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市場調査レポート
商品コード
1408787

ポータブルエアコン:市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測、2024年~2029年

Portable Air Conditioners - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts 2024 - 2029

出版日: | 発行: Mordor Intelligence | ページ情報: 英文 120 Pages | 納期: 2~3営業日

● お客様のご希望に応じて、既存データの加工や未掲載情報(例:国別セグメント)の追加などの対応が可能です。  詳細はお問い合わせください。

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ポータブルエアコン:市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測、2024年~2029年
出版日: 2024年01月04日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 120 Pages
納期: 2~3営業日
ご注意事項 :
本レポートは最新情報反映のため適宜更新し、内容構成変更を行う場合があります。ご検討の際はお問い合わせください。
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概要

ポータブルエアコン市場は、今年、11億2,000万米ドル以上の収益を生み出し、予測期間には4%以上のCAGRで成長すると予測されています。

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主なハイライト

  • ポータブルエアコン市場の成長は、主に急速な都市化、家計の裁量支出の増加、よりスマートでエネルギー効率の高い製品の導入につながる技術の進歩によるものです。ポータブルエアコンの普及を促進するその他の要因としては、移動性、設置の容易さ/柔軟性、他の同等品と比べた手頃な価格などが挙げられます。環境に優しくエネルギー効率の高いポータブルエアコンへの需要が高まっています。ポータブルエアコンはアジア太平洋地域で広く使用されています。
  • COVID-19の初期段階では、サプライチェーンの混乱により、市場は製造および流通サービスの停止による損失を経験しました。その後、戸締まりや在宅勤務の文化により、冷却システムへの需要が高まった。COVID以降、市場は季節的な需要変動に応じて緩やかに成長しています。
  • 個人消費は過去2年間で大幅に増加しています。これは、ポータブルエアコンのプレーヤーが増加する消費者支出のシェアを占めるために広告やキャンペーンで市場シェアを拡大する機会を作成します。

ポータブルエアコン市場動向

都市化が市場を牽引

  • 都市化は世界中で年々急速に進んでいます。人々は、資源の利用可能性とキャリアの成長のために農村部から都市部にシフトします。都市部に住む人々は、仕事の都合でライフスタイルの好みが変わることが多いです。
  • 都市人口の増加に伴い、冷房システムに対する需要はますます高まっています。都市部の気温が高いことも、ポータブルエアコンを必要とする要因のひとつです。ポータブルエアコンは、建物の冷房システムが提供されていないアパート居住者にとって不可欠なソリューションです。
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商業部門が市場を独占

  • スーパーマーケット/ハイパーマーケット、住宅、複合商業施設がポータブルエアコンを使用しています。都市化のため、商業ビルセグメントは急速に成長しており、予測期間中にポータブルエアコンの需要が増加すると予想されます。
  • ポータブルエアコンは主に屋根裏部屋、小さな離れのある部屋、ホームオフィスに使用されます。レストランの数が増加していることが、ポータブルエアコン市場における商業セグメントの優位性の主な理由です。
  • 中規模から小規模の会社、複合施設、および公共の場が、このスタンディングタイプのエアコンの主なユーザーです。アジア太平洋は、商業場所でのポータブルエアコンの使用における支配的なプレーヤーです。

ポータブルエアコン産業の概要

ポータブルエアコン市場は断片化されており、世界的に多数のプレーヤーが存在するため、小規模プレーヤーが市場に存在する規模の経済のシェアを引き出すのはかなり困難です。にもかかわらず、技術的に革新的な製品とオンライン販売の増加により、ポータブルエアコン市場は小規模プレーヤーにもスペースを提供しています。レポートでは、ポータブルエアコン市場で事業を展開している主要企業をカバーしています。

その他の特典:

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • アナリストによる3ヶ月間のサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場定義
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場の洞察と力学

  • 市場概要
  • 市場促進要因
    • 温度変化が市場を牽引
  • 市場抑制要因
    • 限られた冷却能力が市場を抑制
  • 市場機会
    • 技術革新が新規参入の機会を生み出す
  • 業界のバリューチェーン分析
  • 業界の技術的進歩に関する洞察
  • 業界の魅力ポーターのファイブフォース分析
    • 新規参入業者の脅威
    • 買い手の交渉力
    • 供給企業の交渉力
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係
  • COVID-19の市場への影響

第5章 市場セグメンテーション

  • 製品タイプ別
    • シングルホース式ポータブルエアコン
    • ダブルホース式ポータブルエアコン
    • その他
  • 用途別
    • 住宅用
    • 業務用
  • 流通経路別
    • 直販
    • マルチブランド
    • 専門店
    • オンライン
  • 地域別
    • 北米
      • 米国
      • カナダ
      • その他北米
    • アジア太平洋
      • インド
      • 中国
      • オーストラリア
      • その他アジア太平洋地域
    • 欧州
      • ドイツ
      • 英国
      • その他欧州
    • 南米
      • ブラジル
      • アルゼンチン
      • その他南米
    • 中東・アフリカ
      • アラブ首長国連邦
      • サウジアラビア
      • 南アフリカ
      • その他中東・アフリカ
    • その他の地域

第6章 競合情勢

  • 市場集中の概要
  • 企業プロファイル
    • LG Electronics
    • Haier
    • Daikin
    • Electrolux
    • Panasonic
    • Midea
    • Whirlpool
    • Robert Bosch
    • Toshiba
    • Carrier
    • De'Longhi
    • Honeywell
    • Whynter

第7章 市場の将来動向

第8章 免責事項・出版社について

目次
Product Code: 50001376
Portable Air Conditioners - Market - IMG1

The portable air conditioners market has generated a revenue of over USD 1.12 billion in the current year and is anticipated to register a CAGR of more than 4% for the forecast period.

Key Highlights

  • The growth of the portable air conditioners market was primarily due to rapid urbanization, increased discretionary household expenditure, and technological advances leading to the introduction of more smart energy-efficient variants. Other factors driving the adoption of portable air conditioners include mobility, easy/flexible installation, and affordability as compared to other equivalents. There is growing demand for eco-friendly and energy-efficient portable air conditioners. The portable air conditioners are widely used in the regions of Asia-Pacific over others.
  • During the initial stage of COVID-19, due to supply chain disruptions, the market has experienced losses due to stoppage in manufacturing and distribution services. Later, due to lockdowns and work-from-home culture, the demand for cooling systems has risen. Post-COVID, the market is experiencing gradual growth according to seasonal demand fluctuations.
  • Consumer spending has observed a significant rise over the past two years. This creates an opportunity for portable Air Conditional players to expand their market share with advertisements and campaigns to occupy a share of increasing consumer spending.

Portable Air Conditioners Market Trends

Urbanization is Driving the Market

  • Urbanization has been rapid over the years across the world. People shift from rural to urban areas due to the availability of resources and career growth. The people located in urban areas often shift their lifestyle preferences due to their work holic life.
  • With the increase in urban populations, the demand for cooling systems is growing at a higher rate. High temperatures in urban areas are another demanding factor for portable air conditioners. Portable air conditioners are vital solutions for apartment dwellers who are not provided with building cooling systems.
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Commercial Sector is Dominating the Market

  • Supermarkets/hypermarkets, residential buildings, and commercial complexes are using portable air conditioners. Because of urbanization, the commercial building segment is growing rapidly, which is expected to increase demand for portable ACs during the forecast period.
  • Portable air conditioners are mostly used for an attic, small disconnected rooms, and home offices. The growing number of restaurants is the main reason behind commercial segment dominance in the Portable Air Conditioners market.
  • The mid to small-range companies, complexes, and public places are the main users of this standing type of air conditioner. Asia-Pacific is the dominant player in the usage of portable air conditioners in commercial places.

Portable Air Conditioners Industry Overview

The portable air conditioners market is fragmented, with many players with a large number of global players, which makes it quite difficult for small players to extract a share of economies of scale existing in the market. Despite this, with technologically innovative products and increasing online sales rising portable air conditioner market offers space to small players as well. The report covers major players operating in the Portable Air Conditioners market. Some of the major players in the Portable Air Conditioners market include LG Electronics, Haier, Daikin, Electrolux, and Panasonic, among others.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET INSIGHTS AND DYNAMICS

  • 4.1 Market Overview
  • 4.2 Market Drivers
    • 4.2.1 Temperature Fluctuations are Driving the Market
  • 4.3 Market Restraints
    • 4.3.1 Limited Cooling Capacity is Restraining the Market
  • 4.4 Market Opportunities
    • 4.4.1 Innovations can Create Opportunities to New Entrants
  • 4.5 Industry Value Chain Analysis
  • 4.6 Insights into Technological Advancements in the Industry
  • 4.7 Industry Attractiveness: Porter's Five Forces Analysis
    • 4.7.1 Threat of New Entrants
    • 4.7.2 Bargaining Power of Buyers
    • 4.7.3 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.7.4 Threat of Substitutes
    • 4.7.5 Intensity of Competitive Rivalry
  • 4.8 Impact of COVID-19 on the Market

5 MARKET SEGMENTATION

  • 5.1 By Product Type
    • 5.1.1 Single-Hose Portable Air Conditioners
    • 5.1.2 Double-Hose Portable Air Conditioners
    • 5.1.3 Other Types
  • 5.2 By Application
    • 5.2.1 Residential
    • 5.2.2 Commercial
  • 5.3 By Distribution Channel
    • 5.3.1 Direct Sales
    • 5.3.2 Multi-brand
    • 5.3.3 Specialty Stores
    • 5.3.4 Online
  • 5.4 By Geography
    • 5.4.1 North America
      • 5.4.1.1 United States
      • 5.4.1.2 Canada
      • 5.4.1.3 Rest of North America
    • 5.4.2 Asia-Pacific
      • 5.4.2.1 India
      • 5.4.2.2 China
      • 5.4.2.3 Australia
      • 5.4.2.4 Rest of Asia Pacific
    • 5.4.3 Europe
      • 5.4.3.1 Germany
      • 5.4.3.2 United Kingdom
      • 5.4.3.3 Rest of Europe
    • 5.4.4 South America
      • 5.4.4.1 Brazil
      • 5.4.4.2 Argentina
      • 5.4.4.3 Rest of South America
    • 5.4.5 Middle East and Africa
      • 5.4.5.1 United Arab Emirates
      • 5.4.5.2 Saudi Arabia
      • 5.4.5.3 South Africa
      • 5.4.5.4 Rest of Middle East and Africa
    • 5.4.6 Rest of the World

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Market Concentration Overview
  • 6.2 Company Profiles
    • 6.2.1 LG Electronics
    • 6.2.2 Haier
    • 6.2.3 Daikin
    • 6.2.4 Electrolux
    • 6.2.5 Panasonic
    • 6.2.6 Midea
    • 6.2.7 Whirlpool
    • 6.2.8 Robert Bosch
    • 6.2.9 Toshiba
    • 6.2.10 Carrier
    • 6.2.11 De'Longhi
    • 6.2.12 Honeywell
    • 6.2.13 Whynter*

7 MARKET FUTURE TRENDS

8 DISCLAIMER AND ABOUT US