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市場調査レポート
商品コード
1436038

衛生陶器:市場シェア分析、業界動向と統計、成長予測(2024~2029年)

Sanitaryware - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2024 - 2029)

出版日: | 発行: Mordor Intelligence | ページ情報: 英文 120 Pages | 納期: 2~3営業日

● お客様のご希望に応じて、既存データの加工や未掲載情報(例:国別セグメント)の追加などの対応が可能です。  詳細はお問い合わせください。

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衛生陶器:市場シェア分析、業界動向と統計、成長予測(2024~2029年)
出版日: 2024年02月15日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 120 Pages
納期: 2~3営業日
ご注意事項 :
本レポートは最新情報反映のため適宜更新し、内容構成変更を行う場合があります。ご検討の際はお問い合わせください。
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概要

衛生陶器市場規模は2024年に535億9,000万米ドルと推定され、2029年までに748億米ドルに達すると予測されており、予測期間(2024年から2029年)中に6.89%のCAGRで成長します。

衛生用品-市場

衛生陶器市場は、住宅、商業、インフラ建設プロジェクトの成長に伴い成長しており、地域全体の住宅および商業用途が加速しています。ユニセフとWHO(世界保健機関)の統計によると、世界人口の半数以上が依然として安全な衛生設備を持たず、少なくとも20億人が糞便で汚染された飲料水を使用しています。これを終わらせるために、いくつかのNGO(非政府組織)がWHO、世界銀行の支援を受けてキャンペーンを実施し、いくつかの農村地域や未開発地域にトイレを建設し、人々に安全な衛生設備を提供しています。これにより、市場がニッチなセグメントに広がり、レビュー期間中により多くの取引が記録されるようになりました。

一方で、個人の衛生に対する顧客の懸念の高まりにより、主要な市場関係者は、より多くの顧客を引き付けて市場シェアを拡大するために、自社が提供する製品で差別化を図る方法に焦点を当てるようになりました。さらに、発展途上国における経済状況の改善、可処分所得の増加、都市化の増加率が、さらなる成長を促進すると予想されます。

衛生陶器市場は過去1年(2020年)、COVID-19の発生により、製造、輸出入、輸送にいくつかの混乱が生じたため、複雑な傾向を記録しました。パンデミックはいくつかの顧客の経済状況にも影響を及ぼし、大部分の日数(一部の国では数か月)がロックダウンとその後の安全手順を守るための自宅待機に費やされたため、建設プロジェクトの遅れをもたらしました。

衛生陶器市場動向

セラミック衛生陶器製品が市場を独占している

世界中で安全な衛生に関する顧客の知識と実践が増加するにつれて、衛生用品製品の需要が高まっています。セラミックによる光沢のある仕上がりに加え、汚れや熱への耐性、お手入れのしやすさなどの特性により、大多数のお客様が衛生用品としてセラミックを選択しています。また、市場でも簡単に入手でき、手頃な価格で提供されており、インテリアにも合わせやすく、周囲に優雅さをもたらし、住宅と商業用の両方に適しています。これらの要因により、セラミック衛生陶器製品は予測期間においても引き続き市場を独占すると予想されます。

アジア太平洋は引き続きさらなる収益を記録すると予想される

アジア太平洋は世界最大の衛生陶器製品輸出国であり、2019年には中国、インド、ベトナムからの輸出により世界輸出に占めるシェアが58%から62.8%%に増加しました。 2020年の輸出はCOVID-19の影響で大きく影響を受けたが、地域情勢の変化により、市場は2021年に生産と輸出の成長軌道に戻った。2019年には中国が175万トンでランキングのトップを維持し、前年比上昇しました。 2009年には76万8,000トンとなり、2018年と比べて14%の増加を達成し、新たな史上記録を樹立しました。中国だけでアジアの79%、世界の輸出の60.6%を占めています。インドは2018年比9%増の19万9,000トンとなり、前年も引き続きメキシコに次ぐ第3位の衛生陶器製品輸出国でした。この傾向は予測期間中も継続し、調査対象の市場により多くの収益をもたらすと予想されます。

衛生陶器業界の概要

Jaquar Group、Kohler Co、Cera Sanitaryware Ltdなどの主要な市場プレーヤーは、より技術的にアップグレードされ、メンテナンスが容易な製品を提供することで市場での地位を強化する方法に焦点を当てています。市場シェアの点では、現在、一部の地域で市場を独占している大手企業はほとんどありません。近年、メーカーは消費者への自社製品のリーチを拡大し、新たな国際市場を開拓するために小売業者と提携することも行っています。

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3か月のアナリストサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場の定義
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場洞察とダイナミクス

  • 市場概要
  • 市場促進要因
  • 市場抑制要因/課題
  • 市場機会
  • 業界のバリューチェーン分析
  • ポーターのファイブフォース分析
  • 市場における技術革新
  • COVID-19の市場への影響

第5章 市場セグメンテーション

  • 材料別
    • セラミック
    • プラスチック
    • その他
  • タイプ別
    • トイレ
    • 洗面台
    • 台座
    • タンク
    • その他
  • 用途別
    • 台所
    • バスルーム
  • エンドユーザー別
    • 住宅
    • 商業
  • 地域別
    • 北米
    • 欧州
    • アジア太平洋
    • ラテンアメリカ
    • 中東とアフリカ

第6章 競合情勢

  • 市場集中の概要
  • 企業プロファイル
    • TOTO Ltd
    • Jaquar Group
    • Roca Sanitario, SA
    • Kohler Co
    • Geberit AG
    • CERA Sanitaryware Ltd
    • Hindware Homes
    • Lecico Egypt
    • American Standard
    • Duravit AG*

第7章 市場の将来

第8章 免責事項

目次
Product Code: 72250

The Sanitaryware Market size is estimated at USD 53.59 billion in 2024, and is expected to reach USD 74.80 billion by 2029, growing at a CAGR of 6.89% during the forecast period (2024-2029).

Sanitaryware - Market

The sanitaryware market has been growing with the growing residential, commercial, and infrastructure construction projects, which are fueling up the residential and commercial applications across the region. According to the Unicef and WHO (World Health Organization) statistics, over half of the global population still lacks safe sanitation and at least 2 billion people use a drinking water source contaminated with faeces. To end this, several NGOs (Non-Government Organizations) along with the help of WHO, the World Bank are running campaigns and are building toilets in several rural and under-developed areas to offer people safe sanitation. This has been helping the market to spread to the niche segments and record more transactions over the review period.

On the other hand, customer's increasing concerns over personal hygiene are also driving the key market players to focus on ways to make a differentiation in the products offered by them, in order to attract more customers and to increase their market shares. In addition, the improving economic situation, rise in disposable income, and growth rate of urbanization in the developing nations, are expected to fuel the growth further.

The sanitaryware market has recorded a mixed trend during the past year (2020) owing to the COVID-19 outbreak which resulted in several disruptions in manufacturing, importing and exporting, and transportation. The pandemic also affected the economic situation of several customers and resulted in delays in the construction projects as the majority of days (months in some countries) were spent in lockdowns and the following stay at home to stay safe protocols.

Sanitaryware Market Trends

Ceramic Sanitaryware Products are Dominating the Market

With the increasing customer knowledge and practices of safe sanitation across the world, the demand for sanitaryware products is rising. Owing to the glossy finish offered by the ceramic, along with other properties including resistance to stains, heat, and easy cleaning majority of customers have been choosing them for their sanitaryware. They are also easily available in the market and comes at budget-friendly prices and also easily go with the interiors and bring more elegance to the surroundings making them more suitable for both residential and commercial applications. Owing to these factors the ceramic sanitaryware products are anticipated to continue to dominate the market in the forecast period as well.

Asia-Pacific is Anticipated to Continue to Record more Revenues

Asia-Pacific is the largest sanitaryware products exporter in the world and recorded an increase in its share of world exports from 58% to 62.8%% in 2019 which was a result of exports from China, India, and Vietnam. The exports were largely affected during 2020 due to COVID-19, with the changing situations in the region, the market returned to the growth track in production and exports in 2021. China continued to top the rankings with 1.75 million tons in 2019, up from 768,000 tons in 2009 and achieved 14% growth over 2018 to set a new all-time record. China alone accounted for 79% of Asia and 60.6% of world exports. India with 9% growth over 2018 to 199,000 tons, continued to be the 3rd largest exporter of sanitaryware products in the year preceded by Mexico. This trend is anticipated to continue in the forecast period as well and bring more revenues to the market studied.

Sanitaryware Industry Overview

The key market players of the market such as Jaquar Group, Kohler Co, Cera Sanitaryware Ltd., and others are focusing on ways to strengthen their market position by offering more technologically upgraded, and easy to maintain products. In terms of market share, few major players currently dominate the market in some regions. In recent years, manufacturers have also entered into collaborations with retailers to expand the reach of their products for consumers and to tap new international markets.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET INSIGHTS AND DYNAMICS

  • 4.1 Market Overview
  • 4.2 Market Drivers
  • 4.3 Market Restraints/Challenges
  • 4.4 Market Opportunities
  • 4.5 Industry Value Chain Analysis
  • 4.6 Porter's Five Force Analysis
  • 4.7 Technological Innovations in the Market
  • 4.8 Impact of COVID-19 on the Market

5 MARKET SEGMENTATION

  • 5.1 By Material
    • 5.1.1 Ceramic
    • 5.1.2 Plastic
    • 5.1.3 Other Materials
  • 5.2 By Type
    • 5.2.1 Water Closet
    • 5.2.2 Wash Basins
    • 5.2.3 Pedestals
    • 5.2.4 Cisterns
    • 5.2.5 Other Types
  • 5.3 By Application
    • 5.3.1 Kitchen
    • 5.3.2 Bathroom
  • 5.4 By End User
    • 5.4.1 Residential
    • 5.4.2 Commercial
  • 5.5 By Geography
    • 5.5.1 North America
    • 5.5.2 Europe
    • 5.5.3 Asia-Pacific
    • 5.5.4 Latin America
    • 5.5.5 Middle East and Africa

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Market Concentration Overview
  • 6.2 Company Profiles
    • 6.2.1 TOTO Ltd
    • 6.2.2 Jaquar Group
    • 6.2.3 Roca Sanitario, SA
    • 6.2.4 Kohler Co
    • 6.2.5 Geberit AG
    • 6.2.6 CERA Sanitaryware Ltd
    • 6.2.7 Hindware Homes
    • 6.2.8 Lecico Egypt
    • 6.2.9 American Standard
    • 6.2.10 Duravit AG*

7 FUTURE OF THE MARKET

8 DISCLAIMER