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市場調査レポート
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1438489

農産物包装:市場シェア分析、業界動向と統計、成長予測(2024~2029年)

Produce Packaging - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2024 - 2029)

出版日: | 発行: Mordor Intelligence | ページ情報: 英文 130 Pages | 納期: 2~3営業日

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農産物包装:市場シェア分析、業界動向と統計、成長予測(2024~2029年)
出版日: 2024年02月15日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 130 Pages
納期: 2~3営業日
ご注意事項 :
本レポートは最新情報反映のため適宜更新し、内容構成変更を行う場合があります。ご検討の際はお問い合わせください。
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概要

農産物包装市場の規模は、2024年に377億5,000万米ドルと推定され、2029年までに462億米ドルに達すると予測されており、予測期間(2024年から2029年)中に4.12%のCAGRで成長します。

農産物包装- 市場

消費者が健康的な食品を求め続けるにつれて、ホール農産物や新鮮なカット農産物の需要は増加すると予測されています。

世界中のパッケージングビジネスは、基材の選択の変化、新しい市場の拡大、所有権の動向の変化により、過去10年間にわたって継続的な成長を遂げてきました。持続可能性と環境問題は、特に先進国で引き続き注目され、市場ではすでに紙やプラスチックの包装に対応したいくつかの開発が見られます。

ここ数年で、果物や野菜を含む食品の包装は大きく進歩しました。食品包装は、革新的な技術と素材のおかげで、単に食品の鮮度を維持する以上のことができるようになりました。さらに、消費者にとって果物や野菜をより魅力的にし、食品に関する情報を伝え、果物や野菜の保存期間を長くするのにも役立ちます。環境に優しい素材の使用、インタラクティブな包装、食品を紫外線から守る包装は、食品包装の最新動向の一部です。

最適な保存期間を確保し、生鮮食品への物理的損傷を最小限に抑えるためには、適切な包装を使用することが重要です。パッケージの製造に使用される最も一般的なタイプのパッケージは段ボールです。ただし、ほとんどの製品には、ティッシュ包装、カップ、パッドなどの追加の内部パッケージが必要です。

多くの研究者が、段ボール包装を利用して生鮮食品の保存期間を延ばす研究を行ってきました。たとえば、2020年2月、中国・重慶の西南大学食品貯蔵・物流研究センターの研究者らは、イチゴの保存のために二酸化塩素の放出を制御する新しい段ボール箱に関する調査を実施し、適切に設計された段ボール箱が適切に設計されていると結論付けました。安全性、有効性、実現可能性を兼ね備えたコーティング段ボール箱は、生鮮青果物の鮮度保持包装として大きな可能性を秘めています。

COVID-19感染症のパンデミックの影響で、消費者の行動は大きく変化しました。購入者は、製品の衛生、障害、持続可能性についてこれまで以上に懸念しています。この危機が続く中、買い物客の進化するニーズと消費者中心のアプローチは引き続き重要です。同時に市場が現在のシナリオにさらに順応するにつれて、消費者の行動は間違いなく予測期間中に変化し続けるでしょう。したがって、新型コロナウイルス感染症後の農産物包装の将来は、需要の面で有望に見えます。

農産物包装市場動向

ダンボール箱は市場で大きなシェアを誇る包装資材です

  • 段ボール箱は、ライナーと呼ばれる2枚の紙で作られた多層の硬い箱で、連結されたアーチで構成される波形の内側の「溝」の両側に接着されており、強度と耐久性が向上します。段ボールを切断して折り曲げてカスタム製造の容器を製造し、実行サイズとデザインのニーズに応じてさまざまな印刷方法を使用して印刷できます。多くの食品において、段ボールはプラスチック包装の有力な代替品となりつつあります。
  • 最適な保存期間を確保し、生鮮食品への物理的損傷を最小限に抑えるには、適切な包装を使用することが重要です。パッケージの製造に使用される最も一般的なタイプのパッケージは段ボールです。ただし、ほとんどの製品には、ティッシュ包装、カップ、パッドなどの追加の内部パッケージが必要です。
  • 多くの研究者が、段ボール包装を利用して生鮮食品の保存期間を延ばす研究を行ってきました。たとえば、2020年2月、中国・重慶の西南大学食品貯蔵・物流研究センターの研究者らは、イチゴの保存のために二酸化塩素の放出を制御する新しい段ボール箱に関する調査を実施し、適切に設計された段ボール箱が適切に設計されていると結論付けた。安全性、有効性、実現可能性を兼ね備えたコーティング段ボール箱は、生鮮青果物の鮮度保持包装として大きな可能性を秘めています。
  • 市場の多くの企業がその拠点を拡大しており、調査対象の市場セグメントがさらに拡大することになります。 2022年 1月、ワシントン州タコマに本拠を置き、革新的な成形繊維パッケージを開発および製造する企業であるFibro Corporationが、その資産と技術をTekni-Plexに売却しました。この買収により、Tekni-materials Plexの生鮮食品分野における科学ソリューションの幅が広がり、持続可能なパルプベースの包装オプションが幅広く含まれるようになりました。
  • さらに、さまざまな生鮮食品の供給業者が段ボール包装業者と提携しています。たとえば、2022年6月、果物輸入業者のIGインターナショナルは、持続可能な生鮮食品のカートン包装を製造するため、エスクァイア・コルゲーション社と合弁事業を締結しました。両社は、合弁会社エスクァイア IGを通じて、国内外市場の需要に応じて500~1,000トンの生鮮食品の包装材を製造することを目標としています。

アジア太平洋地域で市場が大幅に成長

  • この地域は、リンゴ、梨、スイートポテトなどの包装されていない農産物の包装の増加と、便利な包装を導入したカットおよびシュレッド農産物の需要の増加により、大幅な市場シェアが期待されています。
  • アジア太平洋地域では、消費者行動の変化により、生鮮食品の包装に対する需要が生まれています。この地域では、生鮮食品はパウチ、バッグ、硬質プラスチック容器などのさまざまな包装形態で販売されており、また、使いやすさ、利便性、優れた性能、保存期間の環境負荷を改善するためのより集中的な包装も行われています。たとえば、青島恒生プラスチックは、果物と野菜業界向けの生鮮食品包装の開発に重点を置いています。自社製の中空ボックスは野菜を輸送した後、折りたたんで保管できます。
  • インド農加工食品輸出開発庁(APEDA)によると、インドは世界で第2位の野菜と果物の生産国です。インド政府の食品加工産業省(MoFPI)も、食品加工産業への投資を増やすためにあらゆる努力を行っています。
  • 人口、生活水準、健康意識、可処分所得の増加により、この地域での果物と野菜の需要が高まっているため、多くの業界関係者がアジア太平洋でパートナーシップを確立しています。たとえば、2021年5月、中国の大手果物会社であるJoy Wing Mau Corporation Ltd.は、Dole Chinaと戦略的提携を結び、Doleブランドのパッケージフルーツカップを発売しました。
  • この地域は、生鮮食品の包装分野における調査と革新の最前線でもあります。たとえば、2021年1月、農場からフォークまでのサプライチェーンの新興企業であるウェイクール・フーズ社は、バイオポリマーを使用した抗菌生鮮食品包装材料を開発するため、ハイデラバードのインド工科大学(IIT)と3年間の覚書を締結しました。

農産物包装業界の概要

農産物包装市場は、差別化、サービス浸透レベルの向上、および競合レベルの高さが特徴です。持続可能な競争上の優位性は、設計、テクノロジー、およびアプリケーションの革新を通じて獲得できます。いくつかのプレーヤーが自社の製品を統合する有利な機会として市場に注目しているため、企業集中率は予測期間中により高い成長を記録すると予想されます。しかし、製品開発サイクルが短く、撤退障壁が比較的高いことは、市場の企業に影響を与える要因の一部です。全体として、競争企業間の敵対関係の激しさは高まることが予想されます。

  • 2022年 5月-Berry Global Group, Inc.は、カナダの循環経済を推進するためのクローズドループアプローチでCleanfarmsおよびPoly-Ag Recyclingと協力すると発表しました。カナダを拠点とするリサイクルイニシアチブは、使用済み農業用フィルムを回収し、回収された穀物袋材料を処理し、リサイクルされた内容物を含む新製品を生産するために、2022年初頭に開始されました。
  • 2021年 10月Smurfit Kappa Groupは、イタリア北部にある600,000トンの段ボール原紙工場Verzuoloを購入価格 3億6,000万ユーロで買収しました。この工場は当社の既存の事業を補完し、サヴォーナ港の近くに戦略的に位置しているため、物流と事業の面で当社に大きな利益をもたらします。

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3か月のアナリストサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場の定義
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場洞察

  • 市場概要
  • 業界のバリューチェーン分析
  • 業界の魅力- ポーターのファイブフォース分析
    • 新規参入業者の脅威
    • 買い手の交渉力
    • 供給企業の交渉力
    • 代替製品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係の激しさ
  • COVID-19の市場への影響

第5章 市場力学

  • 市場促進要因
    • より健康的なライフスタイルに対する消費者のニーズの高まり
    • 世界中で有機生産量が増加
  • 市場の課題
    • 農産物の包装の賞味期限を延ばす際の複雑さ

第6章 市場セグメンテーション

  • 包装材タイプ別
    • プラスチック容器
    • 段ボール箱
    • バッグとポーチ
    • フィルムリッドとラミネート
    • トレイ
  • 用途別
    • 果物
    • 野菜
  • 地域別
    • 北米
    • 欧州
    • アジア太平洋地域
    • 中東とアフリカ
    • ラテンアメリカ

第7章 競合情勢

  • ベンダーランキング分析
  • 企業プロファイル
    • Amcor PLC
    • Berry Global, Inc
    • International Paper Company
    • Sonoco Products Company
    • Reynolds Consumer Products Inc.
    • WestRock Company
    • Mondi PLC
    • Sealed Air Corporation
    • Smurfit Kappa Group
    • Coveris Holding SA

第8章 投資分析

第9章 市場機会と将来の動向

目次
Product Code: 67271

The Produce Packaging Market size is estimated at USD 37.75 billion in 2024, and is expected to reach USD 46.20 billion by 2029, growing at a CAGR of 4.12% during the forecast period (2024-2029).

Produce Packaging - Market

The demand for whole and fresh-cut produce is projected to grow as consumers continue to seek healthy food.

The worldwide packaging business has witnessed constant growth over the last decade, owing to changes in substrate choice, expansion of new markets, and shifting ownership dynamics. Sustainability and environmental issues will continue to be highlighted, especially in developed nations, and the market is already seeing several developments catering to paper and plastic packaging.

In the last few years, food packaging that include fruits and vegetables has advanced significantly. Food packaging can now do more than merely maintain food freshness owing to innovative technology and materials. In addition, it can help make fruits and vegetables more appealing to consumers, convey information about the food, and help fruits and vegetables have a longer shelf life. The use of eco-friendly materials, interactive packaging, and packaging that shields food from UV rays are some of the most recent trends in food packaging.

The utilization of suitable packaging is critical in order to obtain optimal shelf-life and minimize physical damage to Fresh produce. The most common type of packaging used for producing packaging is cardboard. However, most of the product requires additional internal packaging such as tissue wrapping, cups, pads, and many more.

Many researchers have researched to improve fresh produce's shelf life by utilizing corrugated packaging. For instance, in February 2020, Researchers at the Food Storage and Logistics Research Center, Southwest University, Chongqing, China, conducted research on a new corrugated box that controlled the release of Chlorine Dioxide for the preservation of strawberries and concluded that a well-designed coated corrugated box with the advantages of safety, effectiveness, and feasibility, has great potential to be used as fresh-keeping packaging of fresh fruits and vegetables.

As a result of the COVID-19 pandemic, consumer behavior has changed substantially. Buyers are more concerned than ever before about products' hygiene, disability, and sustainability. The shoppers' evolving needs and a consumer-focused approach will remain crucial as this crisis continues. Consumer behavior will undoubtedly continue to change in the forecast period as the market simultaneously acclimates more to the current scenario. Thus, the post-COVID future for produce packaging looks promising in terms of demand.

Produce Packaging Market Trends

Corrugated Boxes as Packaging Material Type to Witness a Significant Share in the Market

  • Corrugated boxes are multi-layered rigid boxes made from two sheets of paper called liners, glued to either side of a corrugated inner 'fluting,' consisting of connected arches, allowing for greater strength and resistance. The corrugated board can be cut and folded to produce a custom-manufactured container and then printed on, using various print methods depending on run size and design needs. For many food products, cardboard is becoming a viable alternative to plastic packaging.
  • Using suitable packaging is critical to obtain optimal shelf-life and minimize physical damage to Fresh produce. The most common type of packaging used for producing packaging is cardboard. However, most of the product requires additional internal packaging such as tissue wrapping, cups, pads, and many more.
  • Many researchers have researched to improve fresh produce's shelf life by utilizing corrugated packaging. For instance, in February 2020, Researchers at the Food Storage and Logistics Research Center, Southwest University, Chongqing, China, conducted research on a new corrugated box that controlled the release of Chlorine Dioxide for the preservation of strawberries and concluded that a well-designed coated corrugated box with the advantages of safety, effectiveness, and feasibility, has great potential to be used as fresh-keeping packaging of fresh fruits and vegetables.
  • Many companies in the market are expanding their footprints which will further boost the studied segment for the market. In January 2022, Fibro Corporation, a Tacoma, Washington-based firm developing and manufacturing revolutionary molded-fiber packaging, sold its assets and technologies to Tekni-Plex. The acquisition broadens Tekni-materials Plex's science solutions in the fresh food sector to include a wider range of sustainable, pulp-based packaging options.
  • Furthermore, various fresh produce suppliers are partnering with corrugated packaging providers. For instance, in June 2022, Fruits importer IG International entered a joint venture with Esquire Corrugation to manufacture sustainable fresh produce carton packaging. Through the joint venture Esquire IG, the companies target to manufacture 500-1000 tons of fresh produce packaging for the demand in the domestic and international markets.

Asia Pacific to Witness Significant Growth in the Market

  • The region expects a significant market share due to increased packaging of unpackaged produce items such as apples, pears, and sweet potatoes and growing demand for cut and shredded produce that deploys convenience packaging.
  • In the Asia Pacific region, a shift in consumer behavior has created a demand for fresh produce packaging. Fresh produce is sold in various forms of packaging in the region - including pouches, bags, and rigid plastic containers - and more intensive packaging that provides ease of use, convenience, superior performance, and shelf-life improved environmental footprint. For instance, Qingdao Hengsheng Plastics co. Ltd focuses on developing Fresh Produce Packaging for the fruit and vegetable industry. The company-manufactured hollow box can be folded and stored after transporting the vegetables.
  • According to the Agricultural and Processed Food Products Export Development Authority in India (APEDA), India is the second-largest producer of fruits and vegetables in the world. The Ministry of Food Processing Industries (MoFPI) of the Government of India is also making all necessary efforts to increase investment in the food processing industry.
  • Owing to the growing fruits and vegetables demand in the region, which is driven by increasing population, the standard of living, health awareness, and disposable income, many industry players are establishing partnerships in Asia-Pacific. For instance, in May 2021, Joy Wing Mau Corporation Ltd., a leading Chinese fruit company, entered into a strategic alliance with Dole China to launch a Dole-branded packaged fruit cup.
  • The region is also at the forefront of research and innovations in the fresh produce packaging sector. For instance, in January 2021, WayCool Foods, a Farm-to-fork supply chain start-up, signed a three-year MoU with the Indian Institute of Technology (IIT), Hyderabad, to develop antimicrobial fresh produce packaging material by using biopolymers.

Produce Packaging Industry Overview

The produce packaging market is characterized by differentiation, growing levels of service penetration, and high levels of competition. Sustainable competitive advantage can be gained through innovation in design, technology, and application. The firm concentration ratio is expected to record higher growth during the forecast period, as several players are looking at the market as a lucrative opportunity to consolidate their product offerings. However, short product development cycles and relatively high exit barriers are some of the factors affecting firms in the market. Overall, the intensity of competitive rivalry is expected to be high.

  • May 2022 - Berry Global Group, Inc. announced its collaboration with Cleanfarms and Poly-Ag Recycling on a closed-loop approach to advancing Canada's circular economy. The Canada-based recycling initiative was launched in early 2022 to recover used agricultural films, process recovered grain bag material, and produce new products with recycled content.
  • October 2021 - Smurfit Kappa Group acquired a 600,000-ton containerboard mill Verzuolo in Northern Italy, for a purchase price of EUR 360 million. This mill complements the company's existing operations and is strategically located close to the port of Savona, which delivers significant benefits for the company in logistics and operations.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET INSIGHTS

  • 4.1 Market Overview
  • 4.2 Industry Value Chain Analysis
  • 4.3 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
    • 4.3.1 Threat of New Entrants
    • 4.3.2 Bargaining Power of Buyers
    • 4.3.3 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.3.4 Threat of Substitute Products
    • 4.3.5 Intensity of Competitive Rivalry
  • 4.4 Impact of COVID-19 on the Market

5 MARKET DYNAMICS

  • 5.1 Market Drivers
    • 5.1.1 Growing Need Among Consumers for Healthier Lifestyle
    • 5.1.2 Increased Organic Production Worldwide
  • 5.2 Market Challenges
    • 5.2.1 Complexity in Providing Increased Shelf-Life to the Produce Packaging

6 MARKET SEGMENTATION

  • 6.1 By Packaging Material Type
    • 6.1.1 Plastic Containers
    • 6.1.2 Corrugated Boxes
    • 6.1.3 Bags and Pouches
    • 6.1.4 Film Lidding and Laminates
    • 6.1.5 Trays
  • 6.2 By Application
    • 6.2.1 Fruits
    • 6.2.2 Vegetables
  • 6.3 By Geography
    • 6.3.1 North America
    • 6.3.2 Europe
    • 6.3.3 Asia Pacific
    • 6.3.4 Middle-East and Africa
    • 6.3.5 Latin America

7 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 7.1 Vendor Ranking Analysis
  • 7.2 Company Profiles
    • 7.2.1 Amcor PLC
    • 7.2.2 Berry Global, Inc
    • 7.2.3 International Paper Company
    • 7.2.4 Sonoco Products Company
    • 7.2.5 Reynolds Consumer Products Inc.
    • 7.2.6 WestRock Company
    • 7.2.7 Mondi PLC
    • 7.2.8 Sealed Air Corporation
    • 7.2.9 Smurfit Kappa Group
    • 7.2.10 Coveris Holding S.A

8 INVESTMENT ANALYSIS

9 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS