デフォルト表紙
市場調査レポート
商品コード
1408572

デジタルアクセシビリティソフトウェア:市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測、2024~2029年

Digital Accessibility Software - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts 2024 - 2029

出版日: | 発行: Mordor Intelligence | ページ情報: 英文 100 Pages | 納期: 2~3営業日

● お客様のご希望に応じて、既存データの加工や未掲載情報(例:国別セグメント)の追加などの対応が可能です。  詳細はお問い合わせください。

価格
価格表記: USDを日本円(税抜)に換算
本日の銀行送金レート: 1USD=154.94円
デジタルアクセシビリティソフトウェア:市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測、2024~2029年
出版日: 2024年01月04日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 100 Pages
納期: 2~3営業日
ご注意事項 :
本レポートは最新情報反映のため適宜更新し、内容構成変更を行う場合があります。ご検討の際はお問い合わせください。
  • 全表示
  • 概要
  • 目次
概要

デジタルアクセシビリティソフトウェア市場規模は、7億615万米ドルと推定され、今後5年間で9億5,870万米ドルに達すると見込まれ、CAGRは6.31%で成長すると予測されています。

Digital Accessibility Software-Market-IMG1

主なハイライト

  • 機械学習により、開発者は自動化できない他の緊急タスクに集中しながらアルゴリズムに仕事をさせることで、時間を節約し生産性を向上させることができます。機械学習の適切な使用と実装により、写真の代替テキストを自動的に作成し、視覚障害者がより利用しやすくすることが可能になります。
  • GSMA Intelligenceによると現在、世界には60億人のモバイルユーザーがおり、2027年末には76億人に達すると予想されています。したがって、開発者がスマートフォンでの体験とデスクトップでの体験を優先させるべき時が来ています。5G技術の発展により、携帯電話の利用率は上昇し続けると思われます。ユーザーはチケットの予約、オンラインショッピング、コンテンツの作成、その他のビジネス関連のニーズにスマートフォンを使用します。そのため、ウェブ開発者はモバイルウェブのアクセシビリティと、小さな画面の最適化、遅いインターネット接続、タッチベースのナビゲーションなど、その本質的な要因に焦点を当てる必要があります。これらのことが、調査された市場を牽引していくと思われます。
  • AIを搭載したチャットボットは、機械学習のもう一つの側面であり、ユーザー体験を大幅に向上させることができます。チャットボットは、ウェブページと関わりながら、人々の質問や問題に正確かつ迅速に答えることができます。eコマースサイトでも大きな成功を収めています。さらに、カスタマーサービス業務の自動化、関連情報やリソースへの誘導、よくある質問への回答、さらには取引の完了によって、企業の時間とコストの節約をサポートすることができます。音声合成、応答時間管理、キーボードナビゲーションなどの機能は、これらのAI搭載チャットボットと接続することで、ウェブアクセシビリティ・ソリューションとしての役割を発揮することができます。
  • 法的活動の脅威が迫る中、多くの企業は不十分なソリューションを販売するアクセシビリティ・ベンダーに頼っています。これらのベンダーは、安価で継続的なアクセシビリティを提供するわけでもなく、高価な手動監査やコンプライアンスに対する自動化のみのソリューションを提供するわけでもないです。法的枠組みと技術的枠組みの曖昧さが市場の成長を抑制します。

デジタルアクセシビリティソフトウェア市場動向

政府の政策と法律が市場をさらに牽引

  • 発展途上国の組織や政府は、中小企業のウェブサイトやモバイルコンテンツのアクセシビリティやユーザビリティを支援するために、いくつかのプログラムや規制を実施しています。例えば、インドの2016年障害者権利法やオーストラリアの1992年障害者差別禁止法(DDA)などは、世界中のすべてのユーザーに平等な機会を提供するために政府が定めた法律や政策です。
  • 2023年7月、司法省は連邦官報(Federal Register)に障害者法(ADA)のタイトルⅡの下で提案された規則作りの通知を送り、障害者のウェブとモバイルアプリケーション(アプリ)へのアクセスを強化し、公共団体(主に州および地方自治体)がその活動の多くがオンラインに移行する中で、現行のADAの義務を果たす方法を改善することを目的としています。米国全土で、人々は雇用や教育資源、健康や緊急サービス、投票情報、駐車場、交通機関の時刻表などの重要な公共プログラムやサービスにアクセスするために、ウェブやモバイルアプリに依存しています。公的機関がウェブやモバイルアプリを通じて提供する重要なプログラムやサービスの範囲を大幅に拡大したため、今回の規則案はパンデミック後に特に重要な意味を持っています。これらのテクノロジーは、障害者が利用しやすいものでなければなりません。
  • 2000年の欧州連合(EU)の基本権憲章と、2011年の国連障害者権利条約(UN CRPD)の批准が、欧州アクセシビリティ法(EAA)の成立につながった。アクセシビリティの目標は、すべての人に機能的な体験を提供することです。誰もが社会のできるだけ多くの側面に参加できる権利があり、それはデジタル体験にも及びます。アクセシビリティを追求することで、ビジネスは真に価値あるものを生み出す一端を担うことができます。EUでは、1億人以上が障害を抱えています。デジタル・アクセシビリティを優先するビジネスは、その市場の一部を取り込む可能性が高いです。高齢化により、EUの障害者数は今後も増え続けると思われます。高齢になると、弱視、移動障害、認知障害など、特定の障害が生じます。そのためEUは、障害者の権利を支援するための法整備を行っています。
  • 政府ウェブサイトのウェブアクセシビリティのレベルは徐々に向上しており、100の政府ウェブリソースの本質的なアクセシビリティのモニタリング調査が終了しました。このモニタリング調査は、ウクライナの国連開発計画(UNDP)の推薦により、2022年末から2023年初めにかけて実施されました。具体的には、2021年には100サイト中61サイトがこのレベルのアクセシビリティを達成しており、2023年初頭の分析では100サイト中73サイトが平均または平均以上の必須アクセシビリティを有していることが判明しました。また、この調査では、政府のウェブサイトにしばしば現れる5つのアクセシビリティの問題が認識されました。
  • メインコンテンツを素早く誘導する仕組みがないこと、テキストのコントラストが低いこと、ハイパーリンク用のテキストがあること、キーボードナビゲーション中にフォーカスインジケーターが見えないこと、ページコードに誤りがあること、です。報告書は、最も一般的なウェブ・アクセシビリティ・エラーの修正方法を推奨しました。さらに、調査が行われた政府機関向けに独自の方法が開発されました。これを使用することで、政府機関のウェブサイトの制作者や管理者は、第三者の技術支援なしに、アクセシビリティの問題を独自に認識し、修正することができます。
Digital Accessibility Software-Market-IMG2

米国が大きなシェアを占める

  • 「世界アクセシビリティ啓発デー」は、毎年5月の第3木曜日に開催され、今年で12回目を迎えます。米国盲人財団(AFB)は、米国政府に対し、障害を持つ米国人のデジタル・インクルージョンの格差を解消し、デジタル時代における米国障害者法の公約を即座に果たすよう奨励しています。2023年4月、米国盲人財団(AFB)はデジタル・インクルージョンの障壁を分析した新しい報告書を発表しました。この調査では、目の不自由な消費者がオンラインで基本的な作業を行おうとする際にぶつかる一般的な壁に関するデータが発見されました。
  • この調査では、盲ろう者、全盲者、弱視者のモバイルアプリ利用者の28%、ウェブ利用者の21%が、オンライン上で日常的に障害に遭遇していることがわかった。80%以上のモバイルユーザーとウェブユーザーが、オンラインショッピング、食品の注文、オンラインデート、子供の教育、大学の授業、電車やバス、飛行機の予約など、日常的なタスクの完了に問題を抱えていました。同じような不満は、仕事の検索や応募にも見られました。
  • 2023年5月、メリーランド・デジタル・アクセシビリティ・イニシアチブ(MIDA)は、メリーランド大学(UMD)の様々な分野の研究者、開発者、教育者の専門知識と情熱を結集し、デジタル技術をアクセシブルなものにします。デジタル技術やコンテンツの世界は、障害者のニーズを考慮せずに開発されることが多いです。MIDAは、障害者コミュニティが設計プロセスの最初から対等なメンバーとして参加し、アクセシビリティが積極的に組み込まれるよう、技術設計の研究と実践を変えていこうと努力しています。これを達成するため、MIDAには障害者コミュニティを支援し代表する機関、デザイナー、政策立案者、技術研究者が参加します。
  • 2023年5月、ワンダーマン・トンプソンは、デジタル・アクセシビリティ・ソリューション・プロバイダーのレベル・アクセス社との戦略的パートナーシップを発表しました。ワンダーマン・トンプソンは、レベル・アクセスのソフトウェアと数十年にわたるデジタル・アクセシビリティの専門知識を活用し、ウェブサイトやモバイル・アプリなどのインクルーシブなオンライン・エクスペリエンスを設計・開発します。しかし、新しく作成されたものを含め、ほとんどのオンライン体験には障害者にとって使い勝手の障壁があります。Level AccessとWunderman Thompsonの両社は、この公平性のギャップを埋めることに尽力しています。

デジタルアクセシビリティソフトウェア業界の概要

デジタルアクセシビリティソフトウェアの競争企業間の敵対関係は、Silktide、Siteimprove、Monsido、UserWay、LevelAccessのようないくつかの主なプレーヤーによるものです。これらの企業は、常に製品を革新し、消費者のニーズを予測して製品を開発する能力によって、他のプレーヤーに対して競争上の優位性を得ることができます。研究開発への多額の投資、M&A、戦略的パートナーシップにより、各社は大きな市場シェアを獲得しています。

2023年1月、アクセシビリティ・アズ・ア・サービスのパイオニアであるeSSENTIAL Accessibilityと、企業向けデジタル・アクセシビリティ・ソリューションのプロバイダーであるLevel Accessは、合併の次の段階を完了し、正式に1つのブランドとして成長し、レベル・アクセスとして機能することを発表しました。この2つのグループの統合は、デジタル・アクセシビリティ分野で最も高く評価され、よく知られている2つのブランドのアイデンティティを統合し、統一された製品提供を特徴とする新しい企業ロゴとウェブサイトに反映されています。

2022年1月、視覚障害者向け支援技術製品の世界的リーダーであるVispero社は、買い物客にアクセシブルなキオスク体験を提供する支援企業としてマクドナルドに選ばれました。Visperoの製品であるJAWS Kioskは、米国マクドナルドの直営店と、米国のフランチャイズ店舗に新たに設置されたキオスク端末に導入されました。マクドナルドの顧客にとってアクセシブルで使いやすいキオスク体験を作るには、マクドナルドの堅牢なセルフオーダーキオスクインターフェースを理解し、目の不自由な顧客でも簡単にナビゲートでき、直感的に操作できる包括的なマクドナルドメニューを作成する計画が必要でした。

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3ヶ月間のアナリストサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場定義
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場洞察

  • 市場概要
  • 業界の魅力度-ポーターのファイブフォース分析
    • 買い手の交渉力
    • 供給企業の交渉力
    • 新規参入業者の脅威
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係
  • 産業バリューチェーン分析
  • マクロ経済要因の評価と市場への影響

第5章 市場力学

  • 市場促進要因
    • アクセシビリティ機能の搭載により、スマートフォンは障害者にとって便利なツールとなり、市場を牽引します。
    • 障害者に対する政府の制度
  • 市場抑制要因
    • モバイル・アクセシビリティ機能およびモバイル・インターネットに対する認識不足が主要な障壁となっています。

第6章 市場セグメンテーション

  • タイプ別
    • カラー・コントラスト・チェッカー・ソフトウェア
    • ウェブサイト・アクセシビリティ・ソフトウェア
  • 組織規模別
    • 中小企業
    • 大企業
  • 地域別
    • 北米
    • 欧州
    • アジア太平洋
    • ラテンアメリカ
    • 中東・アフリカ

第7章 競合情勢

  • 企業プロファイル
    • Chrome Lens
    • Siteimprove
    • Monsido
    • UserWay
    • Dubbot
    • UsableNet AQA
    • Crownpeak Dqm
    • Silktide
    • Wave API
    • Level Access
  • *List Not Exhaustive

第8章 投資分析

第9章 市場機会と今後の動向

目次
Product Code: 50001208
Digital Accessibility Software - Market - IMG1

The Digital Accessibility Software Market size is estimated at USD 706.15 Million in the current year and is expected to reach USD 958.7 Million in the next five years, registering a CAGR of 6.31%.

Key Highlights

  • Machine learning allows developers to save time and improve productivity by letting the algorithms do their job while concentrating on other pressing tasks that can't be automated. With the proper usage and implementation of machine learning, it is possible to automatically create alternative texts for pictures and make them more accessible for people with visual impairments.
  • According to GSMA Intelligence. There are presently 6 billion mobile users globally, expected to reach 7.6 billion by the end of 2027. Therefore, it is high time that developers prioritize the smartphone experience and the desktop experience. With the development of 5G technology, the usage of mobile phones will continue to rise. Users use smartphones for booking tickets, online shopping, creating content, and other business-related needs. Therefore, web developers must focus on mobile web accessibility and its essential factors like small screen optimization, slow internet connection, touch-based navigation, etc. These things will drive the studied market.
  • AI-powered chatbots can be another aspect of machine learning and can significantly enhance the user experience. They can answer people's questions and problems accurately and fast while engaging with web pages. They have been highly successful for e-commerce websites as well. Additionally, they can support businesses save time and money by automating customer service tasks, directing users to relevant information or resources, answering frequently asked questions, and even completing transactions. Features like text-to-speech, response time management, keyboard navigation, etc., can be connected with these AI-powered chatbots to demonstrate their role as a web accessibility solution.
  • With the threat of legal activity looming, many businesses turn to accessibility vendors that sell inadequate solutions. These vendors span cheap, neither delivering ongoing accessibility, automation-only solutions to expensive manual audits, and compliance. Ambiguity Between Legal and Technical Frameworks will restrain the Market growth.

Digital Accessibility Software Market Trends

Government policies and laws will drive the market further

  • Organizations in developing countries and Governments run several programs and regulations to assist small and medium-sized enterprises (SMEs) in the accessibility and usability of content for their website and mobile content. For instance, India's Rights of Persons with disabilities act, 2016, and Australia's Disability Discrimination Act (DDA) 1992 are some other acts and policies set by the government to provide equal opportunities to all users worldwide.
  • In July 2023, the Justice Department sent to the Federal Register for publication a notice of offered rulemaking beneath Title II of the Americans with Disabilities Act (ADA) that aims to enhance web and mobile applications (apps) access for people with disabilities and refine how public entities - primarily state and local governments - can meet their current ADA obligations as many of their activities shift online. Across the United States, people rely on web and mobile apps to access vital public programs and services like employment and educational resources, health and emergency services, voting information, parking, and transit schedules. The proposed rule is especially significant in the wake of the pandemic, as public entities have enormously increased the scope of essential programs and services offered through the web and mobile apps. These technologies must be accessible to people with disabilities.
  • The European Union's Charter of Fundamental Rights from 2000 and the EU's ratification of the United Nations Convention on the Rights of Persons with Disabilities (UN CRPD) in 2011 helped lead to the passage of the European Accessibility Act (EAA). The goal of accessibility is to create functional experiences for all. Everyone deserves to be able to participate in as many aspects of society as possible, and that extends to digital experiences. By pursuing accessibility, business can be part of creating something genuinely worthwhile. Over 100 million people have a disability in the EU. A business prioritizing digital accessibility will likely draw in some of that market. With an aged population, the number of individuals with disabilities in the EU will continue to increase. Old age brings specific disabilities, such as low vision, mobility, or cognitive disability. The EU has, therefore, legislated to support the rights of persons with disabilities.
  • The level of web accessibility of government websites is gradually increasing, and a monitoring study of the essential accessibility of 100 government web resources has concluded. The monitoring study was conducted at the recommendation of the United Nations Development Programme (UNDP) in Ukraine from the end of 2022 to the beginning of 2023. Specifically, in 2021, 61 websites out of 100 were found to have achieved this level of accessibility, and 73 websites out of 100 analyzed at the beginning of 2023 had average or above-average essential accessibility, the study found. The study also recognized the five accessibility problems often appearing on government websites.
  • The lack of a mechanism to quickly guide the main content, low text contrast, text for hyperlinks, the absence of a visible focus indicator during keyboard navigation, and errors in the page code. The report recommended how to fix the most common web accessibility errors. In addition, a unique method was developed for the government institutions where the research was conducted. Using it, creators and administrators of government websites can independently recognize and fix accessibility issues without any third-party technical assistance.
Digital Accessibility Software - Market - IMG2

United States to hold the significant share

  • Global Accessibility Awareness Day, on its 12th anniversary, is celebrated every year on the 3rd Thursday of May. The American Foundation for the Blind (AFB) encourages the US government to close the digital inclusion gap for Americans with disabilities and instantly fulfill the commitment of the Americans with Disabilities Act in the digital age. In April 2023, the American Foundation for the Blind (AFB) released a new report analyzing barriers to digital inclusion. The study found concerning data on the general walls that consumers who are blind run into when trying to complete basic tasks online.
  • The study found that 28% of mobile apps and 21% of web users who were deafblind, blind, or had low vision underwent daily obstacles online. Over 80% of mobile and web users had problems finishing everyday tasks like online shopping, ordering food, online dating, monitoring a child's education, college coursework, or booking train, bus, and air travel. Similar frustrations also appeared with searching and applying for work.
  • On May 2023, The Maryland Initiative for Digital Accessibility (MIDA) combines the expertise and passion of researchers, developers, and educators from multiple disciplines at the University of Maryland (UMD) to make digital technologies accessible. The world of digital technologies and content is often developed without considering the needs of individuals with disabilities. MIDA strives to change technology design research and practice to involve disability communities as equal members from the beginning of the design process, and accessibility is proactively built in. To achieve this, MIDA will include institutions that support and represent disability communities, designers, policymakers, and technology researchers.
  • On May 2023- Wunderman Thompson announced its strategic partnership with the digital accessibility solution provider Level Access. Wunderman Thompson will leverage Level Access' software and decades of digital accessibility expertise to design and develop inclusive online experiences, such as websites and mobile apps, for its clients. However, most online experiences, including newly created ones, contain usability barriers for people with disabilities. Both Level Access and Wunderman Thompson are committed to closing this equity gap.

Digital Accessibility Software Industry Overview

Competitive rivalry in Digital Accessibility Software is competitive due to some key players like Silktide, Siteimprove, Monsido, UserWay, and LevelAccess.These companies can gain a competitive advantage over other players due to their ability to constantly innovate products and develop a product by forecasting the needs of their consumers. Hefty investments in research and development, mergers and acquisitions, and strategic partnerships have helped the companies gain substantial market share.

In January 2023, eSSENTIAL Accessibility, the pioneer of Accessibility-as-a-Service, and Level Access, the provider of enterprise digital accessibility solutions, have completed the next stage of their merger, announcing they have officially grown as one brand and will function as Level Access. The convergence of these two groups is now reflected in a new corporate logo and website that merges the identities of two of the most well-respected and well-known brands in digital Accessibility, featuring a unified product offering.

In January 2022, Vispero, the global leader in assistive technology products for the blind and low-vision community, was selected by McDonald's to assist in providing shoppers with an accessible kiosk experience. Vispero's product, JAWS Kiosk, has been deployed to decide on McDonald's US company-owned restaurants and newly deployed kiosks in US franchise locations. Creating an accessible and usable kiosk experience for McDonald's customers required an understanding of McDonald's robust self-order kiosk interface and a plan for creating a comprehensive McDonald's menu that is easily navigable and intuitive for blind customers.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET INSIGHTS

  • 4.1 Market Overview
  • 4.2 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
    • 4.2.1 Bargaining Power of Buyers
    • 4.2.2 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.2.3 Threat of New Entrants
    • 4.2.4 Threat of Substitutes
    • 4.2.5 Intensity of Competitive Rivalry
  • 4.3 Industry Value Chain Analysis
  • 4.4 Assessment of Macro-economic factor and its Impact on the Market

5 MARKET DYNAMICS

  • 5.1 Market Drivers
    • 5.1.1 Due to embedded accessibility features Smartphones present a useful tool for persons with disabilities , will drive market
    • 5.1.2 Government schemes for disabled people
  • 5.2 Market Restraints
    • 5.2.1 lack of awareness of mobile accessibility features and mobile internet are key barriers

6 MARKET SEGMENTATION

  • 6.1 By Type
    • 6.1.1 Color Contrast Checker Software
    • 6.1.2 Website Accessibility Software
  • 6.2 By Organisation Size
    • 6.2.1 Small and Medium Enterprises
    • 6.2.2 Large Enterprises
  • 6.3 By Geography
    • 6.3.1 North America
    • 6.3.2 Europe
    • 6.3.3 Asia Pacific
    • 6.3.4 Latin America
    • 6.3.5 Middle East & Africa

7 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 7.1 Company Profiles
    • 7.1.1 Chrome Lens
    • 7.1.2 Siteimprove
    • 7.1.3 Monsido
    • 7.1.4 UserWay
    • 7.1.5 Dubbot
    • 7.1.6 UsableNet AQA
    • 7.1.7 Crownpeak Dqm
    • 7.1.8 Silktide
    • 7.1.9 Wave API
    • 7.1.10 Level Access
  • 7.2 *List Not Exhaustive

8 INVESTMENT ANALYSIS

9 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS