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市場調査レポート
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1440157

自動車音響エンジニアリングサービス:市場シェア分析、業界動向と統計、成長予測(2024~2029年)

Automotive Acoustic Engineering Services - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2024 - 2029)

出版日: | 発行: Mordor Intelligence | ページ情報: 英文 150 Pages | 納期: 2~3営業日

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自動車音響エンジニアリングサービス:市場シェア分析、業界動向と統計、成長予測(2024~2029年)
出版日: 2024年02月15日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 150 Pages
納期: 2~3営業日
ご注意事項 :
本レポートは最新情報反映のため適宜更新し、内容構成変更を行う場合があります。ご検討の際はお問い合わせください。
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概要

自動車音響エンジニアリングサービス市場規模は、2024年に53億6,000万米ドルと推定され、2029年までに79億3,000万米ドルに達すると予測されており、予測期間(2024年から2029年)中に8.13%のCAGRで成長します。

自動車音響エンジニアリングサービス-市場

新型コロナウイルス感染症(COVID-19)のパンデミックは、自動車音響エンジニアリングサービス市場の成長に影響を与えています。2020年の乗用車と商用車の販売台数の減少や、車両や部品の生産施設の一時停止が減少しました。パンデミックの影響で主要な車両試験施設が停止しており、市場に影響を与える可能性が高いです。

車両騒音規制の厳格化や車内の快適性や豪華なアメニティに対する需要などの要因により、世界の自動車音響エンジニアリングサービス市場は上昇すると予想されます。例えば、

1970年の指令70/157/EECを皮切りに、国連欧州経済委員会(UNECE)は車両騒音に関する一連の137の法律を発表しました。さらに、国際標準化機構(ISO)および技術委員会43(ISO/TC 43)は世界の音響問題に取り組んでおり、その一部は車両の騒音問題に関連しています。その結果、世界の規制の施行により自動車音響エンジニアリング機器のニーズが高まり、世界の自動車音響エンジニアリングサービス市場の成長が促進されています。

エンジンのダウンサイジングでは、より小型で軽量のエンジンを車両に使用して、より大型のエンジンの出力を生成します。これは、エンジンの排気量や気筒数を減らすか、ターボチャージャーやスーパーチャージャーなどの強制吸気装置や直噴技術を組み込むことで実現できます。ただし、どちらの要素も車両の全体的な騒音、振動、およびハーシュネス(NVH)動作に大きな影響を与える可能性があります。予測期間中、エンジンのダウンサイジング傾向の高まりにより、世界の自動車音響エンジニアリング市場の発展に有利な見通しがもたらされると予想されます。

自動車音響エンジニアリングサービス市場動向

市場を独占するパワートレインアプリケーション

アプリケーションに基づくと、パワートレイン部門は2021年の収益で主要な市場シェアを占めました。パワートレインの騒音、振動、およびハーシュネス(NVH)テストは一般に、車両の推進中の全体的な 促進要因のエクスペリエンスに関係します。これらのテストには、車両の機動性を実現するすべてのものが含まれます。ドライブトレインに組み込まれている自動車部品の多くは車両運動中に不快な音を発生させ、運転体験を悪化させるため、許容される騒音レベルと音質が最も重要です。

いくつかのパワートレインコンポーネントの発生源からの騒音には、内燃エンジン(ICE)、テールパイプ、排気システム、ギアボックス、ポンプ、ベルトドライブシステム、冷却システムで使用される付属品が含まれます。さらに、燃料ポンプは、空中浮遊粒子や構造物由来の粒子を車両内に送り込むことが知られており、主に車両全体の音響基準に貢献しています。これらのコンポーネントの騒音は、車両の運転体験を向上させるために法律によって規制されています。

国連欧州経済委員会(UNECE)と騒音とタイヤの調整に関する作業部会は、欧州、アジア、北米の56加盟国に規制を与えました。加盟国は、パワートレインからの車両全体の騒音放出の制御を含む特定の規制を現地で施行しています。さらに、製造業者は、騒音放射基準が準拠規制の制限内にあることを確認するために、通過騒音が現在の規制に準拠しているかどうかを判断する必要があります。

したがって、多くの自動車メーカーは、規格への準拠を維持するためにパワートレインのテストを実施しています。これらの主要なテストは、車両の発進、加速、定常状態、部分負荷、最大負荷などのいくつかの負荷条件下での音圧レベルとパワートレインの完全性テストを対象としています。

したがって、パワートレイン音響試験の需要は、予測期間中に高い成長を遂げると予想されます。

アジア太平洋が大きな市場シェアを握る

アジア太平洋では、2021年に収益が大幅に増加しました。この地域全体での電気自動車の需要の高まりは、音響サービスプロバイダーにチャンスをもたらしています。

中国は世界最大の自動車市場の一つです。 2021年に国内で2,139万台以上の乗用車が販売され、2020年と比較して年間販売台数が6%増加しました。米国との経済摩擦やCOVID-19感染症パンデミックの影響にもかかわらず、中国は依然として世界の1つです。これは、自動車音響エンジニアリングサービスプロバイダーにとって、中国の自動車市場での地位を確立する絶好の機会となります。さらに、2021年には中国は160万台以上の乗用車と40万2,000台以上の商用車を輸出しました。

日本では、政府の取り組みにより、予測期間中に電気自動車における自動車音響エンジニアリングサービスの顕著な導入が見込まれており、これが国内でのEVの急速な台頭を促進する可能性が高いです。例えば、

2021年11月、日本政府は、北米や欧州を含む成熟経済に追いつくために、電気自動車への奨励金を1台当たり80万円に倍増するとともに、充電インフラへの補助金を支給すると発表しました。

インドでは、自動車メーカーが自動運転車の調査機関と提携しています。たとえば、MGモーターインディアは、2021年 3月にデリー工科大学の自動車調査およびトライボロジーセンター(CART)に加わり、電気自動車および自動運転車を調査。 IITデリーは、MGがCASEモビリティ(接続- 自律- 共有-電気)にさらに注力できるよう支援します。これは、インドの都市情勢における電気自動車および自動運転車の導入のための支援調査を可能にすることであり、これは自動車音響エンジニアリングサービスの成長の明らかな兆候となるでしょう。

したがって、上記のすべての要因により、さまざまな車両推進システムにおける自動車音響エンジニアリングサービスの採用が増加します。

自動車音響エンジニアリングサービス業界の概要

自動車音響エンジニアリングサービス市場は集中しており、少数のプレーヤーが主要な市場シェアを占めています。自動車音響エンジニアリングサービス市場の著名な企業には、Siemens、Robert Bosch、Autoneum、Adler Pelzer、Bertrandt AG、Schaeffler Engineering GmbHなどがあります。

主要企業は、市場シェアを獲得するために新しい調査や製造施設を開発することで拡大しています。例えば、

2022年5月、アドラー・ペルツァー・グループ(APG)は太興市政府と覚書を締結し、内外装のハードトリム用複合材料の最新技術を使用して顧客向けの部品を製造する計画を立てています。

2021年 6月、Autoneumはベルギーのソフトウェア会社(FFT)であるFree Field Technologiesとの提携を発表しました。 Autoneumの実証済みの車両音響用音響シミュレーション手法は、FFTの主要なモデリングソフトウェアであるActranに統合され、騒音、振動、ハーシュネス(NVH)、およびデータ交換のCAE設計における新たな標準を確立しています。

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3か月のアナリストサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場力学

  • 市場促進要因
  • 市場抑制要因
  • ポーターのファイブフォース分析
    • 新規参入業者の脅威
    • 買い手の交渉力
    • 供給企業の交渉力
    • 代替製品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係の激しさ

第5章 市場セグメンテーション

  • プロセス別
    • 設計
    • 開発
    • テスト
  • ソフトウェア別
    • 較正
    • 振動
    • その他
  • 用途別
    • インテリア
    • 身体と構造
    • パワートレイン
    • ドライブトレイン
  • 車種別
    • 乗用車
    • 商用車
  • 推進タイプ別
    • 内燃エンジン
    • 電気およびプラグインハイブリッド
  • 地域別
    • 北米
      • 米国
      • カナダ
      • 北米のその他の地域
    • 欧州
      • ドイツ
      • 英国
      • フランス
      • イタリア
      • スペイン
      • その他欧州
    • アジア太平洋
      • 中国
      • インド
      • 日本
      • 韓国
      • その他アジア太平洋地域
    • 世界のその他の地域
    • 中東とアフリカ
    • 南米

第6章 競合情勢

  • ベンダーの市場シェア
  • 企業プロファイル
    • Siemens Digital Industries Software(Siemens AG)
    • Robert Bosch GmbH
    • Continental Engineering Services GmbH(Continental AG)
    • Bertrandt AG
    • Schaeffler Engineering GmbH
    • Autoneum Holding Ltd
    • IAC Acoustics(Catalyst Acoustics Group)
    • AVL List GmbH
    • EDAG Engineering Group AG
    • FEV Group GmbH
    • Spectris PLC
    • Adler Pelzer Holding GmbH

第7章 市場機会と将来の動向

目次
Product Code: 70563

The Automotive Acoustic Engineering Services Market size is estimated at USD 5.36 billion in 2024, and is expected to reach USD 7.93 billion by 2029, growing at a CAGR of 8.13% during the forecast period (2024-2029).

Automotive Acoustic Engineering Services - Market

The COVID-19 pandemic has affected the growth of the automotive acoustic engineering services market. The decline in passenger and commercial vehicle sales in 2020 and the temporary shutdown of vehicle and component production facilities have decreased. Major vehicle testing facilities have been stopped during the pandemic, which is likely to affect the market.

Factors such as increasing stringency in vehicle noise rules and demand for interior cabin comfort and luxury amenities are expected to raise the global automotive acoustic engineering services market. For instance,

Beginning with Directive 70/157/EEC in 1970, the United Nations Economic Commission for Europe (UNECE) released a series of 137 laws regarding vehicle noise. Furthermore, the International Organization for Standardization (ISO) and Technical Committee 43 (ISO/TC 43) are addressing global acoustics issues, some of which are connected to vehicle noise issues. As a result, the global enforcement of rules drives the need for automotive acoustic engineering equipment, fueling the growth of the global automotive acoustic engineering services market.

Engine downsizing entails using a smaller and lighter engine in a vehicle to produce the power of a bigger engine. It can be accomplished by lowering engine displacement and cylinder count or incorporating a forced aspiration device such as a turbocharger or supercharger and direct-injection technology. Both elements, however, may significantly impact the vehicle's overall noise, vibration, and harshness (NVH) behavior. During the projected period, the rising trend of engine downsizing is expected to provide lucrative prospects for advancing the global automotive acoustic engineering market.

Automotive Acoustic Engineering Services Market Trends

Powertrain Application dominating the market

Based on the application, the powertrain segment held a major market share in revenue in 2021. Powertrain noise, vibration, and harshness (NVH) testing are generally concerned with the overall driver experience during vehicle propulsion. These tests include everything that makes the mobility of a vehicle. The allowed noise levels and sound quality are the most important, as more of the auto parts assembled in the drive train is responsible for making unpleasant sounds during vehicle dynamics, thus making the driving experience worse.

The noise from several powertrain component sources includes the internal combustion engine (ICE), tailpipe, exhaust system, gearbox, pumps, belt drive system, and accessories used in cooling systems. Moreover, the fuel pump is known for transmitting airborne and structure-borne particles into the vehicle, thus contributing primarily to the overall vehicle acoustic standard. These component noises are regulated by legislation to enhance the vehicle's driving experience.

The United Nations Economic Commission for Europe (UNECE) and the working party on Noise and Tires coordinates gave the regulations for its 56 member states in Europe, Asia, and North America. The member states have executed certain regulations locally, including controlling the overall vehicle noise emission from the powertrain. In addition, manufacturers must determine their pass-by noise compliance with present regulations to ensure their noise emissions standards are within the compliance regulation limits.

Thus, many vehicle manufacturers conduct the powertrain test to maintain the standards compliances. These main tests cover sound pressure levels and powertrain integrity tests under several load conditions, including vehicle launch, acceleration, steady state, partial load, and maximum load.

Thus, the demand for power train acoustic testing is expected to witness high growth during the forecast period.

Asia-Pacific to hold major market share

Asia-Pacific witnessed major growth in terms of revenue in 2021. The rise in demand for electric vehicles across the region offers opportunities to acoustics services providers.

China is one of the world's largest automotive markets; more than 21.39 million passenger cars were sold in the country in 2021 and recorded an increase of 6% in yearly sales compared to 2020. Despite the economic conflicts with the United States and the impact of the COVID-19 pandemic, China is still one of the largest sellers of automobiles, which is a great opportunity for automotive acoustic engineering service providers to make their place in the Chinese automobile market. Moreover, in 2021, China has exported more than 1.6-million-unit passenger vehicles and 402,000 unit commercial vehicles.

Japan is expected to show remarkable deployment of automotive acoustic engineering services in electric vehicles during the forecast period due to the government initiative, which is likely to catalyze the rapid emergence of EVs in the country. For instance,

In November 2021, Japan government announced to double their incentives for electric vehicles to 800,000 Yen per vehicle and subsidizes charging infrastructure to catch up with matured economies, including North America and Europe.

In India, automakers are partnering with institutes for research in autonomous vehicles. For instance, in March 2021, MG Motor India joined IIT Delhi's Centre for Automotive Research and Tribology (CART) to research electric and autonomous vehicles. IIT Delhi will help MG to further focus on CASE mobility (Connected - Autonomous - Shared - Electric); by enabling supporting research for the deployment of electric and autonomous vehicles in the urban landscape in India, which would be an evident sign of the growth of automotive acoustic engineering services.

Thus, all the factors mentioned above will increase automotive acoustic engineering services adoption across various vehicle propulsion systems.

Automotive Acoustic Engineering Services Industry Overview

The Automotive Acoustic Engineering Services Market is concentrated, with a few players accounting for a major market share. Some prominent companies in the Automotive Acoustic Engineering Services Market are Siemens, Robert Bosch, Autoneum, Adler Pelzer, Bertrandt AG , Schaeffler Engineering GmbH, and others.

Key players are expanding by developing new research and manufacturing facilities to gain market share. For instance,

In May 2022, Adler Pelzer Group (APG) signed a Memorandum of Understanding with the Government of Taixing City, where it plans to manufacture parts for its customers using its latest technologies of composite material for interior and exterior hard trims.

In June 2021, Autoneum announced a collaboration with Free Field Technologies, a Belgian software company (FFT). Autoneum's proven acoustic simulation methods for vehicle acoustics are being integrated into FFT's leading modeling software, Actran, setting new standards in CAE design of noise, vibration, harshness (NVH), and data exchange.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS

  • 4.1 Market Drivers
  • 4.2 Market Restraints
  • 4.3 Porter's Five Forces Analysis
    • 4.3.1 Threat of New Entrants
    • 4.3.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
    • 4.3.3 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.3.4 Threat of Substitute Products
    • 4.3.5 Intensity of Competitive Rivalry

5 MARKET SEGMENTATION

  • 5.1 By Process
    • 5.1.1 Designing
    • 5.1.2 Development
    • 5.1.3 Testing
  • 5.2 By Software
    • 5.2.1 Calibration
    • 5.2.2 Vibration
    • 5.2.3 Others
  • 5.3 By Application
    • 5.3.1 Interior
    • 5.3.2 Body and Structure
    • 5.3.3 Powertrain
    • 5.3.4 Drivetrain
  • 5.4 By Vehicle Type
    • 5.4.1 Passenger Cars
    • 5.4.2 Commercial Vehicle
  • 5.5 By Propulsion Type
    • 5.5.1 Internal Combustion Engine
    • 5.5.2 Electric and Plug-In Hybrid
  • 5.6 By Geography
    • 5.6.1 North America
      • 5.6.1.1 United States
      • 5.6.1.2 Canada
      • 5.6.1.3 Rest of North America
    • 5.6.2 Europe
      • 5.6.2.1 Germany
      • 5.6.2.2 United Kingdom
      • 5.6.2.3 France
      • 5.6.2.4 Italy
      • 5.6.2.5 Spain
      • 5.6.2.6 Rest of Europe
    • 5.6.3 Asia-Pacific
      • 5.6.3.1 China
      • 5.6.3.2 India
      • 5.6.3.3 Japan
      • 5.6.3.4 South Korea
      • 5.6.3.5 Rest of Asia-Pacific
    • 5.6.4 Rest of the World
    • 5.6.5 Middle-East and Africa
    • 5.6.6 South America

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Vendor Market Share
  • 6.2 Company Profiles*
    • 6.2.1 Siemens Digital Industries Software (Siemens AG)
    • 6.2.2 Robert Bosch GmbH
    • 6.2.3 Continental Engineering Services GmbH (Continental AG)
    • 6.2.4 Bertrandt AG
    • 6.2.5 Schaeffler Engineering GmbH
    • 6.2.6 Autoneum Holding Ltd
    • 6.2.7 IAC Acoustics (Catalyst Acoustics Group)
    • 6.2.8 AVL List GmbH
    • 6.2.9 EDAG Engineering Group AG
    • 6.2.10 FEV Group GmbH
    • 6.2.11 Spectris PLC
    • 6.2.12 Adler Pelzer Holding GmbH

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS