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市場調査レポート
商品コード
1433942
家禽用飼料:市場シェア分析、産業動向と統計、成長予測(2024年~2029年)Poultry Feed - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2024 - 2029) |
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家禽用飼料:市場シェア分析、産業動向と統計、成長予測(2024年~2029年) |
出版日: 2024年02月15日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 125 Pages
納期: 2~3営業日
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家禽用飼料市場の規模は、2024年に2,139億5,000万米ドルと推定され、2029年までに2,628億1,000万米ドルに達すると予想されており、予測期間(2024年から2029年)中に4.20%のCAGRで成長します。
最近、家禽は農業分野で最も急速に成長している分野の1つです。家禽部門は、現代の集約的生産方法のイントロダクション、遺伝子改良、予防的疾病管理とバイオセキュリティ対策の改善、収入と人口の増加、都市化により、過去20年間に大きな構造変化を経験しました。家禽肉消費量の増加は、東アジア、東南アジア、ラテンアメリカ、特に中国とブラジルで最も顕著です。世界の家禽肉のうち新興諸国で消費される割合は過去10年間で増加しました。新興諸国における家禽肉の生産と消費は、所得の増加、食生活の多様化、市場の拡大により、年間3.6%増加すると推定されています。 OCED農業見通し2020年版によると、世界中の家禽肉の一人当たり消費量は2017年の13.86kgから2020年には13.92kgに増加しました。
スーパーマーケットやショッピングモールの出現が、冷蔵・冷凍鶏肉製品小売業の成長を支えています。さらに、政府の政策により競争力のある価格の製品供給が確保され、家禽部門の成長が促進されています。労働人口と所得の増加により、便利で高品質な鶏肉製品の需要は増え続けています。健康意識の高まりにより、消費者は健康的な肉製品により多くのお金を費やす傾向があり、市場の成長にさらに貢献しています。
さらに、マクドナルド、KFC、ナンドス、マリーブラウン、その他さまざまな店舗などの急速に成長しているファストフードレストランからの家禽肉の需要が家禽部門の成長を促進し、それが市場開拓をもたらしています。たとえば、農務省によると、2018年の鶏肉生産量は9,272万6,000トンで、約7.9%増加し、2020年には10万26トンに達しました。
消費者の需要の増加に対応するには家禽の生産量を増やす必要があり、そのためには生産効率、飼料転換率を改善し、動物の健康を向上させるために高品質の飼料を最適に使用する必要があります。予測期間中に市場を押し上げると予想されます。
アジア太平洋は家禽用飼料の最大の市場です。膨大な人口と可処分所得の増加により、アジア太平洋地域で最も速い速度で市場が成長する可能性があります。中国とインドの家禽部門は、過去20年にわたり、家禽の頭数と1羽あたりの生産量の点で急速な成長を遂げました。より高い生産レベルは、食品変換率が高い集約システムの普及に関連しています。
中国では鶏肉に対する強い需要があるため、飼料の使用が増加しています。食糧農業機関(FAO)によると、鶏肉の生産量は2017年の1,437万3,315トンから2020年には1,582万3,712トンまで増加しました。さらに、養鶏業界は回復と再入荷を支援する政府の奨励金からも恩恵を受けています。さらに、中国の大手ブロイラー企業数社が新しいブロイラー建設プロジェクトに投資し、2020年の総投資額は最大74億元(10億米ドル)に達しました。
同様に、一人当たりの収入の増加、インドでのクイックサービスレストランの拡大、高品質の家禽製品に対する需要の高まりが、インドの家禽用飼料の需要の増加に大きく貢献しています。これにより、将来的には国内の家禽用飼料の販売が加速する可能性が高いです。したがって、中国やインドなどのアジア太平洋地域の新興経済国では、家禽用飼料の必要性が引き続き高いです。これは、家禽の個体数を増やすために高品質の飼料の使用を増やすことにつながります。また、世界の家禽肉生産量は増加しており、増加分の3分の2がアジア太平洋で発生しています。
家禽用飼料市場は非常に細分化されています。 Charoen Pokphand Foods、Cargill Inc.、Nutreco NV、Land O'Lakes Inc.、De Heus BVなどは、市場で活動している主要企業です。プレーヤーは、新製品や即興の製品、提携、拡張、事業拡大のための買収に投資しています。
The Poultry Feed Market size is estimated at USD 213.95 billion in 2024, and is expected to reach USD 262.81 billion by 2029, growing at a CAGR of 4.20% during the forecast period (2024-2029).
Recently, poultry is one of the fastest-growing segments of the agricultural sector. The poultry sector underwent significant structural changes during the past two decades due to modern intensive production methods introduction, genetic improvements, improved preventive disease control and biosecurity measures, increasing income and human population, and urbanization. The increase in poultry meat consumption is most evident in East and Southeast Asia and Latin America, particularly in China and Brazil. The share of the world's poultry meat consumed in developing countries increased over the past decade. It is estimated that poultry meat production and consumption in developing countries will increase by 3.6% per annum due to rising incomes, diet diversification, and expanding markets. According to OCED Agricultural Outlook, 2020, the per capita consumption of poultry meat worldwide increased from 13.86 kg in 2017 to 13.92 kg in 2020.
Supermarkets and shopping malls' emergence support chilled and frozen poultry product retailing growth. In addition, government policies ensure competitively priced product supply, boosting the poultry sector growth. Due to the increasing working population and incomes, the demand for convenient, high-quality chicken products is continually increasing. With increased health awareness, consumers are willing to spend more on healthy meat products, further contributing to the market's growth.
Furthermore, the demand for poultry meat from rapidly growing fast-food restaurants, such as McDonald's, KFC, Nando's, Marrybrown, and various other outlets, is fueling the poultry sector growth, which is, in turn, resulting in market development. For instance, according to USDA, chicken meat production in 2018 was 92,726 thousand metric tons which increased by approximately 7.9% and reached 100,026 metric tons in 2020.
Poultry production must increase to keep up with the increasing consumer demand, which requires optimum use of high-quality feed to improve production efficiency, feed conversion ratios and enhance animal health. It is anticipated to boost the market during the forecast period.
Asia-Pacific is the largest market for poultry feed. A vast population and growing disposable incomes are likely to trigger market growth at the fastest rate in the Asia Pacific. The poultry sector in China and India experienced vigorous growth over the past two decades in terms of poultry numbers and the level of output per bird. Higher production levels are associated with the spread of intensive systems in which food conversion ratios are high.
Feed use in China is growing due to the country's strong demand for chicken meat. The production of chicken meat increased from 14,373,315 metric tons in 2017 to 15,823,712 metric tons in 2020, according to the Food and Agriculture Organization (FAO). Further, the poultry industry is also benefiting from government incentives to support recovery and restocking. Additionally, several leading broiler enterprises in China invested in new broiler construction projects, with a total investment of up to RMB 7.4 billion (USD 1 billion) in 2020.
Likewise, increasing per capita income, expansion of quick-service restaurants in India, and growing demand for quality poultry products have significantly contributed to the rising demand for poultry feed in India. It will likely accelerate poultry feed sales in the country in the future. Hence, the need for poultry feed continues to be high in emerging economies of Asia-Pacific in countries like China and India. It leads to increasing quality feed use for a higher poultry population. Also, global poultry meat production is growing, with two-thirds of the increase in Asia-Pacific.
The Poultry Feed Market is highly fragmented. Charoen Pokphand Foods, Cargill Inc., Nutreco NV, Land O'Lakes Inc., and De Heus BV are some major players operating in the market. The players are investing in new products and improvisation of products, partnerships, expansions, and acquisitions for business expansions.