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市場調査レポート
商品コード
1440078
コネクテッドモーターサイクル:市場シェア分析、業界動向と統計、成長予測(2024~2029年)Connected Motorcycle - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2024 - 2029) |
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カスタマイズ可能
適宜更新あり
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コネクテッドモーターサイクル:市場シェア分析、業界動向と統計、成長予測(2024~2029年) |
出版日: 2024年02月15日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 90 Pages
納期: 2~3営業日
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コネクテッドモーターサイクル市場規模は、2024年に4億1,000万米ドルと推定され、2029年までに27億8,000万米ドルに達すると予測されており、予測期間(2024年から2029年)中に46.91%のCAGRで成長します。
新型コロナウイルス感染症(COVID-19)のパンデミックは、製造部門の閉鎖や旅行制限により、コネクテッドモーターサイクル市場の成長を妨げました。さらに、事実上観光業の活動がなかったことにより、コネクテッドモーターサイクル市場のアフターマーケットセグメントは減速を目の当たりにしました。しかし、パンデミック後の制限緩和により、2021年には需要が回復し始めました。
技術の進歩、車両の安全性の進歩、二輪車への運転支援システムのイントロダクション、小売およびeコマース分野での物流の急速な成長などの要因が、コネクテッドモーターサイクル市場を大きく推進してきました。さらに、スマートフォンの利用とインターネットの普及の増加により、予測期間中の市場の成長がさらに促進される可能性があります。しかし、適切な接続インフラストラクチャの欠如とデータハッキングなどのサイバー脅威の増加により、市場の成長が抑制されることが予想されます。
インターネットの普及の増加と、車両間および車両とインフラ間の接続をサポートするためのインターネット接続と5Gの改善、および運転支援システム、リアルタイム安全性、ナビゲーション、GPSモニタリングなどの機能に対する需要の増加が市場を牽引しています。
予測期間中、アジア太平洋が市場で大きなシェアを占めると予想され、続いて欧州と北米が続きます。電動バイクや冒険旅行などの個人向けモビリティの需要が高まっています。ヤマハ、スズキ、ホンダなどの世界的企業の存在と、コネクテッドモーターサイクルの利点に対する認識の高まりは、地域市場にプラスの影響を与えるでしょう。
市場のインフォテイメント部門は、車両におけるそのようなシステムの需要が増加しているため、予測期間中に大幅に成長すると予想されます。インフォテインメントシステムはオートバイの不可欠な部分となっているため、TFTディスプレイまたは電子計器クラスター上でオートバイに関する情報を収集し、ライダーに車両に関する十分な情報を提供するために使用されます。
KTM、ハーレーダビッドソン、カワサキなどの企業は、顧客を引き付けるために、このようなインフォテインメントシステムを搭載したコネクテッドモーターサイクルを提供しています。スマートフォンやスマートウェアラブルへの接続などのハイテク機能が搭載されています。たとえば、KTM AGのKTM My Ride Paidアプリ(9米ドル)を使用すると、ユーザーはナビゲーションにTFTディスプレイを使用できます。
これらのインフォテインメントシステムには、ルートガイダンスやナビゲーションなどの機能も搭載されており、ライダーが簡単に到達できるようにし、正確な交通情報をリアルタイムで提供します。その他の機能には、車線変更警告、信号警告、車両状態などがあります。例えば、
したがって、成長する市場シェアを獲得するために、企業は市場での地位を強化するために革新的なソリューションを消費者に提供しています。例えば、
したがって、インフォテインメント分野におけるこのような発展は、予測期間中にコネクテッドモーターサイクル市場を押し上げると予想されます。
ハイエンド仕様のバイクに対する消費者の意識が急速に高まり、コネクテッドモーターサイクルが市場にスペースを確保できるようになり、アジア全体で二輪車の動向が変化しつつあります。 Bajaj、Honda、KTMなどの主要な二輪車競合企業は、すでにコネクテッドビークル市場に参入しています。 KTMはすでにDuke 390にコネクテッドモーターサイクル仕様を提供しています。 TFTディスプレイとBluetoothによるスマートフォン接続を備えたインフォテインメントシステムを搭載します。
製品の発売、戦略的提携、主要企業による合意により、予測期間中の市場の成長がさらに促進される可能性があります。例えば、
二輪車の売上の増加とコネクテッドモーターサイクルをサポートする技術の進歩により、国内の大手メーカーは予測期間中にアジア太平洋のコネクテッドモーターサイクル市場の発展に貢献する可能性があります。
コネクテッドモーターサイクル市場は適度に統合されており、複数のプレーヤーが市場で大きなシェアを占めています。市場の主要企業は、市場での地位を強化するために、製品の発売、コラボレーション、パートナーシップなどのいくつかの成長戦略を採用し、技術的に更新された製品を提供しています。例えば、
市場の主要企業には、ロバートボッシュ、コンチネンタルAG、TE Connectivity、パナソニック株式会社などがあります。
The Connected Motorcycle Market size is estimated at USD 0.41 billion in 2024, and is expected to reach USD 2.78 billion by 2029, growing at a CAGR of 46.91% during the forecast period (2024-2029).
The COVID-19 pandemic hindered the growth of the connected motorcycles market due to shutdowns of manufacturing units and travel restrictions. In addition, virtually with no activity in tourism, the aftermarket segment of the connected motorcycle market witnessed a slowdown. However, post-pandemic, with the easing of restrictions, demand started restoring in 2021.
Factors like technology advancements, advancements in vehicle safety, the introduction of driver-assist systems in motorcycles, and rapidly growing logistics in the retail and e-commerce sectors have been significantly driving the connected motorcycle market. In addition, increased smartphone utilization and internet penetration may further enhance the market's growth during the forecast period. However, a lack of proper connectivity infrastructure and increasing cyber threats like data hacking are anticipated to restrain the market's growth.
The increasing internet penetration and improvements in internet connectivity and 5G to support vehicle-to-vehicle and vehicle-to-infrastructure connectivity and the increased demand for features like driving assistance systems, real-time safety, navigation, and GPS monitoring are driving the market.
Asia-Pacific is expected to hold a significant share in the market, followed by Europe and North America, during the forecast period. The demand for electric motorcycles and individual mobility for adventure trips, etc., is increasing. The presence of global players like Yamaha, Suzuki, and Honda and increasing awareness about the benefits of connected motorcycles will positively impact the regional market.
The infotainment segment of the market is expected to grow significantly over the forecast period, as demand for such systems in vehicles is increasing. As infotainment systems have become an integral part of motorcycles, they are used for gathering information regarding the motorcycle on the TFT displays or electronic instrument clusters to keep the rider well informed about the vehicle.
Companies such as KTM, Harley-Davidson, and Kawasaki are offering connected motorcycles equipped with such infotainment systems to attract customers. They are being equipped with hi-tech features, such as connecting to a smartphone or a smart wearable. For instance, KTM AG's KTM My Ride Paid app (USD 9) allows users to use the TFT display for navigation.
These infotainment systems are also installed with features like route guidance and navigation, which help the rider reach easily and provide accurate traffic information in real-time. Other features include lane change warnings, traffic signal warnings, and vehicle conditions. For instance,
Thus, to capture the growing market share, companies are offering innovative solutions to their consumers to strengthen their position in the market. For instance,
Thus, such developments in the infotainment segment are expected to boost the connected motorcycle market during the forecast period.
The two-wheeler trend is changing across Asia, as consumers' awareness of high-end specs bikes is growing rapidly, allowing connected motorcycles to make space in the market. Major motorcycle competitors such as Bajaj, Honda, and KTM have already entered the connected vehicle market. KTM has already provided the Duke 390 with connected motorcycle specs. It has an infotainment system with a TFT display and smartphone connection through Bluetooth.
Product launches, strategic collaborations, and agreements by key players may further enhance the market's growth during the forecast period. For instance,
With growing motorcycle sales and advancements in technology supporting connected motorcycles, large manufacturers in the country may contribute to the development of the connected motorcycles market in Asia-Pacific over the forecast period.
The connected motorcycles market is moderately consolidated, with several players accounting for a significant share in the market. The major players in the market are adopting several growth strategies, including product launches, collaborations, and partnerships, and offering technologically updated products to strengthen their position in the market. For instance,
Some of the major players in the market are Robert Bosch, Continental AG, TE Connectivity, and Panasonic Corporation.