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市場調査レポート
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1435800

アルキルポリグリコシド(APG):市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測(2024年~2029年)

Alkyl Polyglycoside (APG) - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2024 - 2029)

出版日: | 発行: Mordor Intelligence | ページ情報: 英文 120 Pages | 納期: 2~3営業日

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アルキルポリグリコシド(APG):市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測(2024年~2029年)
出版日: 2024年02月15日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 120 Pages
納期: 2~3営業日
ご注意事項 :
本レポートは最新情報反映のため適宜更新し、内容構成変更を行う場合があります。ご検討の際はお問い合わせください。
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概要

アルキルポリグリコシド(APG)の市場規模は、2024年に9万3,220キロトンと推定され、2029年までに10万9,700キロトンに達すると予測されており、予測期間(2024年から2029年)中に3.31%のCAGRで成長します。

アルキルポリグリコシド(APG)市場

新型コロナウイルス感染症(COVID-19)のパンデミックは、アルキルポリグリコシド(APG)部門に打撃を与えました。世界のロックダウンと各国政府による厳格な規制により、ほとんどの生産拠点が閉鎖され、壊滅的な打撃を被った。それにもかかわらず、ビジネスは2021年以降回復しており、今後数年間で大幅に増加すると予想されています。

主なハイライト

  • 市場を牽引する主な要因は、ホームケアおよびパーソナルケア製品の需要の急増と、従来の界面活性剤に関連する健康被害に対する意識の高まりです。
  • 逆に、代替品の入手可能性は調査対象市場の成長を妨げると予想されます。
  • 天然食品成分の採用の急増は、調査対象の市場にとって機会として機能すると予想されます。
  • 欧州は最大の市場を代表し、予測期間中に最も急速に成長する地域になると予想されます。ドイツ、英国、フランスなどの国々からの消費が増加したためです。

アルキルポリグリコシド(APG)市場動向

市場を独占するホームケア製品のアプリケーション

  • アルキルポリグリコシド(APG)系界面活性剤は、生分解性が高く、環境に優しく、加水分解しやすい性質を持つことで広く知られています。このような有利な特性は、いくつかのホームケア製品用途におけるアルキルポリグリコシド(APG)の需要の増大に貢献しています。
  • 人口増加、都市化、生活水準の変化、一人当たり収入の増加は、洗濯洗剤、石鹸、柔軟剤などのホームケア製品の需要に大きな影響を与えています。
  • 欧州や北米の先進地域では、自動洗濯機が広く普及しており、洗濯作業に使用されています。家庭用洗剤は、アルキルポリグリコシド(APG)市場のホームケア製品用途で大きなシェアを占めています。
  • さらに、人々は洗濯業務の有効性と効率性の向上についてより意識するようになっており、その結果、ホームケア製品の需要が急増しています。アルキルポリグリコシド(APG)界面活性剤のような非イオン界面活性剤は洗剤の製造に使用される主原料であるため、世界中で洗濯洗剤の需要が高まり、市場の成長を促進すると予想されています。
  • 国際貿易センターによると、ドイツは石鹸および有機界面活性剤製品の最大の輸出国であり、2022年には輸出額が約145億4,276万4,000米ドルに大幅に増加します。この成長は、国際市場でのこれらの製品に対する需要の増大を意味しています。界面活性剤製造の重要な成分として脂肪酸の需要が増加しているためです。 2022年の米国の輸出額は11億2,396万2,000米ドル、中国の輸出額は10億4,696万6,000米ドル、インドネシアの輸出額は8億7,143万8,000米ドル、フランスの輸出額は7億5,035万6,000米ドルでした。
  • 洗濯洗剤部門は米国で多額の消費支出を抱えており、年間数十億米ドルに達します。ブランドロイヤルティはアメリカの消費者の間で顕著な特徴であり、Tideのような確立されたブランドは、国内最大の売上を誇る洗濯洗剤ブランドの1つとして市場で強い存在感を誇っています。さらに、米国は、約2,356の石鹸、洗浄剤、およびトイレ製剤の製造施設を備えた広範な製造インフラを誇っています。
  • したがって、上記の要因により、ホームケア製品からのアルキルポリグリコシド(APG)の需要は、予測期間中に大幅に増加すると予想されます。

欧州が市場を独占するか検討

  • 特に欧州の主要国におけるパーソナルケアおよび化粧品産業の成長は、天然のホームケア製品の使用を求める消費者の好みと相まって、欧州でのアルキルポリグリコシド(APG)の消費を促進しています。
  • ドイツは欧州最大のパーソナルケアおよび化粧品市場を代表し、フランスと英国がそれに続きます。便利な立地と大衆向け美容ブランドの幅広い品揃えにより、ドラッグストアはドイツの美容およびパーソナルケア業界における最大の流通チャネルです。さらに、この地域の製造業の大幅な成長がこの製品の需要を促進すると予想されます。
  • ホームケア用途における天然由来製品の重要性に対する消費者の意識の高まりにより、市場規模は拡大する可能性があります。いくつかの企業は、パラベン、フタル酸エステル、アルミニウム塩などの潜在的に有害な化学物質の使用を減らし、製品由来の再生可能資源の製造に継続的に努力していることが観察されています。
  • この業界は、無機界面活性剤の環境への危険性に関して、REACH、CEFIC、ECHAなどの地域当局による厳しい規制によって規制されています。この生物ベースの界面活性剤は、製品の毒性が比較的低いことを考慮して積極的に採用されており、地域の執行当局の規制にも準拠しています。
  • フランスは大規模な化粧品およびスキンケア市場の本拠地であり、特にロレアルグループ、プロクターアンドギャンブル、ユニリーバ PLC、ラルフローレンコーポレーション、レブロン社、クリスチャンルブタンSA、キャロライナヘレラなどの企業からの支援を受けています。フランス美容企業連盟(FEBEA)によると、2022年のフランスの総輸出売上高の85%近くは主に香水、スキンケアカテゴリ、メイクアップ品によって占められており、香水部門は2022年で30.2%の成長を記録しました。同じ年です。
  • さらに、Brand Financeが発表した2022年の化粧品 50ランキングによると、フランスの化粧品ブランドは、2022年に世界の化粧品部門で最も価値のあるブランドの1つとして認められました。ロレアルは、ブランド価値がさらに高く、最も価値のあるフランスの化粧品ブランドとして浮上しました。 110億米ドルを超えます。ゲランとランコムが2位と3位を占め、ブランド価値はそれぞれ61億3,000万米ドルと45億8,500万米ドルとなった。
  • 上記の要因により、予測期間中にこの地域でのアルキルポリグリコシド(APG)の需要が増加すると予想されます。

アルキルポリグリコシド(APG)業界の概要

アルキルポリグリコシド(APG)市場は部分的に統合されており、少数の大手企業がかなりの部分を支配しています。主要企業としては、BASF SE、Clariant、Croda International PLC、FENCHEM、Dowなどがあります。

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3か月のアナリストサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場力学

  • 促進要因
    • ホームケアおよびパーソナルケア製品に対する需要の急増
    • 従来の界面活性剤による健康被害に対する意識の高まり
    • その他の促進要因
  • 抑制要因
    • 代替品の入手可能性
    • その他の阻害要因
  • 業界バリューチェーン分析
  • ポーターのファイブフォース分析
    • 供給企業の交渉力
    • 消費者の交渉力
    • 新規参入業者の脅威
    • 代替品の脅威
    • 競合の程度

第5章 市場セグメンテーション(市場規模:数量ベース)

  • 製品別
    • 脂肪アルコール
    • 砂糖
    • コーンスターチ
    • 植物油
    • その他
  • 用途別
    • パーソナルケア・化粧品
    • ホームケア製品
    • 工業用クリーナー
    • 農業用化学品
    • その他
  • 地域別
    • アジア太平洋
      • 中国
      • インド
      • 日本
      • 韓国
      • その他アジア太平洋
    • 北米
      • 米国
      • カナダ
      • メキシコ
    • 欧州
      • ドイツ
      • 英国
      • フランス
      • イタリア
      • その他欧州
    • 南米
      • ブラジル
      • アルゼンチン
      • その他南米
    • 中東・アフリカ
      • サウジアラビア
      • 南アフリカ
      • その他中東・アフリカ

第6章 競合情勢

  • M&A、合弁事業、提携、協定
  • 市場シェア分析(%)/ランキング分析
  • 主要企業の戦略
  • 企業プロファイル
    • BASF SE
    • Actylis
    • Clariant
    • Croda International PLC
    • Dow
    • FENCHEM
    • Kao Corporation
    • LG Household & Healthcare Ltd
    • Shanghai Chenhua International Trade Co., Ltd.
    • Shanghai Fine Chemical Co., Ltd.
    • Spec-Chem Industry Inc.

第7章 市場機会と今後の動向

目次
Product Code: 69455

The Alkyl Polyglycoside Market size is estimated at 93.22 kilotons in 2024, and is expected to reach 109.70 kilotons by 2029, growing at a CAGR of 3.31% during the forecast period (2024-2029).

Alkyl Polyglycoside (APG) - Market

The COVID-19 pandemic harmed the alkyl polyglycoside sector. Global lockdowns and severe rules enforced by governments resulted in a catastrophic setback as most production hubs were shut down. Nonetheless, the business is recovering since 2021 and is expected to rise significantly in the coming years.

Key Highlights

  • The major factors driving the market are a surge in demand for home care and personal care products and growing awareness of health hazards associated with conventional surfactants.
  • Conversely, the availability of substitutes is expected to hinder the studied market's growth.
  • A surge in the adoption of natural food ingredients is expected to act as an opportunity for the market studied.
  • Europe represents the largest market and is expected to be the fastest-growing region over the forecast period. It is due to increased consumption from countries such as Germany, the United Kingdom, and France.

Alkyl Polyglycoside (APG) Market Trends

Home Care Products Application to Dominate the Market

  • Alkyl polyglycoside surfactants are widely known for their high biodegradability, eco-friendly nature, and easy hydrolyzed ability. Such favorable properties contribute to the growing demand for alkyl polyglycoside in several home care product applications.
  • Population growth, urbanization, changing living standards, and rising per capita income significantly affect the demand for home care products, such as laundry detergents, soaps, and fabric conditioners.
  • In developed regions, like Europe and North America, automated washing machines are widely prevalent and used for laundry operations. Household detergents hold a major share in the home care products applications of the alkyl polyglycoside market.
  • Moreover, people are becoming more conscious about increasing the efficacy and efficiency of laundry operations, which, in turn, is surging the demand for home care products. As non-ionic surfactants, like alkyl polyglycoside surfactants, are the primary raw materials used in the production of detergents, the growing demand for laundry detergents worldwide is expected to boost the market growth.
  • According to the International Trade Centre, Germany is the largest exporter of soap and organic surface-active products, witnessing a substantial increase in export value of around USD 14,542,764 thousand in 2022. This growth signifies a growing demand for these products in international markets, translating to increased demand for fatty acids as key components in producing surfactants. The United States of America exported USD 1,123,962 thousand, China USD 1,046,966 thousand, Indonesia USD 871,438 thousand, and France USD 750,356 thousand in 2022.
  • The laundry detergent sector holds substantial consumer spending in the United States, reaching billions annually. Brand loyalty is a prominent feature among American consumers, with established brands like Tide enjoying a strong market presence as one of the largest-selling laundry detergent brands in the country. Moreover, the United States boasts an extensive manufacturing infrastructure, with approximately 2,356 soap, cleaning compounds, and toilet preparation manufacturing facilities.
  • Hence, owing to the abovementioned factors, the demand for alkyl polyglycoside from home care products is expected to increase considerably over the forecast period.

Europe to Dominate the Market Studied

  • The growth of the personal care and cosmetic industry, particularly in major European countries, coupled with consumer preferences toward using natural home care products, is driving the consumption of alkyl polyglycoside in Europe.
  • Germany represents Europe's largest personal care and cosmetic market, followed by France and the United Kingdom. Due to their convenient location and wide selection of mass-market beauty brands, Drug stores are the largest distribution channel in Germany's beauty and personal care industry. Moreover, the significant growth of the manufacturing sector in the region is expected to aid the demand for the product.
  • Growing consumer awareness of the importance of naturally derived products in home care applications will likely boost the market size. Several players are observed to continuously strive to manufacture product-derived renewable sources by decreasing the use of potentially harmful chemicals, such as parabens, phthalates, and aluminum salts.
  • The industry is regulated by stringent regulations by regional authorities, such as REACH, CEFIC, and ECHA, regarding the environmental hazards of inorganic surfactants. The robust adoption of this bio-based surfactant considering the product's relatively low toxicity, further complies with the regulations of the regional enforcement authorities.
  • France is a home for a large cosmetics and skincare market, with support from players like the L'Oreal Group, Procter & Gamble, Unilever PLC, Ralph Lauren Corporation, Revlon Inc., Christian Louboutin SA, and Carolina Herrera, among others. According to the French Federation for Beauty Companies (FEBEA), nearly 85% of total export sales in France is mainly driven by the perfume, skincare categories, and make-up in 2022, in which the perfumery segment depicted a growth of 30.2% in the same year.
  • Furthermore, according to the Cosmetics 50 2022 ranking given by Brand Finance, French cosmetics brands were recognized among the most valued brands in the global cosmetics sector in 2022. L'Oreal emerged as the most valued French cosmetics brand, with a brand value of more than USD 11 billion. Guerlain and Lancome occupied the second and third place, with brand value standing at USD 6,130 million and USD 4,585 million, respectively.
  • Due to the factors above, the demand for alkyl polyglycoside is expected to increase in the region during the forecast period.

Alkyl Polyglycoside (APG) Industry Overview

The alkyl polyglycoside (APG) market is partially consolidated, with a few major players dominating a significant portion. Some major companies are BASF SE, Clariant, Croda International PLC, FENCHEM, and Dow.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS

  • 4.1 Drivers
    • 4.1.1 Surge in Demand for Home Care and Personal Care Products
    • 4.1.2 Growing Awareness Toward Health Hazards Associated with Conventional Surfactants
    • 4.1.3 Other Drivers
  • 4.2 Restraints
    • 4.2.1 Availability of Substitutes
    • 4.2.2 Other Restraints
  • 4.3 Industry Value Chain Analysis
  • 4.4 Porter's Five Forces Analysis
    • 4.4.1 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.4.2 Bargaining Power of Consumers
    • 4.4.3 Threat of New Entrants
    • 4.4.4 Threat of Substitute Products and Services
    • 4.4.5 Degree of Competition

5 MARKET SEGMENTATION (Market Size in Volume)

  • 5.1 By Product
    • 5.1.1 Fatty Alcohol
    • 5.1.2 Sugar
    • 5.1.3 Cornstarch
    • 5.1.4 Vegetable Oil
    • 5.1.5 Other Products
  • 5.2 By Application
    • 5.2.1 Personal Care and Cosmetics
    • 5.2.2 Home Care Products
    • 5.2.3 Industrial Cleaners
    • 5.2.4 Agricultural Chemicals
    • 5.2.5 Other Applications
  • 5.3 By Geography
    • 5.3.1 Asia-Pacific
      • 5.3.1.1 China
      • 5.3.1.2 India
      • 5.3.1.3 Japan
      • 5.3.1.4 South Korea
      • 5.3.1.5 Rest of Asia-Pacific
    • 5.3.2 North America
      • 5.3.2.1 United States
      • 5.3.2.2 Canada
      • 5.3.2.3 Mexico
    • 5.3.3 Europe
      • 5.3.3.1 Germany
      • 5.3.3.2 United Kingdom
      • 5.3.3.3 France
      • 5.3.3.4 Italy
      • 5.3.3.5 Rest of Europe
    • 5.3.4 South America
      • 5.3.4.1 Brazil
      • 5.3.4.2 Argentina
      • 5.3.4.3 Rest of South America
    • 5.3.5 Middle-East and Africa
      • 5.3.5.1 Saudi Arabia
      • 5.3.5.2 South Africa
      • 5.3.5.3 Rest of Middle-East and Africa

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Mergers and Acquisitions, Joint Ventures, Collaborations, and Agreements
  • 6.2 Market Share Analysis (%)**/Ranking Analysis
  • 6.3 Strategies Adopted by Leading Players
  • 6.4 Company Profiles
    • 6.4.1 BASF SE
    • 6.4.2 Actylis
    • 6.4.3 Clariant
    • 6.4.4 Croda International PLC
    • 6.4.5 Dow
    • 6.4.6 FENCHEM
    • 6.4.7 Kao Corporation
    • 6.4.8 LG Household & Healthcare Ltd
    • 6.4.9 Shanghai Chenhua International Trade Co., Ltd.
    • 6.4.10 Shanghai Fine Chemical Co., Ltd.
    • 6.4.11 Spec-Chem Industry Inc.

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS

  • 7.1 Surge in Adoption of Natural Food Ingredients
  • 7.2 Other Opportunities