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市場調査レポート
商品コード
1429225

WiGig(Wireless Gigabit):市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測(2024年~2029年)

WiGig - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2024 - 2029)

出版日: | 発行: Mordor Intelligence | ページ情報: 英文 120 Pages | 納期: 2~3営業日

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WiGig(Wireless Gigabit):市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測(2024年~2029年)
出版日: 2024年02月15日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 120 Pages
納期: 2~3営業日
ご注意事項 :
本レポートは最新情報反映のため適宜更新し、内容構成変更を行う場合があります。ご検討の際はお問い合わせください。
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概要

WiGig(Wireless Gigabit)市場規模は2024年に2,773万米ドルと推定され、2029年には9,514万米ドルに達すると予測され、予測期間中(2024~2029年)のCAGRは27.96%で成長します。

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WiGig市場の成長を促進する要因としては、帯域幅需要の増加、スマートフォンの飽和状態、さまざまなデバイスの利用などが挙げられ、これらすべてが業界全体の発展に寄与しています。さらに、新興国におけるIT支出の増加と予算配分のシフトが、現在の主導的インフラをサポートする技術的に高度なアイテムへの需要を促進しています。

主なハイライト

  • 公衆Wi-Fiは、デジタルデバイドの解消、モノのインターネット(IoT)ベースの都市サービスの実現、住民、学生、訪問者、観光客へのアメニティの提供など、さまざまなスマートシティの目標に貢献しています。これは、各国の政府機関によるスマートシティ改善への投資の増加とともに、市場の成長を促す主な理由の1つとなっています。これとは別に、WiGigデバイスは多くの企業で使用されており、従業員がケーブル接続の負担なしに様々なデバイスから仕事を終わらせることができるようになっています。
  • また、オフィス内の効率的なネットワーキング、巨大なファイルの移動、帯域幅を必要とするプログラムのシームレスな実行、会議室や講堂でのワイドスクリーンへの映像や音声の超低遅延での投影などにも使用されています。WiGig製品は、便利な公共キオスク・サービスや、携帯電話、ノートパソコン、プロジェクター、タブレットなどの機器間のワイヤレス・ドッキングにも使用されています。また、高解像度(HD)映画のダウンロード、複数の超高解像度ビデオの同時ストリーミング、没入型ゲーム、拡張現実(AR)、仮想現実(VR)体験などにも頻繁に使用されています。これは、デジタル・メディアに対する消費者の支出の増加とともに、業界の拡大に拍車をかけています。
  • さまざまな最終用途産業で事業を展開する組織でBYOD政策への嗜好が高まっていることが、WiGigに対する大きな需要を生み出しており、これが今後の市場を牽引することになるでしょう。このBYODへのシフトにより、企業はネットワーク速度を向上させるためにITインフラ予算を増やすことができます。職場での携帯電話、ノートパソコン、デスクトップパソコン、その他の電子機器の利用が増加しているため、多くのアプリやサービスをサポートするための広帯域幅とインターネット速度への依存度が高まっています。さらに、アプリケーションや業務関連の活動を高速化するために、高速インターネット接続の必要性が高まっていることも、市場拡大に拍車をかけています。
  • 技術的な制約は、世界のWiGig市場参入企業が直面している主な問題です。現在の技術は60Hz以上の周波数で動作しているが、現代のWi-Fi製品に採用されている周波数は2.4~5GHzに過ぎないです。その結果、現在のインフラをアップグレードする必要があり、それには顧客から多額の資本投入が必要となります。
  • 在宅勤務は、パンデミック時代のメガ動向となった。大規模なリモートワークへのシフトのスピードは、携帯電話、ラップトップ、タブレット、デスクトップなどの個人用デバイスの使用をもたらしました。また、従業員が個人のWi-Fiやインターネット接続を使用して企業ネットワークにアクセスするケースも見られます。さらに、COVID-19後のシナリオでは、企業や重要な機能を運用し続けるためにWi-Fiの利用が増加しました。

WiGig市場動向

ゲームとマルチメディアが市場を牽引

  • より複雑なオンライン・マルチプレイヤー・ゲームは、リスクと報酬を戦略的かつ分析的に評価することをプレイヤーに教育します。こうしたゲームでは、若いプレイヤーはゲームの変化に素早く反応する必要があります。学んだ能力は、問題解決、分析能力、戦略的思考を必要とする実社会の職業に応用できるため、子供たちはこのゲームから得るものが多いです。ゲームは、バーチャルな世界に没頭し、時には世界中の人々とコミュニケーションをとることができるため、子どもたちが多様な考え方や文化を学ぶための素晴らしい方法かもしれないです。こうした動向は、ゲームにおけるWiGig市場の需要を高めると思われます。
  • 近年、インターネットのエコシステムは、エンド・ツー・エンドのローカルゲーム開発によって軌道修正を始めています。例えば、ジンガはソーシャルからモバイルへのシフトを図り、数年間は苦戦を強いられたが、2022年2月には第4四半期の売上が前年同期比52%増の7億2,700万米ドルに達しました。同社は2019年6月に無料ゲーム「Farmville-3」をローンチしたが、Zyngaが作成したFlashベースのゲームは主にFacebook内でプレイされるように設計されていました。
  • Mobile Video Industry Councilによると、モバイル事業者は、ここ数ヶ月のクラウドゲームサービスの急速な進展により、2022年までにクラウドゲームが5Gデータトラフィックの25~50%を占めるようになると予想しています。また、OTT(Over-the-Top)企業も「ゲームのNetflix」となる野心的な計画を立てており、すぐにアクセス可能な何千ものゲームのライブラリをホストし、最終的に5Gネットワークの帯域幅を標準画質のビデオトラフィックと比較して3~4倍消費することになります。このような高帯域幅は、今後WiGigの使用を必要とします。
  • さらに、Microsoftによると、Microsoftのオンラインゲームサービスの月間アクティブユーザー数は、2016年初頭の4,000万人弱から2022年12月時点で約1億2,000万人に増加しました。このサービスは、2023年3月にXbox Live Goldのサブスクリプションサービスと区別するためにXbox Networkと改名されるまで、以前はXbox Liveとして知られていました。このようなオンライン・コンソールに対する需要の高まりは、研究市場を牽引すると予想されます。
  • さらに、2023年1月には、米国でVerizonを通じてRazer Edgeが発売されます。Razer Edgeは、Snapdragon 888をベースとすると思われるSnapdragon G3x Gen 1プロセッサを搭載しています。解像度2,400 x 1,080px(20:9)、リフレッシュレート144Hzの6.8インチAMOLEDディスプレイは、Steam DeckやNintendo Switchのような製品よりも有利です。これに対し、SwitchのOLEDは7インチ、Steam Deckは7インチのLCDだが、どちらも解像度は720p、動作周波数は60Hzです。
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アジア太平洋地域が最も高い市場成長を記録する見込み

  • IEEE 802.11ajは、IEEE 802.11TMの修正規格であり、中国における高速無線LAN容量の需要拡大に対応するため、60GHz帯および45GHz帯の物理(PHY)レイヤと媒体アクセス制御(MAC)レイヤを規定しています。この規格変更により、60GHz帯では4つの1.08GHzチャネルが定義され、高いデータ転送速度と広いカバレッジエリアを持つ低消費電力デバイスがサポートされるとともに、45GHz帯では5GHzの新しい帯域幅が定義され、最大15Gb/秒のデータ転送速度が実現されます。これにより、Wi-Fiネットワーク機器の基盤であるIEEE 802.11の機能が強化されます。
  • Fujikuraは2022年9月、免許不要の技術基準適合証明を日本で独自に検証できる60GHz帯ミリ波無線通信モジュールを開発し、サンプル配布を開始しました。今回開発した60GHz帯ミリ波無線通信モジュールは、技術基準適合証明を取得するために、構造を改良・最適化したものです。このモジュールには、認証機関の技術基準適合証明マークが付与されます。これにより、同モジュールを搭載した通信機器や産業機器の開発が容易になります。
  • 2022年2月、日本電信電話株式会社(NTT)は、世界で初めて60GHz帯無線LAN(WiGig)を実現し、端末主導型ダイナミックサイトダイバーシティ制御技術により、高速移動状況下での途切れない大容量無線伝送を実現しました。NTTの「端末主導型ダイナミックサイトダイバーシティ制御技術」は、WiGigのような非モバイル無線通信システムでも、高速移動端末との大容量無線連続接続を実現します。ドローンや自動車からのリアルタイム映像伝送、一括データ伝送などに活用できます。
  • 同様に、最近、電気通信業界団体であるITU-APT Foundation of India(IAFI)は、Vバンド(60GHz帯)の周波数帯域の免許剥奪を推し進め、オークションにかけずに免許を付与できるようにし、コストを低く抑えることで、デジタルデバイドを埋める政府の「WiFi-for-all」の取り組みに貢献しています。さらに、60GHz帯(57~64GHz)の新技術は、ファイバー並みの信頼性とマルチギガビットスピードを提供しながら、既存のファイバーより一桁低いコストポイントを達成できます。60GHz帯の新技術の中には、ファイバーや従来のミリ波帯のバックボーン・ネットワークに比べて、1桁から2桁のコスト削減を実現できるものもあります。
  • フェイズドアレイアンテナと電子ビーム制御技術の利点に対する事業者や機器メーカーの理解が高まり、規制委員会での議論に発展しています。ラティスは最近、ファーウェイが実施した技術分析に参加し、CEPTの固定サービス作業部会(ECC SE 19)への複数企業による提案の基礎となり、この取り組みの一環として規制改革を提唱しています。ラティスは現在の無線インフラ・ソリューションのシステム・パラメータを提供し、ファーウェイは都市展開シミュレーションで伝搬特性と干渉確率をシミュレートすることができました。
  • デバイス間で高品質で低遅延の4Kビデオをワイヤレスでストリーミングする唯一の方法は、60GHz帯です。他のワイヤレス・ソリューションでは、4Kビデオを大幅に圧縮する必要があるため、低画質で高遅延のビデオ体験となります。コードがない60 GHzは、機器間のスムーズなワイヤレス通信を可能にし、邪魔なコードやワイヤーを不要にします。60GHz帯の帯域幅は7GHzで、拡大するインターネット接続機器に必要な容量を提供します。個人が利用するデータ量とリンクされるガジェットの数は増える一方です。60GHz帯は、より良いユーザー体験を提供しながら、より多くのデータと接続を扱うことができます。
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WiGig業界の概要

WiGig市場は細分化されており、世界のプレーヤーは市場の課題を取り除くために技術革新を競っているため、現在の成長を妨げる可能性があります。主なプレーヤーは、Intel Corporation、Panasonic Corporation、Qualcomm Technologies Inc.などです。

  • 2023年10月Tarana Wireless, Inc.は、同社の先進的固定無線アクセス(ngFWA)プラットフォームであるGigabit 1が、米国で間もなく利用可能になる新しい免許不要の6GHz周波数帯で動作する能力を持つことを発表しました。米国では現在、数多くの官民組織がブロードバンドに関する課題解決に取り組んでいます。
  • 2023年11月ネットワーキング・ソリューション・プロバイダーであるCambium Networksは、Nextlink Internetが先進的なePMP 6GHz固定無線ブロードバンド・ソリューションでカバーエリアを強化するために、大幅な発注を行ったと発表しました。NextlinkはePMPを主に地方の低密度地域の遠隔地接続に利用する予定です。カンビウム・ネットワークスのソリューションへの戦略的投資により、ギガビット固定ワイヤレスへのアクセスが大幅に強化され、アメリカのハートランド全域の多くの地方および郊外の住民に恩恵がもたらされます。

その他の特典:

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3ヶ月間のアナリストサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場定義
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場洞察

  • 市場概要
  • 業界の魅力度-ポーターのファイブフォース分析
    • 供給企業の交渉力
    • 買い手の交渉力
    • 新規参入業者の脅威
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係
  • 業界バリューチェーン分析
  • COVID-19の業界への影響評価

第5章 市場力学

  • 市場促進要因
    • 通信業界における技術進歩の高まり
    • 高解像度ビデオの採用増加
  • 市場抑制要因
    • WiGig製品の動作範囲の短さ

第6章 技術スナップショット

第7章 市場セグメンテーション

  • 製品
    • ディスプレイ・デバイス
    • ネットワークインフラ機器
  • 用途
    • ゲームおよびマルチメディア
    • ネットワーキング
    • その他の用途
  • 地域
    • 北米
    • 欧州
    • アジア太平洋
    • 世界のその他の地域

第8章 競合情勢

  • 企業プロファイル
    • Panasonic Corporation
    • Qualcomm Technologies Inc.
    • Intel Corporation
    • Broadcom Inc.
    • Peraso Technologies Inc.
    • Blu Wireless Technology Limited
    • Tensorcom Inc.
    • Fujikura Ltd
    • Sivers Ima Holding AB
    • Cisco Systems Inc.
    • Dell Technologies Inc.
    • Lenovo Group Limited
    • HP Development Company LP

第9章 投資分析

第10章 市場の将来

目次
Product Code: 47747

The WiGig Market size is estimated at USD 27.73 million in 2024, and is expected to reach USD 95.14 million by 2029, growing at a CAGR of 27.96% during the forecast period (2024-2029).

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The factors driving the growth of the Wireless Gigabit Market include an increase in bandwidth demand, a saturation of smartphones, and the use of various devices, all of which contribute to the overall industry development. Furthermore, rising IT spending and shifting budget distributions in emerging economies drive demand for technically advanced items to support the current initiative infrastructure.

Key Highlights

  • Public Wi-Fi contributes to various smart city goals, including bridging the digital divide, allowing Internet of Things (IoT)-based city services, and offering amenities for residents, students, visitors, and tourists. This, together with increased investments in smart city improvements by government agencies from various nations, is one of the primary reasons driving the market growth. Apart from that, WiGig devices are used in many enterprises to allow employees to finish work from various devices without the burden of a cable connection.
  • They are also used for effective in-office networking, moving huge files, seamlessly running bandwidth-intensive programs, and projecting visuals and audio on a wide screen in a conference room or auditorium with very low latency. WiGig products are also used in handy public kiosk services and wireless docking between devices such as cellphones, laptops, projectors, and tablets. They are also frequently used for high-definition (HD) movie downloads, simultaneous streaming of multiple ultra-HD videos, and immersive gaming, augmented reality (AR), and virtual reality (VR) experiences. This, together with rising consumer expenditure on digital media, is fueling industry expansion.
  • The growing preference for BYOD policies among organizations operating in various end-use industries is creating a considerable demand for WiGig, which will drive the market in the future. This shift toward BYOD allows enterprises to increase their IT infrastructure budgets to improve network speed. The rising usage of mobile phones, laptops, desktop computers, and other electronic devices at work is creating a major reliance on high bandwidth and internet speed to support the many apps and services. Furthermore, the growing necessity for a high-speed internet connection to speed up applications and work-related activities is fueling market expansion.
  • Technological constraints are the main issue confronting industry participants in the worldwide WiGig market. The current technology operates at frequencies over 60Hz; however, the frequencies employed in contemporary Wi-Fi products are only between 2.4 and 5 GHz. As a result, there is a need to upgrade the current infrastructure, which will need a significant capital commitment from customers.
  • Working from home has become a megatrend during the pandemic days. The speed of the shift to large-scale remote work has resulted in the use of personal devices, including mobile phones, laptops, tablets, desktops, etc. Employees are also observed using personal Wi-Fi and internet connections to access the corporate network. Moreover, in the post COVID-19 scenario, the market boosted Wi-Fi use to keep businesses and critical functions operational.

WiGig Market Trends

Gaming and Multimedia Expected to Drive the Market

  • The more complex online multiplayer games educate players on strategically and analytically assessing risk and reward. These games require young players to react fast to game changes. Children gain from this game because the abilities learned can be applied to real-world careers that require problem-solving, analytical skills, and strategic thinking. Games may be a terrific method for children to learn about diverse ideas and cultures since they allow them to immerse themselves in virtual worlds and, at times, communicate with people from all over the world. Such trends would raise the demand for the wireless gigabit market in gaming.
  • In recent years, the internet ecosystem has initiated course correction by end-to-end local game development. For instance, Zynga's shift from social to mobile meant several tough years, but in February 2022, it reported Q4 revenue of USD 727 million, up by 52% year-over-year. It launched its free game Farmville-3 in June 2019, but the Flash-based game created by Zynga was primarily designed to be played within Facebook.
  • According to the Mobile Video Industry Council, mobile operators expected cloud gaming to represent 25-50% of 5G data traffic by 2022, owing to the quick progression of cloud gaming services in recent months. Over-the-top (OTT) players also have ambitious plans to become the 'Netflix for gaming,' hosting libraries of thousands of immediately accessible games that will ultimately consume three to four times the amount of bandwidth on 5G networks compared to standard definition video traffic. Such high bandwidth will require the use of WiGig in coming future.
  • Additionally, According to Microsoft, Microsoft's online gaming service had around 120 million monthly active users as of December 2022, up from just under 40 million at the start of 2016. The service was previously known as Xbox Live until being rebranded as Xbox Network in March 2023 to distinguish it from the Xbox Live Gold subscription service offering. Such a rise in demand for online consoles is expected to drive the studied market.
  • Furthermore, In January 2023, the Razer Edge will be available in the United States through Verizon. The Razer Edge is powered by a Snapdragon G3x Gen 1 processor, which appears to be based on the Snapdragon 888. The 6.8" AMOLED display with 2,400 x 1,080px resolution (20:9) and 144Hz refresh rate provides it an advantage (heh) over the likes of the Steam Deck and the Nintendo Switch. In comparison, the Switch OLED has a 7-inch display, and the Steam Deck has a 7-inch LCD, but both feature just 720p resolution and run at 60Hz.
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Asia-Pacific is Expected to Register the Highest Market Growth

  • IEEE 802.11aj, an amendment to IEEE 802.11TM that specifies the Physical (PHY) layer and the Medium Access Control (MAC) layer in the 60 GHz and 45 GHz bands to accommodate expanding high-speed wireless LAN capacity demands in China, was authorized by IEEE and the IEEE Standards Association (IEEE-SA). The standard modification defines four 1.08 GHz channels in the 60 GHz band to support low-power devices with high data rates and broader coverage areas, as well as 5 GHz of new bandwidth in the 45 GHz band with up to a 15 Gb/s data rate. This enhances the capabilities of IEEE 802.11, the foundation of Wi-Fi networking equipment.
  • In September 2022, Fujikura Ltd. developed and began distributing samples of a 60 GHz millimeter-wave wireless communication module that may be independently verified for Technical Regulations Conformity Certification in Japan, which does not require a license. The newly developed 60 GHz band millimeter-wave wireless communication module's structure has been upgraded and optimized to qualify for Technical Regulations Conformity Certification. This module will be provided with a certifying body's Technical Rules Conformity Certification mark. Its pre-certification greatly simplifies the development of communication and industrial equipment with the module.
  • In February 2022, Nippon Telegraph and Telephone Corporation, Japan implemented 60-GHz band wireless LAN (WiGig) for the first time globally, achieving uninterrupted large-capacity wireless transmission in high-speed mobility situations using terminal-driven dynamic site diversity control technology. NTT's terminal-driven dynamic site diversity control technology enables even non-mobile wireless communication systems like WiGig to achieve continuous high-capacity wireless connections to high-speed mobile terminals. It can be utilized for real-time video transmission from drones and autos and batch data transmission.
  • Similarly, recently, the ITU-APT Foundation of India (IAFI), a telecom industry organization, has pushed to delicense spectrum in the V-band (60 GHz range), allowing it to be granted without auctions and so keeping costs low, thereby aiding in the government's 'WiFi-for-all' effort to bridge the digital divide. Additionally, new technologies in the 60 GHz band (57-64 GHz) can achieve cost points an order of magnitude lower than existing fiber while providing fiber-like reliability and multigigabit speeds. Certain new 60 GHz band technologies can offer cost savings of one or two orders of magnitude over fiber and conventional milli-metric band backbone networks.
  • The rising understanding of the benefits of phased array antenna and electronic beam-steering technology among operators and equipment makers is now translating into a debate among regulatory committees. Lattice recently participated in a technical analysis conducted by Huawei that forms the basis of a multi-company proposal to the Fixed Service working group in CEPT (ECC SE 19) advocating regulatory reform as part of this effort. Lattice provided the system parameters for their current wireless infrastructure solution, allowing Huawei to simulate the propagation characteristics and interference probability in an urban deployment simulation.
  • The only way to wirelessly stream high quality, low latency 4K video across devices is at 60 GHz. Other wireless solutions must drastically compress 4K video, resulting in a lower quality and higher latency video experience. There aren't any cords. 60 GHz enables for smooth wireless communications between devices, removing the need for obtrusive cords and wires. The 60 GHz spectrum has 7 GHz of bandwidth, which provides the required capacity for the expanding number of Internet-connected devices. The amount of data that individuals utilize and the number of linked gadgets will only grow. The 60 GHz band can handle more data and connections while providing a better user experience.
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WiGig Industry Overview

The WiGig market is fragmented in nature, as the global players are competing to innovate the technology to remove the market challenges, which can hamper the current growth. The key players are Intel Corporation, Panasonic Corporation, and Qualcomm Technologies Inc., among others.

  • October 2023: Tarana Wireless, Inc. announced that its advanced fixed wireless access (ngFWA) platform, Gigabit 1, has the capability to operate in the expansive new unlicensed 6 GHz spectrum that will soon be accessible in the United States. Numerous public and private organizations in the country are currently dedicating their efforts to addressing the ongoing broadband challenges.
  • November 2023: Cambium Networks, a networking solutions provider, announced that Nextlink Internet has made a substantial order to enhance its coverage area with the advanced ePMP 6 GHz fixed wireless broadband solution. Nextlink intends to utilize ePMP primarily to connect remote areas in low-density rural regions. This strategic investment in Cambium Networks solutions will greatly enhance gigabit fixed wireless accessibility, benefiting numerous rural and suburban residents throughout the American heartland.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET INSIGHTS

  • 4.1 Market Overview
  • 4.2 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
    • 4.2.1 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.2.2 Bargaining Power of Buyers
    • 4.2.3 Threat of New Entrants
    • 4.2.4 Threat of Substitutes
    • 4.2.5 Intensity of Competitive Rivalry
  • 4.3 Industry Value Chain Analysis
  • 4.4 Assessment of Impact of Covid-19 on the Industry

5 MARKET DYNAMICS

  • 5.1 Market Drivers
    • 5.1.1 Growing Technological Advancements in the Communications Industry
    • 5.1.2 Rising Adoption of High-resolution Videos
  • 5.2 Market Restraints
    • 5.2.1 Shorter Operating Range of WiGig Products

6 TECHNOLOGY SNAPSHOT

7 MARKET SEGMENTATION

  • 7.1 Product
    • 7.1.1 Display Devices
    • 7.1.2 Network Infrastructure Devices
  • 7.2 Application
    • 7.2.1 Gaming and Multimedia
    • 7.2.2 Networking
    • 7.2.3 Other Applications
  • 7.3 Geography
    • 7.3.1 North America
    • 7.3.2 Europe
    • 7.3.3 Asia-Pacific
    • 7.3.4 Rest of the World

8 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 8.1 Company Profiles
    • 8.1.1 Panasonic Corporation
    • 8.1.2 Qualcomm Technologies Inc.
    • 8.1.3 Intel Corporation
    • 8.1.4 Broadcom Inc.
    • 8.1.5 Peraso Technologies Inc.
    • 8.1.6 Blu Wireless Technology Limited
    • 8.1.7 Tensorcom Inc.
    • 8.1.8 Fujikura Ltd
    • 8.1.9 Sivers Ima Holding AB
    • 8.1.10 Cisco Systems Inc.
    • 8.1.11 Dell Technologies Inc.
    • 8.1.12 Lenovo Group Limited
    • 8.1.13 HP Development Company LP

9 INVESTMENT ANALYSIS

10 FUTURE OF THE MARKET