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市場調査レポート
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1439849

インストアアナリティクス:市場シェア分析、業界動向と統計、成長予測(2024~2029年)

In-store Analytics - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2024 - 2029)

出版日: | 発行: Mordor Intelligence | ページ情報: 英文 120 Pages | 納期: 2~3営業日

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インストアアナリティクス:市場シェア分析、業界動向と統計、成長予測(2024~2029年)
出版日: 2024年02月15日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 120 Pages
納期: 2~3営業日
ご注意事項 :
本レポートは最新情報反映のため適宜更新し、内容構成変更を行う場合があります。ご検討の際はお問い合わせください。
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概要

インストアアナリティクス市場規模は2024年に42億6,000万米ドルと推定され、2029年までに126億米ドルに達すると予測されており、予測期間(2024年から2029年)中に24.23%のCAGRで成長します。

インストアアナリティクス- 市場

Eコマースプレーヤーとの競合の激化は、ショッピングと顧客サービスの強化の必要性と相まって、世界のインストアアナリティクス市場の成長に大きく貢献しています。

主なハイライト

  • インストアアナリティクスとは、顧客の行動を分析し、そこから結論を引き出すことを指します。この分析は、顧客が店舗を訪れたときに観察される消費者行動の数に焦点を当てています。店舗オーナーは、売上を伸ばし、顧客満足度を向上させるためにこれを広く使用しています。
  • 小売ブランドは、クラウドコンピューティングの統合に重点を置いています。クラウドコンピューティングは、ビジネスの全体像を提供し、売上の増加とともに情報に基づいた意思決定を迅速に行えるようにする、非常に柔軟で堅牢なクラウドベースのレポートソリューションです。クラウドの利点が増大することで、店舗内分析市場を推進する強力な傾向がさらに強まっています。 NewGenAppsによると、ビッグデータ分析にクラウドコンピューティングの可能性を最大限に活用する小売業者は、営業利益率を約60%最適化できるとのことです。また、オムニチャネル小売業者は、店内の顧客の行動を監視し、顧客にタイムリーなオファーを提供することで、小売業者の範囲内で購入を維持することができます。
  • 店内環境での顧客エクスペリエンスは、リピート購入者や忠実な顧客を生み出す優れたブランド差別化要因の1つです。店舗の外観や従業員が顧客とどのように関わっているかに至るまで、すべてが含まれます。より良い顧客サービス、強化されたショッピング体験、そしてお金をかけずに売上を増やすいくつかのテクニックの必要性が、店舗内分析市場の需要を促進する可能性があります。
  • しかし、より多くの人材スキルの必要性が市場の成長を課題。市場は、小売データから必要かつ重要な洞察をより効率的に導き出すために、より熟練した人材の必要性により、いくつかの問題に直面しています。
  • さらに、COVID-19感染症のパンデミックにより、分析サービスプロバイダーのビジネスの成長は浸透しています。このパンデミックの最中に実店舗のビジネスが閉鎖される中、業務の継続にとってクラウドがいかに重要であるかは明らかです。デジタル化に積極的に抵抗していた小売組織は、パンデミックの厳しい現実に直面する可能性があり、クラウドプロバイダーは強い立場に置かれます。インストアアナリティクスは、パンデミック中の市場の需要を維持するサプライチェーン流通チェーンにもプラットフォームを提供します。新しい市場プレーヤーの参入や新しい地域への拡大により、この傾向は今後数年間さらに成長し続けるでしょう。

インストアアナリティクス市場の動向

市場の大幅な成長を示す顧客管理部門

  • 米国国勢調査局によると、今年第3四半期までの世界の小売売上高は7兆7,457億4,000万米ドルで、前年の6兆5,948億1,000万米ドルと比べて増加しました。売上高の増加に伴い、急速に変化する人口動態や不確実な経済回復などの他の要因が小売業者に課題を突きつけることがよくあります。さらに、小売業者は、どの製品、サービス、特典が顧客にとってより魅力的であるかを理解しようとしています。これは、インストアアナリティクスプラットフォームの重要性に大きく応え、小売業者にとって消費者エンゲージメント分析の需要をさらに高める必要があります。
  • 最近、クラウドコンタクトセンタープロバイダーであるFive9, Inc.は、音声およびデジタルチャネル全体でより一貫性のある魅力的な顧客エクスペリエンスを提供する企業をサポートする新機能を発表しました。一貫性がなく断片的な顧客エクスペリエンスは不快感を引き起こし、さらに悪いことに顧客の減少につながる可能性があります。 Five9は、AIシステムのインストールと管理のための柔軟で実用的なツールを提供し、リアルタイムの顧客分析を統合し続けることで、企業がこれらの困難を克服できるよう支援しています。
  • AIベースのビデオ分析も効率を高め、セキュリティ関連以外の洞察を企業に提供します。小売市場では、分析機能を備えた監視カメラを使用している店舗オーナーは、万引き犯を発見し、警備員にリアルタイムで介入するよう警告できます。インストアアナリティクスでは、ホットスポット、訪問者の流れ、滞在時間、製品の陳列アクティビティも測定できます。
  • さらに、店舗が最も混雑する時期を知ることで、人員配置レベルが顧客の需要に適切に応え、コストを抑え、コンバージョン率を高め、店舗のカスタマージャーニーを改善することができます。顧客分析および管理のためのインストアアナリティクスのこのような複数のアプリケーションは、世界的にインストアアナリティクス市場の市場成長をさらに促進すると予想されます。

北米が大きな市場シェアを占める

  • 技術革新者や小売企業が最も多く存在するこの地域では、顧客の購買体験を向上させるためのインストアアナリティクスの採用が増加し、大きな市場シェアを獲得すると予想されています。クラウド、AIなどのテクノロジーの急速な導入により、この地域の店舗内分析の要件が補完されています。小売ビジネスの拡大により、店舗内分析ソリューションの導入も促進されると予想されます。
  • インストアアナリティクスに関連する頻繁なソフトウェア更新の必要性と、新しい高度なテクノロジーに関するデータセキュリティとプライバシーの懸念は、この地域のインストアアナリティクスの強力な成長阻害要因として残り続ける可能性があります。しかし、インストアアナリティクス市場は、北米地域で改善されたショッピング体験を提供する必要性と相まって、AIベースのインストアアナリティクスの採用の増加により、市場が成長する可能性が高いです。
  • さらに、新型コロナウイルス感染症が米国の小売業界に与えた影響により、小売企業は前例のない速度で大量の非構造化データを生成しており、新たな収益機会を特定して活用することが困難になっています。ただし、パンデミック後の世界は、小売業者の機能に大きく寄与するいくつかの要因によって形成されるでしょう。
  • インストアアナリティクスは複数のデータセットを分析することで実用的な洞察を提供し、小売業者が顧客の動的なニーズに対応して失われた売上を回復し、市場シェアを拡大するための適切な戦略を特定できるようにします。このような店舗内分析のアプリケーションは、北米市場における店舗内分析の需要に貢献すると予想されます。

インストアアナリティクス業界の概要

インストアアナリティクス市場は、複数のプレーヤーが新しいプラットフォームを革新し続け、市場の競争に侵入しているため、細分化されています。主要なプレーヤーは、Capgemini SE、RetailNext, Inc.などです。市場の最近の動向は次のとおりです。

  • 2022年 12月、VSBLTY Groupe Technologies Corpは、Al Jabr Groupの一部門であるBusiness Platform Investment Holdings(BPIH)と契約を締結し、デジタル屋外ソリューションであるStore as a Medium(SaaM)プログラムにアクセスできるようになりました。中東5か国の小売店、石油・ガス産業、スマートシティ向けのセキュリティソリューションも提供しています。
  • 2022年 11月、マニラを拠点とするF&Bおよび小売管理システムのプロバイダーであるMosaic Solutionsは、フィリピンのSM Supermallsと提携して、全国82のモールに高度なソフトウェアを導入し、データ主導の意思決定と業務効率を向上させるための高度な洞察を提供しました。

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3か月のアナリストサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場の定義
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場力学

  • 市場概要
  • 市場促進要因
    • クラウドのメリットがさらに拡大
    • より良い顧客サービスと強化されたショッピング体験の必要性
    • 市場の大幅な成長を示す顧客管理部門
  • 市場抑制要因
    • 人材スキルの不足
  • 業界のバリューチェーン分析
  • 業界の魅力- ポーターのファイブフォース分析
    • 供給企業の交渉力
    • 消費者の交渉力
    • 新規参入業者の脅威
    • 代替製品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係の激しさ
  • COVID-19の市場への影響の評価

第5章 市場セグメンテーション

  • コンポーネント別
    • ソフトウェア
    • サービス
  • デプロイメント別
    • クラウド
    • オンプレミス
  • 組織規模別
    • 大企業
    • 中小企業
  • 用途別
    • 顧客管理
    • リスクとコンプライアンスの管理
    • 店舗運営管理
    • 商品管理
    • その他の用途
  • 地域別
    • 北米
    • 欧州
    • アジア太平洋地域
    • ラテンアメリカ
    • 中東とアフリカ

第6章 競合情勢

  • 企業プロファイル
    • Capgemini SE
    • RetailNext, Inc.
    • Happiest Minds Technologies
    • Capillary Technologies
    • Thinkinside SRL
    • Trax Image Recognition
    • Cloud4Wi, Inc.
    • Amoobi Inc.
    • Hoxton Analytics Limited
    • Motionloft Inc.
    • SAP SE

第7章 投資分析

第8章 市場機会と将来の動向

目次
Product Code: 69177

The In-store Analytics Market size is estimated at USD 4.26 billion in 2024, and is expected to reach USD 12.60 billion by 2029, growing at a CAGR of 24.23% during the forecast period (2024-2029).

In-store Analytics - Market

Increased Competition From E-commerce Players coupled with the need for enhanced shopping and customer services has been significant contributors to the growth of the In-store Analytics Market globally.

Key Highlights

  • In-store analytics refers to analyzing customer behavior and drawing conclusions from it. This analysis focuses on the number of consumer behaviors observed when a customer visits a store. Store owners widely use it to boost their sales and improve customer satisfaction.
  • Retail brands are focused on integrating cloud computing, a highly flexible and robust cloud-based reporting solution that provides a complete view of the business and empowers it to make informed decisions faster with increasing sales. The increasing advantage of the cloud further holds a strong trend in driving the in-store analytics market. According to NewGenApps, retailers leveraging the full potential of cloud computing for big data analytics can optimize their operating margins by approximately 60%. Also, the omnichannel retailer can monitor in-store customer behavior and drive timely offers to customers, thereby keeping the purchase within the fold of the retailer.
  • Customer experience in in-store environments is one of the great brand differentiators which generates repeat buyers and loyal customers. It also includes everything from how the store looks and how employees engage with customers. The need for better customer service, enhanced shopping experience, and several techniques to increase sales without spending money could drive the demand for the in-store analytics market.
  • However, the need for more personnel skills challenges the market's growth. The market faces a few issues owing to the need for more skilled personnel, which need to be more efficient to derive the required and vital insights from the retail data.
  • Further, due to the COVID-19 pandemic, the business growth for analytics service providers is penetrating. As businesses for brick and mortar are shuttered during this pandemic, it is clear how important the cloud is for the continuity of operations. Any retail organization that actively resisted digitalization may face the harsh reality of the pandemic, which puts cloud providers in a strong position. In-store analytics also provides a platform for the supply chain distribution chain, which holds the demand for the market during the pandemic. This trend would continue to grow over the next few years due to entrant of new market players and expansion into new regions.

Instore Analytics Market Trends

Customer Management Segment to Witness Significant Market Growth

  • According to the US Census Bureau, global retail sales were USD 7745.74 billion till Q3 in the current year, which increased compared to USD 6594.81 billion in the previous year. With growing sales, other factors, such as rapidly changing demographics and uncertain economic recovery, often present retailers with challenges. Moreover, retailers try to understand which products, services, and offers are more attractive to customers, which significantly caters to the importance of the in-store analytics platform and further needs the demand for consumer engagement analytics for the retailers.
  • Recently, Five9, Inc., a cloud contact center provider, unveiled new features that support companies in providing more cohesive and engaging customer experiences across voice and digital channels. The inconsistent and fragmented customer experience can lead to annoyance and, even worse, attrition. By providing flexible and practical tools for installing and managing AI systems and continuing to integrate real-time customer analytics, Five9 is assisting enterprises in overcoming these difficulties.
  • AI-based video analytics also create efficiencies and offer non-security-related insights for businesses. In the retail market, store owners using surveillance cameras with analytics can spot shoplifters and alert security personnel to intervene in real-time. The in-store analytics can also measure hotspots, visitor flow, dwell time, and product display activity.
  • Further, knowing the busiest store periods would help ensure staffing levels appropriately meet customer demand, keep costs down, drive conversion rates, and improve the store's customer journey. Such multiple applications of In-store analytics for customer analytics and management are expected to further fuel the market growth of the in-store analytics market globally.

North America Accounts for Significant Market Share

  • With the highest number of technology innovators and retail corporations, this region is expected to witness a significant market share with the increasing adoption of in-store analytics to enhance customers' buying experiences. Rapid embracement of technology such as cloud, AI, and others is complementing the requirement for in-store analytics in the region. Retail business enlargement is also expected to boost the implementation of in-store analytics solutions.
  • The need for frequent software updates associated with in-store analytics and data security and privacy concerns over new advanced technologies would likely remain potent growth retardants for in-store analytics in the region. However, the in-store analytics market is likely to experience market growth due to the increasing adoption of AI-based in-store analytics coupled with the need for providing an improved shopping experience in the North American region.
  • Further, due to COVID-19's impact on the US Retail Industry, retail companies generate a considerable base of unstructured data at an unprecedented rate, which makes it challenging to identify and capitalize on new lucrative opportunities. However, the post-pandemic world would be shaped by several factors contributing significantly to how retailers function.
  • The in-store analytics would offer actionable insights by analyzing multiple data sets to help the retailers identify the right strategies for recovering lost sales and boosting market share by addressing the dynamic needs of its customers. Such applications of in-store analytics are expected to contribute to the demand for In-store Analytics in the market in North America.

Instore Analytics Industry Overview

The in-store analytics market is fragmented due to several players who keep innovating new platforms, penetrating the market rivalry. Key players are Capgemini SE, RetailNext, Inc., etc. Recent developments in the market are -

  • In December 2022, VSBLTY Groupe Technologies Corp signed an agreement with Business Platform Investment Holdings (BPIH), a division of Al Jabr Group, to have access to digital out-of-home solutions, the Store as a Medium (SaaM) program, as well as security solutions for Retail outlets, the oil and gas industry, and smart cities in five Middle Eastern nations.
  • In November 2022, Mosaic Solutions, a Manila-based F&B and retail management system provider, partnered with Phillippines SM Supermalls to deploy advanced software for 82 malls nationwide and provide advanced insights to improve data-driven decision-making and operational efficiency.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS

  • 4.1 Market Overview
  • 4.2 Market Drivers
    • 4.2.1 Increasing advantage of the Cloud
    • 4.2.2 Need for Better Customer Service and Enhanced Shopping Experience
    • 4.2.3 Customer Management Segment to Witness Significant Market Growth
  • 4.3 Market Restraints
    • 4.3.1 Lack of Personnel Skills
  • 4.4 Industry Value Chain Analysis
  • 4.5 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
    • 4.5.1 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.5.2 Bargaining Power of Consumers
    • 4.5.3 Threat of New Entrants
    • 4.5.4 Threat of Substitute Products
    • 4.5.5 Intensity of Competitive Rivalry
  • 4.6 Assessment of Impact of Covid-19 on the Market

5 MARKET SEGMENTATION

  • 5.1 By Component
    • 5.1.1 Software
    • 5.1.2 Services
  • 5.2 By Deployment
    • 5.2.1 Cloud
    • 5.2.2 On-Premises
  • 5.3 By Organization Size
    • 5.3.1 Large Enterprises
    • 5.3.2 Small & Medium Enterprises
  • 5.4 By Application
    • 5.4.1 Customer Management
    • 5.4.2 Risk and Compliance Management
    • 5.4.3 Store Operations Management
    • 5.4.4 Merchandise Management
    • 5.4.5 Other Applications
  • 5.5 By Geography
    • 5.5.1 North America
    • 5.5.2 Europe
    • 5.5.3 Asia Pacific
    • 5.5.4 Latin America
    • 5.5.5 Middle East and Africa

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Company Profiles
    • 6.1.1 Capgemini SE
    • 6.1.2 RetailNext, Inc.
    • 6.1.3 Happiest Minds Technologies
    • 6.1.4 Capillary Technologies
    • 6.1.5 Thinkinside SRL
    • 6.1.6 Trax Image Recognition
    • 6.1.7 Cloud4Wi, Inc.
    • 6.1.8 Amoobi Inc.
    • 6.1.9 Hoxton Analytics Limited
    • 6.1.10 Motionloft Inc.
    • 6.1.11 SAP SE

7 INVESTMENT ANALYSIS

8 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS