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市場調査レポート
商品コード
1438405
アパレル物流:市場シェア分析、業界動向と統計、成長予測(2024~2029年)Apparel Logistics - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2024 - 2029) |
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適宜更新あり
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アパレル物流:市場シェア分析、業界動向と統計、成長予測(2024~2029年) |
出版日: 2024年02月15日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 150 Pages
納期: 2~3営業日
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アパレル物流市場規模は2024年に1,386億2,000万米ドルと推定され、2029年までに1,913億5,000万米ドルに達すると予測されており、予測期間(2024年から2029年)中に6.66%のCAGRで成長します。
アパレル業界の迅速な補充サイクルが市場の成長を促進する主な要因です。小売業者からメーカーに至るまで、アパレルのサプライチェーンは最新の動向と最高の顧客体験を提供するために激しく競争しています。一方で、消費者の期待と履行モデルの変化がアパレル企業に圧力をかけています。
新型コロナウイルス感染症(COVID-19)のパンデミックにより、地域全体でロックダウン、路線の制限、交通機関の機能不全が発生しました。急増する事件により、アパレル物流市場全体が多方面から影響を受けています。ロックダウンと感染拡大により個人が屋内に留まることを余儀なくされているため、労働力の入手しやすさがアパレル物流市場の在庫ネットワークを混乱させています。
多くの大手ファッション小売業者は、単一の施設内で単一の情報システムを使用してマルチチャネル流通を実行するというコンセプトを採用し、労働生産性と在庫の最適化の劇的な向上を実現しています。アパレルマーケットプレースは定期的に進化し、再発明されています。新しい販売チャネルが開発されており、企業は物流と輸送ネットワークを継続的に評価し、再構築することが求められています。
世界のアパレル業界は、絶え間なく変化するファッション動向により非常にダイナミックです。競合が激しいため、アパレル企業はデータ分析やAIなどの新しいテクノロジーを導入しています。アパレル業界は大規模なアウトソーシング業務を行っており、物流関係者に国内外の業務で大きな機会を提供しており、競争の激しい業界となっています。サプライチェーンの寸断はアパレル企業にとって多大な損失につながります。したがって、サプライチェーンへの影響を最小限に抑えるために、アパレル企業は通常、物流業者に業務をアウトソーシングすることを好みます。
2021年 6月、ファストファッションeコマースサイト shein.comは、世界中のファッションおよびアパレルカテゴリで最も多くのアクセスを獲得し、デスクトップトラフィックの3.29%を占めました。スウェーデンの衣料品小売業者HMのeコマースポータルが1.75%の訪問数で2位にランクされました。 2020年と2021年に、アパレルのオンライン小売サイトはデジタル市場での存在感により売上が増加しました。この影響により、市場関係者のアプローチの変化が促進されており、これは今後数年間続くと予想され、eコマース、モバイルショッピングの成長、そして顧客のパーソナライゼーションに対するますます高まる期待への対応がより重視されるようになりました。
Webサイトのトラフィックの年間成長率に基づくと、shein.comは2020年第4四半期に米国の主要なファストファッション小売店のWebサイトとして浮上しました。消費者は価格や製品を比較するためにWebサイトに頻繁にアクセスしますが、世界のオンラインプラットフォームはそのサービスを拡大することを計画しています。ファッションブランドとのパートナーシップを強化し、デジタルショッピング分野で競争力を維持するための追加のエンゲージメント方法を開発します。増加するオンライン注文に対応するために、サードパーティの物流会社は数百万平方フィートのスペースを吸収し、それを消費財、eコマース、製造、アパレル企業に開放しています。
アパレル市場から得られる収益は調査期間を通じて着実に増加しました。 2020年の市場収益は約1兆4,600億米ドルでした。コンシューマーテクノロジーブランドは長年、オーストラリア、日本、韓国のオンライン買い物客をターゲットにしてきました。ただし、アパレルや美容分野のブランドも他の地域をターゲットにしています。したがって、ブランドは引き続きローカリゼーションに注力し、これらの製品の主要な購入者であるミレニアル世代の顧客に対応する可能性があります。
2020年のアパレルと履物の前年比成長率は大幅に減少しました。COVID-19感染症のパンデミックを背景に、成長率は合計 10%以上減少しました。 2020年にはスポーツ用品と量販店/クラブ小売業が成長しました。ナイキやアディダスなどの世界のスポーツアパレルおよびシューズブランドは、他の地域を捨ててベトナムなどの東南アジア新興国での生産を増やしており、運送会社やその他のサードパーティ物流に前向きな見通しを提供しています。
アパレル物流市場は、世界の大手企業と中小規模の地元企業の存在により細分化されています。一部の主要企業が市場シェアの大部分を占めています。世界の物流企業のほとんどは、市場のニーズと需要を満たすために小売およびアパレルの物流部門を持っています。さらに、地元企業は車両規模、提供するサービス、取扱製品、テクノロジーの面で自社の能力をますます強化しています。eコマースの売上の急増は、スピードや配送などの面で物流企業に機会と課題をもたらしています。多額の資本と資産を有する世界企業は、高度な保管スペースやフルフィルメントセンターに投資し、このシナリオの恩恵を受けることができます。一方で、地域および地元のプレーヤーは、制作会社や小売業者のニーズをサポートするために、より優れたセクターソリューションを考案しています。
The Apparel Logistics Market size is estimated at USD 138.62 billion in 2024, and is expected to reach USD 191.35 billion by 2029, growing at a CAGR of 6.66% during the forecast period (2024-2029).
Rapid replenishment cycles of the apparel industry are the main factor driving the market's growth. From retailers to manufacturers, apparel supply chains compete strongly to provide the latest trends and the best customer experience. Meanwhile, changing consumer expectations and fulfillment models pressure apparel businesses.
The COVID-19 pandemic caused lockdowns, line limitations, and breakdown of transportation organizations across regions. With the rapidly increasing cases, the overall apparel logistics market is being influenced from multiple points of view. The accessibility of the labor force is disturbing the inventory network of the apparel logistics market, as the lockdowns and the spread of the infection are forcing individuals to remain indoors.
Many leading fashion retailers have embraced the concept of performing multi-channel distribution within a single facility with a single information system, achieving dramatic improvements in labor productivity and inventory optimization. The apparel marketplace is evolving and reinventing itself regularly. New sales channels are being developed, requiring companies to continuously evaluate and remodel their logistics and transportation networks.
The global apparel industry is extremely dynamic due to the ever-changing fashion trends. Due to the intense competition, apparel companies are implementing new technologies, such as data analytics and AI. The apparel industry has massive outsourcing operations that provide logistics players with considerable opportunities in domestic and international operations, making it a highly competitive industry. Any disruption in the supply chain leads to a huge loss for apparel companies. Thus, to have a minimal impact on their supply chain, apparel companies usually prefer outsourcing their operations to logistics players.
In June 2021, the fast-fashion e-commerce site, shein.com, was the most visited in the fashion and apparel category worldwide, accounting for 3.29% of desktop traffic. The e-commerce portal of the Swedish clothing retailer HM ranked second, with 1.75% visits. In 2020 and 2021, online apparel retail sites experienced a sales increase due to their digital market presence. This effect has fuelled changes in the approach of the market players, which may be expected to continue in the coming years, with more emphasis on the growth of e-commerce, mobile shopping, and meeting ever-rising expectations of personalization among customers.
Based on the yearly percentage growth in terms of website traffic, shein.com emerged as the leading fast-fashion retailer website in the United States in Q4 2020. While consumers frequently visit websites to compare prices and products, global online platforms plan to expand their fashion brand partnerships and develop additional engagement methods to stay competitive in the digital shopping space. To handle the growing online orders, third-party logistics companies are absorbing millions of sq. ft of space and letting it out to consumer goods, e-commerce, manufacturing, and apparel companies.
Revenue generated by the apparel market steadily increased through the study period. In 2020, the market revenue was approximately USD 1.46 trillion. Consumer technology brands have long targeted online shoppers in Australia, Japan, and South Korea. However, brands in the apparel and beauty sectors are also targeting other regions. Hence, brands may continue focusing on localization and catering to millennial customers who are the key buyers of these products.
The Y-o-Y growth rate for apparel and footwear experienced severe losses in 2020. Against the backdrop of the COVID-19 pandemic, growth declined by a total of over 10%. Sporting goods and mass/club retail grew in 2020. Global sports apparel and footwear brands like Nike and Adidas are ditching other regions and increasing their production in emerging Southeast Asian countries like Vietnam, offering a positive outlook for transportation companies and other third-party logistics service providers.
The apparel logistics market is fragmented with the presence of large global players and small- and medium-sized local players. Some of the key players occupy most of the market share. Most global logistics players have a retail and apparel logistics division to meet the market needs and demand. Additionally, local players are increasingly enhancing their capabilities in terms of fleet size, service offerings, products handled, and technology. The surging e-commerce sales are creating opportunities and challenges for logistics companies in terms of speed, delivery, etc. Global companies with high capital and assets can invest in advanced storage spaces and fulfillment centers and benefit from this scenario. On the other hand, regional and local players are coming up with better sector solutions to support the needs of the production companies and retailers.