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市場調査レポート
商品コード
1433018

ダッシュボードカメラ:市場シェア分析、産業動向と統計、成長予測(2024~2029年)

Dashboard Camera - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2024 - 2029)

出版日: | 発行: Mordor Intelligence | ページ情報: 英文 120 Pages | 納期: 2~3営業日

● お客様のご希望に応じて、既存データの加工や未掲載情報(例:国別セグメント)の追加などの対応が可能です。  詳細はお問い合わせください。

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ダッシュボードカメラ:市場シェア分析、産業動向と統計、成長予測(2024~2029年)
出版日: 2024年02月15日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 120 Pages
納期: 2~3営業日
ご注意事項 :
本レポートは最新情報反映のため適宜更新し、内容構成変更を行う場合があります。ご検討の際はお問い合わせください。
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概要

ダッシュボードカメラ市場規模は2024年に45億4,000万米ドルと推定され、2029年には83億2,000万米ドルに達すると予測され、市場推計・予測期間(2024-2029年)のCAGRは12.90%で成長する見込みです。

Dashboard Camera-Market

過去数年間、事故や盗難の件数が大幅に増加したため、さまざまな政府がダッシュカムの設置を義務付けるようになり、市場は欧州全域で急速に拡大しました。

主なハイライト

  • ダッシュボードカメラは、1980年代後半に初めてパトカーに取り付けられたカメラから発展してきました。当時はメモリーカードを持たず、VHSカセットに録画するアナログカメラが主流だった。1990年代になると、市民がダッシュカムを設置し、運転中の出来事を記録するために使用するようになり、業界は大きく変化しました。技術の進歩は、高品質の映像出力や費用対効果など、ダッシュカムに多くの改善をもたらしました。
  • ダッシュカムの価格が世界的に一貫して下落したことで、調査対象市場の急成長が可能になった。YI Technologiesなどの企業は、50米ドルという低価格のスマート・ダッシュ・カムを開発しました。システムを入手するコストが低いことに加え、その設置に伴う利点があるため、エンドユーザーは自動車への設置を促しています。
  • 運転支援システムは、過去10年間に報告された事故死者数の急激な増加により、人気を博しています。差し迫った危険を分類的に判断し、 促進要因を誘導する、より優れた支援システムへの需要が高まっており、これらのシステムは自動車セクターで実行可能な製品として浮上しています。現在、運転支援システムは主に高級車セグメントで使用されています。多くのコネクテッドカー・ベンダーが運転支援技術を開発しており、予測期間中に実用化される見込みです。
  • さらに、NCRB(国家犯罪記録局)によると、デリーでは2021年に35,019件の車両盗難が報告されました。デリーでは毎日約95台の車両が盗難に遭っており、これはインドの全州および連邦直轄領で最大です。
  • 例えば、警察庁(NPA)によると、2021年2月、道路交通法が改正され「妨害運転」が罰則化されてからの半年間に行われたロードレイジ捜査58件のうち54件でダッシュカム映像による証拠が使用されており、日本ではこのような事案の立件が困難であることを示しています。警察庁のデータによると、警察官は捜査した58件のロードレイジ事件のうち93.1%でダッシュカムの映像を使用していました。
  • 2020年第1四半期以降、コロナウィルスの流行が拡大するにつれ、工場の操業停止により自動車生産が止まり、市場が停滞したため、消費者行動は贅沢品への支出よりも必需品の購入へと変化しました。例えば、Scotiabankによると、世界の自動車販売台数は2020年の約6,380万台から2021年には約6,670万台に増加します。この分野は、世界の景気減速や主要国でのコロナウイルスの流行に伴い、減少傾向にあった。

ダッシュボードカメラ市場動向

デュアルチャンネルカメラが大きく成長

  • マルチレンズダッシュボードカメラは、ダッシュボードカメラメーカーにとって有利な投資セグメントです。シングルチャンネルのダッシュボードカメラよりもデュアルチャンネルのダッシュボードカメラを好む傾向が強まっています。
  • これらのカメラは、自家用車や商用車の所有者の間で人気を集めています。デュアルチャネルダッシュボードカメラシステムは、フロントとリアのビデオ録画用の高解像度フィードを持つ2つのカメラから構成されています。
  • 例えば、2022年8月、DPPAIはZシリーズのように、プレビュー画面と洗練されたデザインを継続しながら、強力なパフォーマンスで細部をアップグレードしたZ50ダッシュカムモデルを発売しました。これは4Kデュアル・ダッシュ・カムです。Z40と比較して、Z50は画像処理と解像度でより強力です。高度なカラーブーストアルゴリズムとNightVISテクノロジーにより、Z50は暗い条件下でも、よりシャープなディテール、バランスの取れた照明、鮮やかな色彩で記録します。
  • さらに、各社による革新的な技術アプリケーションのイントロダクションが市場の成長を促進しています。例えば、シンクウェアは、F800モデルよりも機能を向上させたデュアルチャンネルダッシュカムF800 Proを発売しました。この新しいダッシュカムは、ビジネスにおける最高のナイトキャプチャを維持しながら、ハードワイヤード設置のための優れた電源管理や異なるカラースキームなどの機能強化を提供しています。
  • 世界中で交通事故による死亡者数が増加していることから、同市場は今後も成長が見込まれています。ダッシュ・カムの採用率は、プライバシー侵害となる、他人の許可なく事故に巻き込まれた状況を記録するなど、プライバシーの問題に関するいくつかの懸念によって影響を受ける可能性があります。ベルギー、ポルトガル、オーストリアなどの国々では、プライバシーに関する法律により、ダッシュカムによる同意なしの録画が禁止されています。

北米が著しい成長を遂げる

  • 北米は、米国の様々な企業や新興企業が存在感を高め、同地域の普及率を高めるために多額の投資を始めていることから、大きな成長が見込まれます。さらに、既存企業は、市場の牽引力を得て市場シェアを拡大するために、製品ポートフォリオを拡大する新製品を革新しています。
  • 例えば、Garmin International Inc.は、人気のダッシュボードカメラのラインナップに新たにDash Cam 46/56/66WとDash Cam Miniを発売しました。新シリーズには、超小型デザイン、高解像度ビデオ、超ワイドビュー、GPS、音声コントロールが搭載されており、 促進要因は特定のニーズに合わせたガーミン・ダッシュカムを簡単に見つけることができます。
  • 同様に、米国の新興企業グループは、自分の車にダッシュボード・カメラを設置することで、 促進要因に金銭的報酬を提供するという革新的なビジネスモデルを開発しました。その結果、北米全域でLyftやUberといったライド・サービス・プロバイダーが増えており、ライドを記録するために車載DVRを導入し始めています。
  • また、ダッシュカムの設置に対する保険会社からの直接的な割引がない現状が、米国の消費者の関心の低さに影響していると推測されます。しかし、米国では事故件数が増加しているため、政府によって厳しい規制が義務付けられており、これが成長を促進すると予想されます。

ダッシュボードカメラ産業概要

ダッシュボードカメラの世界市場は非常に競争が激しいです。大小さまざまなプレーヤーが存在するため、市場は非常に集中しています。大手企業はいずれも市場で大きなシェアを占めており、世界中の消費者基盤の拡大に注力しています。市場の主要プレイヤーには、Garmin Ltd.、パナソニック株式会社、Aiptek Inc.、ABEO Company、Papago Inc.、Steelmate Automotive(UK)Ltd.、HP Development Company LP、DOD Techなどがあります。各社は、予測期間中に競争力を獲得するため、複数のパートナーシップを結び、新製品の投入に投資することで市場シェアを拡大しています。

  • 2022年5月-GarminとFIATが提携し、新しいPandaとTipoのスペシャルエディションを発売。アウトドアを探検したり、日常から逃避したりするための車を必要とする顧客にとって理想的なソリューションとなります。両モデルとも、新しいGarmin特別シリーズ専用のフォレスタグリーンのカラーリングを採用し、オレンジのディテール、専用のマットライトグレーのエクステリアハイライト、クロスルックを際立たせる専用ホイールで装飾されています。また、車内のダッシュカム映像は、人前で事故に遭遇した際、他人を助けるために使用することもできます。

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3ヶ月間のアナリストサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場定義
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場洞察

  • 市場概要
  • 業界の魅力度-ポーターのファイブフォース分析
    • 供給企業の交渉力
    • 消費者の交渉力
    • 新規参入業者の脅威
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係
  • COVID-19のダッシュボードカメラ市場への影響

第5章 市場力学

  • 市場促進要因
    • 交通事故と盗難の増加
    • 有利な保険政策
  • 市場の課題
    • 信頼性とプライバシーの問題

第6章 市場セグメンテーション

  • 技術別
    • ベーシック
    • スマート
  • 製品タイプ別
    • シングルチャンネル
    • デュアルチャンネル
    • リアビュー
  • 地域別
    • 北米
      • 米国
      • カナダ
    • 欧州
      • ドイツ
      • 英国
      • フランス
      • ロシア
      • イタリア
      • スペイン
      • その他欧州
    • アジア太平洋
      • インド
      • 中国
      • 日本
      • 韓国
      • その他アジア太平洋地域
    • ラテンアメリカ
      • アルゼンチン
      • ブラジル
      • メキシコ
      • その他ラテンアメリカ
    • 中東・アフリカ
      • サウジアラビア
      • 南アフリカ
      • アラブ首長国連邦
      • その他中東とアフリカ

第7章 競合情勢

  • 企業プロファイル
    • Garmin Ltd
    • Panasonic Corporation
    • Aiptek Inc.
    • Samsung Electronics Co., Ltd.(Harman International Industries, Inc.)
    • DOD Tech
    • Steelmate Automotive(UK)Ltd
    • HP Development Company LP
    • Thinkware Dash Cam
    • Cobra Electronics Corporation
    • LG Electronics Inc.

第8章 投資分析

第9章 市場の将来

目次
Product Code: 58821

The Dashboard Camera Market size is estimated at USD 4.54 billion in 2024, and is expected to reach USD 8.32 billion by 2029, growing at a CAGR of 12.90% during the forecast period (2024-2029).

Dashboard Camera - Market

The market studied expanded rapidly across the European region over the past few years due to a considerable rise in the number of accidents and thefts, resulting in various governments mandating the installation of dash cams.

Key Highlights

  • Dashboard cameras have evolved from the first cameras installed on police cars in the late 1980s. They were primarily analog cameras that did not have memory cards and were recorded on VHS cassettes. The industry transformed drastically in the 1990s when citizens began to install dash cams and use them to record driving instances. The advancements in technology have led to many improvements in the dash cams, such as high-quality video output and cost-effectiveness.
  • The consistent drop in the prices of dash cams worldwide enabled the rapid growth of the market studied. Companies, such as YI Technologies, developed smart dash cams that cost as low as USD 50. The low cost of acquiring systems, along with the benefits associated with their installation, encourage end users to install them in their automobiles.
  • Driving assistance systems have gained popularity, owing to the drastic rise in the number of accidental fatalities reported in the last decade. The demand for better assistance systems, categorically judging imminent dangers and guide drivers, is increasing, as these systems have emerged as a viable product in the automotive sector. Currently, driver assistance systems are predominantly being used in the luxury cars segment. Many connected car vendors are developing driver assistance technology, which is expected to be commercialized during the forecast period.
  • Further, according to the NCRB (National Crime Records Bureau), Delhi reported 35,019 cases of vehicle thefts in 2021. Around 95 vehicles were stolen every day in Delhi, the maximum across all states and Union Territories in India.
  • For instance, in February 2021, according to the National Police Agency (NPA), dashcam video evidence was used in 54 of the 58 road rage investigations conducted in the six months since the Road Traffic Act was changed to penalize "obstructive driving," indicating the difficulties of developing such a case in Japan. According to the NPA data, officers used dashcam footage in 93.1% of the 58 road rage cases they investigated.
  • As the coronavirus pandemic spread since the first quarter of 2020, the market became stagnant due to the shut down of factories, causing a halt in automobile production, and thus changed consumer behavior to buying of essentials over spending on luxuries. For instance, according to Scotiabank, worldwide car sales increased to around 66.7 million automobiles in 2021, up from around 63.8 million units in 2020. The sector experienced a downward trend, along with a global slowdown of economy and the advent of the coronavirus pandemic in all key economies.

Dashboard Camera Market Trends

Dual-channel Cameras to Witness Significant Growth

  • Multi-lens dashboard cameras represent a lucrative segment to invest in for dashboard camera manufacturers. There has been an increasing preference for dual-channel dashboard cameras over single-channel dashboard cameras.
  • These cameras are gaining popularity among private and commercial vehicle owners. Dual-channel dashcam systems comprise two cameras with high-resolution feed for front and rear video recording.
  • For instance, in August 2022, DPPAI launched the Z50 dash cams model, As in Z-series, continuing the preview screen and sleek design but upgraded details with powerful performance. This is a 4K Dual Dash Cam. Compared with Z40, Z50 is more powerful in image processing and resolution. With advanced color boost algorithms and NightVIS technology, Z50 records with sharper details, balanced lighting, and vivid color even in dark conditions.
  • Further, the introduction of innovative technology applications by the companies is driving the growth of the market. For instance, Thinkware launched its dual-channel Dash Cam F800 Pro, which has improved features over the F800 model. The new dashcam offers enhancements, such as better power management for hard -wired installations and a different color scheme, while retaining the best -in -the - business night capture
  • With the increasing traffic-related fatalities across the globe, the market is expected to witness positive growth. The adoption rate of dash cams can be affected by several concerns regarding privacy issues, such as recording others involved in accidents without their permission, which is a breach of privacy. In countries, such as Belgium, Portugal, and Austria, privacy laws ban recording people without their consent with a dash cam.

North America to Witness Significant Growth

  • North America is expected to witness significant growth led by various companies and startups in the United States starting to make substantial investments to increase their presence and aid the region's adoption rate. Moreover, the existing companies are innovating new products to expand the product portfolio to gain market traction and increase their market share.
  • For instance, Garmin International Inc. launched the new Dash Cam 46/56/66W and the Dash Cam Mini, the latest additions to its popular dashboard camera lineup. The new series includes an ultra-compact design, high-resolution video, an extra-wide view, GPS, and voice control; the drivers can easily find a Garmin dash cam that is tailored to their specific needs.
  • Similarly, a group of startups in the United States have developed an innovative business model wherein the drivers are offered monetary rewards for installing dashboard cameras in their vehicles. As a result, an increasing number of ride service providers across North America, such as Lyft and Uber, have started deploying in-car DVRs to record their rides.
  • Besides, the current lack of direct discounts from insurance companies for the installation of dashcams is estimated to impact the low interest of US consumers. However, stringent regulations mandated by the government, due to the growing number of accidents in the United States, are expected to propel the growth.

Dashboard Camera Industry Overview

The Global Dashboard Camera Market is very competitive in nature. The market is highly concentrated due to the presence of various small and large players. All the major players account for a large share of the market and are focusing on expanding their consumer base across the world. Some of the significant players in the market are Garmin Ltd, Panasonic Corporation, Aiptek Inc., ABEO Company Co. Ltd, Papago Inc., Steelmate Automotive (UK) Ltd, HP Development Company LP, DOD Tech, and many more. The companies are increasing the market share by forming multiple partnerships and investing in introducing new products to earn a competitive edge during the forecast period.

  • May 2022 - Garmin and FIAT partnered to launch new Panda and Tipo special editions. The ideal solution for customers who need a car to explore outdoors or to escape everyday routine. Both models feature the new Foresta Green livery, exclusive to the new Garmin special series, embellished with orange details, exclusive matte light grey exterior highlights, and dedicated wheels that accentuate the cross look. The dash cam footage in vehicles can also be used to help others if they meet with an accident in front of people.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET INSIGHTS

  • 4.1 Market Overview
  • 4.2 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
    • 4.2.1 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.2.2 Bargaining Power of Consumers
    • 4.2.3 Threat of New Entrants
    • 4.2.4 Threat of Substitutes
    • 4.2.5 Intensity of Competitive Rivalry
  • 4.3 Impact of COVID-19 on the Dashboard Camera Market

5 MARKET DYNAMICS

  • 5.1 Market Drivers
    • 5.1.1 Increase in the Number of Road Accidents and Thefts
    • 5.1.2 Favorable Insurance Policies
  • 5.2 Market Challenges
    • 5.2.1 Reliability and Privacy Issues

6 MARKET SEGMENTATION

  • 6.1 By Technology
    • 6.1.1 Basic
    • 6.1.2 Smart
  • 6.2 By Product Type
    • 6.2.1 Single-channel
    • 6.2.2 Dual-channel
    • 6.2.3 Rear-view
  • 6.3 By Geography
    • 6.3.1 North America
      • 6.3.1.1 United States
      • 6.3.1.2 Canada
    • 6.3.2 Europe
      • 6.3.2.1 Germany
      • 6.3.2.2 United Kingdom
      • 6.3.2.3 France
      • 6.3.2.4 Russia
      • 6.3.2.5 Italy
      • 6.3.2.6 Spain
      • 6.3.2.7 Rest of Europe
    • 6.3.3 Asia Pacific
      • 6.3.3.1 India
      • 6.3.3.2 China
      • 6.3.3.3 Japan
      • 6.3.3.4 South Korea
      • 6.3.3.5 Rest of Asia Pacific
    • 6.3.4 Latin America
      • 6.3.4.1 Argentina
      • 6.3.4.2 Brazil
      • 6.3.4.3 Mexico
      • 6.3.4.4 Rest of Latin America
    • 6.3.5 Middle East and Africa
      • 6.3.5.1 Saudi Arabia
      • 6.3.5.2 South Africa
      • 6.3.5.3 United Arab Emirates
      • 6.3.5.4 Rest of Middle East and Africa

7 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 7.1 Company Profiles
    • 7.1.1 Garmin Ltd
    • 7.1.2 Panasonic Corporation
    • 7.1.3 Aiptek Inc.
    • 7.1.4 Samsung Electronics Co., Ltd. (Harman International Industries, Inc.)
    • 7.1.5 DOD Tech
    • 7.1.6 Steelmate Automotive (UK) Ltd
    • 7.1.7 HP Development Company LP
    • 7.1.8 Thinkware Dash Cam
    • 7.1.9 Cobra Electronics Corporation
    • 7.1.10 LG Electronics Inc.

8 INVESTMENT ANALYSIS

9 FUTURE OF THE MARKET