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市場調査レポート
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1437886

シナモン:市場シェア分析、業界動向と統計、成長予測(2024-2029)

Cinnamon - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2024 - 2029)


出版日
ページ情報
英文 82 Pages
納期
2~3営業日
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シナモン:市場シェア分析、業界動向と統計、成長予測(2024-2029)
出版日: 2024年02月15日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 82 Pages
納期: 2~3営業日
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概要

シナモン市場規模は2024年に16億8,000万米ドルと推定され、2029年までに23億5,000万米ドルに達すると予測されており、予測期間(2024年から2029年)中に7%のCAGRで成長します。

シナモン- マーケット

主なハイライト

  • 食品の味を損なうことなく、健康的な食事への嗜好が高まるにつれ、消費者はあらゆる食品に栄養と味の組み合わせをますます求めるようになっています。これにより、食品に風味と味を与える主要な材料であるシナモンなどのスパイスを含む、健康的な食品材料への需要がさらに高まりました。シナモンは、食品の味と風味を高める甘い味で知られています。
  • さらに、シナモンは、いくつかの病状の治療と予防に役立ついくつかの有益な特性を備えていることが知られています。その結果、飲食品、医薬品、化粧品など、さまざまな業界で応用されています。フリーラジカルと闘い、細胞の損傷を防ぐ抗酸化物質など、健康に有益な特性を持っています。さまざまな研究で、シナモンがII型糖尿病患者の血糖値を低下させる能力があることが証明されているため、シナモンの摂取は重要性を増しています。シナモンには抗菌、抗真菌、抗炎症、抗発がん作用があるため、製薬会社はシナモンをベースにした製剤の開発に注力しています。メーカーは、世界中で高まるシナモンの需要に応える革新的な製品の開発に注力しています。
  • 養鶏業界でもシナモンの需要が増加しており、健康と食品の安全性への懸念に対する消費者の意識の高まりと、合成抗生物質に対する細菌の耐性の増加により、養鶏業界では抗生物質成長促進剤(AGP)の使用が禁止されています。家禽部門は、AGPに代わる安全な代替品を模索し、家禽の腸の健康と成長パフォーマンスを高めるための持続可能な飼料管理戦略を開発する必要に迫られています。近年、シナモンは家禽にいくつかの健康上の利点をもたらす天然産物として注目を集めています。シナモンに含まれるエッセンシャルオイルには、抗菌、抗炎症、抗酸化、低コレステロール血症、抗真菌の特性があり、腸内の消化酵素を刺激する能力があります。
  • さらに、研究開発活動の増加や、シナモンに関連するプレーヤーや政府による取り組みもシナモン市場の成長を促進すると予想されます。たとえば、2022年9月、シナモンのような薬用植物の栽培を促進する大規模な取り組みとして、ケーララ州政府(インド)は、ケーララ州のさまざまな政府機関の未使用の土地にプランテーションを開始することを決定しました。

シナモン市場動向

香料としてのシナモンの使用が増加

世界中で、さまざまなおいしい料理や飲料、パン屋、菓子類などの風味付け要素として、さまざまな食品にシナモンの需要が高まっていることがその理由です。さらに、桂皮は主にレストランで料理の味と香りを高めるための料理のスパイスとして使用されます。そのため、シナモンは焼き菓子、牛乳、ライスプディングによく含まれています。フルーツスイーツやチョコレート料理、特に梨やリンゴのデザートにも使用されます。

さらに、市場の主要企業がイニシアチブを取っており、市場の成長を後押ししています。たとえば、2022年4月にクリスピー・クリームは、シナモンミルクグレーズドーナツ、クリームチーズ入りシナモンミルクグレーズドーナツ、ドゥルセ・デ・レーチェ入りシナモンミルクグレーズドーナツの3つの新しいフレーバーを含むシナモンミルクグレーズドコレクションを発売します。

さらに、ベトナム、サウジアラビア、米国、イラク、トルコなどの国々でもシナモンの需要が増加しています。ITC貿易マップによると、2021年のシナモンの上位輸出国は中国、ベトナム、スリランカ、インドネシア、オランダ。したがって、市場の需要の増加により、世界中でシナモンの輸出が促進されています。中国はシナモンの世界最大の輸出国であり、世界第二位の生産国です。中国からシナモンを輸入している主な国は、ベトナム、バングラデシュ、パキスタン、サウジアラビア、アラブ首長国連邦などです。したがって、風味付け要素としてさまざまな食品に含まれるシナモンの増加が、来年の市場を牽引するでしょう。

アジア太平洋がシナモン市場をリード

アジア太平洋はシナモンの世界有数の生産国であり、インドネシアだけで世界総生産量の41.0%近くを占めています。 2020年、インドネシアは9万1,242トンのシナモンを生産し、最大のシナモン生産国でした。中国、ベトナム、スリランカがそれぞれ約7万2,531トン、3万1,429トン、2万2,910トンの生産量で続いた。

インドでは、いくつかのプロジェクトを開始して生産量を増やすことに重点が置かれています。たとえば、2021年9月、CSIRのヒマラヤ生物資源技術研究所(IHBT)は、インドのヒマーチャルプラデーシュ州でシナモン栽培を試験的に導入しました。パイロットプロジェクトが成功すれば、さらに商業規模で開始される予定です。これにより、最終的には年間909カロールインドルピー(1億1,120万米ドル)という膨大な額に達するインドのシナモン輸入が削減される可能性があります。

近年、シナモンをはじめとするスパイスの需要が世界的に高まっています。近年、製薬業界や化粧品業界でのシナモンの採用も大幅に増加しています。この市場需要の増加により、インドネシア、中国、スリランカなどの主要生産国でのシナモン生産が増加しています。シナモンの主な輸入国は、米国、インド、メキシコ、バングラデシュです。

さらに、消費者は「オーガニック志向」の動向によって、より多くのオーガニック食品を食事に取り入れるようになっています。シナモン生産者もこの動きの影響を受けています。したがって、食品生産者は健康志向の顧客をますます重視し、サプライヤーにオーガニックシナモンを要求しています。このため、有機シナモンの栽培と使用が拡大しました。これは、予測期間中にアジア太平洋シナモン市場の成長を促進するもう1つの理由です。

シナモン業界の概要

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3か月のアナリストサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場の定義
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場力学

  • 市場概要
  • 市場促進要因
  • 市場抑制要因
  • バリューチェーン分析
    • バリューチェーンの概要
    • バリューチェーンにおける価格の値上げ
    • バリューチェーンの利害関係者

第5章 市場セグメンテーション

  • 地域
    • 北米
      • 米国
      • メキシコ
      • カナダ
    • 欧州
      • スペイン
      • フランス
      • 英国
      • ロシア
    • アジア太平洋
      • スリランカ
      • 中国
      • インド
      • インドネシア
    • 南米
      • ブラジル
      • アルゼンチン
    • アフリカ
      • 南アフリカ
      • マダガスカル
      • コモロ

第6章 市場機会と将来の動向

目次
Product Code: 61940

The Cinnamon Market size is estimated at USD 1.68 billion in 2024, and is expected to reach USD 2.35 billion by 2029, growing at a CAGR of 7% during the forecast period (2024-2029).

Cinnamon - Market

Key Highlights

  • Consumers are increasingly looking for a combination of nutrition and taste in every food product, as the preference for healthy eating is growing, without compromising on the taste of food products. This further fueled the demand for healthy food ingredients, including spices like Cinnamon, which are the major ingredients that impart flavor and taste to food products. Cinnamon is known for its sweet taste that enhances the taste and flavor of food products.
  • Additionally, cinnamon has been known to possess several beneficial properties that aid in the treatment and prevention of several medical conditions. As a result, it finds application in different types of industries, including food and beverages, pharmaceuticals, and cosmetics. It possesses health-beneficial properties, such as antioxidants that fight against free radicals and prevent damage to cells. The consumption of cinnamon is gaining significance as various studies have proved its capability in lowering blood glucose levels in type II diabetic patients. Pharmaceutical companies are focusing on developing cinnamon-based formulations as cinnamon has anti-bacterial, anti-fungal, anti-inflammatory, and anti-carcinogenic properties. The manufacturers are focusing on developing innovative products to cater to the growing demand for cinnamon across the world.
  • The demand for cinnamon is also increasing in the poultry industry, rising consumer awareness towards health and food safety concerns and increased bacterial resistance to synthetic antibiotics led to a ban on the use of antibiotic growth promotors (AGPs) in the poultry industry. The poultry sector has been forced to seek safe alternatives to AGPs and develop sustainable feed management strategies to enhance the intestinal health and growth performance of poultry. In recent years, cinnamon gained much attention as a natural product with several health benefits to poultry. The essential oils present in cinnamon carry anti-microbial, anti-inflammatory, antioxidant, hypocholesterolaemic, and antifungal properties, and the ability to stimulate digestive enzymes in the gut.
  • Furthermore, increasing research and development activities and initiatives taken by players and the government related to cinnamon are also expected to drive the growth of the cinnamon market. For instance, in September 2022, in a major initiative to boost the cultivation of medicinal plants like cinnamon, the state government of Kerala (India) decided to start plantations on unused plots in various government offices in Kerala.

Cinnamon Market Trends

Increasing Use of Cinnamon as a Flavouring Agent

Increasing demand for cinnamon in various food products as a flavoring element in various savory cuisines and beverages, bakeries, confectionery, and others around the world are driving reasons. Furthermore, cinnamon bark is primarily used as a spice in cooking to enhance the taste and flavoring of dishes in restaurants. As a result, cinnamon is commonly found in baked goods, milk, and rice puddings. It is also used in fruit sweets and chocolate dishes, especially pears and apple desserts.

Moreover, key players in the market are taking initiatives, which is boosting the market's growth. For instance, in April 2022, Krispy Kreme Releases Cinnamon Milk Glazed Collection which includes three new flavors, cinnamon milk glazed doughnut, Cinnamon Milk Glazed Doughnut with Cream Cheese, and Cinnamon Milk Glazed Doughnut with Dulce de Leche.

Furthermore, the demand for cinnamon is increasing in countries like Vietnam, Saudi Arabia, the United States, Iraq, Turkey, etc. According to the ITC Trade Map, in 2021 the top exporters of Cinnamon were China, Vietnam, Srilanka, Indonesia, and the Netherlands. Thus, the increase in market demand is encouraging cinnamon export around the globe. China is the largest exporter and second-largest producer of cinnamon in the world. The major countries that import cinnamon from China are Vietnam, Bangladesh, Pakistan, Saudi Arabia, and the United Arab Emirates, among others. Hence, the increase in cinnamon in various food products as a flavoring element will drive the market in the coming year.

Asia-Pacific Leads the Cinnamon Market

Asia-Pacific is the world's leading producer of cinnamon, with Indonesia alone accounting for nearly 41.0% of the total global output. In 2020, Indonesia was the biggest cinnamon producer, with a production of 91,242.0 metric ton. China, Vietnam, and Sri Lanka followed with about 72,531, 31,429, and 22,910 metric ton of production, respectively.

In India, there is a focus on increased production by initiating a few projects. For instance, in September 2021, the CSIR's Institute of Himalayan Bioresource Technology (IHBT) introduced cinnamon cultivation in Himachal Pradesh, India, on a pilot basis. This would further be launched on a commercial scale if the pilot project becomes successful. This could eventually cut down India's import of cinnamon, which amounts to a whopping INR 909 crore (USD 111.2 million) per annum.

There has been an increasing demand for spices, including cinnamon, globally in recent years. There has also been a significant rise in the adoption of cinnamon in the pharmaceutical and cosmetics industries in recent years. This increase in market demand is boosting cinnamon production in major producing countries, such as Indonesia, China, and Sri Lanka. The major importers of cinnamon are the United States, India, Mexico, and Bangladesh.

Furthermore, consumers have been motivated by the "go organic" trend to incorporate more organic foods in their diets. Cinnamon growers are also affected by this movement. Thus, food producers increasingly focus on health-conscious customers and request organic cinnamon from their suppliers. Organic cinnamon cultivation and use have expanded because of this. This is another reason powering the growth of the Asia Pacific cinnamon market during the forecast period.

Cinnamon Industry Overview

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS

  • 4.1 Market Overview
  • 4.2 Market Drivers
  • 4.3 Market Restraints
  • 4.4 Value Chain Analysis
    • 4.4.1 Value Chain Overview
    • 4.4.2 Price Markups in the Value Chain
    • 4.4.3 Value Chain Stakeholders

5 MARKET SEGMENTATION

  • 5.1 By Geography (Production Analysis by Volume, Consumption Analysis by Volume and Value, Import Market Analysis by Volume and Value, Export Market Analysis by Volume and Value, and Price Trend Analysis)
    • 5.1.1 North America
      • 5.1.1.1 United States
      • 5.1.1.2 Mexico
      • 5.1.1.3 Canada
    • 5.1.2 Europe
      • 5.1.2.1 Spain
      • 5.1.2.2 France
      • 5.1.2.3 United Kingdom
      • 5.1.2.4 Russia
    • 5.1.3 Asia-Pacific
      • 5.1.3.1 SriLanka
      • 5.1.3.2 China
      • 5.1.3.3 India
      • 5.1.3.4 Indonesia
    • 5.1.4 South America
      • 5.1.4.1 Brazil
      • 5.1.4.2 Argentina
    • 5.1.5 Africa
      • 5.1.5.1 South Africa
      • 5.1.5.2 Madagascar
      • 5.1.5.3 Comoros

6 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS