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市場調査レポート
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1441585

葉巻:市場シェア分析:業界動向と統計、成長予測(2024-2029)

Cigar - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2024 - 2029)

出版日: | 発行: Mordor Intelligence | ページ情報: 英文 160 Pages | 納期: 2~3営業日

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葉巻:市場シェア分析:業界動向と統計、成長予測(2024-2029)
出版日: 2024年02月15日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 160 Pages
納期: 2~3営業日
ご注意事項 :
本レポートは最新情報反映のため適宜更新し、内容構成変更を行う場合があります。ご検討の際はお問い合わせください。
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概要

葉巻市場規模は2024年に536億4,000万米ドルと推定され、2029年までに882億8,000万米ドルに達すると予測されており、予測期間(2024年から2029年)中に10.48%のCAGRで成長します。

葉巻- マーケット

贅沢なライフスタイルを補完する製品に対する消費者の志向の高まりと葉巻のプレミアム化により、世界的に葉巻市場が拡大しています。可処分所得の増加、高級製品への需要、有名人の支持により、葉巻市場はさらに成長しています。葉巻は価格が比較的高く、特に手作りであるため高級品とみなされ、高所得層に好まれています。利便性と革新性も葉巻市場を推進する要因です。ドライブスルー窓口を備えたチェーン店は、利便性の高さから注目を集めています。顧客はこれらのドライブスルー窓口を便利だと感じており、葉巻の売り上げ増加に役立ちます。

シガーラウンジ、クラブ、イベントなどの葉巻文化の出現と促進により、葉巻に対するお客様の関心が高まっています。これらのスペースは、愛好家に葉巻を楽しみ、経験を共有し、さまざまな葉巻のブランドや品種のニュアンスについて話し合うための社交環境を提供します。さらに、企業は消費者を惹きつけて市場シェアを拡大するために、葉巻の新しいパッケージデザインを提供しています。たとえば、2021年 2月に、オリバシガーは、新しいパッケージデザインの3つのビトラセリエ V、つまり3本の葉巻が入った小さな箱を発売しました。さらに、タバコを含むさまざまな業界において、職人による高級製品を求める傾向が高まっています。葉巻愛好家は、精密に手作りされた高級タバコ葉巻を求めていることがよくあります。したがって、そのような要因が世界中で葉巻製品の需要を押し上げています。

葉巻市場の動向

オフライン小売チャネルは広く好まれている流通チャネルです

葉巻を提供するオフライン小売チャネルには、スーパーマーケット、コンビニエンスストア、コンビニエンスストア、専門店、食料品店、量販店、軍事売店、一部のクラブ、およびその他の小売店チェーンが含まれます。

コンビニエンスストアは、さまざまな地域で消費者が葉巻を購入するための最も人気があり、好まれるチャネルです。コンビニエンスストアは、消費者の自宅や職場に近いエリアに戦略的に配置され、消費者のアクセスしやすさを高め、葉巻の最も売れる場所の1つとなっています。さらに、シガーラウンジを含む専門店は、知名度が高く葉巻の幅広い品揃えを提供しており、もう1つの有力な流通チャネルとなっています。これらの店舗はエンドユーザーやベンダーにとって便利な小売チャネルであるため、市場で活動する大手企業はこれらの店舗を通じて製品を販売しています。たとえば、2023年11月には、「Living My Best Cigar Life」という名前の新しい専門店が米国ウェストバージニア州マウンズビルにオープンしました。この店は当初、高級葉巻やその他の製品の提供を開始しました。この専門店には、椅子 10脚とテレビ 5台を備えた独立した喫煙ラウンジもありました。

さらに、主要企業はまた、スーパーマーケットやハイパーマーケットは、そのような小売店への客足が多いため、葉巻を提供する流通業者として成長していると考えています。また、スーパーマーケットでは、日用品が一堂に揃うという買い物の利便性も大きなセールスポイントとなっています。

アジア太平洋が最大の市場シェアを保持

アジア太平洋市場では、プレミアム葉巻の税率が非常に高いため、従来の葉巻の消費量がプレミアム葉巻に比べて高くなります。北京を含む中国の先進地域における電子タバコの禁止は、同国の葉巻市場の成長の主な要因となっています。しかし、価格が高いため、若者が葉巻や紙巻きタバコを吸うことを思いとどまり、現在喫煙している人たちも禁煙するようになっています。アジア諸国でのタバコ生産量の多さも、この地域全体の葉巻市場を牽引しています。

インド・ブランド・エクイティ財団(IBEF)が2022年5月に発表したデータによると、インドは中国に次いで世界第2位のタバコ生産国となった。全国の約45万ヘクタールの土地がタバコ栽培に使用されています。インドでは、世界の土地の約10%でタバコが栽培されており、世界のタバコ生産量の9%を占めています。過去5年間で、インドでは平均約8億kgのタバコ作物が生産されました。国内では、蛍光乾燥バージニアタバコ、カントリータバコ、バーレータバコ、ビディタバコ、ラスティカタバコ、水ギセルタバコ、葉巻巻きタバコ、チェルートタバコ、バーレータバコ、オリエンタルタバコ、噛みタバコなど、数種類のタバコが製造されています。商工省によると、インドは2021年から2022年にかけて9億2,322万米ドル相当のタバコを輸出しました。

葉巻業界の概要

葉巻市場は競争が激しく、地域および世界のプレーヤーが強力な存在感を示しています。国際的なブランドを持つ老舗企業は、主に事業の拡大と、先進市場と新興国市場における消費者の嗜好シェアが高いため、小売店の棚全体への普及率が高くなります。市場の主要企業には、Swisher International Group、Imperial Brands PLC、Philip Morris International Inc.、China National Tobacco Corporation、Altria Group Inc.などがあります。主要企業は、製品ポートフォリオのイノベーションの増加に基づいて市場シェアを拡大しています。市場で競争上の優位性を得るために、企業は製品の提供、品質、パッケージング、価格などのさまざまな要素で、またさまざまなフレーバーを提供することで競争します。

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3か月のアナリストサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場の定義
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場力学

  • 市場促進要因
    • ステータスシンボルとしての葉巻
    • プレミアム化と製品の差別化が重要な役割を果たす
  • 市場抑制要因
    • 厳しい政府規制と健康要因
    • 補欠選手との熾烈な競合
  • 業界の魅力- ポーターのファイブフォース分析
    • 新規参入業者の脅威
    • 買い手の交渉力
    • 供給企業の交渉力
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係の激しさ

第5章 市場セグメンテーション

  • 製品タイプ
    • 従来の葉巻
    • プレミアム葉巻
  • 流通チャネル
    • オフライン小売店
    • オンライン小売店
  • 地域
    • 北米
      • 米国
      • カナダ
      • メキシコ
      • 北米のその他の地域
    • 欧州
      • ドイツ
      • 英国
      • フランス
      • ロシア
      • スペイン
      • イタリア
      • その他欧州
    • アジア太平洋
      • 中国
      • 日本
      • インド
      • オーストラリア
      • その他アジア太平洋地域
    • 南米
      • ブラジル
      • アルゼンチン
      • その他南米
    • 中東とアフリカ
      • 南アフリカ
      • サウジアラビア
      • その他中東およびアフリカ

第6章 競合情勢

  • 主要企業が採用した戦略
  • 市場シェア分析
  • 企業プロファイル
    • Imperial Brands Inc.
    • Scandinavian Tobacco Group AS
    • Altria Group Inc.
    • Swisher International Inc.
    • China National Tobacco Corporation
    • Oettinger Davidoff AG
    • JC Newman Cigar Co.
    • Manifatture Sigaro Toscano SPA
    • Japan Tobacco Inc.
    • Philip Morris International Inc.

第7章 市場機会と将来の動向

目次
Product Code: 62695

The Cigar Market size is estimated at USD 53.64 billion in 2024, and is expected to reach USD 88.28 billion by 2029, growing at a CAGR of 10.48% during the forecast period (2024-2029).

Cigar - Market

Increased consumer inclination toward products complementing opulent lifestyles and the premiumization of cigars have boosted the cigar market globally. Rising disposable income, demand for premium products, and celebrity endorsements have further driven the cigar market. As cigars are relatively high in price and are especially handmade, they are considered a luxury product and are favored by high-income groups. Convenience and innovation are other factors propelling the cigar market. Chain stores with drive-through window outlets are gaining traction due to the convenience offered by such stores. Customers find these drive-through windows convenient, which can aid in increasing cigar sales.

The emergence and promotion of cigar culture, including cigar lounges, clubs, and events, have increased customers' interest in cigars. These spaces provide enthusiasts with a social environment to enjoy cigars, share experiences, and discuss the nuances of different cigar brands and varieties. In addition, companies are offering new packaging designs for cigars to attract consumers and increase their market share. For instance, in February 2021, Oliva Cigars launched three Vitola Serie V in a new packaging design, a small box of three cigars. Furthermore, there has been has been a growing trend toward artisanal and premium products across various industries, including tobacco. Cigar enthusiasts frequently seek premium tobacco cigars that are handcrafted with precision. Hence, such factors are driving the demand for cigar products across worldwide.

Cigar Market Trends

Offline Retail Channels are the Widely Preferred Distribution Channel

Offline retail channels offering cigars include supermarkets, hypermarkets, convenience stores, specialty stores, food and grocery stores, mass markets, military commissaries, select clubs, and other retail chains.

Convenience stores are the most popular and preferred channel for consumers to purchase cigars across various regions. Convenience stores are strategically placed in areas near the homes and workplaces of consumers, increasing accessibility for consumers, thus making them one of the highest-selling points for cigars. Moreover, specialty stores, including cigar lounges, offer greater visibility and a wide assortment of cigars, making them another prominent distribution channel. The major players operating in the market sell their products through these stores, as they are convenient retail channels for end-users and vendors. For instance, in November 2023, a new specialty store named 'Living My Best Cigar Life' was opened in Moundsville, West Virginia, United States. The shop initially started offering premium cigars and other products. The specialty store also featured a separate smoking lounge featuring 10 chairs and five TVs.

Moreover, the key players also consider supermarkets and hypermarkets to be growing distributors for offering cigars due to the high footfall of customers in such retail stores. Additionally, supermarkets provide the convenience of shopping in terms of the availability of all daily-need items under the same roof, making it another prominent selling point.

Asia-Pacific Holds the Largest Market Share

In the Asia-Pacific market, the consumption of conventional cigars is higher compared to premium cigars due to the extremely high tax rates for premium cigars. The ban on e-cigarettes in the developed parts of China, including Beijing, is the primary factor responsible for the growth of the cigar market in the country. However, the high prices discourage the youth from smoking cigars and cigarettes and encourage the current smokers to quit. The high tobacco production in Asian countries also drives the market for cigars across the region.

According to data published by the India Brand Equity Foundation (IBEF) in May 2022, India ranked behind China as the world's second-largest tobacco producer. Around 0.45 million hectares of land in the nation are used for tobacco farming. In India, tobacco is grown on about 10% of the world's land, making up 9% of the world's tobacco production. Over the past five years, around 800 million kg of tobacco crops were produced on average in India. Several types of tobacco are made in the nation, including flue-cured Virginia tobacco, country tobacco, burley tobacco, bidi tobacco, Rustica tobacco, hookah tobacco, cigar-wrapped tobacco, cheroot tobacco, burley tobacco, oriental tobacco, and chewing tobacco. According to the Ministry of Commerce and Industry, India exported USD 923.22 million worth of tobacco from 2021 to 2022. Such factors, along with the availability of cheaper cigars, are likely to provide a competitive edge to the Asian markets over other regions, thus driving the market.

Cigar Industry Overview

The cigar market is competitive, with the strong presence of regional and global players. Well-established companies with international brands have a higher penetration rate across retail shelves, primarily because of business expansion and a higher consumer preference share across developed and developing markets. Some major players in the market include Swisher International Group, Imperial Brands PLC, Philip Morris International Inc., China National Tobacco Corporation, and Altria Group Inc. The major companies are increasing their market share based on the increased innovation in their product portfolio. To gain a competitive advantage in the market, companies compete on different factors, including product offerings, quality, packaging, and price, and by offering various flavors.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS

  • 4.1 Market Drivers
    • 4.1.1 Cigar as a Status Symbol
    • 4.1.2 Premiumization & Product Differentiation Play a Key Role
  • 4.2 Market Restraints
    • 4.2.1 Stringent Government Regulations & Health Factors
    • 4.2.2 Stiff Competition From Substitutes
  • 4.3 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
    • 4.3.1 Threat of New Entrants
    • 4.3.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
    • 4.3.3 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.3.4 Threat of Substitute Products
    • 4.3.5 Intensity of Competitive Rivalry

5 MARKET SEGMENTATION

  • 5.1 Product Type
    • 5.1.1 Conventional Cigar
    • 5.1.2 Premium Cigar
  • 5.2 Distribution Channel
    • 5.2.1 Offline Retail Stores
    • 5.2.2 Online Retail Stores
  • 5.3 Geography
    • 5.3.1 North America
      • 5.3.1.1 United States
      • 5.3.1.2 Canada
      • 5.3.1.3 Mexico
      • 5.3.1.4 Rest of North America
    • 5.3.2 Europe
      • 5.3.2.1 Germany
      • 5.3.2.2 United Kingdom
      • 5.3.2.3 France
      • 5.3.2.4 Russia
      • 5.3.2.5 Spain
      • 5.3.2.6 Italy
      • 5.3.2.7 Rest of Europe
    • 5.3.3 Asia-Pacific
      • 5.3.3.1 China
      • 5.3.3.2 Japan
      • 5.3.3.3 India
      • 5.3.3.4 Australia
      • 5.3.3.5 Rest of Asia-Pacific
    • 5.3.4 South America
      • 5.3.4.1 Brazil
      • 5.3.4.2 Argentina
      • 5.3.4.3 Rest of South America
    • 5.3.5 Middle-East and Africa
      • 5.3.5.1 South Africa
      • 5.3.5.2 Saudi Arabia
      • 5.3.5.3 Rest of Middle-East and Africa

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Strategies Adopted by Key Players
  • 6.2 Market Share Analysis
  • 6.3 Company Profiles
    • 6.3.1 Imperial Brands Inc.
    • 6.3.2 Scandinavian Tobacco Group AS
    • 6.3.3 Altria Group Inc.
    • 6.3.4 Swisher International Inc.
    • 6.3.5 China National Tobacco Corporation
    • 6.3.6 Oettinger Davidoff AG
    • 6.3.7 JC Newman Cigar Co.
    • 6.3.8 Manifatture Sigaro Toscano SPA
    • 6.3.9 Japan Tobacco Inc.
    • 6.3.10 Philip Morris International Inc.

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS