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市場調査レポート
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1408526

ユーザー生成コンテンツプラットフォーム-市場シェア分析、産業動向・統計、2024~2029年成長予測

User-Generated Content Platform - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts 2024 - 2029

出版日: | 発行: Mordor Intelligence | ページ情報: 英文 120 Pages | 納期: 2~3営業日

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ユーザー生成コンテンツプラットフォーム-市場シェア分析、産業動向・統計、2024~2029年成長予測
出版日: 2024年01月04日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 120 Pages
納期: 2~3営業日
ご注意事項 :
本レポートは最新情報反映のため適宜更新し、内容構成変更を行う場合があります。ご検討の際はお問い合わせください。
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概要

ユーザー生成コンテンツプラットフォーム市場規模は、現在のところ59億米ドルで、予測期間中に29.2%のCAGRを記録し、今後5年間で212億6,000万米ドルになると予測されています。

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主要ハイライト

  • ユーザー生成コンテンツプラットフォームは、様々なソーシャルメディア・プラットフォームの採用が増加しているため、長年にわたって大幅な成長を遂げています。ユーザーはこれらのプラットフォームを利用して、コンテンツを制作・共有し、その交流に参加することができます。Facebook、Instagram、Twitter、YouTube、TikTokなどのソーシャルメディア・プラットフォームも、最も頻繁に利用されているUGCプラットフォームのひとつです。
  • さらに、ユーザー生成コンテンツプラットフォームは、ブランドがソーシャルメディアやその他の情報源から、短い動画を含む企業紹介や視覚的な製品紹介を収集し、販売や広告、マーケティング活動を増やすために再利用することも可能にしています。
  • 近年、ブランド広告やマーケティングを目的としたユーザー生成コンテンツの利用は劇的に増加しています。新たなオンラインショッピングの動向が現れただけでなく、侵略的なマーケティング手法に対する消費者の嫌悪感も高まっています。多くの広告主や企業が、顧客と対話するためにユーザー生成コンテンツに注目しています。
  • 例えば、2022年5月、Pixlee TurnToは、ブランドとの提携を求めるトップ・コンテンツクリエイターにスポットを当て、最終的にブランドにとってのインフルエンサー発掘の問題を解決することを目的としたプログラム、クリエイター・ネットワークを立ち上げました。Pixlee Creator Networkは、すでにPixlee TurnTo for Creatorsを活用しているブランドに対して、厳選されたクリエイターを提供し、インフルエンサーの発掘からキャンペーン運営までのギャップを埋める。
  • COVID-19は、ユーザー生成コンテンツプラットフォーム市場の需要と成長を加速させました。戸締まりや社会的距離を置く措置により、人々が自宅で過ごす時間が長くなったため、さまざまなプラットフォームでユーザー生成コンテンツの数が大幅に増加しました。その結果、Facebook、Instagram、Twitterなどのソーシャルメディア・プラットフォームに関わる人の数が増加し、これらのプラットフォームに依存して視聴者にリーチしてきた企業やコンテンツ制作者にとって有益なものとなった。

ユーザー生成コンテンツプラットフォームの市場動向

AIと機械学習の発展

  • AIとML技術の利用は、ユーザー生成コンテンツプラットフォームの分析改善、ユーザー体験の向上、ユーザーにより適切なコンテンツの提供に役立つ可能性があります。さらに、これらの技術は、ヘイトスピーチやフェイクニュースから発生する可能性のある問題を特定するのに役立ち、その結果、このプラットフォーム上のコンテンツの質を向上させることができる可能性があります。
  • 複数のパートナーシップの形成、プロジェクトへの投資、新製品の市場投入により、企業は市場シェアを拡大しています。例えば、2022年11月、急成長する技術企業に信頼と安全、デジタル顧客体験のアウトソーシング・サービスを提供するTaskUs Inc.は、抗毒性AI企業であるAntiToxin, Inc.(L1ght)への戦略的投資を発表しました。L1ght社の技術は、AIを活用して有害なオンラインコンテンツを認識・分析します。今回の投資は、セーフティ・オペレーション・センターの立ち上げを支援します。この統合ソリューションは、L1ghtのAIとTaskUsのモデレーションの専門家を活用し、ソーシャルネットワーク、出会い系アプリ、オンラインマーケットプレースのユーザーを保護します。
  • 2022年6月、マーケットプレースのユーザー生成画像の改善を支援するAI企業Claid.aiは、エンドツーエンドの画像処理プラットフォームClaid API 2.0を発表しました。Claidの技術は、写真を自動的に強調し、背景を除去し、商品をキャンバス上に整列させ、照明を修正します。Claidはすでに米国の大手企業のために1億枚以上のユーザー生成写真を最適化しています。
  • ユーザー生成コンテンツプラットフォーム市場は常に進化しており、新しい動向やユーザー行動の変化が業界を形成しています。さらに、AIと機械学習は、ユーザー生成コンテンツプラットフォームでのユーザー体験をパーソナライズするのに役立ちます。
  • ユーザーの行動や嗜好を分析することで、これらの技術は関連性の高いコンテンツや製品、サービスをユーザーに推奨することができます。ユーザーは、パーソナライズされたレコメンデーションを提供してくれるプラットフォームを継続的に利用する可能性が高くなるため、プラットフォームへのエンゲージメントとリテンションを高めることができます。したがって、AIと機械学習技術の発展は、ユーザー生成コンテンツプラットフォームが将来的に成功するための重要な要因となると思われます。
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アジア太平洋が最速の成長を確認

  • アジア太平洋は、2022年には世界のユーザー生成コンテンツプラットフォーム市場で大きなシェアを占めると予想されます。インドや中国のような新興経済国では、スマートフォンの使用率の増加とソーシャルネットワーキングサイトの人気の高まりがこの成長の原動力となっています。
  • また、この地域におけるユーザー生成コンテンツプラットフォーム市場の急成長は、技術開拓の増加やIT・通信分野での幅広い採用によるものです。ユーザーベースのプラス成長は、IoTと関連デバイスの需要の増加と、ブロードバンドネットワークプラットフォームの展開の増加によってもたらされます。
  • また、同地域ではインターネットの普及が急速に進み、モバイル機器や接続性の向上を通じてインターネットにアクセスする人が増えています。その結果、UGCプラットフォームのユーザー基盤が拡大しました。中国インターネット・ネットワーク情報センター(China Internet Network Information Center)によると、2022年12月の農村部のインターネット普及率は61.90%でした。これは2022年6月の58.80%から上昇しました。
  • 2022年5月、世界の総合マーケティング・コミュニケーション・エージェンシーであるPink Lemonade Communicationsは、ユーザー生成コンテンツプラットフォームの立ち上げを発表しました。Pink Lemonade UGC Studioは、視聴者に情報を提供したり、教育したり、楽しませたりするコンテンツの作成に熱心な、本物の庶民のチームによって設計されています。
  • 一方、同じ2022年5月、メタバースのユーザー生成プラットフォームであるBUDは、Sequoia Capital Indiaが主導し、ClearVue Partners、NetEase、Northern Light Venture Capitalが参加する3,680万米ドルのシリーズBラウンドを発表しました。さらに、このラウンドには既存の投資家であるGGV Capital、Qiming Venture Partners、Source Code Capitalも参加しました。

ユーザー生成コンテンツプラットフォーム業界概要

2023年1月、PepsiCo Inc.のエナジードリンクブランドであるStingは、インドのショート動画アプリMojと提携し、同社のキャンペーンを中心にユーザー生成コンテンツを作成し、ブランドのプロモーションを行う。特にこのイノベーションは、ユーザーコンテンツを増やし、キャンペーンを促進するものです。

2022年11月、インドの多国籍技術企業であるJio Platformsは、クリエイティブ・サービス企業であるCreativeland Asiaと提携し、Rolling Stoneのインド版は「Platform」という新しいアプリを立ち上げました。Platformアプリは、クリエイターがランクや評判を通じて昇進できるように設計されたエコシステムで、有名芸能人を対象にしました。

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3ヶ月間のアナリストサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場定義
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場洞察

  • 市場概要
  • 業界の魅力度-ポーターのファイブフォース分析
    • 買い手の交渉力
    • 供給企業の交渉力
    • 新規参入業者の脅威
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係の強さ
  • COVID-19の市場への影響評価

第5章 市場力学

  • 市場促進要因
    • インフルエンサーマーケティングの利用増加
    • AIと機械学習の発展
  • 市場抑制要因
    • 信頼性と安全性の問題

第6章 市場セグメンテーション

  • 製品タイプ別
    • ブログ
    • ウェブサイト
    • 広告とプロモーション
    • ソーシャルメディア
    • オーディオとビデオ
    • その他の製品タイプ
  • エンドユーザー別
    • 個人
    • 企業
  • 地域別
    • 北米
    • 欧州
    • アジア太平洋
    • ラテンアメリカ
    • 中東・アフリカ

第7章 競合情勢

  • 企業プロファイル
    • Bazaarvoice
    • CrowdRiff
    • Monotype Imaging Inc.
    • Yotpo Ltd
    • Grin Technologies Inc.
    • Pancake Laboratories, Inc.
    • Pixlee TurnTo
    • Taggbox.com
    • Curalate, Inc.
    • Upfluence

第8章 投資分析

第9章 市場機会と今後の動向

目次
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The User-Generated Content Platform Market size is valued at USD 5.90 billion in the current year and is expected to register a CAGR of 29.2% during the forecast period to become USD 21.26 billion by the next five years.

Key Highlights

  • User-generated content platforms have witnessed substantial growth over the years due to the rising adoption of various social media platforms. Users can use these platforms to produce and share content as well as engage in its interaction, which will contribute to a vibrant online community. Social media platforms such as Facebook, Instagram, Twitter, YouTube, TikTok, and others are also among the most frequently used UGC Platforms.
  • In addition, the User-Generated Content Platform also enables brands to collect company references and visual product references, including short videos from social media as well as other sources for repurposing them in order to increase sales, advertising, or marketing efforts.
  • In recent years, the use of User-Generated Content for Brand Advertising and Marketing purposes has increased dramatically; new online shopping trends have emerged, as well as increasing consumer aversion towards invasive marketing techniques. A lot of advertisers and firms are turning to user-generated content in order to interact with their customers.
  • For instance, in May 2022, Pixlee TurnTo launched its Creator Network, a program aimed at highlighting top content creators seeking partnerships with brands and ultimately solving the problem of Influencers' discovery for brands. The Pixlee Creator Network will provide a curated selection of creators to brands that have already made use of Pixlee TurnTo for Creators, bridging the gap from influencer discovery to campaign management.
  • COVID-19 sped up the demand & growth of the user-generated content platform market. A significant increase in the number of user-generated content took place on different platforms as people started spending more time at their homes due to lockdowns and social distancing measures. It led to a rise in the number of people who engage on social media platforms such as Facebook, Instagram, and Twitter, which is beneficial for businesses and content creators that have relied on these platforms to reach their audiences.

User-Generated Content Platform Market Trends

Development of AI and machine learning

  • The use of AI and ML technologies could help user-generated content platforms improve their analysis, enhance the user experience, and offer more relevant content for users. Moreover, these technologies might help to identify problems that may arise from hate speech or fake news and thus improve the quality of content on this platform.
  • With the formation of multiple partnerships, investment in projects, and launching new products on the market, companies are increasing their market share. For instance, in November 2022, strategic investment in AntiToxin, Inc., dba, L1ght, an anti-toxicity AI company, was announced by TaskUs Inc., a provider of outsourced trust and safety and digital customer experience services to fast-growing technology companies. L1ght's technology leverages AI to recognize and analyze harmful online content. The investment will assist the launch of the Safety Operations Center. This integrated solution utilizes L1ght's AI and TaskUs' moderation professionals to safeguard the users of social networks, dating apps, and online marketplaces.
  • In June 2022, Claid.ai, an AI company that helps marketplaces improve user-generated images, launched an end-to-end image processing platform, Claid API 2.0. Claid's technology automatically enhances photos, removes backgrounds, aligns products on the canvas, and fixes lighting. Claid has already optimized over 100M user-generated photos for some of the major US players.
  • The user-generated content platform market is constantly evolving, with new trends and changes in user behavior shaping the industry. Furthermore, AI and machine learning can help to personalize the user experience on user-generated content platforms.
  • By analyzing user behavior and preferences, these technologies can recommend relevant content, products, or services to users. This can increase engagement and retention on the platform, as users are more likely to continue using a platform that provides them with personalized recommendations. Therefore, the development of AI and machine learning technologies will be a key factor in the future success of user-generated content platforms.
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Asia-Pacific Witness the Fastest Growth

  • Asia-Pacific region was expected to have a substantial share of the global user-generated content platforms market in 2022. In emerging economies like India and China, this growth is driven by an increase in the usage of smartphones and the increasing popularity of social networking sites.
  • The rapid growth of the User-Generated Content Platform Market in this region is also due to increased technology developments, as well as broad adoption within IT & telecommunications. The positive growth of the user base is driven by an increase in demand for IoT and associated devices, together with increased deployment of broadband network platforms.
  • Also, the region has witnessed a rapid increase in internet penetration, with more people gaining access to the internet through mobile devices and improved connectivity. This led to a larger user base for UGC platforms. As per the China Internet Network Information Center, the Internet Penetration Rate of Rural data was reported at 61.90 % in December 2022. This recorded an increase from the previous number of 58.80 % for June 2022.
  • In May 2022, the launch of the User Generated Content Platform was announced by Pink Lemonade Communications, a global full-service, integrated marketing and communication agency. The Pink Lemonade UGC Studio is designed by a team of authentic and common people who are enthusiastic about creating content that will inform, educate, or entertain the audience.
  • Meanwhile, during the same month of May 2022, BUD, a metaverse user-generated platform, introduced its USD 36.8M Series B round led by Sequoia Capital India with participation from ClearVue Partners, NetEase, and Northern Light Venture Capital. In addition, the round was attended by existing investors GGV Capital, Qiming Venture Partners, and Source Code Capital.

User-Generated Content Platform Industry Overview

In January 2023, PepsiCo Inc.'s energy drink brand, Sting, has teamed up with Moj, an Indian short video app, to create user-generated content around the company's campaign to promote the brand. This innovation, in particular, is to increase user content and promotion of the campaign.

In November 2022, Jio Platforms, an Indian Multinational Technology company, partnered with Creativeland Asia, a creative services company, and Rolling Stone's Indian edition launched a new app called Platform. Platform app aimed to target celebrity entertainers with an ecosystem designed to empower creators to advance through ranks and reputation.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET INSIGHTS

  • 4.1 Market Overview
  • 4.2 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
    • 4.2.1 Bargaining Power of Buyers
    • 4.2.2 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.2.3 Threat of New Entrants
    • 4.2.4 Threat of Substitutes
    • 4.2.5 Intensity of Competitive Rivalry
  • 4.3 Assessment of the Impact of COVID-19 on the Market

5 MARKET DYNAMICS

  • 5.1 Market Drivers
    • 5.1.1 Increase in Use of Influencer Marketing
    • 5.1.2 Development of AI and Machine Learning
  • 5.2 Market Restraints
    • 5.2.1 Trust and Safety Issues

6 MARKET SEGMENTATION

  • 6.1 By Product Type
    • 6.1.1 Blogs
    • 6.1.2 Websites
    • 6.1.3 Advertising and Promotions
    • 6.1.4 Social Media
    • 6.1.5 Audio and Video
    • 6.1.6 Other Product Types
  • 6.2 By End-user
    • 6.2.1 Individual
    • 6.2.2 Enterprises
  • 6.3 By Geography
    • 6.3.1 North America
    • 6.3.2 Europe
    • 6.3.3 Asia-Pacific
    • 6.3.4 Latin America
    • 6.3.5 Middle East and Africa

7 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 7.1 Company Profiles
    • 7.1.1 Bazaarvoice
    • 7.1.2 CrowdRiff
    • 7.1.3 Monotype Imaging Inc.
    • 7.1.4 Yotpo Ltd
    • 7.1.5 Grin Technologies Inc.
    • 7.1.6 Pancake Laboratories, Inc.
    • 7.1.7 Pixlee TurnTo
    • 7.1.8 Taggbox.com
    • 7.1.9 Curalate, Inc.
    • 7.1.10 Upfluence

8 INVESTMENT ANALYSIS

9 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS