市場調査レポート
商品コード
1431002
家庭用コーヒーマシン:市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測(2024年~2029年)Household Coffee Machine - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2024 - 2029) |
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家庭用コーヒーマシン:市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測(2024年~2029年) |
出版日: 2024年02月15日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 150 Pages
納期: 2~3営業日
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家庭用コーヒーマシンの市場規模は、2024年に51億9,000万米ドルと推定され、2029年までには65億6,000万米ドルに達すると予測され、予測期間中(2024年~2029年)のCAGRは3.45%以上で成長する見込みです。
欧州ヴェンディング&コーヒーサービス協会によると、欧州には400万台の自動販売機があり、そのうち250万台がテーブル型または独立型のコーヒーマシンとして温かい飲み物を提供しています。全自動販売機の80%は職場に設置されており、自動販売機1台につき180人の欧州人が働いていることがわかりました。コーヒー業界では、約10,000の企業で85,000人以上が働いています。年間総売上高は1,600万ユーロです。
COVIDの出現と継続的なロックダウンにより、コーヒー産業は2018年の1,336億6,000万米ドルから、2019年には1,302億7,000万米ドルへ、2020年には1,082億7,000万米ドルになりました。COVIDの規制が緩和されるにつれて、コーヒー産業の収益は欧州市場で増加し始めており、今後も継続的に増加すると予想されます。
欧州は先進国であるため、COVIDの蔓延を効果的に抑えることができました。経済の開放に向けた取り組みが行われ、人間活動が活発化するにつれて、コーヒーの消費量は今後増加し、欧州のコーヒーマシン市場に好影響をもたらすと思われます。
アメリカは収益と国別でコーヒー市場を独占し、国連が1位、日本、ブラジル、カナダが続き、中央欧州の国(ドイツ)はコーヒー産業からの収益が245億米ドルで5位に位置しています。家庭での収入シェアは継続的に減少しており、家庭外での収入シェアは増加しています。
北欧は冷涼な気候で、コーヒーの品質が平均より高く、価格も安いため、一人当たりのコーヒー消費量が欧州のどの地域よりも多いです。一人当たりの消費量は生豆9kgから12kgに相当します。市場の統合が進み、新規参入の余地はほとんどありません。北欧諸国はすべてのソリュブルコーヒーを輸入しており、Nestleが平均2/3のシェアを占めています。北欧諸国は低価格にもかかわらず消費が停滞しています。ドイツは、一般的な業務用コーヒーの消費量が減少しているため、消費量の減少が見られます。オランダとバストンはコーヒー市場を独占していますが、過去5年間で毎年1%の割合でシェアを落としています。南欧州では、イタリア、スペイン、ポルトガル、ギリシャがプラスの消費動向を示しています。
焙煎されたコーヒー豆から作られるコーヒーは、ブラジル、ベトナム、コロンビア、インドネシアなど、赤道直下の発展途上国の主要産業のひとつです。欧州で栽培されているコーヒーは、アラビカ種とロブスタ種の2種類が一般的です。グリーンコーヒーは、脂肪を減らすという健康上の利点から欧州で人気が高まっており、主に新興国から輸入されています。
西欧はコーヒーブランドが市場を独占しているのが特徴で、Nescafeがトップの座を占め、Nespressoがそれに続いています。ドイツは過去数年にわたり市場収益を独占しており、一人当たりのコーヒー消費量は6.5kgを超えています。欧州の主要ブランド・コーヒーショップは、Costa Coffee、Starbucks、MacCafeで、市場シェアは8.4%、7.4%、6.8%で、継続的に増加しています。オーガニックの動向は、スペインとドイツが欧州最大のコーヒー消費国であり、オーガニックコーヒーと従来型コーヒーの消費国であることから、欧州がコーヒー市場で圧倒的な地位を占めていることがわかります。
欧州は最大のコーヒー市場であり、2020年/2021年の世界消費量の3分の1を占めました。長期的には、コーヒー市場は飽和状態にあるため、需要は安定的に推移すると予想されます。欧州は米国と並んでスペシャルティコーヒーの最も重要な市場であり、欧州では特別に焙煎されたコーヒーショップや地元のコーヒーブランドが数多く台頭しています。欧州市場は、Nestle(スイス)、JDE Peets(オランダ)、Melitta(ドイツ)、Lavazza(イタリア)、Starbucks (米国)、Strauss Coffee (イスラエル)といった数社の大手多国籍焙煎・粉砕企業によって占められています。
欧州のコーヒーマシン市場における主な国内プレーヤーは、Nestle SA、Luigi Lavazza SPA、JAB Holdingであり、家庭でのコーヒー消費の増加に伴い、欧州の家庭に参入し、カフェ、オフィス以外の家庭の需要を満たすために、プレーヤー間で競争が発生しています。
The Household Coffee Machine Market size is estimated at USD 5.19 billion in 2024, and is expected to reach USD 6.56 billion by 2029, growing at a CAGR of greater than 3.45% during the forecast period (2024-2029).
As per the European vending and coffee service association, there are four million vending machines in Europe, with 2.5 million dispensing hot drinks as a table or freestanding coffee machines. 80% of the total machines are in workplaces, and it was found that there were 180 European for every vending machine. The coffee industry employs more than 85000 people in around 10000 companies. The total annual turnover is 16 million euros.
With the advent of COVID and continuous lockdowns, the coffee Industry went from 133.66 bn dollars USD in 2018 to 130- and 108.27-billion-dollar USD in 2019,20. As covid restrictions are relaxed, the revenue of the coffee industry has started to increase for the European market and is expected to increase continuously in the future.
As Europe is a developed nation, it was able to contain Covid spread effectively; with efforts being made towards the opening of the economy resulting in increased human activities, coffee consumption will be observing an increase in the future, creating a positive impact for coffee machine market in Europe.
With America dominating the coffee market in terms of revenue and country wise United Nations stands first, followed by Japan, Brazil, and Canada, and the country of central Europe, standing in the fifth position (Germany) with revenue from the coffee industry at 24500 million USD. The continuous decline in revenue share at home is observed with an increase in out-of-home revenue share.
In a Nordic region, with a cool climate, higher than average coffee quality and low price makes them consume more coffee per capita than any other part of Europe. With per capita consumption equivalent to 9-12 kg of green coffee. With market consolidation, there is little room for newcomers. Nordic countries import all their soluble coffee, with Nestle holding an average of 2/3 of the market share. Northern European countries have been stagnant in their consumption despite low prices. Germany has observed a decline in consumption due to reduced consumption of standard commercial coffee. Netherlands and Baston dominating the coffee market, are losing their share at a rate of 1% annually over the last five years. Southern Europe shows a positive consumption trend with Italy, Spain, Portugal, and Greece.
Coffee prepared from roasted coffee beans represents one of the key industries in several developing countries in the equatorial region, such as Brazil, Vietnam, Colombia, and Indonesia. Two common varieties of coffee grown in Europe are Arabica and Robusta. Green coffee is observing increasing popularity in Europe because of its health benefit in reducing fat levels; it is mostly imported from developing nations, and Italy, the second largest importer of green coffee in the world, is opening demand for coffee machine market to process this coffee.
Western Europe is characterized by coffee brands dominating the market, with Nescafe holding the leading position, followed by Nespresso. Germany has dominated market revenue over the past years, with per capita coffee consumption of more than 6.5 kgs. The leading branded coffee shops in Europe are Costa Coffee, Starbucks, and MacCafe' with a market share of 8.4%, ,7.4%, and 6.8%, increasing continuously. The organic trend is popular today with Spain and Germany's largest coffee-consuming nations of Organic and conventional coffee in Europe, showing the dominating position of Europe in the coffee market.
Europe is the largest coffee market accounting for one-third of global consumption during 2020/21. In the long run, demand is expected to remain stable as the market for coffee is saturated. Europe, together with the United States, is a most important market for specialty coffee, reflected in a large number of rising, specially roasted coffee shops and local coffee brands in Europe. The European market is dominated by a few large multinational roasting and grinding company which are Nestle'(Switzerland), JDE Peets's (Netherland), Melitta (Germany), and Lavazza (Italy), Starbucks (US), and Strauss Coffee (Israel).
Major domestic players in the European coffee machine market are Nestle SA, Luigi Lavazza SPA, and JAB Holding, and with an increase in household coffee consumption, competition is arising among them for entering European households and fulfilling household demands other than a cafe, offices machines.