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市場調査レポート
商品コード
1440105

ピスタチオ:市場シェア分析、業界動向と統計、成長予測(2024-2029)

Pistachio - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2024 - 2029)


出版日
ページ情報
英文 120 Pages
納期
2~3営業日
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適宜更新あり
価格
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ピスタチオ:市場シェア分析、業界動向と統計、成長予測(2024-2029)
出版日: 2024年02月15日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 120 Pages
納期: 2~3営業日
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概要

ピスタチオ市場規模は2024年に47億米ドルと推定され、2029年までに58億5,000万米ドルに達すると予測されており、予測期間(2024年から2029年)中に4.47%のCAGRで成長します。

ピスタチオ-マーケット

新型COVID-19は、世界のピスタチオ市場に直接的かつ不利な影響を与えました。パンデミックを抑制し封じ込めるための世界のロックダウンは、流通チャネルに悪影響を及ぼしました。流通チャネルの混乱により付加価値活動が影響を受け、市場でのピスタチオ最終製品の入手可能性が低下しました。

ピスタチオには繊維が豊富な抗酸化物質が含まれており、コレステロール値を下げ、糖質をコントロールし、がんなどの病気のリスクを軽減します。ピスタチオは主に2型糖尿病患者の間で消費されています。肥沃な土壌、高温で乾燥した気候、適度に寒い冬は、北米のピスタチオにとって理想的な生育条件を提供します。したがって、米国、トルコ、イランが世界の作物生産量の95%を占めています。

国内需要を満たすために大量のピスタチオを生産しているにもかかわらず、トルコとギリシャは米国市場への重要なピスタチオ輸出国です。対照的に、中国、ドイツ、スペインが米国からのピスタチオの主要輸入国であり、トルコと中国がそれぞれ主要輸出国と主要輸入国となっています。

ピスタチオ市場動向

健康的なスナックに対する需要の高まり

ピスタチオには、心血管疾患や糖尿病のリスクの軽減、消化システム、免疫システムの改善、神経過敏など、多くの利点があり、体の代謝の改善にも役立ちます。ピスタチオ市場で見られる大きな動向の1つは、さまざまな食品製造業者、特にスナックやデザートの分野で、風味を高めるためにピスタチオ風味の製品の開発に注力していることです。

消費者のライフスタイルの変化、急速な都市化、可処分所得の高さにより、持ち運びに便利な健康的なインスタント食品やスナックの需要が高まっています。急速な都市化の結果、消費者の食品消費行動の変化と支出意欲の向上により、消費者の可処分所得が増加し、そのような健康的なスナック分野への最終消費者の支出増加につながっています。これらの商品は、ヴィーガンや健康志向の高い消費者から高い評価を得ています。したがって、これらの要因が世界のピスタチオ市場を牽引する傾向があります。

北米が生産面で市場をリード

国際ドライフルーツ&ナッツ評議会によると、北米は世界最大のピスタチオ生産国で、2018年には世界の生産量の58%を占め、生産量は45万794トンでした。米国は2017年に世界の輸出量の46%を占め、2016年から46%増加し、最大の輸出国となりました。米国のピスタチオの主な市場は中国(52%)と欧州連合(31%)でした。トルコとギリシャは、内需を支えるために米国市場にピスタチオを輸出している国です。

肥沃な土壌、高温で乾燥した気候、適度に寒い冬は、北米のピスタチオにとって理想的な生育条件を提供します。天然および低糖質のスナック品目への需要の高まり、消費パターンの変化、食品要件、およびこの地域のタンパク源としてベジタリアン製品への傾向が、北米のピスタチオ市場を牽引しています。

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3か月のアナリストサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場の定義
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場力学

  • 市場概要
  • 市場促進要因
  • 市場抑制要因
  • バリューチェーン分析

第5章 市場セグメンテーション

  • 地域
    • 北米
      • 米国
      • 生産分析
      • 消費分析(金額と数量)
      • 輸入分析(金額と数量)
      • 輸出分析(金額と数量)
      • 価格動向分析
    • 欧州
      • ギリシャ
      • 生産分析
      • 消費分析(金額と数量)
      • 輸入分析(金額と数量)
      • 輸出分析(金額と数量)
      • 価格動向分析
      • スペイン
      • 生産分析
      • 消費分析(金額と数量)
      • 輸入分析(金額と数量)
      • 輸出分析(金額と数量)
      • 価格動向分析
      • イタリア
      • 生産分析
      • 消費分析(金額と数量)
      • 輸入分析(金額と数量)
      • 輸出分析(金額と数量)
      • 価格動向分析
      • ドイツ
      • 生産分析
      • 消費分析(金額と数量)
      • 輸入分析(金額と数量)
      • 輸出分析(金額と数量)
      • 価格動向分析
      • オランダ
      • 生産分析
      • 消費分析(金額と数量)
      • 輸入分析(金額と数量)
      • 輸出分析(金額と数量)
      • 価格動向分析
    • アジア太平洋
      • イラン
      • 生産分析
      • 消費分析(金額と数量)
      • 輸入分析(金額と数量)
      • 輸出分析(金額と数量)
      • 価格動向分析
      • トルコ
      • 生産分析
      • 消費分析(金額と数量)
      • 輸入分析(金額と数量)
      • 輸出分析(金額と数量)
      • 価格動向分析
      • 中国
      • 生産分析
      • 消費分析(金額と数量)
      • 輸入分析(金額と数量)
      • 輸出分析(金額と数量)
      • 価格動向分析
      • シリア
      • 生産分析
      • 消費分析(金額と数量)
      • 輸入分析(金額と数量)
      • 輸出分析(金額と数量)
      • 価格動向分析
    • 中東とアフリカ
      • マダガスカル
      • 生産分析
      • 消費分析(金額と数量)
      • 輸入分析(金額と数量)
      • 輸出分析(金額と数量)
      • 価格動向分析
      • サウジアラビア
      • 生産分析
      • 消費分析(金額と数量)
      • 輸入分析(金額と数量)
      • 輸出分析(金額と数量)
      • 価格動向分析
      • イスラエル
      • 生産分析
      • 消費分析(金額と数量)
      • 輸入分析(金額と数量)
      • 輸出分析(金額と数量)
      • 価格動向分析
      • アラブ首長国連邦
      • 生産分析
      • 消費分析(金額と数量)
      • 輸入分析(金額と数量)
      • 輸出分析(金額と数量)
      • 価格動向分析

第6章 市場機会と将来の動向

第7章 COVID-19の影響の評価

目次
Product Code: 70000

The Pistachio Market size is estimated at USD 4.70 billion in 2024, and is expected to reach USD 5.85 billion by 2029, growing at a CAGR of 4.47% during the forecast period (2024-2029).

Pistachio - Market

COVID-19 had a direct and unfavorable impact on the pistachio market, globally. Global lockdown to curb and contain the pandemic adversely affected the distribution channels. Value addition activities were affected due to disrupted distribution channels, which lowered the availability of end-products of pistachio in the market.

Pistachios consist of antioxidants rich in fiber as they help reduce cholesterol levels, keep the sugar controlled, and reduce the risk of diseases like cancer. Pistachios are mostly consumed among Type 2 diabetes patients. The fertile soil, hot and dry climate, and moderately cold winters offer the ideal growing conditions for the pistachios in North America. Accordingly, the United States, Turkey, and Iran hold 95% of crop production worldwide.

Turkey and Greece are the significant pistachio exporters to the US market despite the considerable production to meet the domestic demand. In contrast, China, Germany, and Spain are the major importers of pistachio from the United States, with Turkey and China being the major exporters and importers, respectively.

Pistachio Market Trends

Progressive Demand for Healthy Snacks

Pistachios have many advantages, including reduced risk of cardiovascular diseases and diabetes, improved digestion system, immune system, and nervousness, which is also helpful in improving body metabolism. One of the major trends witnessed in the pistachio market is that various food producers, especially in snacks and dessert fields, are shifting their attention towards winding out pistachio-flavored products in a bid to benefit on flavor.

The changing consumer lifestyle, rapid urbanization, and high disposable income are progressing the demand for on-the-go healthy convenience foods and snacks. Altering food consumption behavior among consumers and improved willingness to spend are the results of rapid urbanization, in turn, are increasing the disposable income among consumers, leading to increased spending of the final consumer on such a healthy snacks segment. These products are earning the praises of vegan and highly health-conscious consumers. Hence these factors tend to drive the pistachio market globally.

North America is Leading the Market in Terms of Production

According to the International Dried Fruits and Nuts Council, North America is the largest producer of pistachio worldwide and accounted for 58% of the global production in 2018, with a volume of 450,794 MT. The United States was the top exporting country in 2017, accounting for 46% of world exports, up 46% from 2016, and the main markets for United States pistachios were China (52%) and the European Union (31%). Turkey and Greece are the countries that export pistachio to the US market to support domestic demand.

The fertile soil, hot and dry climate, and moderately cold winters offer the ideal growing conditions for the pistachios in North America. The rising demand for natural and low-sugar snack items, changes in consumption patterns, food requirements, and an inclination toward vegetarian products for protein sources in the region are driving the pistachio market in North America.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS

  • 4.1 Market Overview
  • 4.2 Market Drivers
  • 4.3 Market Restraints
  • 4.4 Value Chain Analysis

5 MARKET SEGMENTATION

  • 5.1 Geography
    • 5.1.1 North America
      • 5.1.1.1 United States
      • 5.1.1.1.1 Production Analysis
      • 5.1.1.1.2 Consumption Analysis (Value and Volume)
      • 5.1.1.1.3 Import Analysis (Value and Volume)
      • 5.1.1.1.4 Export Analysis (Value and Volume)
      • 5.1.1.1.5 Price Trend Analysis
    • 5.1.2 Europe
      • 5.1.2.1 Greece
      • 5.1.2.1.1 Production Analysis
      • 5.1.2.1.2 Consumption Analysis (Value and Volume)
      • 5.1.2.1.3 Import Analysis (Value and Volume)
      • 5.1.2.1.4 Export Analysis (Value and Volume)
      • 5.1.2.1.5 Price Trend Analysis
      • 5.1.2.2 Spain
      • 5.1.2.2.1 Production Analysis
      • 5.1.2.2.2 Consumption Analysis (Value and Volume)
      • 5.1.2.2.3 Import Analysis (Value and Volume)
      • 5.1.2.2.4 Export Analysis (Value and Volume)
      • 5.1.2.2.5 Price Trend Analysis
      • 5.1.2.3 Italy
      • 5.1.2.3.1 Production Analysis
      • 5.1.2.3.2 Consumption Analysis (Value and Volume)
      • 5.1.2.3.3 Import Analysis (Value and Volume)
      • 5.1.2.3.4 Export Analysis (Value and Volume)
      • 5.1.2.3.5 Price Trend Analysis
      • 5.1.2.4 Germany
      • 5.1.2.4.1 Production Analysis
      • 5.1.2.4.2 Consumption Analysis (Value and Volume)
      • 5.1.2.4.3 Import Analysis (Value and Volume)
      • 5.1.2.4.4 Export Analysis (Value and Volume)
      • 5.1.2.4.5 Price Trend Analysis
      • 5.1.2.5 Netherlands
      • 5.1.2.5.1 Production Analysis
      • 5.1.2.5.2 Consumption Analysis (Value and Volume)
      • 5.1.2.5.3 Import Analysis (Value and Volume)
      • 5.1.2.5.4 Export Analysis (Value and Volume)
      • 5.1.2.5.5 Price Trend Analysis
    • 5.1.3 Asia-Pacific
      • 5.1.3.1 Iran
      • 5.1.3.1.1 Production Analysis
      • 5.1.3.1.2 Consumption Analysis (Value and Volume)
      • 5.1.3.1.3 Import Analysis (Value and Volume)
      • 5.1.3.1.4 Export Analysis (Value and Volume)
      • 5.1.3.1.5 Price Trend Analysis
      • 5.1.3.2 Turkey
      • 5.1.3.2.1 Production Analysis
      • 5.1.3.2.2 Consumption Analysis (Value and Volume)
      • 5.1.3.2.3 Import Analysis (Value and Volume)
      • 5.1.3.2.4 Export Analysis(Value and Volume)
      • 5.1.3.2.5 Price Trend Analysis
      • 5.1.3.3 China
      • 5.1.3.3.1 Production Analysis
      • 5.1.3.3.2 Consumption Analysis (Value and Volume)
      • 5.1.3.3.3 Import Analysis (Value and Volume)
      • 5.1.3.3.4 Export Analysis(Value and Volume)
      • 5.1.3.3.5 Price Trend Analysis
      • 5.1.3.4 Syria
      • 5.1.3.4.1 Production Analysis
      • 5.1.3.4.2 Consumption Analysis (Value and Volume)
      • 5.1.3.4.3 Import Analysis (Value and Volume)
      • 5.1.3.4.4 Export Analysis (Value and Volume)
      • 5.1.3.4.5 Price Trend Analysis
    • 5.1.4 Middle East & Africa
      • 5.1.4.1 Madagascar
      • 5.1.4.1.1 Production Analysis
      • 5.1.4.1.2 Consumption Analysis (Value and Volume)
      • 5.1.4.1.3 Import Analysis (Value and Volume)
      • 5.1.4.1.4 Export Analysis (Value and Volume)
      • 5.1.4.1.5 Price Trend Analysis
      • 5.1.4.2 Saudi Arabia
      • 5.1.4.2.1 Production Analysis
      • 5.1.4.2.2 Consumption Analysis (Value and Volume)
      • 5.1.4.2.3 Import Analysis (Value and Volume)
      • 5.1.4.2.4 Export Analysis (Value and Volume)
      • 5.1.4.2.5 Price Trend Analysis
      • 5.1.4.3 Israel
      • 5.1.4.3.1 Production Analysis
      • 5.1.4.3.2 Consumption Analysis (Value and Volume)
      • 5.1.4.3.3 Import Analysis (Value and Volume)
      • 5.1.4.3.4 Export Analysis (Value and Volume)
      • 5.1.4.3.5 Price Trend Analysis
      • 5.1.4.4 United Arab Emirates
      • 5.1.4.4.1 Production Analysis
      • 5.1.4.4.2 Consumption Analysis (Value and Volume)
      • 5.1.4.4.3 Import Analysis (Value and Volume)
      • 5.1.4.4.4 Export Analysis (Value and Volume)
      • 5.1.4.4.5 Price Trend Analysis

6 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS

7 AN ASSESSMENT OF THE IMPACT OF COVID-19