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市場調査レポート
商品コード
1438279

リボフラビン:市場シェア分析、業界動向と統計、成長予測(2024-2029年)

Riboflavin - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2024 - 2029)

出版日: | 発行: Mordor Intelligence | ページ情報: 英文 156 Pages | 納期: 2~3営業日

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リボフラビン:市場シェア分析、業界動向と統計、成長予測(2024-2029年)
出版日: 2024年02月15日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 156 Pages
納期: 2~3営業日
ご注意事項 :
本レポートは最新情報反映のため適宜更新し、内容構成変更を行う場合があります。ご検討の際はお問い合わせください。
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概要

リボフラビン市場規模は、2024年に4億5,157万米ドルと推定され、2029年までに6億2,306万米ドルに達すると予想され、予測期間(2024年から2029年)中に6.65%のCAGRで成長します。

リボフラビン- 市場

強化食品および飲料の世界の消費量の増加により、リボフラビン市場は引き続き成長すると予想されています。 Food Fortification Initiativeによると、世界中で工業的に製粉された小麦粉の31%近くが強化されていると推定されています。食品や飲料には主に鉄、亜鉛、葉酸、リボフラビン、ナイアシン、チアミン、ビタミンB12、ビタミンB6が添加されています。さらに、リボフラビンはその幅広い用途と多機能性により、人気が高まることが予想されます。リボフラビン/ビタミンB2は、食品加工、医薬品、動物飼料などの多くの分野で多様な用途があり、市場の需要がさらに高まっています。

リボフラビン市場は、その多用途性により、リボフラビンを注入したサプリメントの需要の増加によって牽引されており、世界中の市場のあらゆる分野で非常に有用となっています。包装食品業界や栄養補助食品食品業界での天然着色料の使用の増加により、世界市場でのリボフラビンの需要が高まっています。典型的な西洋型の食事ではビタミン欠乏症の有病率が高く、特に高齢者で顕著です。ビタミンB2を強化した牛乳および乳製品は、北米の強化食品市場において重要であり、全体的なニーズを高める可能性があります。

リボフラビン市場動向

機能性強化食品の需要の増加

  • 過去には、微量栄養素の栄養失調を防ぐために食品強化が使用されてきました。しかし今日では、食品強化は健康とウェルネスを改善するために使用されています。栄養強化は、焼き食品の体に良い特性を高めることにより、メーカーが自社の製品カテゴリーに付加価値を与える手段を提供します。
  • 例えば、工業的に製粉された小麦粉、トウモロコシ粉、米の強化を支援する世界的組織である食品強化イニシアチブ(FFI)によると、世界の工業的に製粉された小麦粉の約31%が強化されています。 FFIは各国の指導者と協力して、これらの主食の栄養価を向上させる強化プロセスの推進、計画、実施、監視を行っています。
  • 特に途上諸国において、強化飲食品の消費を増やすために政府がさまざまな取り組みを行っています。同様に、食糧農業機関(FAO)と世界保健機関(WHO)は、特に後進国と先進国での栄養失調の蔓延を減らすための戦略の1つとして食糧強化を特定しました。
  • 最も多く含まれる栄養素は、鉄、亜鉛、および次のビタミンB群、つまり葉酸、ナイアシン、リボフラビン、チアミン、ビタミンB12、ビタミンB6です。したがって、生理活性ビタミンや必須ビタミンを含む強化飲食品に対する消費者の需要が高まり、ビタミンB2/リボフラビン欠乏症に関する消費者の意識が高まっているため、メーカーは継続的な消費者の需要を満たすために、リボフラビンを強化した製品のラインナップを積極的に拡大しています。
  • 2022年 10月、フォンテラは認知能力の向上を目的としたサプリメントブランドであるBioKodeLabを立ち上げ、製品ポートフォリオを拡大しました。同社によると、この製品は黄斑の健康をサポートするビタミンA、リボフラビン、ルテイン、ゼアキサンチンで構成されています。

アジア太平洋がリボフラビンの世界市場を牽引

  • アジア太平洋は、この地域における急速な都市化、工業化、進行中の製品開発、技術進歩などの要因により、リボフラビン市場で支配的な地位を占めています。さらに、人々の健康意識の高まり、一人当たり収入の増加、幅広い用途が市場の成長をさらに加速させています。
  • たとえば、世界銀行によると、2021年のシンガポール、オーストラリア、日本の1人当たり国内総生産(GDP)は、それぞれ7万2,794米ドル、5万9,594米ドル、3万9,285米ドルでした。この地域で人気のあるリボフラビン源には、肉、卵、サーモン、乳製品などがあります。
  • しかし、この地域全体でビーガニズム/菜食主義に対する消費者の嗜好が高まっているため、BASF SE、MTC Industries Inc.、DSMなどの食品原料メーカーに対して、研究開発に投資して植物ベースのリボフラビンを導入するよう求める圧力が高まっています。
  • シリアルは安価で、国内ではお粥、朝食用シリアル、発酵パン、フラットブレッド、ビスケット、シリアルベースの飲料、苗ジュースなどの複数の食品の製造に大量に消費されているため、これらの穀物や小麦粉を強化する試みが行われています。食品医薬品局(FDA)の推奨に従って、ビタミンB1、B2、B3、B9を強化および生物強化してビタミンB1、B2、B3、B9を配合しています。
  • さらに、リボフラビン欠乏症は、アジアと太平洋の多くの地域、特に南アジアと東南アジアで問題になっています。これに応じて、政府や保健機関は、ビタミンやリボフラビンなどのミネラルを添加することで、米、小麦粉、油などの一般的に消費される食品の栄養濃度を高める強化プログラムを開始しました。強化の取り組みにより、この地域でのリボフラビンの需要が高まっています。

リボフラビン業界の概要

世界のリボフラビン市場は、多くの地域および国内のプレーヤーにより自然界に集中しています。大手企業が戦略的アプローチを採用して消費者の間でのブランドの存在感を高めるため、パートナーシップ、拡張、製品革新、合併と買収が重要視されています。

市場の消費者はますます健康意識を高めており、健康補助食品を求めています。この要因により、企業は戦略的に既存の製品ポートフォリオを革新し、拡張することができ、それによって市場がさらなる開発を促進し、より多くの収益を獲得できるようになります。

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3か月のアナリストサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場の定義
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場力学

  • 促進要因
    • 機能性強化食品の需要の増加
    • リボフラビンの多機能性と幅広い用途
  • 抑制要因
    • 光と熱にさらされたときのリボフラビンの低い安定性
  • 業界の魅力-ポーターのファイブフォース分析
    • 供給企業の交渉力
    • 買い手の交渉力
    • 新規参入業者の脅威
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係の激しさ

第5章 市場セグメンテーション

  • 形態
    • 粉末
    • 液体
  • 用途
    • 飲食品
    • 栄養補助食品
    • 医薬品
    • 動物の飼料
    • パーソナルケア
    • その他
  • 地域
    • 北米
      • 米国
      • カナダ
      • メキシコ
      • その他北米
    • 欧州
      • スペイン
      • 英国
      • ドイツ
      • フランス
      • イタリア
      • ロシア
      • その他欧州
    • アジア太平洋
      • 中国
      • 日本
      • インド
      • オーストラリア
      • その他アジア太平洋
    • 南米
      • ブラジル
      • アルゼンチン
      • その他南米
    • 中東とアフリカ
      • 南アフリカ
      • サウジアラビア
      • その他中東とアフリカ

第6章 競合情勢

  • 最も採用されている戦略
  • 市場シェア分析
  • 企業プロファイル
    • BASF SE
    • Koninklijke DSM NV
    • Shanghai Acebright Pharmaceuticals Group Co. Ltd
    • Xinfa Pharmaceutical Co. Ltd
    • Hubei Guangji Pharmaceutical Co. Ltd
    • NB Group Co. Ltd
    • Shanghai Hegno Pharmaceutical Holding Co., Ltd
    • Legend Industries
    • Parchem Fine &Specialty Chemicals
    • Hebei Shengxue dacheng Pharmaceutical Co. Ltd

第7章 市場機会と将来の動向

目次
Product Code: 64876

The Riboflavin Market size is estimated at USD 451.57 million in 2024, and is expected to reach USD 623.06 million by 2029, growing at a CAGR of 6.65% during the forecast period (2024-2029).

Riboflavin - Market

It is expected that the riboflavin market will continue to grow due to an increase in the global consumption of fortified foods and beverages. According to the Food Fortification Initiative, it is estimated that close to 31% of the industrially milled wheat flour in the world is fortified. There are primarily iron, zinc, folic acid, riboflavin, niacin, thiamin, vitamin B12, and vitamin B6 added to foods and beverages. Furthermore, riboflavin is expected to grow in popularity because of its broad application and multi-functionality. Riboflavin/vitamin B2 has diverse applications in many fields, including food processing, pharmaceuticals, and animal feeding, which is further fostering the demand in the market.

The riboflavin market is driven by the increased demand for riboflavin-infused supplements, owing to its multi-utility, which makes it extremely useful in all sectors of the market across the world. The growing use of natural colorants in the packed food industry and the dietary supplements industry is driving the demand for riboflavin in the global market. The prevalence of vitamin deficiency in typical Western diets is higher, especially in senior adults. Milk and milk products fortified with Vitamin B2 are critical in the North American fortified foods market and are likely to fuel the overall need.

Riboflavin Market Trends

Increasing Demand for Functional and Fortified Food

  • In the past, food fortification has been used to prevent micronutrient malnutrition. But today, food fortification is used to improve health and wellness. By increasing baked food's better-for-you attributes, fortification provides avenues for manufacturers to add value to their product categories.
  • For instance, according to the Food Fortification Initiative (FFI), a global organization that supports the fortification of industrially milled flour, maize flour, and rice, approximately 31% of the world's industrially milled wheat flour is fortified. The FFI works with country leaders to promote, plan, implement, and monitor the fortification process to improve the nutritional quality of these staple foods.
  • Various government initiatives are being taken to increase the consumption of fortified food and beverages, especially in developing countries. Similarly, the Food and Agricultural Organization (FAO) and World Health Organization (WHO) have identified food fortification as one of the strategies to reduce the prevalence of malnutrition, particularly in underdeveloped and developed countries.
  • The nutrients most often included are iron, zinc, and the following B vitamins, namely folic acid, niacin, riboflavin, thiamin, vitamin B12, and vitamin B6. Thus, with the increasing consumer demand for fortified food and beverages with bioactive and essential vitamins, followed by increasing consumer awareness regarding vitamin B2/riboflavin deficiency, the manufacturers are actively expanding their product offerings with the fortification of riboflavin to meet the ongoing consumer demand.
  • In October 2022, Fonterra expanded its product portfolio with the launch of BioKodeLab, a supplement brand aimed at improving cognitive performance. According to the company, the product consists of vitamin A, riboflavin, lutein, and zeaxanthin to support macular health.
  • .

Asia-Pacific to Drive the Global Market For Riboflavin

  • Asia-Pacific holds the dominant position in the riboflavin market, driven by factors such as rapid urbanization, industrialization, ongoing product development, and technological advancements in the region. Moreover, increasing health awareness among people, the rise in per-capita income, and a wide range of applications have been further augmenting the market growth.
  • For instance, according to World Bank, gross domestic product (GDP) per capita in Singapore, Australia, and Japan was USD 72,794, 59,594, and 39,285, respectively, in 2021. Some of the popular riboflavin sources in the region encompass meat, eggs, salmon, and dairy products.
  • However, with the growing consumer preferences toward veganism/vegetarianism across the region, there has been rising pressure on the food ingredients manufacturers, like BASF SE, MTC Industries Inc., and DSM, to invest in research and development and introduce plant-based riboflavin ingredients for multiple industrial applications such as food and beverages, personal care products, nutraceuticals, pharmaceuticals, and animal feed.
  • As cereals are inexpensive and consumed in large quantities in the country for producing multiple food products like porridge, breakfast cereals, raised bread, flatbread, biscuits, cereal-based beverages, and seedling juices, attempts are being made to enrich these cereal grains and flour with vitamins B1, B2, B3, and B9 using fortification and biofortification, as recommended by the Food & Drug Administration (FDA).
  • Additionally, riboflavin deficiency is a problem in many parts of Asia and the Pacific, especially in South and Southeast Asia. In response, governments and health organizations have launched fortification programs to increase the nutritious density of commonly consumed foods like rice, flour, and oil by adding vitamins and minerals like riboflavin. Fortification initiatives are driving riboflavin demand in the region.

Riboflavin Industry Overview

The global riboflavin market is concentrated in nature due to many regional and domestic players. Importance is given to partnerships, expansions, product innovations, and mergers and acquisitions as leading companies adopt strategic approaches to boost their brand presence among consumers.

Consumers in the market are increasingly becoming health conscious and looking for health supplements. This factor strategically makes companies innovate and expand their existing product portfolios, thereby making the market more conducive to further development to gain more revenue.

Some major players in the market studied include BASF SE, Hubei Guangji Pharmaceutical Co. Ltd, Xinfa Pharmaceutical Co. Ltd, Koninklijke DSM NV, and Shanghai Acebright Pharmaceuticals Group Co. Ltd, among others.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS

  • 4.1 Drivers
    • 4.1.1 Increasing Demand for Functional and Fortified Food
    • 4.1.2 Multi-functionality and Wide Application of Riboflavin
  • 4.2 Restraints
    • 4.2.1 Low Stability of Riboflavin on Exposure to Light and Heat
  • 4.3 Industry Attractiveness-Porter's Five Forces Analysis
    • 4.3.1 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.3.2 Bargaining Power of Buyers
    • 4.3.3 Threat of New Entrants
    • 4.3.4 Threat of Substitutes
    • 4.3.5 Intensity of Competitive Rivalry

5 MARKET SEGMENTATION

  • 5.1 Form
    • 5.1.1 Powder
    • 5.1.2 Liquid
  • 5.2 Application
    • 5.2.1 Food and Beverages
    • 5.2.2 Dietary Suppplements
    • 5.2.3 Pharmaceuticals
    • 5.2.4 Animal Feed
    • 5.2.5 Personal Care
    • 5.2.6 Other Applications
  • 5.3 Geography
    • 5.3.1 North America
      • 5.3.1.1 United States
      • 5.3.1.2 Canada
      • 5.3.1.3 Mexico
      • 5.3.1.4 Rest of North America
    • 5.3.2 Europe
      • 5.3.2.1 Spain
      • 5.3.2.2 United Kingdom
      • 5.3.2.3 Germany
      • 5.3.2.4 France
      • 5.3.2.5 Italy
      • 5.3.2.6 Russia
      • 5.3.2.7 Rest of Europe
    • 5.3.3 Asia-Pacific
      • 5.3.3.1 China
      • 5.3.3.2 Japan
      • 5.3.3.3 India
      • 5.3.3.4 Australia
      • 5.3.3.5 Rest of Asia-Pacific
    • 5.3.4 South America
      • 5.3.4.1 Brazil
      • 5.3.4.2 Argentina
      • 5.3.4.3 Rest of South America
    • 5.3.5 Middle East and Africa
      • 5.3.5.1 South Africa
      • 5.3.5.2 Saudi Arabia
      • 5.3.5.3 Rest of Middle East and Africa

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Most Adopted Strategies
  • 6.2 Market Share Analysis
  • 6.3 Company Profiles
    • 6.3.1 BASF SE
    • 6.3.2 Koninklijke DSM NV
    • 6.3.3 Shanghai Acebright Pharmaceuticals Group Co. Ltd
    • 6.3.4 Xinfa Pharmaceutical Co. Ltd
    • 6.3.5 Hubei Guangji Pharmaceutical Co. Ltd
    • 6.3.6 N.B Group Co. Ltd
    • 6.3.7 Shanghai Hegno Pharmaceutical Holding Co., Ltd
    • 6.3.8 Legend Industries
    • 6.3.9 Parchem Fine & Specialty Chemicals
    • 6.3.10 Hebei Shengxue dacheng Pharmaceutical Co. Ltd

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS