢献しています。これらのスクリーニングプログラムは、スクリーニングを受けていない集団と比較して命を救うことが示されています。たとえば、2022年4月に国立公衆衛生環境研究所(RIVM)が調整した50歳から75歳の女性を対象としたオランダの乳がん検診プログラムでは、2020年の参加率が70.4%であったことが明らかになった。 SARS-CoV-2ウイルスへの感染を恐れてためらいがありました。

同様に、オーストラリア政府の国家検診プログラム「Breast Screen Australia」に従って、50~74歳の女性は2年ごとに無料のマンモグラフィーを受ける必要があります。 Cancer Australiaは2020年 9月に、「早期乳がんの管理に関するガイダンス-推奨事項と実践のポイント」と題した一連の規則を発表し、乳がんの初期段階での早期診断のためのブレストイメージングについて議論しました。このような取り組みにより、ブレストイメージング市場の成長がさらに加速しています。

この成長は、革新的な技術を備えた高度なマンモグラフィー装置の発売と導入の拡大によって促進されています。たとえば、セノメディカルインスツルメンツは、2021年 1月に、乳がん診断用画像技術について米国のデバイスおよび放射線保健センターから市販前承認を取得しました。この新しい技術は、乳房の悪性病変と良性病変を区別することに特化しています。多くの企業も市場シェアを拡大するためにコラボレーションやパートナーシップに取り組んでいます。したがって、前述の要因により、市場は高い成長率で推進すると予想されます。ただし、イメージングシステムの高コストと放射線被ばくの悪影響により、予測期間における調査対象の市場の成長が妨げられると予想されます。

ブレストイメージング市場の動向

マンモグラフィーセグメントは、予測期間中にブレストイメージング市場で主要な市場シェアを保持すると予想される

マンモグラフィーはブレストイメージング市場の主要なセグメントを占めています。世界のブレストイメージング市場のマンモグラフィーセグメントは、乳がんの早期発見のために講じられた多くの取り組みにより成長しています。たとえば、米国予防サービス特別委員会はマンモグラフィー検査のガイドラインを作成しました。

さらに、世界の高齢者人口の増加と乳がんの有病率の上昇により、マンモグラフィーの需要も急増すると考えられます。 Globocan 2020レポートによると、2020年の世界の乳がん症例数は2,261,419人と推定されています。乳がん症例数は2040年までに3,025,471人に増加すると予測されています。この診断は、予測期間中にブレストイメージング市場の成長を促進すると予想されます。

2020年7月にJournal of Clinicsに掲載された「疑わしい乳房病変におけるマンモグラフィー、超音波、および磁気共鳴画像処理の精度の評価」というタイトルの記事では、乳がんの最も正確な診断方法に関する横断研究が実施されました。この研究では、疑わしい乳房のしこりを評価するにはマンモグラフィーの方がより正確であることが示されました。この技術の精度により、乳がんの最も好ましい診断方法となっています。このような利点により、ブレストイメージング市場におけるマンモグラフィーセグメントの成長がさらに加速します。

いくつかの主要な市場参加者も、乳がんを診断するためのマンモグラフィーに注力しています。たとえば、2021年 8月に富士フイルムメディカルシステムズはマンモグラフィシステムを導入し、ASPIRE CristalleはFusion AIを搭載したScreenPoint MedicalのTransparaを2Dおよび3Dマンモグラフィに提供します。乳がん検診に人工知能を組み込むことで、医療従事者の負担軽減につながる可能性があります。ブレストイメージング用マンモグラフィーにおけるこのような革新は、予測期間におけるブレストイメージング市場の成長をさらに加速させる可能性があります。さらに、この分野におけるいくつかの進歩により、過剰診断が防止され、より小さながん腫を検出する感度が向上しました。この分野におけるこうした継続的な進歩により、世界の乳がんスクリーニング検査市場のマンモグラフィーセグメントが拡大すると予想されます。

北米は予測期間中にブレストイメージング市場で大きなシェアを保持すると予想される

ブレストイメージングにおける高度な技術とシステムの導入の増加、および乳がん診断における技術の進歩により、北米地域の市場の成長が促進されると予想されます。ブレストイメージングにおける革新的な診断技術の利用可能性に対する国民の意識の高さが、この地域の市場の高い成長に貢献しています。

北米地域における乳がんの症例数の増加により、ブレストイメージング市場の成長がさらに加速しています。米国臨床腫瘍学会の乳がん統計に関する2022年の論文によると、米国では推定287,850人の女性が浸潤性乳がんと診断され、51,400人の女性が非浸潤性(非浸潤性)乳がんと診断されるとのことです。米国では乳がんが非常に蔓延しているため、この地域で研究対象となっている市場の成長が促進される可能性があります。

米国疾病予防管理センターは2020年9月、さまざまな年齢層を対象とした乳がんスクリーニングに関するさまざまながん調査機関のガイドラインを発表しました。米国がん協会、米国産科婦人科学会、米国放射線学会などのほとんどのがん関連研究機関は、40~49歳の女性は年に1回乳がん検診を受ける必要があると示唆しています。地域の人々の福祉に焦点を当てたこのようなガイドラインは、その地域で実施される診断スクリーニング数の増加につながり、予測期間におけるブレストイメージング市場の成長にプラスの影響を与えるでしょう。

この地域の主要企業によるブレストイメージング用の新しいツールの製造における研究開発の増加が市場の成長を促進しています。たとえば、2022年 5月に米国食品医薬品局は、オペレーターの専門知識に関係なく乳房全体を自動的にスキャンし、乳房組織の3次元視覚化を提供するポータブルシステムであるiSono HealthのATUSAを承認しました。この地域におけるこのような革新的な技術の承認の増加により、予測期間におけるブレストイメージング市場の成長がさらに加速します。したがって、乳房画像技術の必要性の高まりと医療部門への投資の増加が、この地域の市場の成長を促進することが知られています。

ブレストイメージング業界の概要

ブレストイメージング市場は競争が激しく、いくつかの主要企業で構成されています。市場シェアの点では、現在市場を独占している大手企業はほとんどありません。しかし、技術の進歩と製品の革新に伴い、中規模から中小企業は新製品を導入し、処置の副作用を軽減することで市場での存在感を高めています。

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3か月のアナリストサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場の定義
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場力学

  • 市場概要
  • 市場促進要因
    • 乳がんの罹患率の増加
    • ブレストイメージング分野における技術の進歩
    • 乳がん検診キャンペーンにおけるさまざまな団体の投資と取り組み
  • 市場抑制要因
    • 放射線被曝による悪影響のリスク
    • 画像処理システムのコストが高い
  • ポーターのファイブフォース分析
    • 新規参入業者の脅威
    • 買い手の交渉力
    • 供給企業の交渉力
    • 代替製品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係の激しさ

第5章 市場セグメンテーション

  • イメージング技術タイプ別
    • マンモグラフィー
    • 乳房超音波検査
    • 乳房MRI
    • 画像誘導下乳房生検
    • その他
  • エンドユーザー別
    • 病院
    • 診断センター
    • その他
  • 地域
    • 北米
      • 米国
      • カナダ
      • メキシコ
    • 欧州
      • ドイツ
      • 英国
      • フランス
      • イタリア
      • スペイン
      • その他欧州
    • アジア太平洋
      • 中国
      • 日本
      • インド
      • オーストラリア
      • 韓国
      • その他アジア太平洋
    • 中東とアフリカ
      • GCC
      • 南アフリカ
      • その他中東とアフリカ
    • 南米
      • ブラジル
      • アルゼンチン
      • その他南米

第6章 競合情勢

  • 企業プロファイル
    • Fujifilm Holdings Corporation
    • GE Healthcare
    • Hologic Inc.
    • General Medical Merate SpA
    • Koninklijke Philips NV
    • Aurora Health Care
    • Canon Inc.
    • CMR Naviscan Corporation
    • SonoCine, Inc.
    • Siemens Healthineers
    • Planmed Oy

第7章 市場機会と将来の動向

目次
Product Code: 48382

The Global Breast Imaging Market size is estimated at USD 5.79 billion in 2024, and is expected to reach USD 8.24 billion by 2029, growing at a CAGR of 7.35% during the forecast period (2024-2029).

Global Breast Imaging - Market

The ongoing outbreak of COVID-19 showed an impact on the breast imaging market because hospital and healthcare services were significantly reduced due to social distancing measures taken by governments across the globe. Moreover, the COVID-19 pandemic not only affected the global economy but also greatly impacted the functioning of general hospital care for non-COVID-19 patients in hospitals across the globe. According to an article titled "Changes in the Number of US Patients With Newly Identified Cancer Before and During the Coronavirus Disease 2019 (COVID-19) Pandemic," appearing in the JAMA Network in August 2020, there has been a significant decline in breast cancer diagnoses (by as much as 51.8 percent) in the United States from March 1, 2020, to April 18, 2020. This is expected to have hurt breast imaging manufacturers as their demand has reduced significantly.

The breast imaging market is driven by the factors such as the growing prevalence of breast cancer, technological advancements in the field of breast imaging, and investment from various organizations in breast cancer screening campaigns. According to the World Health Organization article on Breast cancer published in March 2021, around 2.3 million women worldwide were diagnosed with breast cancer, and around 685,000 died from the severity of the disease in 2020. A large number of breast cancer cases worldwide, for which the primary means of diagnosis is breast imaging. This factor is likely to add to the growth of the breast imaging market in the forecast period.

The rising awareness and various breast screening programs have contributed to the rapid market growth. These screening programs have been shown to save lives compared to unscreened populations. For example, the Dutch breast cancer screening program for women between 50 and 75 years of age coordinated by the National Institute for Public Health and the Environment (RIVM) in April 2022 revealed that in the year 2020, the participation rate was 70.4%, since there was a hesitation due to fear of infection with SARS-CoV-2 virus.

Similarly, as per the government's national screening program in Australia, Breast Screen Australia, women aged 50-74 need to undergo free mammograms every two years. Cancer Australia, in September 2020, released a set of regulations titled "Guidance for the management of early breast cancer - Recommendations and practice points," where breast imaging for early diagnosis in the initial stages of breast cancer was discussed. Such initiatives are adding to the growth of the breast imaging market.

The growth is fueled by the launch and growing adoption of advanced mammography devices with innovative technologies. For Instance, in January 2021, Seno Medical Instruments received premarket approval from The Center for Devices and Radiological Health in the United States for its diagnostic breast cancer imaging technology. The new technology specialized in differentiating malignant and benign breast lesions. Many companies are also engaging in collaborations and partnerships to increase their market share. Hence owing to the aforementioned factors, the market is anticipated to propel at high growth rates. However, the high cost of imaging systems and the adverse effects of radiation exposure are expected to hinder the growth of the studied market in the forecast period.

Breast Imaging Market Trends

Mammography Segment is Expected to Hold a Major Market Share in the Breast Imaging Market Over the Forecast Period

Mammography holds the major segment in the Breast Imaging market. The mammography segment of the global breast imaging market is growing due to the many initiatives taken for the early detection of breast cancer. For instance, the United States Preventive Services Task Force has developed guidelines for mammography screening.

Moreover, the growing geriatric population and rising prevalence of breast cancer worldwide will also surge the demand for mammography. According to the Globocan 2020 report, the estimated number of breast cancer cases worldwide is 2,261,419 in the year 2020. The number of breast cancer cases is projected to grow to 3,025,471 by 2040. The rising number of breast cancer cases worldwide requiring breast imaging techniques for diagnosis is expected to boost the growth of the breast imaging market in the forecast period.

An article titled 'Evaluation of the accuracy of mammography, ultrasound and magnetic resonance imaging in suspect breast lesions' published in the journal of Clinics in July 2020 performed a cross-sectional study on the most accurate methods for breast cancer diagnosis. The study indicated that mammography was more accurate in evaluating suspicious breast lumps. The accuracy of the technique makes it the most preferred diagnostic method for breast cancer. Such advantages add to the growth of the mammography segment in the breast imaging market.

Several key market players are also focusing on mammography to diagnose breast cancer. For instance, in August 2021, Fujifilm Medical Systems introduced the mammography system, ASPIRE Cristalle will provide ScreenPoint Medical's Transpara powered by Fusion AI for 2D and 3D mammography. The incorporation of artificial intelligence in breast cancer screening could help reduce the reduction of workload of healthcare professionals. Such innovations in mammography for breast imaging are likely to add to the growth of the breast imaging market in the forecast period. In addition, several advancements in the field have prevented over-diagnosis and provided better sensitivity to detect smaller carcinomas. These continuous advancements in this field are expected to augment the mammography segment of the global breast cancer screening tests market.

North America is Expected to Hold a Significant Share in the Breast Imaging Market Over the Forecast Period

The rise in the adoption of highly advanced techniques and systems in breast imaging and the technological advancements in breast cancer diagnostics is expected to boost the market's growth in the North American region. The high awareness among the population of the availability of innovative diagnostic techniques in breast imaging contributes to the region's high market growth.

The rising number of breast cancer cases in the North American region is adding to the growth of the Breast Imaging market. According to the American Society of Clinical Oncology in its 2022 article on Breast Cancer Statistics, an estimated 287,850 women in the United States will be diagnosed with invasive breast cancer, and 51,400 women will be diagnosed with non-invasive (in situ) breast cancer in the year 2022. The large prevalence of breast cancer in the United States will likely propel the growth of the studied market in the region.

The United States Center for Diseases Prevention and Control in September 2020 released guidelines signified by various cancer research institutes on breast cancer screening for different age groups. Most cancer institutes, including the American Cancer Society, American College of Obstetricians and Gynecologists, and American College of Radiology, indicate that women in the age group of 40 to 49 years old should take up a breast cancer screening once a year. Such guidelines focusing on the welfare of the people in the region add to the rise in the number of diagnostic screenings performed in the area, which will positively impact the growth of the breast imaging market in the forecast period.

The rise in the research and development in the manufacturing of new tools for breast imaging by key players in the region is promoting the market growth. For instance, in May 2022, the United States Food and Drug Administration approved iSono Health's ATUSA, a portable system that automatically scans the entire breast, independent of operator expertise, and offers a three-dimensional visualization of the breast tissue. The rise in the approval of such innovative technologies in the region is adding to the growth of the breast imaging market in the forecast period. Thus the increasing necessity for breast imaging technology coupled with increasing investment in the health care department is known to propel the market growth in this region.

Breast Imaging Industry Overview

Breast Imaging Market is competitive and consists of several major players. In terms of market share, few major players currently dominate the market. However, with technological advancements and product innovations, mid-size to smaller companies are increasing their market presence by introducing new products and reducing the side effects of the procedures. Key players in the market include Fujifilm Holdings Corporation, GE Healthcare, Hologic Inc., General Medical Merate SpA, and Koninklijke Philips NV, among others.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS

  • 4.1 Market Overview
  • 4.2 Market Drivers
    • 4.2.1 Growing Prevalence of Breast Cancer
    • 4.2.2 Technological Advancements in the Field of Breast Imaging
    • 4.2.3 Investments and Initiatives from Various Organizations in Breast Cancer Screening Campaigns
  • 4.3 Market Restraints
    • 4.3.1 Risk of Adverse Effects from Radiation Exposure
    • 4.3.2 High Cost of Imaging Systems
  • 4.4 Porter's Five Forces Analysis
    • 4.4.1 Threat of New Entrants
    • 4.4.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
    • 4.4.3 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.4.4 Threat of Substitute Products
    • 4.4.5 Intensity of Competitive Rivalry

5 MARKET SEGMENTATION

  • 5.1 By Type of Imaging Technique
    • 5.1.1 Mammography
    • 5.1.2 Breast Ultrasound
    • 5.1.3 Breast MRI
    • 5.1.4 Image-guided Breast Biopsy
    • 5.1.5 Other Imaging Techniques
  • 5.2 By End Users
    • 5.2.1 Hospitals
    • 5.2.2 Diagnostic Centers
    • 5.2.3 Others
  • 5.3 Geography
    • 5.3.1 North America
      • 5.3.1.1 United States
      • 5.3.1.2 Canada
      • 5.3.1.3 Mexico
    • 5.3.2 Europe
      • 5.3.2.1 Germany
      • 5.3.2.2 United Kingdom
      • 5.3.2.3 France
      • 5.3.2.4 Italy
      • 5.3.2.5 Spain
      • 5.3.2.6 Rest of Europe
    • 5.3.3 Asia-Pacific
      • 5.3.3.1 China
      • 5.3.3.2 Japan
      • 5.3.3.3 India
      • 5.3.3.4 Australia
      • 5.3.3.5 South Korea
      • 5.3.3.6 Rest of Asia-Pacific
    • 5.3.4 Middle East and Africa
      • 5.3.4.1 GCC
      • 5.3.4.2 South Africa
      • 5.3.4.3 Rest of Middle East and Africa
    • 5.3.5 South America
      • 5.3.5.1 Brazil
      • 5.3.5.2 Argentina
      • 5.3.5.3 Rest of South America

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Company Profiles
    • 6.1.1 Fujifilm Holdings Corporation
    • 6.1.2 GE Healthcare
    • 6.1.3 Hologic Inc.
    • 6.1.4 General Medical Merate S.p.A.
    • 6.1.5 Koninklijke Philips NV
    • 6.1.6 Aurora Health Care
    • 6.1.7 Canon Inc.
    • 6.1.8 CMR Naviscan Corporation
    • 6.1.9 SonoCine, Inc.
    • 6.1.10 Siemens Healthineers
    • 6.1.11 Planmed Oy

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS