デフォルト表紙
市場調査レポート
商品コード
1430597

日本の医薬品3PL:市場シェア分析、業界動向・統計、成長予測(2024年~2029年)

Japan Pharmaceutical 3PL - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2024 - 2029)

出版日: | 発行: Mordor Intelligence | ページ情報: 英文 150 Pages | 納期: 2~3営業日

● お客様のご希望に応じて、既存データの加工や未掲載情報(例:国別セグメント)の追加などの対応が可能です。  詳細はお問い合わせください。

価格
価格表記: USDを日本円(税抜)に換算
本日の銀行送金レート: 1USD=156.76円
日本の医薬品3PL:市場シェア分析、業界動向・統計、成長予測(2024年~2029年)
出版日: 2024年02月15日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 150 Pages
納期: 2~3営業日
ご注意事項 :
本レポートは最新情報反映のため適宜更新し、内容構成変更を行う場合があります。ご検討の際はお問い合わせください。
  • 全表示
  • 概要
  • 目次
概要

日本の医薬品3PL(サードパーティロジスティクス)市場規模は2024年に674億1,000万米ドルと推計され、2029年には943億7,000万米ドルに達すると予測され、予測期間中(2024-2029年)のCAGRは7%で成長する見込みです。

Japan Pharmaceutical 3PL-Market-IMG1

主なハイライト

  • 医薬品業界のサードパーティロジスティクス市場が拡大しているのは、オンライン配送サービスを利用する人が増えているためです。この動向により、3PL・ソリューションの需要が高まっています。日本は医薬品3PL市場を牽引しており、政府がインセンティブを提供しています。日本の医薬品医療機器総合機構は、日本の厚生労働省と製薬会社と共同で、オンライン情報交換と患者相談サービスのためのプラットフォームを構築しました。
  • 国際的な国境を越えて生物製剤を輸送するための温度管理されたロジスティクス・サービスへの需要や、売上を伸ばすためのバイオ医薬品企業の流通網の拡大が、市場拡大を後押ししています。動機となっています。医薬品ロジスティクス企業は、新興国での自動保管・検索システムの利用が大幅に増加していることに気づいています。供給の途絶を制限し、重要な治療を優先することで、市場の主要企業はCOVID-19との戦いで重要な役割を果たしました。
  • 例えば、日本通運は埼玉県久喜市にある東日本医薬品センターでWHO標準GDP認証を取得しています。これは、高品質なロジスティクスの需要に応えるため、2温度帯での保管と輸送に力を入れているためです。同センターは、2つの温度帯(常温:15~25℃、冷蔵:2~8℃)で医薬品を保管・輸送するWHO(世界保健機関)の標準GDP認証を取得しています。

日本の医薬品3PL市場動向

国内で成長するジェネリック医薬品市場

日本におけるジェネリック医薬品市場は、ここ数年でますます多くの製薬会社が立ち上がり、急ピッチで成長しています。平均寿命の伸びと高齢化により、既存のサプライヤーが新たな解決策を見出す必要に迫られているため、日本のジェネリック医薬品は現在、医薬品業界で最も急成長しているセグメントの一つとなっています。日本は高い技術力と市場競争の激しさで知られる国です。また、国民1人当たりのヘルスケア支出も世界最高水準にあります。

米国やEUのような他の新興国市場と比較すると、日本ではジェネリック医薬品の普及率は常に低かった。しかし、今世紀に入ってからは、政府の方針転換により、ジェネリック医薬品の服用者数が急速に増加しています。

高齢化が進み、先発医薬品の価格が高騰していることを受け、政府は医療費を削減し、低コストのジェネリック医薬品から革新的な製品に資金を移すための法律を成立させました。政府は2020年9月までにジェネリック医薬品の普及率80%を目標に掲げたが、その達成率は約2%にとどまった。2021年9月時点の日本の医療用医薬品市場において、ジェネリック医薬品のシェアは約79%でした。

ジェネリック医薬品は、安価な先発医薬品を求める企業や個人にとっては良い市場でした。高価なブランド薬のジェネリック医薬品を作る際、製薬会社は味、見た目、香り、使用感まで高価なブランド薬と同じにしようとしました。これらの模倣バージョンは、大手メーカーの最も人気のある薬品名にちなんで命名されたため、顧客はジェネリックと先発品の違いをほとんど見分けることができなかった。

Japan Pharmaceutical 3PL-Market-IMG2

輸入医薬品の増加

日本はアメリカの医薬品の輸出市場であり、世界第3位の医薬品市場です。ヘルスケア分野は、日本政府の経済再生・成長戦略の下での成長促進要因として、2013年以降、日本政府(以下「GOJ」)によって売り出されています。日本の医薬品業界は、ヘルスケア業界とともに、最近新たな関心を集めています。日本のヘルスケア産業への関心の高まりは、革新的なヘルスケア商品の価値を浮き彫りにしたCOVID-19パンデミックにも起因しています。日本の創薬環境の強化が求められていることも、日本の医薬品産業への関心を高める大きな要因となっています。日本への医薬品輸入の約20%は米国製品で占められており、これには米国企業が現地で生産したものと、日本の製造業者にライセンス供与したものが含まれます。

2025年まで、日本の医薬品市場は年率0.2~1.2%のペースで縮小すると予想される一方、世界の医薬品市場は4.4%のペースで拡大すると予想されます。日本の非特許医薬品市場の縮小は、日本の医薬品セクターが縮小する要因のひとつです。しかし、米国企業が得意とする日本の特許医薬品市場は、今後も拡大が続くと予想されます。

Japan Pharmaceutical 3PL-Market-IMG3

日本の医薬品3PL業界の概要

日本の医薬品3PL市場は非常に競争が激しいです。輸送される品目のデリケートさを考慮すると、医薬品ロジスティクスには高度な専門性、規制当局の承認、最先端技術、より広範なネットワーク、および多くの専門知識が要求されます。DHL Logistics、Nippon Express、Kuehne+Nagel、Kerry Logisticsなどが市場のトップ企業です。これらの企業は、より迅速な出荷や専門的な保管施設による倉庫保管のオプションを提供することで、競争力を高めています。

その他の特典:

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3ヶ月間のアナリスト・サポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場定義
  • 市場の範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場洞察

  • 市場概要
  • 現在の市場シナリオ
  • 政府の取り組みと規制
  • 技術動向
  • 業界のサプライチェーン/バリューチェーン分析
  • 投資シナリオ
  • 日本の医薬品eコマース市場
  • 医薬品包装の注目点(世界の動向と地域の動向)
  • COVID-19の市場への影響(市場および経済への短期的・長期的影響を含む)

第5章 市場力学

  • 促進要因
  • 抑制要因
  • 機会
  • 業界の魅力- ポーターのファイブフォース分析
    • 供給企業の交渉力
    • 消費者の交渉力
    • 新規参入業者の脅威
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係

第6章 市場セグメンテーション

  • サービス別
    • 国内輸送管理
    • 国際輸送管理
    • 付加価値型倉庫・配送
  • 温度管理別
    • 温度管理/コールドチェーン物流
    • 非管理/非コールドチェーン物流

第7章 競合情勢

  • 市場集中の概要
  • 合併・買収
  • 企業プロファイル
    • Suzuken Group
    • Nippon Express
    • DHL Logistics
    • Kuehne+Nagel
    • Kerry Logistics
    • Mitsubishi Logistics
    • Ceva Logistics
    • DB Schenker
    • FedEx
    • Yusen Logistics*

第8章 市場機会と今後の動向

第9章 付録

  • マクロ経済指標(GDP分布、活動別)
  • 経済統計-運輸・倉庫業の経済への貢献
  • 対外貿易統計-製品別、仕向地・原産国別の輸出入額
目次
Product Code: 72490

The Japan Pharmaceutical 3PL Market size is estimated at USD 67.41 billion in 2024, and is expected to reach USD 94.37 billion by 2029, growing at a CAGR of 7% during the forecast period (2024-2029).

Japan Pharmaceutical 3PL - Market - IMG1

Key Highlights

  • The pharmaceutical industry's third-party logistics market is growing because more and more people are willing to use online delivery services. This trend has led to a rise in demand for third-party logistics solutions. Japan has been the leading force in the pharmaceutical third-party logistics market, with the government providing incentives. The Japanese Pharmaceutical and Medical Devices Agency, in partnership with the Japanese Ministry of Health, Labour, and Welfare and drug companies, created a platform for online information exchange and patient consultation services.
  • The demand for temperature-controlled logistics services to ship biologics across international borders and the expansion of biopharmaceutical companies' distribution networks to boost sales are fueling market expansion. It serves as motivation. Pharmaceutical logistics organizations have noticed a considerable increase in the use of automated storage and retrieval systems in emerging nations. By limiting supply disruptions and giving priority to crucial treatments, major market actors played a significant role in the fight against COVID-19.
  • For example, Nippon Express has WHO Standard GDP Certification for the East Japan Pharmaceutical Center in Kuki, Saitama Prefecture. This is because they focus on storage and transit with two temperature zones to meet the demand for high-quality logistics. The center has WHO (World Health Organization) standard GDP certification for storing and transporting medications in two temperature zones (room temperature: 15-25°C, cold storage: 2-8°C).

Japan Pharmaceutical 3PL Market Trends

Generics drugs market growing in the country

The generic drug market in Japan is growing at a rapid pace, with more and more drug companies starting up in the past few years. Japanese generics are now one of the fastest-growing segments in the pharmaceutical industry, as rising life expectancy and an aging population put pressure on existing suppliers to find new solutions. Japan is a country known for its high technology and strong market competition. It also has one of the highest healthcare expenditures per capita in the world.

Comparing Japan to other developed markets like the US and EU, generic medicine penetration has always been lower in Japan. Since the turn of the century, however, the number of people taking generic drugs has grown quickly due to a change in government policy.

In response to the country's aging population and the rising cost of branded drugs, the government passed a law to cut medical spending and move money from low-cost generics to innovative products. By September 2020, the government set a goal of 80% generic medicine penetration, although it only achieved roughly 2% of that aim. In the Japanese prescription medicine market as of September 2021, generics held a share of roughly 79%.

Generics were a good market for businesses and individuals who wanted brand-name drugs at cheap prices. When making generic versions of more expensive brands, pharmaceutical companies tried to make them taste, look, smell, and even feel like the more expensive brands. These copycat versions were named after the most popular drug names from major manufacturers, so customers could hardly tell the difference between a generic and its branded counterpart.

Japan Pharmaceutical 3PL - Market - IMG2

Pharmaceutical imports growing in the country

Japan is an export market for American pharmaceuticals and the third-largest pharmaceutical market in the world. The healthcare sector was marketed by the Government of Japan ("GOJ") since 2013 as a growth driver under the nation's economic revival and growth strategy. The pharmaceutical industry in Japan, along with the healthcare industry, has recently attracted new interest. This increased interest in Japan's healthcare industry is partly due to the COVID-19 pandemic, which highlighted the value of innovative healthcare goods. The requirement to strengthen Japan's drug discovery environment is a significant additional factor driving interest in the country's pharmaceutical industry. About 20% of all pharmaceutical imports into Japan are made up of American products, including those produced locally by American businesses and those that have been licensed to Japanese producers.

Through 2025, the pharmaceuticals market in Japan is expected to contract at a rate of 0.2-1.2% per year, while the global pharmaceuticals market is anticipated to expand at a rate of 4.4%. A concomitant fall in Japan's off-patent drug market is one of the factors contributing to the expected decline in the country's pharmaceutical sector. However, it is anticipated that the Japanese market for patented drugs, where U.S. corporations' goods shine, will continue to expand throughout this time.

Japan Pharmaceutical 3PL - Market - IMG3

Japan Pharmaceutical 3PL Industry Overview

The pharmaceutical third-party logistics (3PL) market in Japan is very competitive. Given the sensitivity of the items being transported, pharmaceutical logistics demands a high degree of specialization, regulatory approvals, cutting-edge technology, greater network coverage, and a great deal of expertise; hence, the industry has comparably fewer competitors. DHL Logistics, Nippon Express, Kuehne + Nagel, and Kerry Logistics are some of the market's top companies. These firms are gaining a competitive edge by providing options for quicker shipping and warehousing with specialized storage facilities.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Market

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET INSIGHTS

  • 4.1 Market Overview
  • 4.2 Current Market Scenario
  • 4.3 Government Initiatives and Regulations
  • 4.4 Technological Trends
  • 4.5 Industry Supply Chain/Value Chain Analysis
  • 4.6 Investment Scenarios
  • 4.7 Pharmaceutical E-Commerce Market in Japan
  • 4.8 Spotlight on packaging of pharmaceuticals (global and regional trends)
  • 4.9 Impact of COVID-19 on market (including short-term and long-term effects on the market as well as the economy)

5 MARKET DYNAMICS

  • 5.1 Drivers
  • 5.2 Restraints
  • 5.3 Opportunities
  • 5.4 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
    • 5.4.1 Bargaining Power of Suppliers
    • 5.4.2 Bargaining Power of Consumers
    • 5.4.3 Threat of New Entrants
    • 5.4.4 Threat of Substitutes
    • 5.4.5 Intensity of Competitive Rivalry

6 MARKET SEGMENTATION

  • 6.1 By Service
    • 6.1.1 Domestic Transportation Management
    • 6.1.2 International Transportation Management
    • 6.1.3 Value-added Warehousing and Distribution
  • 6.2 By Temperature Control
    • 6.2.1 Controlled/Cold Chain Logistics
    • 6.2.2 Non-controlled/Non-Cold Chain Logistics

7 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 7.1 Market Concentration Overview
  • 7.2 Mergers & Acquisitions
  • 7.3 Company Profiles
    • 7.3.1 Suzuken Group
    • 7.3.2 Nippon Express
    • 7.3.3 DHL Logistics
    • 7.3.4 Kuehne + Nagel
    • 7.3.5 Kerry Logistics
    • 7.3.6 Mitsubishi Logistics
    • 7.3.7 Ceva Logistics
    • 7.3.8 DB Schenker
    • 7.3.9 FedEx
    • 7.3.10 Yusen Logistics*

8 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS

9 APPENDIX

  • 9.1 Macroeconomic Indicators (GDP Distribution, by Activity)
  • 9.2 Economic Statistics - Transport and Storage Sector Contribution to the Economy
  • 9.3 External Trade Statistics - Exports and Imports by Product and by Country of Destination/Origin