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市場調査レポート
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1432991

テレマティクス:市場シェア分析、産業動向と統計、成長予測(2024年~2029年)

Telematics - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2024 - 2029)

出版日: | 発行: Mordor Intelligence | ページ情報: 英文 100 Pages | 納期: 2~3営業日

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テレマティクス:市場シェア分析、産業動向と統計、成長予測(2024年~2029年)
出版日: 2024年02月15日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 100 Pages
納期: 2~3営業日
ご注意事項 :
本レポートは最新情報反映のため適宜更新し、内容構成変更を行う場合があります。ご検討の際はお問い合わせください。
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概要

テレマティクス市場規模は2024年に481億米ドルと推定・予測され、2029年には776億4,000万米ドルに達すると予測され、予測期間中(2024-2029年)のCAGRは10.05%で成長します。

Telematics-Market

テレマティクス市場は、通信と情報技術を組み合わせてデータを送受信・保存し、遠隔地の対象物を制御します。テレマティクス市場は、先端技術の普及により、車両技術、電気工学、コンピューター科学、その他多くの分野にまで拡大しています。アプリケーションの焦点は最近、車両分析から 促進要因の安全やその他の個人サービスに移っています。運転行動、車両の健康状態、メンテナンス間隔を観察することで、テレマティクスは事故やダウンタイムのような望ましくない事故を最小限に抑えることができ、市場の成長に拍車をかけています。

主なハイライト

  • テレマティクス市場は、自動車、産業部門、その他多くの産業におけるワイヤレス接続が主な原動力となっています。テレマティクス市場の拡大は、政府が路上での公共の安全のために行っているさまざまな取り組みによって拡大しています。数多くの重要な組織が、市場環境の変化により事業戦略を変更し、より経済的な対応を始めています。
  • 自動車産業は、電気自動車や自律走行車の台頭によって大きな変革期を迎えています。イントロダクションは、ADAS(先進運転支援システム)、MaaS(Mobility-as-a-Serviceプロバイダー)、CASEといった新しいアプリケーションの創出、IoT技術を活用した新産業の参入、ライドシェアやカーシェアといった新サービスの導入などが含まれます。これらのアプリケーションには、高速なデータ伝送、分析、実装が必要です。テレマティクス市場の拡大に拍車をかけているのは、主にこうした理由です。
  • HDFC Ergoのような大手保険会社は、 促進要因のテレマティクスから収集したデータに基づいて保険料を計算した保険プランを提供しています。より安全な運転によるより良いスコアは、同社がより低い保険料を提供するのに役立ち、あらゆる年齢の 促進要因の間でより安全でリラックスした運転スタイルを促進し、市場を牽引する可能性があります。 促進要因ズ・アラートは、テレマティクスの導入により、自動車事故が45%減少し、スピード違反が75%減少し、シートベルト着用率が90%向上し、攻撃的な運転が80%減少したと報告しています。
  • 設置コストが高いことは市場全体を抑制する要因の一つであるが、診断ポートに素早く簡単に設置できるプラグアンドプレイ機器は、設置コストを削減する最良の選択肢です。その他の機器は、設置に専門家が必要な場合があります。ハードワイヤリングや適合が必要な装置の場合、設置費用は高くなります。また、テレマティクスはテクノロジーに基づく概念であるため、様々なサイバー攻撃を誘引します。したがって、企業は損失を克服するために適切なサイバーセキュリティ関連の対策を講じる必要があります。
  • COVID-19の大流行はテレマティクス分野に悪影響を与えました。ロックダウンとそれに続くメーカーの操業停止は、政府の規則により市場に悪影響を与えました。サプライチェーンの混乱は、遅延やその他の業務上の課題を引き起こしました。パンデミック後の数年間は、正常な状態に戻りつつあり、市場は順調に拡大すると予想されます。

テレマティクス市場の動向

スマートフォン・ソリューションが大きな市場シェアを占めると予想される

  • スマートフォンのテレマティクスは、効率性と安全性の面で大きなメリットをもたらします。コネクテッド化が進む世界では、モバイルデバイスの可能性を最大限に引き出し、ビジネスに生かす方法を理解することが重要です。スマートフォンのテレマティクス技術を活用し、 促進要因と車をリアルタイムで追跡することは、これを実現する一つの方法となります。これにより、パフォーマンスを監視し、 促進要因にコーチングを提供し、車両が可能な限り効率的に運用されるようにすることができます。
  • スマートフォン・テレマティクスは、さまざまなセンサー、テクノロジー、インターネット接続、アプリを備えたスマートフォンを活用し、さまざまなテレマティクスの変数を追跡します。アプリの開発を通じて、スマートフォンは消費者参加機能を備えた強力な遠隔測定デバイスになります。例えば、車のインフォテインメント・システムにAndroid AutoやApple Carplayのようなソフトウェアが統合されると、ユーザーにシームレスなエクスペリエンスが提供され、独自のアプリを通じてテレマティクス・データが提供されます。アプリは、位置情報、地理的ゾーン、運転スタイル、車両性能、その他カスタマイズ可能なポイントなどのデータを生成することができます。
  • スマートフォンのテレマティクスには、利用ベースの保険の利点を維持しながらUBI技術を導入するコストを下げるなど、いくつかの利点があります。保険会社はUBIハードウェアの開発や配布に費用を払う必要がないため、そのデータは極めて正確なままです。スマートフォンベースのUBI保険に移行することで、保険会社は経費を削減し、利益率を上げ、その節約分の一部を割引や特典を通じて顧客に還元することができます。
  • ボストンを拠点とする新興企業TrueMotion(Cambridge Mobile Telematicsが買収)は、漫然運転を含む運転習慣の改善にモバイル・テクノロジーの力を活用しています。同社の報告によると、安全運転プログラムによって脇見運転が20%減少したといいます。自動車保険会社がスナップショット利用ベース保険(UBI)プログラムで使用しているプラグイン・デバイスからの移行を始めたとき、新興企業はスマートフォンのセンサーから運転データを収集する技術を発見しました。
  • 多くの保険会社が保険料算出にスマートフォンのテレマティクス・データを採用しており、これがスマートフォンベースのテレマティクス・ソリューション市場を牽引しています。例えば、2022年7月、IRDAIのSandboxイニシアチブの下、エーデルワイス損害保険はオンデマンドのフルカバー車両保険商品であるSwitchを発表しました。スイッチは、完全にデジタル化されたモバイル・テレマティクス・ベースの自動車保険として設計されており、車両が走行すると動きを感知して自動的に保険が有効になります。

アジア太平洋地域が著しい成長を遂げる見込み

  • アジア太平洋地域のテレマティクス市場は競争が激しく、多くの大手企業が参入しています。現在、市場シェアで市場の大半を支配しているのは少数の大手競合企業です。メーカー各社は、自社製品の顧客との関連性を高めることに力を注いでいます。ライバルに対して優位に立つために、製品を革新することが奨励されています。調査期間中、中国が最も有利な市場となり、日本、インドがそれに続くと予想されます。
  • 電気自動車や自律走行技術の普及に伴い、自動車業界ではADAS(先進運転支援システム)やMaaS(Mobility-as-a-Serviceプロバイダー)といった新しい電子安全補助システムの導入が進み、この地域でのテレマティクスのニーズが高まっています。コネクテッドカー」、「自動運転車」、「電気自動車」、「シェアリングカー」などを指すCASEのコンセプトは、世界の自動車分野を形成しています。これらのアプリケーションは、クラウドベースのプラットフォームによる高速データ伝送、分析、実装を必要とします。アジア太平洋テレマティクス市場の成長を牽引しているのは、主にこのような要因です。
  • 地域政府もまた、調査された市場成長において極めて重要な役割を果たしています。例えば、インド政府は2022年から2023年までに、ESCと自動緊急ブレーキを標準装備することを計画しています。また、道路交通高速道路省は、国内の事故件数を減らすためにADAS(先進運転支援システム)を自動車に義務付けようとしていると宣言しました。
  • この地域の多くの自動車OEMは、テレマティクスをベースとしたスマートな自動車への搭載を検討しており、これが市場ベンダーにチャンスをもたらしています。例えば、2022年11月、スパーク・ミンダ・グループの旗艦会社であるミンダ・コーポレーションは、テレマティクス・ソフトウェアのホワイトラベル化に関して、LocoNavと技術ライセンス契約を締結しました。この提携により、スパーク・ミンダはLocoNavが開発したソフトウェアを自社のテレマティクス機器に組み合わせ、相手先商標製品メーカー(OEM)に包括的なソリューションを提供します。
  • さらに2022年1月、中国政府は定期的に規則を変更し、同国における自律走行の導入と適応を策定しています。ADASやその他のコネクテッドカー機能を搭載した自動車には、自律走行システムを指示するすべての変数を記録する、バックボックスを備えた航空機と同様の装置を取り付けなければならないです。中国は自動車用マイクロコントローラーとマイクロプロセッサーで世界的に優位に立っているため、テレマティクス・コントロール・ユニット(TCU)の製造でも優位に立つことができます。また、最近の5Gインフラ市場への投資(COVID-19発生からの回復段階として)は、5G TCUの現地生産をさらに促進しています。

テレマティクス産業の概要

世界のテレマティクス市場は半固体化しており、多くのプレーヤーが市場の関連性を維持するために積極的に新しいソリューションを発表しています。AT&T、Verizon、Ciscoなどの企業は現在、地域全体でのテレマティクスの展開に積極的に関与しています。メーカー各社は協力して新製品を提供し、市場の成長を牽引しています。同市場に参入している企業は、鉄道エレクトロニクス・ソリューション、交通管理ソリューション、車両管理にテレマティクス・システムとソリューションを提供しています。

  • 2022年8月-コネクテッド・フリート、テレマティクス、モバイル資産管理システムのプロバイダーであるMiXテレマティクスは、Hino Trucks'Edgeの支援を受け、日野データサービス・パートナー・ネットワークと提携しました。この提携により、北米で日野トラックを運行するMiXの顧客が日野トラックのデータにアクセスできるようになり、車両やフリートの管理に役立てられます。
  • 2022年3月-ジオタブはStallantisの子会社であるFree2moveと提携し、インテリジェントなテレマティクス・ソリューションを提供します。ジオタブは統一されたMyGeotabプラットフォームを提供し、ジオタブとFree2moveのサーバーのデータを統合してシームレスな体験を提供する予定。このフォーラムは、北米におけるStallantisの対象自動車ブランドであるRam、Dodge、Jeep、Chryslerに導入されます。

その他の特典:

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3ヶ月のアナリスト・サポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場定義
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場力学

  • 市場概要
  • 市場促進要因
    • コネクテッドデバイスの台頭
    • 簡単な車両診断の膨大な需要
  • 市場抑制要因
    • データ漏洩の脅威
    • 設置に伴う高コスト
  • 業界バリューチェーン分析
  • 業界の魅力度-ポーターのファイブフォース分析
    • 新規参入業者の脅威
    • 買い手の交渉力
    • 供給企業の交渉力
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係の強さ
  • COVID-19の市場への影響評価

第5章 市場セグメンテーション

  • チャネル別
    • 相手先ブランド製造(OEM)
    • アフターマーケット
  • ソリューション別
    • スマートフォン
    • ポータブル
    • 組み込み型
  • 提供タイプ別
    • ハードウェア
    • サービス(エントリーレベル、ミッドティア、ハイエンド)
  • 地域別
    • 北米
    • 欧州
    • アジア太平洋
    • ラテンアメリカ
    • 中東・アフリカ

第6章 競合情勢

  • 企業プロファイル
    • Mix Telematics
    • AT&T Inc.
    • Geotab Inc.
    • Verizon Telematics
    • Cisco Systems Inc.
    • Aplicom Oy
    • Microlise Ltd
    • LG Electronics Inc.
    • Trimble Inc.
    • Ctrack Global(Inseego Corp. Company)

第7章 投資分析

第8章 市場機会と今後の動向

目次
Product Code: 58999

The Telematics Market size is estimated at USD 48.10 billion in 2024, and is expected to reach USD 77.64 billion by 2029, growing at a CAGR of 10.05% during the forecast period (2024-2029).

Telematics - Market

The telematics market combines telecommunications and information technology to send, receive, and store data to control remote objects. The telematics market has expanded to include vehicle technologies, electrical engineering, computer science, and many other fields due to the widespread use of advanced technology. The application's focus has recently shifted from vehicular analytics to driver safety and other aspects of personal service. Observing driving behavior, vehicular health, and maintenance intervals, telematics can minimize unwanted incidents, like accidents and downtime, fueling the market growth.

Key Highlights

  • The telematics market is predominantly driven by wireless connectivity in the automotive, industrial sectors, and many other industries. The expansion of the telematics market has multiplied due to the different initiatives the government has done for on-road public safety. Numerous important organizations are altering their business strategies and beginning to deal more economically due to the shifting market conditions.
  • The automotive industry is undergoing a significant transformation with the rise of electric and autonomous vehicles,. Examples include the creation of new applications like Advanced Driver Assistance System (ADAS), Mobility-as-a-Service providers (MaaS), and CASE, the entrance of new industries leveraging IoT technology, and the introduction of new services like ride- and car-sharing. Fast data transmission, analysis, and implementation are necessary for these applications. These reasons collectively are primarily fueling the expansion of the telematics Market.
  • Big Insurance companies like HDFC Ergo offer insurance plans, with the premium calculated based on data collected from the driver's telematics. Better scores through safer driving help the company provide lower insurance premiums, promoting a safer and relaxed driving style among drivers of all ages, which could potentially drive the market. Driver's Alert has reported telematics to have resulted in 45% fewer vehicle accidents, a 75% reduction in speeding events, a 90% improvement in seat belt usage, and an 80% reduction in aggressive driving.
  • High installation costs are one factor that restrains the overall market; however, plug-and-play equipment, which is quick and easy to install into the diagnostic ports, is the best option to reduce installation costs. Other devices might need a specialist to install them. Installation fees will be higher for a device that needs to be hardwired or adapted. Also, telematics is a concept based on technology that attracts various cyber-attacks. Hence businesses should take proper cybersecurity-related measures to overcome the loss.
  • The COVID-19 pandemic negatively impacted the telematics sector. Lockdowns and subsequent manufacturer operations shutdowns have had a negative impact on the market owing to the government rules. The supply chain disruptions have caused delays and other operational challenges. As things begin to normal, the market would be expected to expand favorably during the upcoming years after the pandemic.

Telematics Market Trends

Smartphone Solution is Expected to Hold a Major Market Share

  • Smartphone telematics offers considerable advantages in terms of efficiency and safety. In the increasingly connected world, it's critical to understand how to maximize the potential of mobile devices to make the most out of business. Utilizing smartphone telematics technology to track drivers and cars in real-time can be one method to achieve this. This enables monitoring performance, offers driver coaching, and ensures the fleet operates as effectively as possible.
  • Smartphone telematics utilizes smartphones with various sensors, technologies, internet connectivity, and apps to track different telematics variables. Through app development, the smartphone becomes a powerful telemetry device with consumer engagement features. For example, Software integrations like Android Auto and Apple Carplay in the car's infotainment system provide a seamless experience to the users, providing telematics data through their proprietary app. The Apps may be capable of producing data like locations, geographical zones, driving styles, vehicular performance, and other customizable points of interest.
  • Smartphone telematics has several advantages, including lowering the cost of implementing UBI technology while keeping the benefits of usage-based insurance. Since the insurance company does not have to pay for the development and distribution of UBI hardware, its data remains remarkably accurate. The transition to smartphone-based UBI policies allows insurance companies to cut expenses, raise profit margins, and forward some of those savings to their customers through discounts and benefits.
  • TrueMotion (acquired by Cambridge Mobile Telematics), a start-up based in Boston, utilizes mobile technology's power to improve driving habits, including distracted driving. The company reports reducing distracted driving by 20% through safe driving programs. When the car insurer began to move away from the plug-in devices it uses in its Snapshot usage-based insurance (UBI) program; the start-up found a technique to gather driving data from smartphone sensors.
  • Many insurance companies are adopting smartphone telematic data for their premium calculations, which is driving the market for smartphone-based telematics solutions. For instance, in July 2022, under the IRDAI's Sandbox initiative, Edelweiss General Insurance introduced Switch, an on-demand full-coverage vehicle insurance product. The switch has been designed as a totally digital, mobile telematics-based auto insurance policy that senses motion and automatically activates insurance when a vehicle has been driven.

Asia Pacific is Expected to Witness Significant Growth

  • The Asia-Pacific telematics market is highly competitive and consists of many significant players. Few big competitors now control most of the market in terms of market share. Manufacturers are putting more effort into raising the relevance of their products to customers. It is encouraged to innovate products to gain an advantage over rivals. China is expected to be the most lucrative market, followed by Japan and India during the study period.
  • As electric vehicles and autonomous vehicular technologies are gaining popularity, the automotive industry is witnessing the introduction of new electronic safety aids, such as Advanced Driver Assistance System (ADAS) and Mobility-as-a-Service providers (MaaS), increasing the need for telematics in this region. The concepts of CASE, referring to 'Connected' cars, 'Autonomous, Automatically' driving cars, 'Electric' and 'Sharing' cars, are shaping the automotive field worldwide. These applications require high-speed data transmission, analysis, and implementation through cloud-based platforms. Such defining factors are mainly driving the Asia Pacific telematics market growth.
  • The regional government also plays a pivotal role in the studied market growth. For instance, by 2022-2023, the Indian government plans to make cars with Electronic Stability Control (ESC) and Autonomous Emergency Braking (AEB) standard fitment. In addition, the Ministry of Road Transport and Highways declared that it is trying to make ADAS (advanced driver assistance systems) mandatory for automobiles to reduce the number of accidents in the country.
  • Many automobile OEMs in the region are considering telematic-based smart offerings in their vehicle, which is creating an opportunity for the market vendors. For instance, in November 2022, the flagship company of the Spark Minda group, Minda Corporation, entered into a technology license agreement with LocoNav for the white-labelling of telematics software. Through this collaboration, Spark Minda will combine software developed by LocoNav for its own telematic devices to offer Original Equipment Manufacturers (OEMs) a comprehensive solution.
  • Aditionally in January 2022, the Chinese government is changing the rules regularly to shape the introduction and adaptation of autonomous driving in the country. The cars with ADAS and other connected car features must be fitted with devices similar to aircraft having back boxes, recording all the variables directing the autonomous driving systems. China's dominance in global automotive microcontrollers and microprocessors also gives them the upper hand in manufacturing telematics control units (TCU). Also, the country's recent investment in the 5G infrastructure market (as a recovery step from the COVID-19 outbreak) further promotes the local production of 5G TCUs.

Telematics Industry Overview

The Global Telematics market is semi-consolidated and consists of many players actively launching new solutions to maintain market relevance. Companies such as AT&T, Verizon, and Cisco are currently actively involved in deploying telematics across regions. Manufacturers are collaborating and delivering new products, leading to the market's growth. The companies in the market are offering their telematics systems and solutions to rail electronics solutions, traffic management solutions, and fleet management.

  • August 2022 - MiX Telematics, a provider of the connected fleet, telematics, and mobile asset management systems, has collaborated with the Hino data services partner network with the aid of Hino Trucks' Edge. This partnership has been planned to enable MiX clients in North America who operate Hino trucks to access the Hino trucks' data, which would help them to manage their vehicles and fleets.
  • March 2022 - Geotab partnered with Free2move, a subsidiary of Stallantis, to deliver an intelligent telematics solution. Geotab has planned to provide a unified MyGeotab platform, consolidating data from the servers of Geotab and Free2move to offer a seamless experience. The forum would be introduced among Stallantis' eligible car brands in North America, like Ram, Dodge, Jeep, and Chrysler.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS

  • 4.1 Market Overview
  • 4.2 Market Drivers
    • 4.2.1 Rise in Connected Devices
    • 4.2.2 Huge Demand of Easy Vehicle Diagnostics
  • 4.3 Market Restraints
    • 4.3.1 Threat of Data Breaches
    • 4.3.2 High Costs Associated With Installations
  • 4.4 Industry Value Chain Analysis
  • 4.5 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
    • 4.5.1 Threat of New Entrants
    • 4.5.2 Bargaining Power of Buyers
    • 4.5.3 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.5.4 Threat of Substitute Products
    • 4.5.5 Intensity of Competitive Rivalry
  • 4.6 Assessment of COVID-19 impact on the market

5 MARKET SEGMENTATION

  • 5.1 By Channel
    • 5.1.1 Original Equipment Manufacturers (OEM)
    • 5.1.2 Aftermarket
  • 5.2 By Solution
    • 5.2.1 Smartphone
    • 5.2.2 Portable
    • 5.2.3 Embedded
  • 5.3 By Offering Type
    • 5.3.1 Hardware
    • 5.3.2 Services (Entry-level, Mid-tier, High-end)
  • 5.4 By Geography
    • 5.4.1 North America
    • 5.4.2 Europe
    • 5.4.3 Asia Pacific
    • 5.4.4 Latin America
    • 5.4.5 Middle East and Africa

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Company Profiles
    • 6.1.1 Mix Telematics
    • 6.1.2 AT&T Inc.
    • 6.1.3 Geotab Inc.
    • 6.1.4 Verizon Telematics
    • 6.1.5 Cisco Systems Inc.
    • 6.1.6 Aplicom Oy
    • 6.1.7 Microlise Ltd
    • 6.1.8 LG Electronics Inc.
    • 6.1.9 Trimble Inc.
    • 6.1.10 Ctrack Global (Inseego Corp. Company)

7 INVESTMENT ANALYSIS

8 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS