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市場調査レポート
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使い捨てプラスチック包装:市場シェア分析、業界動向と統計、成長予測(2024~2029年)

Global Single Use Plastic Packaging - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2024 - 2029)

出版日: | 発行: Mordor Intelligence | ページ情報: 英文 120 Pages | 納期: 2~3営業日

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使い捨てプラスチック包装:市場シェア分析、業界動向と統計、成長予測(2024~2029年)
出版日: 2024年02月15日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 120 Pages
納期: 2~3営業日
ご注意事項 :
本レポートは最新情報反映のため適宜更新し、内容構成変更を行う場合があります。ご検討の際はお問い合わせください。
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概要

世界の使い捨てプラスチック包装市場規模は、2024年に234億7,000万米ドルと推定され、2029年までに281億6,000万米ドルに達すると予測されており、予測期間(2024年から2029年)中に3.71%のCAGRで成長します。

世界の使い捨てプラスチック包装- 市場

COVID-19のパンデミックは、使い捨てプラスチック包装ベンダーに大きな救いをもたらしました。多くの国がそのような包装を徐々に禁止し、再利用可能な包装を推進していましたが、流行により消費者と政府の包装に対する行動が変わりました。

COVID-19の流行により、栄養ドリンクや健康食品の需要が飛躍的に増加しました。これらの製品の大部分は使い捨てプラスチックで包装されています。注文は世界レベルで非常に膨大だったので、この分野の製造業者や包装会社は施設を拡張することさえあり、これにはほとんどの政府も支援しました。

主なハイライト

  • 市場の成長を促進する要因には、オンライン食品配達サービスの需要の高まりと、利便性と実用性の向上をもたらす使い捨てパッケージの使用が含まれます。使い捨てプラスチックは、環境に大きな影響を与えているにもかかわらず、他の材料に比べて軽量で耐久性があるため、今でもかなり使用されています。ただし、使い捨てプラスチックの代替品が市場で大きく普及すると、その推進力の効果は徐々に減少します。
  • Business Insiderによると、米国のオンライン包装食品売上高は、2012年の60億米ドルから2021年には1,660億米ドルに達すると予想されています。エンドユーザー産業の消費の増加により、使い捨てプラスチック包装の需要も増加しています。これらのエンドユーザーのほとんどは、低コストで入手しやすいため、使い捨てパッケージを採用しています。これは世界中のリサイクル業界にも影響を与えています。
  • いくつかの国で使い捨てプラスチックが禁止されているため、いくつかの企業が生産ラインをプラスチックから天然繊維ベースのオプションに切り替えています。たとえば、ポリスチレンやポリプロピレンから箱、皿、トレイを製造するBFG Eco Packagingは、砂糖の製造プロセスで得られる製品別であるサトウキビの繊維を使用して製品を製造しています。また、繊維ベースのマクロ動向に期待しているのは、英国の包装メーカーであるベグウェアです。同社は、天然繊維が経済的で丈夫な持ち帰り用の箱を提供するため、再生可能な植物ベースの素材を使用しています。
  • 伝染病の恐れから消費者やレストランが使い捨てプラスチック製品への依存を強めているため、EUが2021年までにさまざまな使い捨てプラスチック製品を禁止することが脅威にさらされています。消費者とベンダーは、再利用可能なプラスチック製品よりも使い捨てプラスチックを好みます。たとえば、パンデミックを考慮して、スターバックスは世界の全店舗で再利用可能なカップの一時停止を発表しました。

使い捨てプラスチック包装市場の動向

PETは大幅な成長が期待される

  • 原料樹脂の中でもPETは、低コストでありながら、顧客の幅広いニーズに合わせた物性変更が容易なことから、市場シェアの80%以上を占める主要な素材です。
  • ポリエチレンテレフタレート(PET)は、耐衝撃性が高く、湿気やガスのバリア性が向上しているため、炭酸飲料の包装に使用されています。高い強度を備えた強固な構造を持っています。さらに、高密度ポリエチレン(HDPE)包装と比較して、紫外線バリアを備えたPETボトルの光沢のある外観は、製品の保存期間を延長するために際立っていることが多く、ガラスのような透明性がさまざまな包装の標準となっています。
  • たとえば、2021年2月、コーラ、ダイエットコーク、コーラゼロシュガー、コカ・コーラフレーバーなどのコカ・コーラの商標ブランドは、13.2オンスのコーラを発売しました。カリフォルニア、フロリダ、北東部の一部の州で100%リサイクルPET(rPET)プラスチックで作られたボトルが発売され、この夏に続き他の発泡飲料ブランドも発売されました。
  • PET包装のリサイクル率は、リサイクルインフラストラクチャの可用性とアクセスしやすさに大きく依存するため、特定の地域の市場の成長に影響を与える重要な要因となります。たとえば、現在、人口125,000人以上のコミュニティに住む米国居住者の94%がリサイクルプログラムを利用しています。
  • 市場のベンダーは、規制を順守し、リサイクルという点で閉ループサイクルを構築するために、PETの使い捨てプラスチック包装のリサイクル可能性を高めることに重点を置いています。これらの材料のリサイクルがますます重視されるようになり、PETの使い捨てプラスチック包装の成長が期待されます。

北米は緩やかな成長を遂げる

  • 食品サービス産業は、カップと蓋市場で大きなシェアを占める著名なエンドユーザー産業の1つです。オンライン食品配達サービスの成長により、食品カップの需要が増加しました。地域別では、米国は世界で2番目に大きな食品市場です。食品包装に割り当てられるプラスチックの量は、プラスチックの約40%に達します。さらに、米国国勢調査局によると、米国の外食サービスの総売上高は602万米ドルに達しました。
  • 政府の取り締まりも市場に悪影響を及ぼします。しかし、パンデミックが進行中であるため、ニューヨーク州の使い捨てビニール袋の禁止は2020年3月1日に発効し、2020年5月15日に延期されました。このようなプラスチック需要の急増は、一時的な変化につながる可能性が高いです。循環経済への移行という短期的な取り組みと目標において。これとは別に、プラスチック製造チェーンにも圧力がかかる可能性があります。
  • さらに、2020年10月、米国エネルギー省(DOE)は、高度なプラスチックリサイクル技術と、設計上リサイクル可能な新しいプラスチックの開発を支援する12のプロジェクトに2,700万米ドル以上の資金提供を発表しました。
  • DOEのプラスチックイノベーションチャレンジの一環として、これらのプロジェクトは、プラスチックを化学構成要素に分解し、新しい製品の製造に使用できる既存のリサイクルプロセスの改善にも役立ちます。このような取り組みは使い捨てプラスチック包装市場を支援する可能性がある
  • この地域ではここ数年、規制措置が検討されてきたにもかかわらず、新型コロナウイルス感染症(COVID-19)のパンデミックによりそのような法律の施行が滞り、当時切望されていた救済策が市場に提供されました。パンデミックにより、EUの使い捨てプラスチック指令(SUPD)を国内法に移すための欧州連合の立法プロセスが事実上延期されました。例えば、イタリアのプラスチック税は2020年から2021年に延期され、同国の海洋保護庁マレヴィボはプラスチックカップの完全禁止を奨励しています。

使い捨てプラスチック包装業界の概要

世界の使い捨てプラスチック包装市場は高度に統合されています。使い捨てプラスチック包装市場における企業間の競争企業間の敵対関係は、Dart Container Corporation、Georgia-Pacific LLC、Graphic Packaging International, Inc.などのいくつかの主要企業の存在により激しくなっています。買収により、これらの企業は市場でより強力な足跡を得ることができました。

  • 2021年 5月-Novolexの一部門である欧州の熱成形包装専門会社Waddington Europeは、先駆的なHot Fillオプションを追加することにより、保護包装製品のTamperVisibleシリーズをアップグレードしました。 TamperVisible製品群は、内部の食品が調理された日と同じくらい安全であることをエンドユーザーに安心させます。
  • 2021年5月- Interfor Corporationは、Georgia-Pacific Wood Products LLCおよびGPGP Wood Products LLCと、ミシガン州ベイスプリングス、アラバマ州フェイエット、ルイジアナ州デクインシー、オレゴン州フィロマスにある4つの製材所事業を買収する契約を締結しました。運転資金を含む買収額3億7,500万米ドルは全額手元資金で賄われます。
  • 2021年 7月-Graphic Packaging Holding Companyは、従来のPEおよびポリ乳酸(PLA)コーティング製品の代替となる、非ポリエチレン(PE)コーティングの使い捨て食品サービス用包装製品ラインであるOptiCycleを発売しました。このソリューションは地元のサプライヤーによって北米で商品化される予定で、紙から液体バリア層をスムーズに分離できるようにすることで、簡単にリサイクルできるように設計されています。

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3か月のアナリストサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場の定義
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場力学

  • 市場概要
  • 業界のバリューチェーン分析
  • 業界の魅力- ポーターのファイブフォース分析
    • 供給企業の交渉力
    • 消費者の交渉力
    • 新規参入業者の脅威
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係の激しさ
  • 市場促進要因
  • 市場の課題
  • 市場機会

第5章 COVID-19症による業界への影響の評価

第6章 食品サービス業界情勢

  • 地域別のフードサービス市場の需要
  • カテゴリー別のフードサービス市場の需要

第7章 使い捨てプラスチック包装に関する規制

第8章 使い捨てプラスチック包装のライフサイクル

第9章 市場セグメンテーション

  • 素材別
    • ポリ乳酸(PLA)
    • ポリエチレンテレフタレート(PET)
    • ポリエチレン(PE)
    • 他の種類の材料
  • 製品タイプ別
    • ボトル
    • クラムシェル
    • トレイ、カップ、蓋
    • その他の製品タイプ
  • エンドユーザー別
    • クイックサービスレストラン
    • フルサービスのレストラン
    • 施設
    • 小売り
    • その他のエンドユーザー
  • 地域別
    • 北米
    • 欧州
    • アジア太平洋
    • ラテンアメリカ
    • 中東とアフリカ

第10章 競合情勢

  • 企業プロファイル
    • Georgia-Pacific LLC
    • Graphic Packaging International, Inc.
    • Novolex
    • Pactiv LLC
    • Ardagh Group SA

第11章 市場の将来展望

目次
Product Code: 71354

The Global Single Use Plastic Packaging Market size is estimated at USD 23.47 billion in 2024, and is expected to reach USD 28.16 billion by 2029, growing at a CAGR of 3.71% during the forecast period (2024-2029).

Global Single Use Plastic Packaging - Market

The COVID-19 pandemic provided significant relief to the single-use packaging vendors. Although many countries were slowly banning such packaging and promoting reusable packaging, the outbreak changed the consumers' and governments' behavior toward them.

Due to the COVID-19 outbreak, the demand for nutritional drinks and healthy food increased exponentially. The majority of these products are packaged with single-use plastic. The orders were so huge on a global level that the manufacturers and packaging companies in the field even expanded their facilities, which was also supported by most of the governments.

Key Highlights

  • Factors driving the market's growth include the growing demand for online food delivery services and the use of single-use packaging that offers increased convenience and utility. Single-use plastics are still being considerably used due to their lightweight and durable properties compared to other materials, despite having significant effects on the environment. However, the effect of the driver will gradually decrease once alternatives to single-use plastics gain significant traction in the market.
  • According to Business Insider, online packaged food sales in the United States are expected to reach USD 166 billion in 2021 from USD 6 billion in 2012. The growth in end-user industry consumption is also increasing the demand for single-use packaging. Most of these end-users are adopting single-use packaging due to their low cost and easy availability. This has also affected the recycling industry across the world.
  • Several companies are switching their production lines from plastic to natural fiber-based options due to the ban on single-use plastics in several countries. For instance, BFG Eco Packaging, which makes boxes, plates, and trays from polystyrene and polypropylene, makes products using sugarcane fiber, a sub-product obtained during the sugar manufacturing process. Also, banking on the fiber-based macro trend is Vegware, a UK packaging manufacturer, which uses renewable plant-based materials as the natural fibers provide an economical, sturdy takeaway box.
  • The EU's ban on a range of single-use plastic items by 2021 came under threat as more consumers and restaurants became more dependent on disposable plastic products due to contagion fears. Consumers and vendors prefer single-use plastic to reusable plastic products. For instance, given the pandemic, Starbucks announced a temporary pause on reusable cups across its global outlets.

Single Use Packaging Market Trends

PET is Expected to Witness Significant Growth

  • PET, among the raw material resin, is the dominant material capturing a market segment of more than 80% due to the easiness with which the physical property is altered to suit a wide variety of customer's needs while maintaining low costs.
  • Polyethylene terephthalate (PET) is used for carbonated drinks packaging due to its high impact-resistant nature and improved moisture and gas barrier properties. They have a rigid structure with high strength. Moreover, compared to high-density polyethylene (HDPE) packaging, the glossy appearance of PET bottles with ultraviolet barriers often stand out for extending the shelf life of products, making the glass-like transparency a standard for a variety of packaging.
  • For instance, in February 2021, Coca-Cola's trademark brands, which include Coke, Diet Coke, Coke Zero Sugar, and Coca-Cola Flavors, introduced a 13.2-oz. bottle made from 100% recycled PET (rPET) plastic in California, Florida, and select states in the Northeast, with other sparkling beverage brands following this summer.
  • The rate of recycling of PET packaging highly depends on the availability and accessibility of recycling infrastructure and therefore serves as a significant factor impacting the growth of the market in a particular region. For instance, currently, 94 percent of U.S. residents living in communities with a population of more than 125,000 have recycling programs available to them.
  • The vendors in the market are focusing on increasing the recyclability of PET single use packaging in order to adhere to the regulations as well as create a closed loop cycle in terms of recycling. The increasing emphasis on recycling of these materials is expected to provide growth prospects to PET single use packaging.

North America to Witness Moderate Growth

  • The food service industry is one of the prominent end-user industries that hold a significant share in the cups and lids market. The growth of online food delivery services augmented the demand for food cups. Among regions, the United States is the second-largest food market across the world. The volume of plastic allocated to food packaging amounts to approximately 40% of plastics. Moreover, according to the US Census Bureau, the total foodservice sales in the United States amounted to USD 6.02 million.
  • The government enforcements also harm the market. However, due to the ongoing pandemic New York State's ban on single-use plastic bags, which went into effect on March 1, 2020, it was postponed to May 15, 2020. Such a spike in plastic demand would likely lead to a temporary change in the short-term initiatives and goals of transitioning to a circular economy. Apart from this, it is likely to put pressure on the plastic manufacturing chain.
  • Moreover, in October 2020, the US Department of Energy (DOE) announced over USD 27 million in funding for 12 projects that will support the development of advanced plastics recycling technologies and new plastics that are recyclable-by-design.
  • As part of DOE's Plastics Innovation Challenge, these projects will also help improve existing recycling processes that break plastics into chemical building blocks, which can then be used to make new products. Such initiatives might support the single-use plastic packaging market
  • In spite ofthe regulatory measures that have been on the table for the last few years in the region, the COVID-19 pandemic has stalled the imposition of such legislation and has provided the market with a much-needed lifer for the time. The pandemic has effectively postponed the legislative process of the European Union for the transposition of the EU Single-Use Plastic Directive (SUPD) into domestic law. For instance, Italy's Plastic tax has been postponed from 2020 to 2021, with Marevivo, the maritime protection agency of the country, encouraging a complete ban on plastic cups.

Single Use Packaging Industry Overview

The Global Single-Use Plastic Packaging Market is Highly Consolidated . The competitive rivalry amongst the players in the single-use packaging market is high owing to the presence of some key players such as Dart Container Corporation, Georgia-Pacific LLC, Graphic Packaging International, Inc., etc. Through strategic partnerships, mergers, and acquisitions, these players have been able to gain a stronger footprint in the market.

  • May 2021- European thermoforming packaging specialist Waddington Europe, a division of Novolex, upgraded its TamperVisible range of protective packaging products by adding a pioneered Hot Fill option. The TamperVisible range of products reassures the end-user that the food inside is as safe as the day it was prepared.
  • May 2021 -Interfor Corporation signed an agreement with Georgia-Pacific Wood Products LLC and GP Wood Products LLC to acquire four sawmill operations located in Bay Springs, Miss., Fayette, Ala., DeQuincy, La., and Philomath, Ore. The total purchase price of USD 375 million, including working capital, will be funded entirely from cash on hand.
  • July 2021 - Graphic Packaging Holding Company launched OptiCycle, a line of non-polyethylene (PE) coated, single-use foodservice packaging, which is an alternative to classic PE and polylactic acid (PLA) coated products. The solution is to be commercialized in North America by a local supplier and designed to be easily recyclable by allowing the smooth separation of the liquid barrier layer from the paper.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS

  • 4.1 Market Overview
  • 4.2 Industry Value Chain Analysis
  • 4.3 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
    • 4.3.1 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.3.2 Bargaining Power of Consumers
    • 4.3.3 Threat of New Entrants
    • 4.3.4 Threat of Substitutes
    • 4.3.5 Intensity of Competitive Rivalry
  • 4.4 Market Drivers
  • 4.5 Market Challenges
  • 4.6 Market Opportunities

5 ASSESMENT OF COVID-19 IMPACT ON THE INDUSTRY

6 FOODSERVICE INDUSTRY LANDSCAPE

  • 6.1 Foodservice Market Demand by Region
  • 6.2 Foodservice Market Demand by Category

7 SINGLE-USE PLASTIC PACKAGING REGULATIONS

8 LIFECYCLE of SINGLE-USE PLASTIC PACKAGING

  • 8.1 (Collection, Sorting, Recycling. End Of Life)

9 MARKET SEGMENTATION

  • 9.1 By Material
    • 9.1.1 Polylactic Acid (PLA)
    • 9.1.2 Polyethylene Terephthalate (PET)
    • 9.1.3 Polyethylene (PE)
    • 9.1.4 Other Types of Materials
  • 9.2 By Product Type
    • 9.2.1 Bottles
    • 9.2.2 Clamshells
    • 9.2.3 Trays, Cups & Lids
    • 9.2.4 Other Product Types
  • 9.3 By End-User
    • 9.3.1 Quick Service Restaurants
    • 9.3.2 Full Service Restaurants
    • 9.3.3 Institutional
    • 9.3.4 Retail
    • 9.3.5 Other End-users
  • 9.4 By Geography
    • 9.4.1 North America
    • 9.4.2 Europe
    • 9.4.3 Asia-Pacific
    • 9.4.4 Latin America
    • 9.4.5 Middle East & Africa

10 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 10.1 Company Profiles*
    • 10.1.1 Georgia-Pacific LLC
    • 10.1.2 Graphic Packaging International, Inc.
    • 10.1.3 Novolex
    • 10.1.4 Pactiv LLC
    • 10.1.5 Ardagh Group S.A.

11 FUTURE OUTLOOK OF THE MARKET