市場調査レポート
商品コード
1438489
農産物包装:市場シェア分析、業界動向と統計、成長予測(2024~2029年)Produce Packaging - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2024 - 2029) |
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農産物包装:市場シェア分析、業界動向と統計、成長予測(2024~2029年) |
出版日: 2024年02月15日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 130 Pages
納期: 2~3営業日
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農産物包装市場の規模は、2024年に377億5,000万米ドルと推定され、2029年までに462億米ドルに達すると予測されており、予測期間(2024年から2029年)中に4.12%のCAGRで成長します。
消費者が健康的な食品を求め続けるにつれて、ホール農産物や新鮮なカット農産物の需要は増加すると予測されています。
世界中のパッケージングビジネスは、基材の選択の変化、新しい市場の拡大、所有権の動向の変化により、過去10年間にわたって継続的な成長を遂げてきました。持続可能性と環境問題は、特に先進国で引き続き注目され、市場ではすでに紙やプラスチックの包装に対応したいくつかの開発が見られます。
ここ数年で、果物や野菜を含む食品の包装は大きく進歩しました。食品包装は、革新的な技術と素材のおかげで、単に食品の鮮度を維持する以上のことができるようになりました。さらに、消費者にとって果物や野菜をより魅力的にし、食品に関する情報を伝え、果物や野菜の保存期間を長くするのにも役立ちます。環境に優しい素材の使用、インタラクティブな包装、食品を紫外線から守る包装は、食品包装の最新動向の一部です。
最適な保存期間を確保し、生鮮食品への物理的損傷を最小限に抑えるためには、適切な包装を使用することが重要です。パッケージの製造に使用される最も一般的なタイプのパッケージは段ボールです。ただし、ほとんどの製品には、ティッシュ包装、カップ、パッドなどの追加の内部パッケージが必要です。
多くの研究者が、段ボール包装を利用して生鮮食品の保存期間を延ばす研究を行ってきました。たとえば、2020年2月、中国・重慶の西南大学食品貯蔵・物流研究センターの研究者らは、イチゴの保存のために二酸化塩素の放出を制御する新しい段ボール箱に関する調査を実施し、適切に設計された段ボール箱が適切に設計されていると結論付けました。安全性、有効性、実現可能性を兼ね備えたコーティング段ボール箱は、生鮮青果物の鮮度保持包装として大きな可能性を秘めています。
COVID-19感染症のパンデミックの影響で、消費者の行動は大きく変化しました。購入者は、製品の衛生、障害、持続可能性についてこれまで以上に懸念しています。この危機が続く中、買い物客の進化するニーズと消費者中心のアプローチは引き続き重要です。同時に市場が現在のシナリオにさらに順応するにつれて、消費者の行動は間違いなく予測期間中に変化し続けるでしょう。したがって、新型コロナウイルス感染症後の農産物包装の将来は、需要の面で有望に見えます。
農産物包装市場は、差別化、サービス浸透レベルの向上、および競合レベルの高さが特徴です。持続可能な競争上の優位性は、設計、テクノロジー、およびアプリケーションの革新を通じて獲得できます。いくつかのプレーヤーが自社の製品を統合する有利な機会として市場に注目しているため、企業集中率は予測期間中により高い成長を記録すると予想されます。しかし、製品開発サイクルが短く、撤退障壁が比較的高いことは、市場の企業に影響を与える要因の一部です。全体として、競争企業間の敵対関係の激しさは高まることが予想されます。
The Produce Packaging Market size is estimated at USD 37.75 billion in 2024, and is expected to reach USD 46.20 billion by 2029, growing at a CAGR of 4.12% during the forecast period (2024-2029).
The demand for whole and fresh-cut produce is projected to grow as consumers continue to seek healthy food.
The worldwide packaging business has witnessed constant growth over the last decade, owing to changes in substrate choice, expansion of new markets, and shifting ownership dynamics. Sustainability and environmental issues will continue to be highlighted, especially in developed nations, and the market is already seeing several developments catering to paper and plastic packaging.
In the last few years, food packaging that include fruits and vegetables has advanced significantly. Food packaging can now do more than merely maintain food freshness owing to innovative technology and materials. In addition, it can help make fruits and vegetables more appealing to consumers, convey information about the food, and help fruits and vegetables have a longer shelf life. The use of eco-friendly materials, interactive packaging, and packaging that shields food from UV rays are some of the most recent trends in food packaging.
The utilization of suitable packaging is critical in order to obtain optimal shelf-life and minimize physical damage to Fresh produce. The most common type of packaging used for producing packaging is cardboard. However, most of the product requires additional internal packaging such as tissue wrapping, cups, pads, and many more.
Many researchers have researched to improve fresh produce's shelf life by utilizing corrugated packaging. For instance, in February 2020, Researchers at the Food Storage and Logistics Research Center, Southwest University, Chongqing, China, conducted research on a new corrugated box that controlled the release of Chlorine Dioxide for the preservation of strawberries and concluded that a well-designed coated corrugated box with the advantages of safety, effectiveness, and feasibility, has great potential to be used as fresh-keeping packaging of fresh fruits and vegetables.
As a result of the COVID-19 pandemic, consumer behavior has changed substantially. Buyers are more concerned than ever before about products' hygiene, disability, and sustainability. The shoppers' evolving needs and a consumer-focused approach will remain crucial as this crisis continues. Consumer behavior will undoubtedly continue to change in the forecast period as the market simultaneously acclimates more to the current scenario. Thus, the post-COVID future for produce packaging looks promising in terms of demand.
The produce packaging market is characterized by differentiation, growing levels of service penetration, and high levels of competition. Sustainable competitive advantage can be gained through innovation in design, technology, and application. The firm concentration ratio is expected to record higher growth during the forecast period, as several players are looking at the market as a lucrative opportunity to consolidate their product offerings. However, short product development cycles and relatively high exit barriers are some of the factors affecting firms in the market. Overall, the intensity of competitive rivalry is expected to be high.