デフォルト表紙
市場調査レポート
商品コード
1430978

世界の潤滑油:市場シェア分析、産業動向・統計、成長動向予測(2021年~2026年)

Global Lubricants - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2021 - 2026)

出版日: | 発行: Mordor Intelligence | ページ情報: 英文 80 Pages | 納期: 2~3営業日

● お客様のご希望に応じて、既存データの加工や未掲載情報(例:国別セグメント)の追加などの対応が可能です。  詳細はお問い合わせください。

価格
価格表記: USDを日本円(税抜)に換算
本日の銀行送金レート: 1USD=155.95円
世界の潤滑油:市場シェア分析、産業動向・統計、成長動向予測(2021年~2026年)
出版日: 2024年02月15日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 80 Pages
納期: 2~3営業日
ご注意事項 :
本レポートは最新情報反映のため適宜更新し、内容構成変更を行う場合があります。ご検討の際はお問い合わせください。
  • 全表示
  • 概要
  • 目次
概要

世界の潤滑油市場規模は2024年に444億1,000万リットルと推定され、2026年には472億2,000万リットルに達すると予測され、予測期間(2024-2026年)のCAGRは3.12%で成長します。

Global Lubricants-Market

主なハイライト

  • 最終用途別最大セグメント:自動車:自動車は他の産業用途に比べ潤滑油の交換サイクルが長いため、全カテゴリーの中で最大のエンドユーザーとなった。
  • エンドユーザー産業別最速セグメント:発電:発電は、天然ガスや風力発電所からの低コストのエネルギー需要の増加により、世界的に最も急成長しているエンドユーザーと予測されます。
  • 最大の地域市場- アジア太平洋:主にインド、中国、日本が牽引するアジア太平洋は、自動車保有台数や産業機械保有台数が他のどの地域よりも多く、潤滑油の主要消費地域となっています。
  • 急成長地域- アジア太平洋地域: 中国とインドにおける都市化の進展、電力使用の増加、自動車所有率の上昇により、アジア太平洋地域が最も急成長する地域と予測されます。

潤滑油市場動向

エンドユーザー別最大セグメント:自動車

  • 2020年、自動車産業が世界の潤滑油市場を独占し、潤滑油消費量の約半分を占めました。2015年から2019年にかけて、自動車業界の潤滑油消費量は自動車販売台数と使用量の伸びにより11%増加しました。
  • 2020年には、COVID-19関連の規制により、いくつかの産業でメンテナンス要件の低下が見られました。大きな影響を受けたのは自動車産業で、この年は10.1%の落ち込みを記録し、次いで重機(7.66%)となった。
  • 2021~2026年の世界の潤滑油市場のエンドユーザー産業では、発電産業がCAGR 4.8%で急成長し、自動車産業(3.8%)がこれに続くとみられます。世界の再生可能エネルギー発電セクターの能力増強は、発電産業における潤滑油消費を促進する可能性が高いです。

最大地域:アジア太平洋地域

  • 2020年、アジア太平洋は世界の潤滑油消費量の約46%を占め、世界の潤滑油消費量のトップとなった。2015年から2019年にかけて、アジア太平洋地域の潤滑油消費量は、中国、インド、インドネシアが牽引して約20%増加しました。
  • 2020年、COVID-19の発生はいくつかの産業の操業を抑制し、それによって世界中の潤滑油消費が抑制されました。北米が最も影響を受け、2019-20年の潤滑油消費量は13.4%減少し、次いで欧州が11.29%減少しました。
  • アジア太平洋は2021年から26年にかけてアフリカで最も急成長する潤滑油市場になりそうで、CAGRは約4.3%です。同地域における自動車販売と使用量の回復と産業活動の拡大が、近い将来、アジア太平洋地域の潤滑油市場の成長を牽引する可能性が高いです。

潤滑油産業の概要

世界の潤滑油市場は細分化されており、上位5社で38.45%を占めています。この市場の主要企業は、BP PLC (Castrol), China National Petroleum Corporation, China Petroleum & Chemical Corporation, ExxonMobil Corporation and Royal Dutch Shell PLC(アルファベット順)です。

その他の特典:

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3ヶ月間のアナリストサポート

目次

第1章 エグゼクティブサマリーと主な調査結果

第2章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場定義
  • 調査範囲
  • 調査手法

第3章 主要産業動向

  • 自動車業界の動向
  • 製造業の動向
  • 発電産業の動向
  • 規制の枠組み
  • バリューチェーンと流通チャネル分析

第4章 市場セグメンテーション

  • エンドユーザー別
    • 自動車
    • 重機
    • 冶金・金属加工
    • 発電
    • その他のエンドユーザー産業
  • 製品タイプ別
    • エンジンオイル
    • グリース
    • 油圧作動油
    • 金属加工油
    • トランスミッション&ギアオイル
    • その他の製品タイプ
  • 地域別
    • アフリカ
      • エジプト
      • モロッコ
      • ナイジェリア
      • 南アフリカ
      • その他のアフリカ
    • アジア太平洋
      • 中国
      • インド
      • インドネシア
      • 日本
      • マレーシア
      • 韓国
      • タイ
      • ベトナム
      • その他アジア太平洋地域
    • 欧州
      • フランス
      • ドイツ
      • イタリア
      • ロシア
      • スペイン
      • 英国
      • その他欧州
    • 中東
      • イラン
      • カタール
      • サウジアラビア
      • トルコ
      • アラブ首長国連邦
      • その他中東
    • 北米
      • カナダ
      • メキシコ
      • 米国
      • その他北米地域
    • 南米
      • アルゼンチン
      • ブラジル
      • その他南米

第5章 競合情勢

  • 主要な戦略動向
  • 市場シェア分析
  • 企業プロファイル
    • Behran Oil Company
    • BP PLC(Castrol)
    • Carl Bechem GmbH
    • Chevron Corporation
    • China National Petroleum Corporation
    • China Petroleum & Chemical Corporation
    • Coperative Soceite des petroleum
    • ENEOS Corporation
    • Eni SpA
    • ExxonMobil Corporation
    • FUCHS
    • Gazprom
    • GS Caltex
    • Gulf Oil International
    • Hindustan Petroleum Corporation Limited
    • Idemitsu Kosan Co. Ltd
    • Indian Oil Corporation Limited
    • Lukoil
    • Motul
    • Petromin Corporation
    • Petronas Lubricants International
    • Phillips 66 Lubricants
    • PT Pertamina
    • PTT Lubricants
    • Rosneft
    • Royal Dutch Shell PLC
    • Terpel
    • TotalEnergies
    • Valvoline Inc.
    • YPF

第6章 付録

  • 付録1参考文献
  • 付録-2図表一覧

第7章 CEOへの主な戦略的質問

目次
Product Code: 90328

The Global Lubricants Market size is estimated at 44.41 Billion Liters in 2024, and is expected to reach 47.22 Billion Liters by 2026, growing at a CAGR of 3.12% during the forecast period (2024-2026).

Global Lubricants - Market

Key Highlights

  • Largest Segment by End-user Industry - Automotive : Automotive was the largest end-user among all categories due to the high replacement cycles of lubricants used in motor vehicles compared to any other industrial application.
  • Fastest Segment by End-user Industry - Power Generation : Power generation is projected to be the fastest-growing end-user globally due to the increasing demand for low-cost energy from natural gas and wind power plants.
  • Largest Region Market - Asia-Pacific : Asia-Pacific, driven mainly by India, China, and Japan, is the major lubricant-consuming region due to high vehicle ownerships and industrial machinery than any other region.
  • Fastest Growing Region Market - Asia-Pacific : Due to rising urbanization, increased electricity use, and rising vehicle ownership in China and India, Asia-Pacific is projected to be the fastest-growing region.

Lubricants Market Trends

Largest Segment By End User : Automotive

  • In 2020, the automotive industry dominated the global lubricants market, accounting for around half of the total lubricant consumption. During 2015-2019, lubricant consumption in the automotive industry increased by 11% due to growth in vehicle sales and usage.
  • In 2020, COVID-19-related restrictions led to declined maintenance requirements from several industries. The major impact was observed in the automotive industry, which recorded a dip of 10.1% during the year, followed by heavy equipment (7.66%).
  • Power generation is likely to be the fastest-growing end-user industry of the global lubricants market during 2021-2026, with a CAGR of 4.8%, followed by automotive (3.8%). The capacity additions in the renewable energy sector worldwide will likely drive lubricant consumption in the power generation industry.

Largest Region : Asia-Pacific

  • In 2020, Asia-Pacific was the leading consumer of lubricants in the world, accounting for around 46% of the global lubricant consumption. During 2015-2019, lubricant consumption in the Asia-Pacific region increased by around 20%, driven by China, India, and Indonesia.
  • In 2020, the COVID-19 outbreak restrained the operations of several industries, thereby restraining lubricant consumption across the globe. North America was the most affected, with a 13.4% drop in its lubricant consumption, followed by Europe, with an 11.29% drop, during 2019-20.
  • Asia-Pacific is likely to be the fastest-growing lubricants market in Africa during 2021-26, with a CAGR of around 4.3%. The recovering automotive sales and usage combined with growing industrial activities in the region are likely to drive the growth of the Asia-Pacific lubricants market in the near future.

Lubricants Industry Overview

The Global Lubricants Market is fragmented, with the top five companies occupying 38.45%. The major players in this market are BP PLC (Castrol), China National Petroleum Corporation, China Petroleum & Chemical Corporation, ExxonMobil Corporation and Royal Dutch Shell PLC (sorted alphabetically).

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 Executive Summary & Key Findings

2 Introduction

  • 2.1 Study Assumptions & Market Definition
  • 2.2 Scope of the Study
  • 2.3 Research Methodology

3 Key Industry Trends

  • 3.1 Automotive Industry Trends
  • 3.2 Manufacturing Industry Trends
  • 3.3 Power Generation Industry Trends
  • 3.4 Regulatory Framework
  • 3.5 Value Chain & Distribution Channel Analysis

4 Market Segmentation

  • 4.1 By End User
    • 4.1.1 Automotive
    • 4.1.2 Heavy Equipment
    • 4.1.3 Metallurgy & Metalworking
    • 4.1.4 Power Generation
    • 4.1.5 Other End-user Industries
  • 4.2 By Product Type
    • 4.2.1 Engine Oils
    • 4.2.2 Greases
    • 4.2.3 Hydraulic Fluids
    • 4.2.4 Metalworking Fluids
    • 4.2.5 Transmission & Gear Oils
    • 4.2.6 Other Product Types
  • 4.3 By Region
    • 4.3.1 Africa
      • 4.3.1.1 Egypt
      • 4.3.1.2 Morocco
      • 4.3.1.3 Nigeria
      • 4.3.1.4 South Africa
      • 4.3.1.5 Rest of Africa
    • 4.3.2 Asia-Pacific
      • 4.3.2.1 China
      • 4.3.2.2 India
      • 4.3.2.3 Indonesia
      • 4.3.2.4 Japan
      • 4.3.2.5 Malaysia
      • 4.3.2.6 South Korea
      • 4.3.2.7 Thailand
      • 4.3.2.8 Vietnam
      • 4.3.2.9 Rest of Asia-Pacific
    • 4.3.3 Europe
      • 4.3.3.1 France
      • 4.3.3.2 Germany
      • 4.3.3.3 Italy
      • 4.3.3.4 Russia
      • 4.3.3.5 Spain
      • 4.3.3.6 United Kingdom
      • 4.3.3.7 Rest of Europe
    • 4.3.4 Middle East
      • 4.3.4.1 Iran
      • 4.3.4.2 Qatar
      • 4.3.4.3 Saudi Arabia
      • 4.3.4.4 Turkey
      • 4.3.4.5 UAE
      • 4.3.4.6 Rest of Middle East
    • 4.3.5 North America
      • 4.3.5.1 Canada
      • 4.3.5.2 Mexico
      • 4.3.5.3 United States
      • 4.3.5.4 Rest of North America
    • 4.3.6 South America
      • 4.3.6.1 Argentina
      • 4.3.6.2 Brazil
      • 4.3.6.3 Rest of South America

5 Competitive Landscape

  • 5.1 Key Strategic Moves
  • 5.2 Market Share Analysis
  • 5.3 Company Profiles
    • 5.3.1 Behran Oil Company
    • 5.3.2 BP PLC (Castrol)
    • 5.3.3 Carl Bechem GmbH
    • 5.3.4 Chevron Corporation
    • 5.3.5 China National Petroleum Corporation
    • 5.3.6 China Petroleum & Chemical Corporation
    • 5.3.7 Coperative Soceite des petroleum
    • 5.3.8 ENEOS Corporation
    • 5.3.9 Eni SpA
    • 5.3.10 ExxonMobil Corporation
    • 5.3.11 FUCHS
    • 5.3.12 Gazprom
    • 5.3.13 GS Caltex
    • 5.3.14 Gulf Oil International
    • 5.3.15 Hindustan Petroleum Corporation Limited
    • 5.3.16 Idemitsu Kosan Co. Ltd
    • 5.3.17 Indian Oil Corporation Limited
    • 5.3.18 Lukoil
    • 5.3.19 Motul
    • 5.3.20 Petromin Corporation
    • 5.3.21 Petronas Lubricants International
    • 5.3.22 Phillips 66 Lubricants
    • 5.3.23 PT Pertamina
    • 5.3.24 PTT Lubricants
    • 5.3.25 Rosneft
    • 5.3.26 Royal Dutch Shell PLC
    • 5.3.27 Terpel
    • 5.3.28 TotalEnergies
    • 5.3.29 Valvoline Inc.
    • 5.3.30 YPF

6 Appendix

  • 6.1 Appendix-1 References
  • 6.2 Appendix-2 List of Tables & Figures

7 Key Strategic Questions for Lubricants CEOs