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市場調査レポート
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1431025

IPテレフォニー・UCaaS:市場シェア分析、産業動向と統計、成長予測(2024年~2029年)

Global IP Telephony & Ucaas - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2024 - 2029)

出版日: | 発行: Mordor Intelligence | ページ情報: 英文 212 Pages | 納期: 2~3営業日

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IPテレフォニー・UCaaS:市場シェア分析、産業動向と統計、成長予測(2024年~2029年)
出版日: 2024年02月15日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 212 Pages
納期: 2~3営業日
ご注意事項 :
本レポートは最新情報反映のため適宜更新し、内容構成変更を行う場合があります。ご検討の際はお問い合わせください。
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概要

世界のIPテレフォニー・UCaaS市場規模は、2024年に981億3,000万米ドルと推定され、2029年には993億6,000万米ドルに達すると予測され、予測期間(2024-2029年)のCAGRは0.25%で成長すると予測されます。

Global IP Telephony &Ucaas-Market

2020年はパンデミックと景気減速の年であったため、IPテレフォニー市場のベンダーによる累積売上貢献は減少しました。IP電話の販売台数の急激な減少に加え、未曾有のパンデミックによりシームレスなホスト型VoIPサービスを提供するための初期四半期の不調が、市場にマイナスの影響を与えました。一方、クラウドベースのUCaaSの需要は、従業員のリモートワークの増加や、公式のやりとりにオンライン媒体を利用するようになったことから増加しました。

主なハイライト

  • Unified Communications-as-a-Service(UCaaS)とは、プロバイダーがさまざまな通信・コミュニケーションアプリケーション、ソフトウェア製品、プロセスを一般にウェブ上で提供するサービスモデルを指します。また、IPテレフォニーとは、インターネット接続を利用して音声データを送受信する電話システムを指します。
  • 近年、IP技術は、公衆交換電話網上で音声、ファックス、その他の形式を交換するために様々なプロトコルを使用しています。インターネット・プロトコルは、すべてのデータ通信のトランスポートとなった。ビジネス・テレフォン・システムは、企業に対してより多くのものを提供できるようになりました。IPテクノロジーは、単一のネットワーク上で完全な通信パッケージを提供しました。
  • ユニファイド・コミュニケーションは、より管理しやすいコスト構造と、より低い取得コストを提供します。IPテレフォニーやハードウェアの電話機が必要であったり望まれている場合もありますが、多くの企業は、デスクトップ電話の機能を再現できるソフトフォンやスマートフォンのアプリを使って使い始めています。しかし、従量課金のサブスクリプション・モデルは、顧客に最適なコスト構造を提供するため、UCaaSやIPテレフォニー・ソリューション全体の動向となっています。
  • UCへの支出が増えるにつれて、組織内の購買力が高まる。従来はIT部門がUCの予算を渡していたが、クラウドによって事業部門もUCアプリに投資できるようになった。
  • 現代の職場はデジタル化し、変化しています。従業員は職場において、よりオープンで、コラボレーションの向上、より優れたテクノロジー、より高い柔軟性を期待しています。多くの従業員がリモートで働き、また他の従業員が従来のオフィスで働くなど、従業員の分散化が進む中、企業は分散した従業員を常に接続した状態に保つための適切なツールを必要としています。

IPテレフォニー・UCaaS市場の動向

BFSIセグメントが市場成長を牽引する見込み

  • UCaaSは、BFSI部門にとって費用対効果の高いソリューションとして登場しました。銀行や金融セクターは主に、大規模な導入に必要なスケーラビリティを実現するために、あらゆるチャネルを通じた顧客とのコミュニケーションをよりよく理解するためにUCaaSに投資しています。
  • UCaaSサービスは、コラボレーションを強化しながら、可用性と拡張性を高めるのに役立ちます。UCaaSソリューションにより、企業はメンテナンスよりもビジネスの成長に集中することができます。企業は、使用することのない機能を備えたUCソフトウェアに費用を支払う必要がないため、コストを削減することができます。UCaaSサービスには、インタラクティブ・ボイス・レスポンス(IVR)、ビデオ会議、ライブチャット、電子メール、ユニファイド・メッセージング、VoIPサービス、その他のクライアント管理機能が幅広く組み込まれています。
  • さらに、BFSI企業はさまざまな部門にわたる広範なコラボレーションを必要としています。このため、資産および財務マネージャーはアナリストと話す必要があり、カスタマーサポートスタッフは時間帯を越えて協力する必要があります。このような効果的なコラボレーションには、摩擦をなくすソフトウェア・ソリューションが必要です。
  • 例えば、UCaaSを使えば、多様なチームがシームレスに連携し、コラボレーションすることができます。しかし、UCaaSはクラウド上で動作するため、チームメンバーは場所を問わず、どのデバイスからでも情報にアクセスすることができます。コールセンターのスーパーバイザーは、スマートフォンでリアルタイムに進捗状況を監視できます。金融調査アナリストは、同じ部屋にいなくてもデータを分析できます。UCaaSは、金融サービス企業が人的資本を最大限に活用するのに役立ちます。
  • 企業は経費を削減し、内部収益を生み出す可能性のある方法を模索しています。クラウドを通じて必要なファイルやデータにアクセスできるようにすることは、実現可能なソリューションであり、BYOD(Bring Your Own Device:私物端末の持ち込み)の普及につながりました。銀行や金融機関も急速にこれに追随しており、ビジネスの世界化を考えると、データへのリモートアクセスはこの業界にとって不可欠な機能となっています。

北米が最速の成長を記録する見込み

  • 北米の優位性は、ITのコンシューマライゼーションによる最近のモビリティの急増と5G接続の爆発的な普及に起因すると思われます。
  • 米国では、小売、銀行・金融、ヘルスケア、情報技術、通信などのエンドユーザーが、どこにいても、音声、ビデオ、チャットなど、すべてのコミュニケーションにおいて、より直接的でシームレスなエクスペリエンスを求めています。このようなニーズを満たすために、企業はUCCの要件を処理するために信頼できる単一のベンダーによる統一された展開および管理ソリューションを求めています。5Gの登場により、リモート接続ツールを単一のUCaaSプラットフォームに統合できるようになると思われます。
  • 5Gは消費者にとっても有益だが、ユニファイド・コミュニケーションに依存する企業にとっても有益で貴重なものになると思われます。5Gの結果、インターネットの速度は変化します。現在の1秒あたり平均1GBのペースは、1秒あたり約20GBに増加します。帯域幅の容量と速度の上昇に伴い、VoIP業界も発展します。5GとVoIPの組み合わせにより、消費者は光ファイバーによるブロードバンド接続と同等のものを利用できるようになります。
  • これにより、VoIPは大規模に利用できるようになります。世界中で事業を展開する企業は、通信コストが削減されるため、VoIPと5Gの組み合わせから恩恵を受けると思われます。
  • 5Gとエッジネットワーキングの台頭の結果、ベンダーはリアルタイム通信市場にエキサイティングな変化を期待できると思われます。UCaaSは、セキュリティの向上、プロビジョニングの簡素化、マネージド・サービス・ツールのセットにより、サプライヤーが近い将来に収益を最大化するのに役立つ可能性のある、無限の創造的なサービスとマネージド・サービス・ツールのコレクションのための場所を提供します。
  • 米国は、5G展開のための投資が増加しているため、5G市場の主要なイノベーターであり投資家の1つです。同国の通信業界は、5G技術の世界消費のかなりの部分を占めています。

IPテレフォニー・UCaaS産業の概要

IPテレフォニー・UCaaS市場は競争が激しいです。近年、市場は競争力を増しています。さらに、この急成長市場で競争優位に立つために、プレーヤーが対策に乗り出しています。

  • 2022年2月-ボーダフォンとRing Centralが共同で、ユニファイド・クラウド・コミュニケーション・プラットフォームであるVodafone Business UC with Ring Centralを英国で開始。当初、Vodafone BusinessとRing Centralは2021年に英国の顧客と欧州のVodafone Businessの多国籍顧客に新サービスを導入。スペイン、ドイツ、イタリアなど、さらに多くの国が続く予定で、プラットフォームはそれぞれの地域の提供に合わせて調整されます。

その他の特典:

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3ヶ月間のアナリスト・サポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場の定義
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場洞察

  • 市場概要
  • ポーターのファイブフォース分析
    • 新規参入業者の脅威
    • 消費者の交渉力
    • 供給企業の交渉力
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係の強さ
  • 業界利害関係者分析
  • COVID-19の市場への影響評価

第5章 市場力学

  • 市場促進要因
    • 従量課金モデルの登場が、Lagacy UCソリューションに対する需要を促進
    • 新たな企業コラボレーションの出現につながるワークフォースダイナミクスの変化
  • 市場の課題
    • 最新のユニファイド・コミュニケーションへの移行準備の遅れ
    • IP電話システムの音声品質の低さ

第6章 市場セグメンテーション

  • 企業規模別
    • 中小企業(従業員500人以下)
    • 大企業(従業員500人以上)
  • 用途別
    • BFSI
    • 小売
    • ヘルスケア
    • 政府・公共機関
    • ITおよび電気通信
    • その他のエンドユーザー業界別
  • 地域
    • 北米
    • 欧州
    • アジア太平洋
    • ラテンアメリカ
    • 中東・アフリカ

第7章 競合情勢

  • 企業プロファイル
    • Vodafone
    • Telia Company
    • Telefonica
    • KPN
    • BT
    • Orange Business Solutions
    • Verizon Communications Inc.
    • 8X8 Inc.
    • Mitel Networks Corporation
    • Gamma Telecom
    • Nextiva
    • Soluno
    • Cisco Systems
    • VADS Berhad
    • Singapore Telecommunications Limited
    • PLDT Enterprise
    • NTT Communication Corporation
    • Telstra Corporation Limited
    • PCCW Global
    • Maxis Communications

第8章 投資分析

第9章 今後の動向

目次
Product Code: 91448

The Global IP Telephony & Ucaas Market size is estimated at USD 98.13 billion in 2024, and is expected to reach USD 99.36 billion by 2029, growing at a CAGR of 0.25% during the forecast period (2024-2029).

Global IP Telephony & Ucaas - Market

As 2020 marked the whole year of pandemic and economic slowdown, the IP telephony market cumulative revenue contribution by vendors declined. The sharp decline in sales volume for IP phones coupled with a hiccup in initial quarters to provide seamless hosted VoIP service due to unprecedented pandemic affected the market negatively. While cloud-based UCaaS demand increased as employees resorted to remote work and used online mediums for official interactions.

Key Highlights

  • Unified communications-as-a-service (UCaaS) refers to a service model where the provider delivers different telecom or communications applications, software products, and processes generally over the web. Moreover, IP telephony refers to any phone system that uses an internet connection to send and receive voice data.
  • Recently, IP technology has used a variety of protocols to exchange voice, fax, and other forms over the public switched telephone network. The internet protocol became the transport for all data communication. The business telephone system is now able to deliver much more to enterprises. The IP technology has provided a complete communication package over a single network.
  • Unified communications provide a more manageable cost structure and a lower acquisition cost. While IP telephony and hardware phones may be required or desired, many businesses get started using a softphone or smartphone app that can replicate the functions of a desktop telephone. However, the pay-as-you-go subscription model is in trend across UCaaS and IP telephony solutions as it provides the best cost structure to customers.
  • As UC spending increases, the buying power within the organization rises. Traditionally, IT departments were handing the UC budgets, but the cloud has enabled lines of business to also invest in UC apps.
  • The modern workplace is digitizing and shifting. Employees expect more openness, improved collaboration, better technology, and higher flexibility in a workplace. As the workforce continues to become more distributed, with many employees going remote and others working from traditional offices, organizations need the right tools to keep their dispersed workforce always connected.

IP Telephony & Ucaas Market Trends

The BFSI Segment is Expected to Drive the Market Growth

  • Unified Communications as a Service (UCaaS) emerged as a cost-effective solution for the BFSI sector. Banks and financial sectors primarily invest in UCaaS to better understand customer communications across all channels to attain the scalability required for large-scale implementation.
  • UCaaS services help increase availability and scalability while enhancing collaboration. UCaaS solutions allow enterprises to focus on the growth of their business rather than their maintenance. Businesses need not pay for UC software with features that they will never use, thereby saving money. UCaaS services broadly incorporate interactive voice response (IVR), video conferencing, live chat, e-mails, unified messaging, VoIP services, and other client management capabilities.
  • Moreover, BFSI companies require extensive collaboration across a range of departments. For this, wealth and finance managers need to speak to analysts while customer support staff collaborate across time zones. This effective collaboration requires software solutions that eliminate friction.
  • For instance, UCaaS allows diverse teams to coordinate and collaborate seamlessly. However, UCaaS operates in the cloud, and team members can access information on any device at any location. Call center supervisors can monitor progress on a smartphone in real-time. Financial research analysts can analyze data without ever being in the same room. UCaaS helps financial services companies get the most out of their human capital.
  • Enterprises are searching for ways that cut down on expenses and have the potential to generate internal revenues. Making essential files and data accessible through the cloud was a feasible solution, which led to the proliferation of the BYOD (Bring Your Own Device) trend. Banks and financial institutions are quickly following suit, and given the globalized nature of their business, remote access to data becomes an essential feature for this industry.

North America is Expected to Register the Fastest Growth

  • The country's supremacy may be ascribed to the recent surge in mobility and explosion of 5G connection due to the consumerization of IT, which has aided enterprises in adopting IP telephony and UCaaS to allow remote employees to simulate in-office work experiences.
  • In the US, end-users such as retail, banking and finance, healthcare, information technology, and telecommunications seek a more direct and seamless experience for all oftheir communications-audio, video, and chat-no matter where they are. To fulfill this need, enterprises are looking for a unified deployment and management solution from a single vendor they can rely on to handle their UCC requirements. They'll be able to integrate remote connectivity tools on a single UCaaS platform with the advent of 5G.
  • 5G will be advantageous to consumers, but it will also be beneficial and precious to enterprises that rely on Unified Communications. The internet's speed will alter as a result of 5G. The current average pace of 1GB per second will be increased to approximately 20GB per second. The VoIP industry will develop as bandwidth capacity and speed rise. The combination of 5G and VoIP will provide consumers with the equivalent of a fiber-optic broadband connection.
  • This will ensure that VoIP can be used on a massive scale. Companies with worldwide operations will benefit from VoIP combined with 5G since communication costs would be reduced.
  • As a result of the rise of 5G and edge networking, vendors could expect exciting changes in the real-time communication market. UCaaS provides a place for endless creative services and a collection of managed services tools that may help suppliers maximize revenue generation in the near years due to improved security, simpler provisioning, and a set of managed services tools.
  • The United States is one of the foremost innovators and investors in the 5G market due to increasing investment for 5G deployment. The telecom industry in the country accounts for a significant portion of the global consumption of 5G technology.

IP Telephony & Ucaas Industry Overview

The IP Telephony & Ucaas market is highly competitive. The market has gained a competitive edge in recent years. Additionally, the players are being taken to gain a competitive edge in this fast-growing market.

  • February 2022- Vodafone and Ring Central jointly launch Vodafone Business UC with Ring Central, a unified cloud communications platform, in the UK. In Initial, Vodafone Business and Ring Central has introduced new services to customers in the United Kingdom and Vodafone Business' multinational customers in Europe in 2021. More countries will follow, including Spain, Germany, and Italy, with the platform tailored to local delivery in each.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definitions
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET INSIGHTS

  • 4.1 Market Overview
  • 4.2 Porters Five Force Analysis
    • 4.2.1 Threat of New Entrants
    • 4.2.2 Bargaining Power of Consumers
    • 4.2.3 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.2.4 Threat of Substitute Products
    • 4.2.5 Intensity of Competitive Rivalry
  • 4.3 Industry Stakeholders Analysis
  • 4.4 Assessment of the Impact of COVID -19 on the Market

5 MARKET DYNAMICS

  • 5.1 Market Drivers
    • 5.1.1 Emergence of pay-as-you-go model Driving Demand Over Lagacy UC Solution
    • 5.1.2 Changing Workforce Dynamics Leading to the Emergence of New Forms of enterprise Collaboration
  • 5.2 Market Challenges
    • 5.2.1 Low Readiness to Move to Modern Unified Communication
    • 5.2.2 Poor Voice Quality in IP Telephony Systems

6 MARKET SEGMENTATION

  • 6.1 By Size of Enterprise
    • 6.1.1 Small and Medium Enterprises (Up to 500 Employees)
    • 6.1.2 Large Enterprises (More than 500 Employees)
  • 6.2 By Application
    • 6.2.1 BFSI
    • 6.2.2 Retail
    • 6.2.3 Healthcare
    • 6.2.4 Government and Public Sector
    • 6.2.5 IT and Telecom
    • 6.2.6 Other End-user Verticals
  • 6.3 Geography
    • 6.3.1 North America
    • 6.3.2 Europe
    • 6.3.3 Asia-Pacific
    • 6.3.4 Latin America
    • 6.3.5 Middle East and Africa

7 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 7.1 Company Profiles
    • 7.1.1 Vodafone
    • 7.1.2 Telia Company
    • 7.1.3 Telefonica
    • 7.1.4 KPN
    • 7.1.5 BT
    • 7.1.6 Orange Business Solutions
    • 7.1.7 Verizon Communications Inc.
    • 7.1.8 8X8 Inc.
    • 7.1.9 Mitel Networks Corporation
    • 7.1.10 Gamma Telecom
    • 7.1.11 Nextiva
    • 7.1.12 Soluno
    • 7.1.13 Cisco Systems
    • 7.1.14 VADS Berhad
    • 7.1.15 Singapore Telecommunications Limited
    • 7.1.16 PLDT Enterprise
    • 7.1.17 NTT Communication Corporation
    • 7.1.18 Telstra Corporation Limited
    • 7.1.19 PCCW Global
    • 7.1.20 Maxis Communications

8 INVESTMENTS ANALYSIS

9 FUTURE TRENDS