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市場調査レポート
商品コード
1440078

コネクテッドモーターサイクル:市場シェア分析、業界動向と統計、成長予測(2024~2029年)

Connected Motorcycle - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2024 - 2029)

出版日: | 発行: Mordor Intelligence | ページ情報: 英文 90 Pages | 納期: 2~3営業日

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コネクテッドモーターサイクル:市場シェア分析、業界動向と統計、成長予測(2024~2029年)
出版日: 2024年02月15日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 90 Pages
納期: 2~3営業日
ご注意事項 :
本レポートは最新情報反映のため適宜更新し、内容構成変更を行う場合があります。ご検討の際はお問い合わせください。
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概要

コネクテッドモーターサイクル市場規模は、2024年に4億1,000万米ドルと推定され、2029年までに27億8,000万米ドルに達すると予測されており、予測期間(2024年から2029年)中に46.91%のCAGRで成長します。

コネクテッドモーターサイクル-市場

新型コロナウイルス感染症(COVID-19)のパンデミックは、製造部門の閉鎖や旅行制限により、コネクテッドモーターサイクル市場の成長を妨げました。さらに、事実上観光業の活動がなかったことにより、コネクテッドモーターサイクル市場のアフターマーケットセグメントは減速を目の当たりにしました。しかし、パンデミック後の制限緩和により、2021年には需要が回復し始めました。

技術の進歩、車両の安全性の進歩、二輪車への運転支援システムのイントロダクション、小売およびeコマース分野での物流の急速な成長などの要因が、コネクテッドモーターサイクル市場を大きく推進してきました。さらに、スマートフォンの利用とインターネットの普及の増加により、予測期間中の市場の成長がさらに促進される可能性があります。しかし、適切な接続インフラストラクチャの欠如とデータハッキングなどのサイバー脅威の増加により、市場の成長が抑制されることが予想されます。

インターネットの普及の増加と、車両間および車両とインフラ間の接続をサポートするためのインターネット接続と5Gの改善、および運転支援システム、リアルタイム安全性、ナビゲーション、GPSモニタリングなどの機能に対する需要の増加が市場を牽引しています。

予測期間中、アジア太平洋が市場で大きなシェアを占めると予想され、続いて欧州と北米が続きます。電動バイクや冒険旅行などの個人向けモビリティの需要が高まっています。ヤマハ、スズキ、ホンダなどの世界的企業の存在と、コネクテッドモーターサイクルの利点に対する認識の高まりは、地域市場にプラスの影響を与えるでしょう。

コネクテッドモーターサイクル市場の動向

インフォテイメント部門は市場で大きなシェアを握ると予想される

市場のインフォテイメント部門は、車両におけるそのようなシステムの需要が増加しているため、予測期間中に大幅に成長すると予想されます。インフォテインメントシステムはオートバイの不可欠な部分となっているため、TFTディスプレイまたは電子計器クラスター上でオートバイに関する情報を収集し、ライダーに車両に関する十分な情報を提供するために使用されます。

KTM、ハーレーダビッドソン、カワサキなどの企業は、顧客を引き付けるために、このようなインフォテインメントシステムを搭載したコネクテッドモーターサイクルを提供しています。スマートフォンやスマートウェアラブルへの接続などのハイテク機能が搭載されています。たとえば、KTM AGのKTM My Ride Paidアプリ(9米ドル)を使用すると、ユーザーはナビゲーションにTFTディスプレイを使用できます。

これらのインフォテインメントシステムには、ルートガイダンスやナビゲーションなどの機能も搭載されており、ライダーが簡単に到達できるようにし、正確な交通情報をリアルタイムで提供します。その他の機能には、車線変更警告、信号警告、車両状態などがあります。例えば、

  • Triumphは、Street Triple RSおよびTiger 800で利用可能なMy Triumph Connectivity Systemを発売しました。この接続システムには、Googleナビゲーションシステム、音楽、電話操作、自転車ステータスのモニタリングが組み込まれています。これは、統合されたGoProコントロールを備えて世界的に発売される初の接続システムです。ライダーは自分の走行をカメラで撮影し、オートバイのTFT計器と左側のスイッチキューブを通じて主要なGoPro機能に直感的にアクセスして制御できます。

したがって、成長する市場シェアを獲得するために、企業は市場での地位を強化するために革新的なソリューションを消費者に提供しています。例えば、

  • ヤマハ発動機は2020年10月、Bluetooth接続機能を搭載したFZシリーズを発売しました。このアプリは、車両の位置、旅行の詳細、ハザードモード、および電子ロック機能を備えています。 Yamaha Connect Xアプリの価格は3,000 INRで、FZおよびFZS-Fi V3バージョンにインストールできます。

したがって、インフォテインメント分野におけるこのような発展は、予測期間中にコネクテッドモーターサイクル市場を押し上げると予想されます。

アジア太平洋が予測期間中に市場をリードすると予想される

ハイエンド仕様のバイクに対する消費者の意識が急速に高まり、コネクテッドモーターサイクルが市場にスペースを確保できるようになり、アジア全体で二輪車の動向が変化しつつあります。 Bajaj、Honda、KTMなどの主要な二輪車競合企業は、すでにコネクテッドビークル市場に参入しています。 KTMはすでにDuke 390にコネクテッドモーターサイクル仕様を提供しています。 TFTディスプレイとBluetoothによるスマートフォン接続を備えたインフォテインメントシステムを搭載します。

製品の発売、戦略的提携、主要企業による合意により、予測期間中の市場の成長がさらに促進される可能性があります。例えば、

  • 2021年4月、Niu RQIは中国と欧州市場向けに電動バイクを発売しました。この電動スポーツバイクには、走行データ機能を備えた5G IoT、IoT接続バッテリーパック、完全デジタルダッシュボード、盗難防止GPS追跡、Bluetooth接続などの高度なテクノロジー機能が搭載されています。
  • 吉利傘下の二輪車メーカーでベネリの親会社である銭江汽車は2021年1月、デジタルTFTインストルメントパネルを搭載した電動スポーツバイクを発売しました。 Bluetooth機能とアプリを備えており、ユーザーはバイクの充電、パフォーマンス、ジオフェンシングなどを確認できます。

二輪車の売上の増加とコネクテッドモーターサイクルをサポートする技術の進歩により、国内の大手メーカーは予測期間中にアジア太平洋のコネクテッドモーターサイクル市場の発展に貢献する可能性があります。

コネクテッドモーターサイクル業界の概要

コネクテッドモーターサイクル市場は適度に統合されており、複数のプレーヤーが市場で大きなシェアを占めています。市場の主要企業は、市場での地位を強化するために、製品の発売、コラボレーション、パートナーシップなどのいくつかの成長戦略を採用し、技術的に更新された製品を提供しています。例えば、

  • 2020年9月、Continental AGは、短距離LiDAR技術を強化する戦略の一環として、Aeyeへの投資を発表しました。最初の量産シリーズは2024年に発売される予定です。
  • 2020年10月、ヤマハはヤマハコネクトXアプリケーションのイントロダクションより、オートバイ向けのBluetooth対応テクノロジーを導入しました。 Bluetooth接続機能は、最初はYamaha FZS-FI Dark Knight BS6バリアントで利用可能になります。これらは、ヤマハ FZ-FIおよびヤマハ FZS-FI 150 ccオートバイの全シリーズにアドオンアクセサリーとして取り付けることができます。
  • 2020年1月、カナダのDamon Motorcyclesは、BlackBerry QNXテクノロジーを搭載したコネクテッドモーターサイクルを発売しました。 360度の高度な警告システムには、カメラやレーダー、非視覚センサーなどのさまざまなセンサーが搭載されており、道路上のこれらの脅威を検出します。
  • 2019年、BOSCHは、前面衝突回避機能とヘルプコネクト(緊急時用)を備えたアドバンストライダーアシスタンスシステム(ARAS)を導入しました。 ARASは、2020年半ばから年末までにドゥカティ、カワサキ、KTMが製造するオートバイに搭載される予定です。

市場の主要企業には、ロバートボッシュ、コンチネンタルAG、TE Connectivity、パナソニック株式会社などがあります。

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3か月のアナリストサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場力学

  • 市場促進要因
  • 市場抑制要因
  • 業界の魅力- ポーターのファイブフォース分析
    • 買い手の交渉力
    • 供給企業の交渉力
    • 新規参入業者の脅威
    • 代替製品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係の激しさ

第5章 市場セグメンテーション

  • サービス別
    • 運転支援
    • インフォテイメント
    • セーフティ
  • エンドユーザー別
    • 民間
    • 商業
  • 地域別
    • 北米
      • 米国
      • カナダ
      • 北米のその他の地域
    • 欧州
      • ドイツ
      • 英国
      • フランス
      • その他欧州
    • アジア太平洋
      • インド
      • 中国
      • 日本
      • 韓国
      • その他アジア太平洋地域
    • 世界のその他の地域
      • 南米
      • 中東とアフリカ

第6章 競合情勢

  • ベンダーの市場シェア
  • 企業プロファイル
    • BMW Motorrad
    • TE Connectivity Ltd
    • Autotalks
    • Vodafone Group PLC
    • Panasonic Corporation
    • Continental AG
    • Robert Bosch GmbH
    • Aeris Communication Inc.
    • Starcom Systems Ltd
    • KPIT Technologies Ltd

第7章 市場機会と将来の動向

目次
Product Code: 69730

The Connected Motorcycle Market size is estimated at USD 0.41 billion in 2024, and is expected to reach USD 2.78 billion by 2029, growing at a CAGR of 46.91% during the forecast period (2024-2029).

Connected Motorcycle - Market

The COVID-19 pandemic hindered the growth of the connected motorcycles market due to shutdowns of manufacturing units and travel restrictions. In addition, virtually with no activity in tourism, the aftermarket segment of the connected motorcycle market witnessed a slowdown. However, post-pandemic, with the easing of restrictions, demand started restoring in 2021.

Factors like technology advancements, advancements in vehicle safety, the introduction of driver-assist systems in motorcycles, and rapidly growing logistics in the retail and e-commerce sectors have been significantly driving the connected motorcycle market. In addition, increased smartphone utilization and internet penetration may further enhance the market's growth during the forecast period. However, a lack of proper connectivity infrastructure and increasing cyber threats like data hacking are anticipated to restrain the market's growth.

The increasing internet penetration and improvements in internet connectivity and 5G to support vehicle-to-vehicle and vehicle-to-infrastructure connectivity and the increased demand for features like driving assistance systems, real-time safety, navigation, and GPS monitoring are driving the market.

Asia-Pacific is expected to hold a significant share in the market, followed by Europe and North America, during the forecast period. The demand for electric motorcycles and individual mobility for adventure trips, etc., is increasing. The presence of global players like Yamaha, Suzuki, and Honda and increasing awareness about the benefits of connected motorcycles will positively impact the regional market.

Connected Motorcycle Market Trends

Infotainment Segment Anticipated to Hold Significant Share in the Market

The infotainment segment of the market is expected to grow significantly over the forecast period, as demand for such systems in vehicles is increasing. As infotainment systems have become an integral part of motorcycles, they are used for gathering information regarding the motorcycle on the TFT displays or electronic instrument clusters to keep the rider well informed about the vehicle.

Companies such as KTM, Harley-Davidson, and Kawasaki are offering connected motorcycles equipped with such infotainment systems to attract customers. They are being equipped with hi-tech features, such as connecting to a smartphone or a smart wearable. For instance, KTM AG's KTM My Ride Paid app (USD 9) allows users to use the TFT display for navigation.

These infotainment systems are also installed with features like route guidance and navigation, which help the rider reach easily and provide accurate traffic information in real-time. Other features include lane change warnings, traffic signal warnings, and vehicle conditions. For instance,

  • Triumph launched the My Triumph Connectivity System, available for Street Triple RS and Tiger 800. The connectivity system has an inbuilt Google navigation system, music, phone operation, and bike status monitoring. It is the first connectivity system globally to be launched with integrated GoPro control. The rider can capture their ride on a camera and intuitively access and control key GoPro functions through the motorcycle's TFT instruments and left-hand switch cube.

Thus, to capture the growing market share, companies are offering innovative solutions to their consumers to strengthen their position in the market. For instance,

  • In October 2020, Yamaha Motor Company launched the FZ series with Bluetooth-connected features. This app features vehicle location, trip details, hazard mode, and an e-lock feature. The Yamaha Connect X app costs INR 3,000 and can be installed in FZ & FZS-Fi V3 variants.

Thus, such developments in the infotainment segment are expected to boost the connected motorcycle market during the forecast period.

Asia-Pacific Anticipated to Lead the Market During the Forecast Period

The two-wheeler trend is changing across Asia, as consumers' awareness of high-end specs bikes is growing rapidly, allowing connected motorcycles to make space in the market. Major motorcycle competitors such as Bajaj, Honda, and KTM have already entered the connected vehicle market. KTM has already provided the Duke 390 with connected motorcycle specs. It has an infotainment system with a TFT display and smartphone connection through Bluetooth.

Product launches, strategic collaborations, and agreements by key players may further enhance the market's growth during the forecast period. For instance,

  • In April 2021, Niu RQI launched an electric motorcycle for the Chinese and European markets. The electric sports bike has advanced technology features that include 5G IoT with ride data capabilities, an IoT-connected battery pack, a fully digital dashboard, anti-theft GPS tracking, and Bluetooth connectivity.
  • In January 2021, Qianjiang Motor, a two-wheeler manufacturer owned by Geely and the parent company of Benelli, launched an electric sports bike with a digital TFT instrument panel. It has Bluetooth capability and an app, allowing users to check motorcycle charge, performance, geo-fencing, etc.

With growing motorcycle sales and advancements in technology supporting connected motorcycles, large manufacturers in the country may contribute to the development of the connected motorcycles market in Asia-Pacific over the forecast period.

Connected Motorcycle Industry Overview

The connected motorcycles market is moderately consolidated, with several players accounting for a significant share in the market. The major players in the market are adopting several growth strategies, including product launches, collaborations, and partnerships, and offering technologically updated products to strengthen their position in the market. For instance,

  • In September 2020, Continental AG announced an investment in Aeye, as a part of its strategy to enhance its short-range LiDAR technology. The first production series is scheduled for launch in 2024.
  • In October 2020, Yamaha introduced a Bluetooth-enabled technology for motorcycles with the introduction of the Yamaha Connect X Application. The Bluetooth connectivity features will be initially available with the Yamaha FZS-FI Dark Knight BS6 variant. They can be installed as an add-on accessory in the entire series of Yamaha FZ-FI and Yamaha FZS-FI 150 cc motorcycles.
  • In January 2020, Canada's Damon motorcycles launched a connected motorcycle equipped with the BlackBerry QNX technology. Its 360-degree advanced warning system has various sensors, such as cameras and radar and non-visual sensors, to detect these threats on the road.
  • In 2019, BOSCH introduced its Advanced Rider Assistance Systems (ARAS) with front collision avoidance and Help Connect (for emergencies). The ARAS were to be equipped in motorcycles manufactured by Ducati, Kawasaki, and KTM by mid to end of 2020.

Some of the major players in the market are Robert Bosch, Continental AG, TE Connectivity, and Panasonic Corporation.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS

  • 4.1 Market Drivers
  • 4.2 Market Restraints
  • 4.3 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
    • 4.3.1 Bargaining Power of Buyers/Consumers
    • 4.3.2 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.3.3 Threat of New Entrants
    • 4.3.4 Threat of Substitute Products
    • 4.3.5 Intensity of Competitive Rivalry

5 MARKET SEGMENTATION

  • 5.1 By Service
    • 5.1.1 Driver Assistance
    • 5.1.2 Infotainment
    • 5.1.3 Safety
  • 5.2 By End User
    • 5.2.1 Private
    • 5.2.2 Commercial
  • 5.3 By Geography
    • 5.3.1 North America
      • 5.3.1.1 United States
      • 5.3.1.2 Canada
      • 5.3.1.3 Rest of North America
    • 5.3.2 Europe
      • 5.3.2.1 Germany
      • 5.3.2.2 United Kingdom
      • 5.3.2.3 France
      • 5.3.2.4 Rest of Europe
    • 5.3.3 Asia-Pacific
      • 5.3.3.1 India
      • 5.3.3.2 China
      • 5.3.3.3 Japan
      • 5.3.3.4 South Korea
      • 5.3.3.5 Rest of Asia-Pacific
    • 5.3.4 Rest of the World
      • 5.3.4.1 South America
      • 5.3.4.2 Middle-East and Africa

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Vendor Market Share
  • 6.2 Company Profiles
    • 6.2.1 BMW Motorrad
    • 6.2.2 TE Connectivity Ltd
    • 6.2.3 Autotalks
    • 6.2.4 Vodafone Group PLC
    • 6.2.5 Panasonic Corporation
    • 6.2.6 Continental AG
    • 6.2.7 Robert Bosch GmbH
    • 6.2.8 Aeris Communication Inc.
    • 6.2.9 Starcom Systems Ltd
    • 6.2.10 KPIT Technologies Ltd

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS