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市場調査レポート
商品コード
1433763
食洗機- 市場シェア分析、産業動向と統計、成長予測(2024年~2029年)Dishwasher - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2024 - 2029) |
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適宜更新あり
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食洗機- 市場シェア分析、産業動向と統計、成長予測(2024年~2029年) |
出版日: 2024年02月15日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 150 Pages
納期: 2~3営業日
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食洗機市場規模は2024年に360億米ドルと推定・予測され、2029年には407億3,000万米ドルに達し、予測期間中(2024-2029年)のCAGRは2.5%で成長すると予測されています。
COVID-19の流行は、他の多くの産業とは異なり、食洗機市場にプラスの影響を与えました。LG、Bosch、Voltas Bekoのようなブランドは、COVID-19パンデミックの間、リモートワークの中で多くの消費者が自宅で調理するようになったため、食洗機の需要が増加しました。コロナウィルスの大流行の中、世界中の多くの顧客が在宅勤務をし、料理をするようになり、注文を控えるようになった。その結果、食洗機カテゴリーの需要が増加しました。COVID-19パンデミックの間の消費者の需要と購買パターンの変化を示すものとして、欧州最大の家電ブランドであるBSHホームアプライアンスは、2020年6月に食洗機の需要が通常の3倍になったと報告しました。
消費者のライフスタイルの変化は、世界的に食洗機の成長を促進すると予想される大きな要因の一つでした。加えて、モジュラー・キッチン・コンセプトの人気の高まり、コネクテッド家電の採用率の上昇、一人当たりの所得水準の上昇、欧米のライフスタイルの影響力の増大なども、世界的にさまざまなタイプの食洗機の需要を増加させると予想される要因です。さらに、入手のしやすさと技術の進歩が、特に新興経済諸国における消費者の食洗機購入に影響を与えており、欧米のライフスタイルの影響力の高まりが、アジア太平洋地域における食洗機の売上を押し上げる可能性が高いです。メーカー各社はまた、電子厨房機器の分野で継続的な技術革新に力を注いでおり、製品にさらなる付加価値を与え、機能性を高めることで、ユーザーの利便性を高めることが可能になると思われます。過去数年間、メーカーは消費者にその他の特典を提供するために製品開発に投資してきました。スマートフォンに接続して洗剤の量をモニターしたり、洗濯サイクルに関するアラートを受け取ったりできるようなセンサーや機能を製品に組み込んでいます。さらに、メーカー各社は、特定の地域や国の消費者のニーズに基づいたローカライズ製品を導入しています。
製品の革新と技術発展により、主なプレーヤーは国別の要件を考慮して製品やサービスを促進することができ、これは今後数年間で市場のダイナミクスを変化させる可能性が高いです。食洗機で行われている開発には、食器洗いのためのより良い仕組みの提供、最小限の音しか出さない機械の製造、スマートフォンとの接続を可能にするセンサーや機能の組み込み、洗剤レベルの監視や食洗機サイクルのアラート通知に役立つシステムの開発などがあります。食洗機に関する印刷物やオンライン文書、ウェブサイト、広告キャンペーン、その他のマーケティング・コミュニケーション資料の影響力が高まっていることが、食洗機の販売に影響を与えています。
さらに、主要企業は、プレ浸漬サイクル、取り外し可能なトレイ、折りたたみ式タイン、調節可能なラック、より優れたスプレーアーム、最終製品における洗浄・乾燥システムの改良など、食洗機の製品革新に注力しており、これが市場の成長を支えるものと思われます。新興経済諸国では、古くなった食洗機の買い替えやキッチンの改修を行う消費者の増加も、予測期間中の需要を促進すると予想されます。
アジア太平洋地域では、手間のかからないライフスタイルへの嗜好の高まりと、食洗機の産業用途の拡大が、同地域における食洗機市場の成長を支えています。インドと中国の発展途上国における生活水準の著しい変化と都市化の進展が、この地域における独立型およびビルトイン型食洗機の売上を押し上げると予想されます。
アジア太平洋地域では、食洗機やさまざまな台所用電化製品の需要が伸びているため、中国が引き続き優位を保つと思われます。新しく革新的な製品の発売は、この地域の食洗機市場の成長を加速させると予想されます。例えば、ハイアール・グループ・コーポレーションは、中国のキッチンに合わせた中国スタイルの45cmと60cmのハイブリッドシリーズ食洗機を発表しました。プライベートブランドが優位を占め、インターネット普及率が上昇しているシームレスなショッピング体験は、この地域の消費者が食洗機をオンラインで購入することをさらに後押ししています。
世界の食洗機市場は非常に断片化されており、主要な市場プレーヤーは市場シェアを拡大するために強力な流通ネットワークに注力しています。世界の食洗機市場で活動している主なプレーヤーは、Haier Group Corporation、Electrolux AB、Aga Rangemaster Group、LG Electronics Inc.、Whirlpool Corporation、Robert Bosch GmbH、Fagor Electrodomesticosなどです。
The Dishwasher Market size is estimated at USD 36 billion in 2024, and is expected to reach USD 40.73 billion by 2029, growing at a CAGR of 2.5% during the forecast period (2024-2029).
The COVID-19 pandemic positively influenced the dishwasher market, unlike many other industries. Brands like LG, Bosch, and Voltas Beko saw a rise in demand for dishwashers as many consumers started to cook at home amidst remote working during the COVID-19 pandemic. Amidst the coronavirus outbreak, many customers worldwide were working from home, cooking more, and ordering less. This led to a rise in demand for the dishwasher category. Indicating a change in consumer demand and buying patterns during the COVID-19 pandemic, BSH Home Appliances, Europe's largest appliance brand, reported three times the demand than usual for dishwashers in June 2020.
The changing lifestyle of consumers was one of the major factors expected to drive the growth of dishwashers globally. In addition, the increasing popularity of the modular kitchen concept, rising adoption of connected home appliances, a higher per capita income level, and the increasing influence of the Western lifestyle are some other factors expected to increase the demand for different types of dishwashers globally. Furthermore, the ease of availability and advancements in technology are influencing consumers to buy dishwashers, especially in developing economies, and the growing influence of the Western lifestyle is likely to boost the sales of dishwashers in the Asia-Pacific region. Manufacturers are also focusing on continuous technological innovations in the field of electronic kitchen appliances to add more value to their products and enhance their functionality, which will likely enable them to enhance the convenience of users. Over the past few years, manufacturers have been investing in product development to provide additional benefits to consumers. They have integrated sensors and features to products that can be connected to smartphones to monitor the detergent level and receive alerts about the wash cycles. Additionally, manufacturers are introducing localized products based on consumers' needs from a particular region or country.
Product innovations and technological developments allow key players to promote their products and services by considering country-specific requirements, which are likely to change market dynamics in the upcoming years. The developments that are being made in the dishwashers are providing better mechanics for dishwashing, manufacturing machines that produce minimum sound, incorporating sensors and features that will enable them to connect to smartphones, and developing a system that will help in monitoring the detergent level and the alert notifications of the dishwasher cycles. The rising influence of printed or online documentation, websites, advertising campaigns, and other marketing communication materials for dishwashers is influencing the sales of dishwashers.
Furthermore, key players are focusing on product innovation in dishwashers, including pre-soak cycles, removable trays, fold-down tines, adjustable racks, better spray arms, and improved wash and dry systems in the final product, which is likely to support market growth. In developed economies, increasing consumer inclination to replace an old dishwasher or undergo a kitchen renovation is also anticipated to drive demand during the forecast period.
In Asia-Pacific, the increasing preference for a hustle-free lifestyle and the growing industrial application of dishwashers are supporting the growth of the dishwasher market in the region. Significant changes in living standards and growing urbanization in developing countries in India and China are expected to boost the sales of freestanding and built-in dishwashers in the region.
In the Asia-Pacific region, China is likely to continue its dominance due to the growing demand for dishwashers and various kitchen appliances. The launch of new and innovative products is expected to accelerate the regional dishwasher market's growth. For example, Haier Group Corporation introduced its Chinese-style 45 cm and 60 cm Hybrid series dishwashers, tailored as per the kitchens of China. The seamless shopping experience, with the dominance of private label brands and rising internet penetration, is further encouraging consumers to buy dishwashers online in the region.
The global dishwasher market is highly fragmented, and the leading market players are focusing on a strong distribution network to increase their market share. Some major players operating in the global dishwasher market are Haier Group Corporation, Electrolux AB, Aga Rangemaster Group, LG Electronics Inc., Whirlpool Corporation, Robert Bosch GmbH, and Fagor Electrodomesticos.