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市場調査レポート
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1438282

機能性コーヒー:市場シェア分析、業界動向と統計、成長予測(2024~2029年)

Functional Coffee - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2024 - 2029)


出版日
ページ情報
英文 150 Pages
納期
2~3営業日
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機能性コーヒー:市場シェア分析、業界動向と統計、成長予測(2024~2029年)
出版日: 2024年02月15日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 150 Pages
納期: 2~3営業日
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概要

機能性コーヒーの市場規模は、2024年に40億3,000万米ドルと推定され、2029年までに44億5,000万米ドルに達すると予測されており、予測期間(2024年から2029年)中に2.03%のCAGRで成長します。

機能性コーヒー- マーケット

機能性コーヒー市場は、健康的なハローを考慮し、より良く、より健康的であると認識される特性を含む飲料を提供するため、飲料業界で最も急速に成長している分野の1つです。その後、世界の消費者の健康意識の高まりにより、機能性コーヒー製品の需要がさらに高まっています。カンナビノイド(CBD)を注入したコーヒーは、痛みや不安の軽減などの健康上の利点により、消費者の間で人気が高まっています。この傾向を受けて、プレーヤーは革新的な製品を発表しています。たとえば、2022年8月、米国に本拠を置くブリューポイントコーヒーは、CBDの鎮静効果を注入したジッターフリーの飲料を求める消費者をターゲットに、カンナビジオール(CBD)注入コーヒーを発売しました。

一方で、免疫システムを強化し、強力な抗炎症作用を持つ抗酸化物質を含むと主張する飲料は、消費者の間で需要が高まっています。したがって、製造業者は、消化を助け、免疫機能を強化するために、ターメリック、ショウガ、カルダモン、シナモンをコーヒーかすに注入しています。たとえば、2022年 9月、USDAオーガニックおよび非遺伝子組み換え認定栽培コーヒーのプレミアムサプライヤーであるニュートロコアは、シナモンターメリックオーガニックコーヒーを市場に導入しました。

世界のコーヒー生産者は、血液循環と記憶力を改善するさらなる利点を提供するために、インスタントコーヒーに高麗人参を長年添加してきました。メーカーはインスタントコーヒーの利便性とエネルギー増強を組み合わせて、これらのコーヒー豆の機能性を高めています。機能性コーヒーの市場は拡大し、減量を謳った製品も含まれるようになりました。たとえば、Bulletproof Coffeesは、減量のサポートに役立つMCTオイル(中鎖脂肪酸トリグリセリド)とバターを組み合わせたコーヒーを提供しています。市場は、認証コーヒー製品に対する需要の増加や、シングルサーブのコーヒー抽出システムに対する消費者の受け入れなど、複数の要因によって動かされています。

機能性コーヒー市場動向

健康的な水分補給への需要の高まり

健康的な水分補給とは、RTDコーヒーなどの機能性飲料が、有害とはみなされずに瞬時にリフレッシュし、穏やかな刺激を与える効果を提供する能力を指しますが、これはコーヒーや紅茶には当てはまりません。さらに、健康飲料の需要の増加とこの地域の専門焙煎業者の増加により、欧州の消費者の間で一人当たりのコーヒー消費量が増加しました。したがって、利便性が向上し、ソフトドリンクに代わる適切で便利で健康的な代替品を提供する、RTDバージョンの機能性飲料に対する消費者への親近感が高まっています。米国、中国、インド、オーストラリア、英国での肥満および糖尿病人口の増加により、最近では通常のカフェイン入り飲料から機能性カフェイン入り飲料に焦点が移ってきました。さらに、国際食品情報評議会財団による調査では、消費者の47%が追加の栄養素を含む食品を好むことが明らかになりました。それは機能性コーヒー市場の高い潜在力につながります。

機能性コーヒーに関連する官能的な多用途性により、メーカーは世界市場で台頭している健康動向に沿ってこれらの製品を革新することが容易になります。たとえば、2021年10月、機能性飲料ブランドのREBBLは、REBBLスタックコーヒーを米国市場で発売しました。この製品は、バランスの取れたエネルギーと免疫サポートを提供する、すぐに飲める水出しビールです。さらに、この飲料にはカフェインと緑茶の向知性作用のあるL-テアニンを組み合わせて配合されており、不安レベルを軽減してリラクゼーションを促進します。したがって、ダイエット意識の高まりによる世界の消費者の間での機能性飲料の需要の高まりは、今後の機能性コーヒー市場の成長を促進すると予想されます。

北米が市場で大きなシェアを握る

コーヒー消費量が増加傾向にあるため、北米はコーヒー市場で支配的な地域となっています。全米コーヒー協会の報告書によると、コーヒー消費量はここ20年で最高値に達しました。同様に、2022年春の全国コーヒーデータ動向(NCDT)レポートでは、アメリカ人の約66%が毎日コーヒーを消費していることが示されています。さらに、コーヒー愛飲者の43%は、高品質の原料を使用したスペシャルティコーヒーを好みます。アジア太平洋地域は、カフェの数の増加に伴うコーヒー文化の高まりにより、機能性コーヒー市場で最も急成長している地域になると予想されています。

一方、COVID-19症の影響により消費者のコーヒーの好みが変化し、強化コーヒー製品への傾向が高まりました。したがって、主要企業は機能性コーヒー製品の生産に注力しています。コーヒー消費量の増加傾向と健康上の懸念の高まりにより、市場での機能性コーヒー製品の需要が高まることが予想されます。

機能性コーヒー業界の概要

世界の機能性コーヒー市場は競争が激しく、国際的なトッププレーヤーが世界市場で大きなシェアを占めています。主要な市場プレーヤーは、合併と買収戦略による拡大に焦点を当てています。機能性コーヒー市場における主要な世界的プレーヤーには、Nestle SA、Starbucks Corporation、Tata Coffee Limited、Bulletproof 360 Inc.、Straussが含まれます。これらの企業は利便性を求める消費者をターゲットに、オンライン流通チャネルに積極的に投資しています。したがって、主要なプレーヤーは、統合を達成し、さまざまな層の消費者の需要に応えることが重要な戦略の1つであるため、オンラインポータルと戦略的パートナーシップを形成しています。

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3か月のアナリストサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場の定義
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場力学

  • 市場促進要因
  • 市場抑制要因
  • ポーターのファイブフォース分析
    • 供給企業の交渉力
    • 買い手の交渉力
    • 新規参入業者の脅威
    • 代替製品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係の激しさ

第5章 市場セグメンテーション

  • 製品タイプ
    • ホールビーン
    • 挽き豆コーヒー
    • RTDコーヒー
  • 流通チャネル
    • スーパーマーケット/ハイパーマーケット
    • カフェ・フードサービス
    • コンビニエンスストア
    • オンラインストア
    • その他
  • 地域
    • 北米
      • 米国
      • カナダ
      • メキシコ
      • その他北米
    • 欧州
      • 英国
      • ドイツ
      • フランス
      • ロシア
      • イタリア
      • スペイン
      • その他欧州
    • アジア太平洋
      • インド
      • 中国
      • 日本
      • オーストラリア
      • その他アジア太平洋
    • 南米
      • ブラジル
      • アルゼンチン
      • その他南米
    • 中東・アフリカ
      • 南アフリカ
      • サウジアラビア
      • その他中東・アフリカ

第6章 競合情勢

  • 最も採用されている戦略
  • 市場シェア分析
  • 企業プロファイル
    • Nestle SA
    • Starbucks Corporation
    • Ingenuity Beverages
    • Tata Coffee
    • Bulletproof 360 Inc.
    • Eight O'Clock Coffee Company
    • Luigi Lavazza SpA
    • Gloria Jean's Coffees
    • Dutch Bros Coffee
    • Strauss Group Limited
    • Kruger GmbH &Co. KG

第7章 市場機会と将来の動向

目次
Product Code: 64888

The Functional Coffee Market size is estimated at USD 4.03 billion in 2024, and is expected to reach USD 4.45 billion by 2029, growing at a CAGR of 2.03% during the forecast period (2024-2029).

Functional Coffee - Market

The functional coffee market is one of the fastest-growing areas in the beverage industry as it considers a healthy halo, offering drinks containing properties perceived as better and healthier. Subsequently, the growing health consciousness among global consumers is further propelling the functional coffee product demand. Coffee infused with cannabinoids (CBD) is becoming popular with consumers due to its health benefits, including pain and anxiety relief. Owing to this trend, the players are introducing innovative products. For instance, in August 2022, US-based Brewpoint Coffee launched cannabidiol (CBD) infused coffee, targeting consumers seeking jitter-free beverages infused with CBD's calming effects.

On the other hand, the drinks claiming to boost the immune system and contain antioxidants with powerful anti-inflammatory benefits have witnessed higher demand among consumers. Hence, manufacturers have infused turmeric, ginger, cardamom, and cinnamon into coffee grounds to aid digestion and strengthen immune function. For instance, in September 2022, Nutrocore, a premium USDA Organic and non-GMO certified grown coffee supplier, introduced cinnamon turmeric organic coffee in the market.

Global coffee producers have been adding ginseng to instant coffee for many years to offer additional benefits of improving blood circulation and memory. Manufacturers have combined the convenience and energy boost of instant coffee to increase these coffee beans' functionality. The market for functional coffee expanded to include products with weight-loss claims as well. For example, Bulletproof Coffees offer coffee combined with MCT oil (medium-chain triglycerides) and butter, which helps to support weight loss. The market is driven by multiple factors, including increasing demand for certified coffee products and consumers' acceptance of single-serve coffee brew systems.

Functional Coffee Market Trends

Growing Demand for Healthy Hydration

Healthy hydration refers to the ability of functional beverages like RTD coffee to provide instant refreshment and mild stimulating benefits that are not considered detrimental, which is otherwise the case with coffee or tea. Furthermore, per capita witnessed higher coffee consumption among European consumers due to increasing demand for healthy beverages and rising specialty roasters in the region. Thus, consumers are developing an affinity for functional drinks due to their ready-to-drink version that offers enhanced convenience, providing a suitable, convenient, and healthy alternative to soft drinks. The rise in obese and diabetic populations in the United States, China, India, Australia, and the United Kingdom shifted the focus from regular caffeinated drinks to functional caffeinated beverages in the recent past. Moreover, research by the International Food Information Council Foundation revealed that 47% of consumers prefer food with additional nutrients. It leads to the high potential for the functional coffee market.

The organoleptic versatility associated with functional coffee makes it easier for manufacturers to innovate with these products in line with the health trends emerging in the global market. For instance, in October 2021, Functional beverage brand REBBL launched a REBBL stacked coffee in the US Market. The product is a ready-to-drink cold brew that offers balanced energy and immune support. Additionally, the beverage is formulated with a combination of caffeine and green tea's nootropic L-Theanine to promote relaxation by reducing anxiety levels. Hence, the growing demand for functional drinks among global consumers due to the increasing diet consciousness is anticipated to fuel the growth of the functional coffee market in the forthcoming period.

North America holds the major share in the market

North America is the dominating region in the coffee market due to the growing trend of coffee consumption. Based on the National Coffee Association report, coffee consumption hit a two-decade high. Similarly, the Spring 2022 National Coffee Data Trends (NCDT) report shows that around 66% of Americans consume coffee daily. Moreover, 43% of coffee drinkers prefer specialty coffee with high-quality ingredients. The Asia-Pacific region is anticipated to be the fastest-growing region in the functional coffee market owing to the rising coffee culture associated with the increasing number of cafe.

Meanwhile, the COVID-19 impact shifted consumer coffee preference, increasing the inclination toward fortified coffee products. Thus, the key players are focused on producing functional coffee products. The growing trend of coffee consumption coupled with increasing health concerns is anticipated to raise the demand for functional coffee products in the market.

Functional Coffee Industry Overview

The global functional coffee market is competitive, with the top international players holding a significant share of the worldwide market. Key market players are focusing on expansion through merger and acquisition strategies. Key global players in the functional coffee market include Nestle SA, Starbucks Corporation, Tata Coffee Limited, Bulletproof 360 Inc., and Strauss. These companies are actively investing in online distribution channels, targeting consumers who seek convenience. Thus, key players are forming strategic partnerships with online portals, as one of their key strategies is to achieve consolidation and cater to the consumers' demand across various demographics.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS

  • 4.1 Market Drivers
  • 4.2 Market Restraints
  • 4.3 Porter's Five Forces Analysis
    • 4.3.1 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.3.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
    • 4.3.3 Threat of New Entrants
    • 4.3.4 Threat of Substitute Products
    • 4.3.5 Intensity of Competitive Rivalry

5 MARKET SEGMENTATION

  • 5.1 Product Type
    • 5.1.1 Whole Bean
    • 5.1.2 Ground Coffee
    • 5.1.3 RTD Coffee
  • 5.2 Distribution Channel
    • 5.2.1 Supermarket/Hypermarket
    • 5.2.2 Cafes and Foodservice
    • 5.2.3 Convenience Stores
    • 5.2.4 Online Stores
    • 5.2.5 Other Distribution Channels
  • 5.3 Geography
    • 5.3.1 North America
      • 5.3.1.1 United States
      • 5.3.1.2 Canada
      • 5.3.1.3 Mexico
      • 5.3.1.4 Rest of North America
    • 5.3.2 Europe
      • 5.3.2.1 United Kingdom
      • 5.3.2.2 Germany
      • 5.3.2.3 France
      • 5.3.2.4 Russia
      • 5.3.2.5 Italy
      • 5.3.2.6 Spain
      • 5.3.2.7 Rest of Europe
    • 5.3.3 Asia-Pacific
      • 5.3.3.1 India
      • 5.3.3.2 China
      • 5.3.3.3 Japan
      • 5.3.3.4 Australia
      • 5.3.3.5 Rest of Asia-Pacific
    • 5.3.4 South America
      • 5.3.4.1 Brazil
      • 5.3.4.2 Argentina
      • 5.3.4.3 Rest of South America
    • 5.3.5 Middle-East and Africa
      • 5.3.5.1 South Africa
      • 5.3.5.2 Saudi Arabia
      • 5.3.5.3 Rest of Middle-East and Africa

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Most Adopted Strategies
  • 6.2 Market Share Analysis
  • 6.3 Company Profiles
    • 6.3.1 Nestle SA
    • 6.3.2 Starbucks Corporation
    • 6.3.3 Ingenuity Beverages
    • 6.3.4 Tata Coffee
    • 6.3.5 Bulletproof 360 Inc.
    • 6.3.6 Eight O' Clock Coffee Company
    • 6.3.7 Luigi Lavazza SpA
    • 6.3.8 Gloria Jean's Coffees
    • 6.3.9 Dutch Bros Coffee
    • 6.3.10 Strauss Group Limited
    • 6.3.11 Kruger GmbH & Co. KG

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS