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市場調査レポート
商品コード
1430023

飼料嗜好性向上剤:市場シェア分析、産業動向&統計、成長予測(2024~2029年)

Feed Palatability Enhancers - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2024 - 2029)

出版日: | 発行: Mordor Intelligence | ページ情報: 英文 120 Pages | 納期: 2~3営業日

● お客様のご希望に応じて、既存データの加工や未掲載情報(例:国別セグメント)の追加などの対応が可能です。  詳細はお問い合わせください。

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飼料嗜好性向上剤:市場シェア分析、産業動向&統計、成長予測(2024~2029年)
出版日: 2024年02月15日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 120 Pages
納期: 2~3営業日
ご注意事項 :
本レポートは最新情報反映のため適宜更新し、内容構成変更を行う場合があります。ご検討の際はお問い合わせください。
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概要

飼料嗜好性向上剤市場規模は2024年に33億8,000万米ドルと推定され、2029年には45億米ドルに達すると予測され、予測期間(2024-2029年)のCAGRは5.90%で成長する見込みです。

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COVID-19は家畜の生産と消費に悪影響を及ぼしました。この影響は最終的に、飼料嗜好性向上剤市場を含む飼料産業に波及しました。この業界の企業も生産抑制やサプライチェーンの問題による問題に直面していました。しかし、これ以上発生が市場を混乱させなければ、この業界は近い将来、牛疫前の需要と生産レベルを達成すると予想されます。

食肉消費の増加は、飼料嗜好性向上剤市場を世界的に牽引しています。健康志向の消費者による高品質の食肉と食肉製品への需要が、さらに需要を喚起しています。

アジア太平洋は嗜好性向上剤の最大市場であり、市場全体で大きなシェアを占めています。所得水準の上昇と高品質の飼料やペットフードに対する意識の高まりが、この地域の需要に寄与しています。

飼料嗜好性向上剤・改良剤の市場動向

食肉消費の増加が市場を牽引

世界の食肉消費量は急速に増加しており、飼料嗜好性向上剤市場の成長を促進しています。健康志向の消費者による高級食肉や食肉製品への嗜好の高まりが、飼料嗜好性改良剤の需要を世界的に牽引しています。FAOによると、世界の鶏肉生産量は2020年に1億3,700万トンに達すると推定され、中国、EU、英国、ブラジル、メキシコで成長が見込まれています。ほとんどの新興諸国では所得水準が上昇しており、優れた品質の食肉および食肉製品への需要が誘発されています。米国、ブラジル、アルゼンチンでは、放牧地が広いため牛肉生産コストが低く、1人当たりの肉消費量も増加しています。家畜飼料に含まれる不快な添加物やサプリメントは、嗜好性向上剤の助けを借りて配合され、それによって動物の飼料摂取量を増大させています。

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アジア太平洋は飼料嗜好性向上剤の最大市場

アジア太平洋は飼料嗜好性向上剤の最大市場であり、市場全体で大きなシェアを占めています。この地域では、高品質の飼料やペットフードに対する消費者の意識が高まっており、飼料嗜好性向上剤の需要に拍車がかかっています。さらに、アフリカ豚フィーバーのような数多くの疾病の発生によって引き起こされた食肉価格の高騰が、この地域の生産者に利益をタップさせ、それゆえ飼料嗜好性向上剤市場を後押ししています。インドや中国のような新興諸国における所得水準の上昇は、ペットの所有数、ヘルスケア、支出の増加につながっており、それによって飼料嗜好性向上剤市場を牽引しています。

インドは世界有数の鶏肉生産国です。平均所得の増加と都市人口の増加により、鶏肉需要が大幅に増加し、消費量も年々着実に増加しています。家禽の生産はこの地域で非常に伸びており、その結果、飼料摂取量と家畜の成績を向上させる嗜好性向上剤の需要が生まれることになります。さらに、芳香植物に由来する天然フェノール化合物を適用することで、家禽や豚の飼料における風味と嗜好性が改善され、飼料摂取量と成長成績が向上することが知られています。

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その他の特典:

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3ヶ月間のアナリスト・サポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場定義
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場力学

  • 市場概要
  • 市場促進要因
  • 市場抑制要因
  • ポーターのファイブフォース分析
    • 供給企業の交渉力
    • 買い手・消費者の交渉力
    • 新規参入業者の脅威
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係の強さ

第5章 市場セグメンテーション

  • タイプ
    • フレーバー
    • 甘味料
    • アロマ強化剤
  • 動物タイプ
    • 反芻動物
    • 家禽
    • 水産養殖
    • その他の動物
  • 地域
    • 北米
      • 米国
      • カナダ
      • メキシコ
      • その他北米地域
    • 欧州
      • ドイツ
      • 英国
      • フランス
      • ロシア
      • スペイン
      • その他欧州
    • アジア太平洋
      • 中国
      • 日本
      • インド
      • オーストラリア
      • その他アジア太平洋地域
    • 南米
      • ブラジル
      • アルゼンチン
      • その他南米
    • アフリカ
      • 南アフリカ
      • その他のアフリカ

第6章 競合情勢

  • 最も採用されている戦略
  • 市場シェア分析
  • 企業プロファイル
    • DuPont
    • Associated British Foods plc(ABF)
    • Kerry Group plc
    • Symrise AG
    • Adisseo France SAS
    • Elanco Animal Health
    • Ensign-Bickford Industries Inc.
    • Kent Nutrition Group
    • Kemin Industries, Inc.
    • Tanke International Group

第7章 市場機会と今後の動向

第8章 COVID-19の影響評価

目次
Product Code: 54173

The Feed Palatability Enhancers Market size is estimated at USD 3.38 billion in 2024, and is expected to reach USD 4.5 billion by 2029, growing at a CAGR of 5.90% during the forecast period (2024-2029).

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COVID-19 adversely affected livestock production and consumption. This effect ultimately spilled into the feed industry, including the feed palatability enhancer market. The companies in this industry were also facing issues due to production restraints and supply chain issues. However, the industry is expected to achieve pre-covid demand and production levels in the near future if no further outbreaks disrupt the market.

The increasing meat consumption is driving the feed palatability enhancers market globally. The demand for high-quality meat and meat products from health-conscious consumers further induces the demand.

Asia-Pacific is the largest market for palatability enhancers, accounting for a significant share in the overall market. The rise in income levels and growing awareness about quality feed and pet food contribute to the demand in the region.

The market for feed palatability enhancers is highly fragmented, with the presence of key international players and many small players maintaining competitiveness in the market. Some notable players are DuPont de Nemours, Inc., Associated British Foods plc, Kerry Inc., Symrise, Adisseo, Elanco, Ensign-Bickford Industries Inc., Kent Nutrition Group, and others.

Feed Palatability Enhancers & Modifiers Market Trends

Increasing Meat Consumption Driving the Market

Global meat consumption has been rising rapidly, thereby fuelling the growth of the feed palatability enhancers market. The growing preferences for high-grade meat and meat products from health-conscious consumers are driving the demand for feed palatability enhancers, globally. According to the FAO, global poultry meat production is estimated to reach 137 million tonnes in 2020, with growth anticipated in China, the EU, Britain, Brazil, and Mexico. The rise in the levels of income in most of the developing countries has induced demand for superior quality meat and meat products. The per capita meat consumption in the United States, Brazil, and Argentina are also rising because of the lower costs in beef production, owing to the extensive land area under grazing. The unpleasant additives and supplements in livestock feed are formulated with the help of palatability enhancers, thereby augmenting the feed intake in animals.

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Asia-Pacific - The Largest Market for Feed Palatability Enhancers

Asia-Pacific is the largest market for feed palatability enhancers, accounting for a significant share in the overall market. The growing consumer awareness about quality feed and pet food in the region has spurred the demand for feed palatability enhancers. Moreover, the soaring prices of meat driven by numerous disease outbreaks like the African Swine Fever have led the producers to tap the profits in the region, hence boosting the feed palatability enhancers market. The rise in income levels in developing countries like India and China are leading to growing numbers of pet ownership, healthcare, and spending, thereby driving the feed palatability enhancers market.

India is one of the leading producers of poultry meat in the world. The increase in the average income and the urban population has led to a tremendous increase in poultry demand and a steady increase in consumption over the years. Poultry production has been growing enormously in the region which would, in turn, create demand for palatability enhancers to improve feed intake and livestock performance. In addition, applying natural phenolic compounds originating from aromatic plants are known to improve the flavor and palatability of the feed in poultry and swine diets and thus increase the feed intake and growth performance.

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Feed Palatability Enhancers & Modifiers Industry Overview

The market for feed palatability enhancers is highly fragmented with the presence of key international players and many small players competing in the market. Some of the notable players are DuPont de Nemours, Inc., Associated British Foods plc, Kerry Inc., Symrise, Adisseo, Elanco, Ensign-Bickford Industries Inc., Kent Nutrition Group, and others. The most adopted strategies for these companies are mergers and acquisitions, and from time to time collaborations for investments in new product developments and research enhancement.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS

  • 4.1 Market Overview
  • 4.2 Market Drivers
  • 4.3 Market Restraints
  • 4.4 Porter's Five Force Analysis
    • 4.4.1 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.4.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
    • 4.4.3 Threat of New Entrants
    • 4.4.4 Threat of Substitute Products
    • 4.4.5 Intensity of Competitive Rivalry

5 MARKET SEGMENTATION

  • 5.1 Type
    • 5.1.1 Flavors
    • 5.1.2 Sweeteners
    • 5.1.3 Aroma Enhancers
  • 5.2 Animal Type
    • 5.2.1 Ruminant
    • 5.2.2 Poultry
    • 5.2.3 Swine
    • 5.2.4 Aquaculture
    • 5.2.5 Other Animal Types
  • 5.3 Geography
    • 5.3.1 North America
      • 5.3.1.1 United States
      • 5.3.1.2 Canada
      • 5.3.1.3 Mexico
      • 5.3.1.4 Rest of North America
    • 5.3.2 Europe
      • 5.3.2.1 Germany
      • 5.3.2.2 United Kingdom
      • 5.3.2.3 France
      • 5.3.2.4 Russia
      • 5.3.2.5 Spain
      • 5.3.2.6 Rest of Europe
    • 5.3.3 Asia Pacific
      • 5.3.3.1 China
      • 5.3.3.2 Japan
      • 5.3.3.3 India
      • 5.3.3.4 Australia
      • 5.3.3.5 Rest of Asia-Pacific
    • 5.3.4 South America
      • 5.3.4.1 Brazil
      • 5.3.4.2 Argentina
      • 5.3.4.3 Rest of South America
    • 5.3.5 Africa
      • 5.3.5.1 South Africa
      • 5.3.5.2 Rest of Africa

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Most Adopted Strategies
  • 6.2 Market Share Analysis
  • 6.3 Company Profiles
    • 6.3.1 DuPont
    • 6.3.2 Associated British Foods plc (ABF)
    • 6.3.3 Kerry Group plc
    • 6.3.4 Symrise AG
    • 6.3.5 Adisseo France SAS
    • 6.3.6 Elanco Animal Health
    • 6.3.7 Ensign-Bickford Industries Inc.
    • 6.3.8 Kent Nutrition Group
    • 6.3.9 Kemin Industries, Inc.
    • 6.3.10 Tanke International Group

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS

8 AN ASSESSMENT OF THE IMPACT OF COVID-19