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市場調査レポート
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1433777

洗濯洗剤:市場シェア分析、産業動向と統計、成長予測(2024~2029年)

Laundry Detergents - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2024 - 2029)

出版日: | 発行: Mordor Intelligence | ページ情報: 英文 150 Pages | 納期: 2~3営業日

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洗濯洗剤:市場シェア分析、産業動向と統計、成長予測(2024~2029年)
出版日: 2024年02月15日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 150 Pages
納期: 2~3営業日
ご注意事項 :
本レポートは最新情報反映のため適宜更新し、内容構成変更を行う場合があります。ご検討の際はお問い合わせください。
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概要

洗濯洗剤市場規模は2024年に706億3,000万米ドルと推定・予測され、2029年には850億7,000万米ドルに達し、予測期間(2024-2029年)のCAGRは3.79%で成長すると予測されます。

Laundry Detergents-Market

清潔さの重要性に対する意識の高まりが、調査対象市場を牽引すると予想されます。その結果、安価なプライベートブランド家庭用製品にシフトする代わりに、有名で高価格の洗剤に消費者が傾倒する傾向が、特に高所得層や中高所得層で観察されました。さらに、洗濯用洗剤を含むクリーニング製品は、供給が十分に追いついていないため、家庭用必需品のメーカーは、お買い得品や割引を減らして販売量を増やしました。

さらに、香り付きのランドリーケア製品や非アレルギー性/グリーン製品への嗜好の高まり、新製品の開発が消費者に受け入れられ、洗濯用洗剤業界の成長を加速させています。このような要因から、ベンダーはユニークなパッケージ、香り、品質、価格のランドリーケア製品を開発し、競合他社との差別化を図っています。例えば、花王株式会社は2021年3月、日本で初めて100%再生ポリエチレンテレフタレート(PET)プラスチックをパッケージに使用する予定です。これは、洗濯用洗剤「アタックZERO」の新シリーズと、食器用泡スプレー「キュキュット」のボトルに使用されます。花王は、2025年までに家庭用およびパーソナルケア用パッケージのPETボトルを100%再生PET使用に切り替える意向です。

さらに、洗剤ポッドは、消費者の購買力が拡大しているため、プレミアム市場で人気が高まっています。製品の利便性と保管のしやすさも、ポッドの需要を押し上げています。洗濯用洗剤のタブレットやバーは、その便利さ、簡潔さ、携帯性から、特に学生に好まれています。

洗濯洗剤市場の動向

家計支出の増加に伴う洗濯洗剤の需要増加

健康的なライフスタイルの重要性が高まり、細菌、バクテリア、ほこり、汚れのない健康的で衛生的な生活に対する関心が個人間で高まっているため、洗濯用洗剤を含む家庭用洗剤に対する一人当たりの支出が増加しています。ここ数年、消費者が強い心地よい匂いを提供する製品を求める傾向が強まっているため、家庭用洗剤では香りが重要な役割を果たしています。さらに、家計支出の増加や、住宅戸数の増加による不動産セクターの成長といった要因が、世界中で洗濯用洗剤製品の需要を高めています。業界各社によるマーケティング努力の増加により、消費者はジェル、ポッド、液体などの洗濯用洗剤製品をより意識するようになった。

液体とポッドの洗濯洗剤市場の成長は、簡単に汚れを落とせる衣類に対する消費者のニーズが高まっていることが背景にあります。洗濯機で使用する場合、液体洗濯洗剤は少ないエネルギーで優れた洗浄力を発揮します。また、冷たい水にも素早く溶ける。したがって、予測期間中、これらの利点はすべてこのセグメントの成長を促進すると予測されます。例えば、2021年の世界最大のランドリーケア市場は米国に属します。

北米が最大の市場シェアを占める

衛生への関心の高まりと相まって、より健康的なライフスタイルの採用が、過去数年間における北米地域の洗濯用洗剤市場の主要促進要因の1つとなっています。定着した不動産セクターと家計支出、住宅戸数の増加は、米国で家庭用洗剤の売上を増加させている主な要因のひとつです。オーガニックで環境に優しいランドリーケア製品への需要の高まりは、市場に大きな影響を与えています。このため、さまざまなベンダーがオーガニックで環境に優しい製品を提供するようになっています。この需要は市場の収益を拡大すると予想されます。例えば、ベンダーは、天然洗濯ソーダ、ヤシ油&ミネラルベースの界面活性剤、植物ベースの酵素などの生分解性成分を使用した製品を継続的に発売しています。

例えば、世界トップクラスの家庭用品・パーソナルケア企業は、アメリカの多国籍消費財メーカー、プロクター・アンド・ギャンブル社です。同社の2021年の収益は、ファブリックケアとホームケア製品だけで260億米ドルを超えており、この分野がいかに収益性を高めているかを示しています。北米はプロクター・アンド・ギャンブルの純売上高の約半分を占めています。タイド(Tide)、ファブリーズ(Febreze)、ダウニー(Downy)は、同社のファブリックケア・ホームケアブランドとして、多くのアメリカの家庭で親しまれています。

洗濯洗剤業界の概要

洗濯用洗剤市場は高い競合に直面しています。各社は、国際的なプレゼンスを高め、大きなシェアを獲得するため、戦略的な合併・買収に動いています。主なブランドはM&Aや新製品開発に乗り出しており、洗剤が使用される人体や衣服への影響が少ない最新技術を取り入れています。このように、これらは統合を達成するための重要な戦略の一部です。シェアの大半は、Procter &Gamble、Unilever PLC、Reckitt Benckiser Group PLC、Colgate-Palmolive Company、The Clorox Companyなどの大手企業が占めています。

その他の特典:

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3ヶ月間のアナリスト・サポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の成果 と前提条件
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場力学

  • 市場促進要因
  • 市場抑制要因
  • ポーターのファイブフォース分析
    • 新規参入業者の脅威
    • 買い手・消費者の交渉力
    • 供給企業の交渉力
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係の強さ

第5章 市場セグメンテーション

  • 製品タイプ
    • 粉末洗剤
    • 洗濯用液体洗剤
    • 柔軟仕上げ剤
    • その他の製品タイプ
  • 流通チャネル
    • スーパーマーケット/ハイパーマーケット
    • コンビニエンスストア
    • オンライン小売店
    • その他の流通チャネル
  • 地域
    • 北米
      • 米国
      • カナダ
      • メキシコ
      • その他北米地域
    • 欧州
      • スペイン
      • 英国
      • ドイツ
      • フランス
      • イタリア
      • ロシア
      • その他欧州
    • アジア太平洋
      • 中国
      • 日本
      • インド
      • オーストラリア
      • その他アジア太平洋地域
    • 南米
      • ブラジル
      • アルゼンチン
      • その他南米
    • 中東・アフリカ
      • 南アフリカ
      • アラブ首長国連邦
      • その他中東とアフリカ

第6章 競合情勢

  • 最も採用されている戦略
  • 市場シェア分析
  • 企業プロファイル
    • Procter & Gamble Company
    • Unilever PLC
    • The Clorox Company
    • Reckitt Benckiser Group plc.
    • Church & Dwight Co., Inc.
    • Alticor(Amway Corporation)
    • Colgate-Palmolive Company
    • Henkel AG & Co. KGaA
    • S. C. Johnson & Son, Inc.
    • Kao Corporation

第7章 市場機会と今後の動向

目次
Product Code: 65268

The Laundry Detergents Market size is estimated at USD 70.63 billion in 2024, and is expected to reach USD 85.07 billion by 2029, growing at a CAGR of 3.79% during the forecast period (2024-2029).

Laundry Detergents - Market

Raising awareness about the importance of cleanliness is expected to drive the studied market. As a result, instead of shifting toward cheaper, private-label household products, consumers' inclination towards well-known, higher-priced detergents was observed, especially amongst the high-income or middle-higher income groups. Moreover, cleaning products including laundry detergent, well-outpaced supply, which means the manufacturers of household staples sold more with fewer deals and discounts.

Additionally, increasing preferences for scented laundry care products and non-allergenic/green products, and the development of new products are gaining consumer acceptance and accelerating the growth of the laundry detergent industry. Owing to this factor, vendors develop laundry care products with unique packaging, fragrance, quality, and price, which enable them to differentiate their products from the competitors. For instance, in March 2021, Kao Corporation, for the first time in Japan, planned to use 100% recycled polyethylene terephthalate (PET) plastic for its packaging. It will be used for its new range of Attack ZERO laundry detergent products, and its CuCute Dishwashing Foam Spray bottles. Kao intends to switch over to using 100% recycled PET for household and personal care packaging, using PET bottles by 2025.

Additionally, detergent pods are growing in popularity in the premium market because of expanding consumer buying power. The convenience and ease of storage of the products are also driving up demand for pods. Students prefer laundry detergent tablets and bars in particular because of their convenience, conciseness, and portability.

Laundry Detergent Market Trends

Rising Demand for Laundry Detergent Owing to the Increased Household Expenditure

The growing importance of healthier lifestyles with rising concerns among individuals about health and hygienic living, free of germs, bacteria, dust, and dirt has led to rising per capita spending on household cleaning products including laundry detergents. In the past few years, fragrance is playing a vital role in household cleaning products as consumers are increasingly looking for products that offer a strong pleasant odor, which, in turn, makes vendors differentiate their products. In addition, factors such as an increase in household expenditure, and growth in the real estate sector owing to growth in residential units, have increased the demand for laundry detergent products across the globe. Due to increased marketing efforts by industry players, consumers are now more aware of laundry detergent products such as gels, pods, and liquids.

The growth of the liquid and pod laundry detergent markets has been driven by consumers' increasing need for clothes that are simple to clean. When used in a washing machine, liquid laundry detergents provide excellent cleaning while using less energy. They dissolve fast in cold water. Therefore, during the forecast period, all of these advantages are projected to fuel the growth of this segment. For instance, the world's largest laundry care market in 2021 belonged to the United States.

North America Holds the Largest Market Share

The adoption of a healthier lifestyle coupled with the increasing concern for hygiene has been one of the key drivers for the laundry detergent market in the North American region over the past few years. The well-established real estate sector and household expenditure, and growth in housing units are some of the key factors increasing the sales of household cleaners in the United States. The growing demand for organic and eco-friendly laundry care products has a significant impact on the market. This encourages various vendors to offer organic and eco-friendly products. This demand is expected to magnify the revenue of the market. For instance, vendors are continuously launching products with biodegradable ingredients such as natural washing soda, coconut oil & mineral-based surfactants, and plant-based enzymes.

For instance, one of the top household and personal care firms in the world are the American multinational consumer products company, Procter & Gamble. The company's 2021 revenue of over USD 26 billion from fabric care and home care products alone demonstrates how profitable this sector is growing. North America accounts for about half of Procter & Gamble's net sales. Tide, Febreze, and Downy are household names in many American homes under the company's fabric care and home care brands.

Laundry Detergent Industry Overview

The laundry detergent market faces high competition. Companies are moving toward strategic mergers and acquisitions to increase their international presence and gain significant share, for instance. The key brands are embarking on mergers and acquisitions and new product development are infused with the latest technology, which has less effect on both human body and clothes, where the detergents are applied. Thus, these are some of their key strategies to achieve consolidation. The majority of the share is held by the leading players, including Procter & Gamble, Unilever PLC, Reckitt Benckiser Group PLC, Colgate-Palmolive Company, The Clorox Company, and others.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Deliverables and Study Assumptions
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS

  • 4.1 Market Drivers
  • 4.2 Market Restraints
  • 4.3 Porter's Five Forces Analysis
    • 4.3.1 Threat of New Entrants
    • 4.3.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
    • 4.3.3 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.3.4 Threat of Substitute Products
    • 4.3.5 Intensity of Competitive Rivalry

5 MARKET SEGMENTATION

  • 5.1 Product Type
    • 5.1.1 Detergent Powder
    • 5.1.2 Laundry Liquid
    • 5.1.3 Fabric Softener
    • 5.1.4 Other Product Types
  • 5.2 Distribution Channel
    • 5.2.1 Supermarkets/Hypermarkets
    • 5.2.2 Convenience Stores
    • 5.2.3 Online Retail Stores
    • 5.2.4 Other Distribution Channels
  • 5.3 Geography
    • 5.3.1 North America
      • 5.3.1.1 United States
      • 5.3.1.2 Canada
      • 5.3.1.3 Mexico
      • 5.3.1.4 Rest of North America
    • 5.3.2 Europe
      • 5.3.2.1 Spain
      • 5.3.2.2 United Kingdom
      • 5.3.2.3 Germany
      • 5.3.2.4 France
      • 5.3.2.5 Italy
      • 5.3.2.6 Russia
      • 5.3.2.7 Rest of Europe
    • 5.3.3 Asia-Pacific
      • 5.3.3.1 China
      • 5.3.3.2 Japan
      • 5.3.3.3 India
      • 5.3.3.4 Australia
      • 5.3.3.5 Rest of Asia-Pacific
    • 5.3.4 South America
      • 5.3.4.1 Brazil
      • 5.3.4.2 Argentina
      • 5.3.4.3 Rest of South America
    • 5.3.5 Middle East and Africa
      • 5.3.5.1 South Africa
      • 5.3.5.2 United Arab Emirates
      • 5.3.5.3 Rest of Middle East and Africa

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Most Adopted Strategies
  • 6.2 Market Share Analysis
  • 6.3 Company Profiles
    • 6.3.1 Procter & Gamble Company
    • 6.3.2 Unilever PLC
    • 6.3.3 The Clorox Company
    • 6.3.4 Reckitt Benckiser Group plc.
    • 6.3.5 Church & Dwight Co., Inc.
    • 6.3.6 Alticor (Amway Corporation)
    • 6.3.7 Colgate-Palmolive Company
    • 6.3.8 Henkel AG & Co. KGaA
    • 6.3.9 S. C. Johnson & Son, Inc.
    • 6.3.10 Kao Corporation

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS