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市場調査レポート
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1408494

産業用AIソフトウェア:市場シェア分析、産業動向と統計、2024年~2029年の成長予測

Industrial AI Software - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts 2024 - 2029

出版日: | 発行: Mordor Intelligence | ページ情報: 英文 120 Pages | 納期: 2~3営業日

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産業用AIソフトウェア:市場シェア分析、産業動向と統計、2024年~2029年の成長予測
出版日: 2024年01月04日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 120 Pages
納期: 2~3営業日
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本レポートは最新情報反映のため適宜更新し、内容構成変更を行う場合があります。ご検討の際はお問い合わせください。
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概要

産業用AIソフトウェア市場は、今年度は843億4,000万米ドルと評価されています。

予測期間中に35.97%のCAGRを記録し、今後5年間で3,919億7,000万米ドルになると予測されています。

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主なハイライト

  • 産業データからの価値獲得への注目の高まり。これにより、多角的な最適化の必要性が高まり、AIを活用した意思決定とオペレーションの俊敏性が経営者にとってより重要になっています。今日の不安定な市場で成功するためには、企業は利益率、経済性、持続可能性などの事業目標にわたって、資産とプロセスを同時に最適化する必要があります。
  • 欧州委員会によると、欧州AI戦略は、欧州連合(EU)をAIの一大拠点として確立し、人工知能(AI)が信頼に足る人間中心のものであることを保証することを目指しています。このような目的は、具体的な法律や行動を通じて、卓越性と信頼に対する欧州のアプローチに反映されます。AIの卓越性に不可欠なのは、利用可能な資源を最大限に活用し、投資を調整することです。欧州委員会は、「デジタル・欧州」および「ホライゾン・欧州」プログラムを通じて、AIに毎年10億ユーロを投資する意向です。デジタル化された10年間で、欧州委員会は、民間部門および加盟国からのその他の投資も動員し、年間投資額を200億ユーロに引き上げる予定です。
  • AIは依然として重要な技術分野の一つであるが、組織はAI投資のROIを加速させるために、AIプラクティスを拡大し、AIをビジネスに活用する効率的な方法を必要としています。組織がワークフローの最適化という大きなプレッシャーに直面するにつれ、BIチームにAI/MLモデルの管理と開発を依頼する企業が増えると思われます。新たなBIベースのAI開発者層を後押しする2つの重要な要因がある:第一に、BIチームを自動化プラットフォームなどのツールで支援することは、専任のデータサイエンティストを雇用するよりも拡張性が高く、持続可能です。第二に、BIチームはデータサイエンティストに比べてビジネスユースケースにかなり近いため、作業モデルの要件からライフサイクルが加速します。
  • AI技術の進歩に伴い、政府にとって、より良い市民エンゲージメント、相互運用性、説明責任を達成するために、従来の手法を革新することがこれまで以上に重要になってきています。このような動向は、世界中の企業や組織からAIガバナンスへの需要を牽引しています。例えば、グーグルは、政府がAIの実務家やより広範な市民社会と協力して、AIの適用に関する期待を文脈に応じて明確にする上で重要な役割を果たすことができる5つの分野を強調しています。これには、説明可能性の基準、安全性への配慮、公正さを評価するアプローチ、一般的な責任の枠組み、人間とAIの協働に関する要件などが含まれます。
  • 逆に、ほとんどの企業のIT調達は、単に適切なソフトウェアやハードウェアを選択し、最終的にそれを導入して目的を果たすことに限定されるが、AIの根本的な問題は、最初のトレーニングとデータとの作業、そして結果を出すためのキャリブレーションが継続的に必要だということです。電子記録におけるデータの正規化を制限する既知の問題があります。これには、自然言語処理(NLP)、オープンイノベーションを脅かす専有データセット、ジャーナルの偏りや明らかな不正行為による医学文献の頻繁な偏り、過去のデータが現在の予測に役立つほど十分に特定されていないような健康データの複雑化などが含まれます。
  • COVID-19のパンデミックによって引き起こされた問題は、サプライチェーンをより耐性のあるものにするために必要な変更を伴う生産と再流通の弱点を示唆しました。小売のサプライチェーン全体にわたるあらゆる輸送中の要素におけるAIへの投資の増加が示されました。そして、各地域の産業界は、サプライチェーンが直面する最大の問題として、従業員の病気と原材料の不足を描いた。ポストパンデミックシナリオにおける自動化への産業界の注目の高まりとデジタル化への動きは、市場におけるアナリティクスとAIソリューションへの高い需要をもたらし、産業界のIoTユーザーの間でより普及すると予想されます。

産業用AIソフトウェア市場動向

小売・消費者向けパッケージ商品が市場で大きなシェアを占める見込み

  • 拡大を後押しする要因としては、増え続けるインターネットユーザー、スマートガジェット、実店舗での監視・モニタリングの必要性、デジタル化を奨励する政府の取り組みなどが挙げられます。小売業における人工知能(AI)は、過去数十年にわたって企業がどのように運営してきたかに基づいています。
  • AIソリューションとビッグデータ分析はデジタルビジネスに不可欠であり、顧客体験からビジネスプロセスまで、すべてを変える可能性を秘めています。人工知能は、洞察から行動までのギャップを縮めることで、eコマース、マーケティング、製品管理、その他のビジネス領域における企業の意思決定を迅速化します。米国商務省によると、米国の小売売上高は2023年に5兆9,900億米ドルに達すると予想されています。
  • さらに、小売店舗の増加は、AIプレーヤーが幅広い小売顧客に対応するための新しいツールを開発する機会を生み出すと思われます。例えば、米国労働統計局によると、2022年第3四半期の米国の民間小売業事業所数は106万1,539であり、2022年第1四半期の民間小売業事業所数、すなわち104万9,543から増加しています。さらに、中国国家統計局によると、昨年の中国の小売チェーン店数は292,383店でした。
  • さらに、MIT Technology Review Insightsとアマゾンによると、小売・消費財業界の回答者の約半数が、AIの導入はカスタマーケアの向上に役立つとしています。これは、AIソリューションが拡張された会話を引き継いで顧客の質問に答えたり、支援できない場合に顧客を適切なエージェントに誘導したりできることを意味します。さらに、回答者の47%が、AIはコストとバイヤーのニーズの管理を支援することで、在庫管理を大幅に改善できると回答しています。AIは、eコマースサイトと実店舗の両方で需要と供給の量を追跡し、それらが同期していることを保証します。
  • さらに、様々な小売企業が顧客により良いサービスを提供するためにAIを導入しています。例えば、オンライン委託販売のThredUpは、顧客それぞれのスタイルに合わせた様々な中古アパレル商品からなるGoody Boxを導入しました。顧客は、欲しいものはそのままにして代金を支払い、不要なものは返品します。AIアルゴリズムが各顧客の好みを記憶し、将来のボックスがより顧客の趣味に合うようになります。顧客は、個々のパーツを見渡せる定期購入ではないボックスを好みます。
  • 全米小売業協会(National Retail Federation)によると、小売チェーン「セブン-イレブン」の親会社であるセブン&アイ・ホールディングスは、2022年に世界で4万店以上の小売店を展開していました。セブン-イレブンは世界各国で展開するコンビニエンスストア・チェーンです。その年のセブン&アイの小売店舗数は、10,500店舗近くを展開するウォルマートや、約13,750店舗を展開するシュワルツ・グループといった世界有数の小売企業よりも多かった。ウォルマートは最も多くの店舗を持つ企業ではなかったが、世界有数の小売企業でした。このような膨大な数の小売店舗は、市場プレーヤーが市場シェアを獲得するために新しいソリューションを開発する機会を生み出すと思われます。
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北米が大きなシェアを占めると予想されます。

  • 様々な産業における人工知能(AI)ソリューション市場は、米国を筆頭に北米で拡大しています。北米では、人工知能とその導入に対するこの地域の主導的な姿勢を反映して、導入の準備態勢と代替AIの高い小数成長が、その経済的影響の最大の推進力となっています。さらに、高い自動化の可能性が地域レベルで間もなく発生すると予想されており、それも後押ししています。
  • 国家科学技術会議の報告書によると、2022会計年度(FY22)、連邦政府は情報技術の研究開発に87億6,000万米ドルを費やし、前年から4億1,000万米ドル(4.9%)増加しました。調査によると、連邦政府の全研究機関が22年度にAIの研究開発に費やした金額は25億8,000万米ドルでした。これは前年度から1億3,000万米ドル(5.3%増)の増加です。報告書によると、NSF(6億5,400万米ドル)、NIH(5億5,100万米ドル)、DARPA(4億5,700万米ドル)、国防総省(3億9,100万米ドル)が22年度のAI研究開発への資金提供のトップで、DOE科学局(1億3,000万米ドル)が僅差で続いた。人工知能に対するこのような巨額の支出は、市場シェアを拡大するために新たなソリューションを開発する機会をプレーヤーにもたらすと思われます。
  • 業界におけるAIソリューションのメリットは、この地域の飲食品プレーヤーが新工場の試運転にAIを導入することを可能にするであろう。例えば、2023年2月、持続可能な植物由来・果実由来の食品・飲料の未来を燃料とする世界的パイオニアであるサンオプタ社は、テキサス州ミッドロシアンに新しい植物由来飲料生産施設を立ち上げることを発表します。この新しいメガ工場では、植物由来のミルク、クリーマー、紅茶などの全製品を生産します。パッケージのサイズと構成には、植物性ミルク製品の外食、棚置き小売、eコマースで使用される16オンスと32オンスのパッケージと、高タンパク栄養飲料に広く使用される330ミリリットルのボトルが含まれます。
  • 人工知能(AI)がカナダの医療行為に大きな影響を与えるという証拠が増えつつあります。クリティカル・ケア・スイートと気胸アルゴリズムの開発は、GEヘルスケアのエジソン・プラットフォームの立ち上げによって可能になった。Edisonは、提携病院からの画像のシームレスなアップロードと共有を可能にし、異なる組織の放射線科医が画像のキュレーションと注釈付けを行えるウェブベースの共有ワークスペースを提供します。トロントのハンバーリバー病院は、Critical Care Suiteの開発でデータ共有契約を結んだ4施設のうちの1つで、プライバシーに準拠した胸部X線画像15万6000枚と関連レポートをGEヘルスケアに提供しました。
  • さらに2023年9月、グーグル・クラウドとテクノロジー企業のコンチネンタルは、自動車業界向けに革新的で柔軟、かつ未来志向のデジタル・ソリューションを提供するための戦略的提携を発表しました。この提携により、コンチネンタルの自動車技術に関する専門知識とグーグルのデータおよびAI技術を組み合わせ、安全かつ効率的で、ユーザー重視の新世代の自動車ソリューションを創出します。さらに、両社は今後、戦略的パートナーシップをさらなる協力分野へと拡大し、顧客にとってより大きな車載コネクティビティと体験を構築することを期待しています。

産業用AIソフトウェア業界の概要

産業用AIソフトウェア市場は適度な断片化を示しており、シーメンスAG、エヌビディア・コーポレーション、シスコシステムズなど複数の主要企業で構成されています。市場の優位性は現在、市場でのプレゼンスを拡大し収益性を高めるために戦略的提携を採用している一部の大手企業に集中しています。

2023年6月、アルファベット傘下のIntrinsic社は、シーメンスとの提携を発表し、AIベースの機能をシームレスに活用できるように設計されたIntrinsic社のロボット・ソフトウェアと、産業用生産オートメーションおよび管理向けの相互運用可能でオープンなポートフォリオで有名なシーメンス・デジタル・インダストリーズ社との統合およびインタフェースの検討を開始しました。

2023年2月、デジタル・エンジニアリングとクラウド・トランスフォーメーションのパートナーとして定評のあるマステックは、革新的なAI主導の小売ソフトウェア・ソリューション・プロバイダーであるNetailと提携しました。両社の戦略的提携は、eコマースやオムニチャネルの小売業者が小売バリューチェーンを最適化し、デジタル消費者を引き付け、転換させ、維持できるようにすることを目的としています。デジタルコマースとデータ分析におけるMastekの広範な専門知識と、商品選択、価格設定、顧客エンゲージメントに関する意思決定において極めて重要な役割を果たすNetailの最先端AI技術を組み合わせることで、相乗効果の高い小売ソリューションが実現します。MastekとNetailは、オンライン小売業者に対し、パーソナライズされたマーチャンダイジング、消費者行動のより深い理解、効率的なユーザーエクスペリエンス、柔軟な品揃え戦略、リアルタイムの市場可視性を提供します。

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3ヶ月間のアナリストサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場定義
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場洞察

  • 市場概要
  • 業界の魅力度-ポーターのファイブフォース分析
    • 買い手の交渉力
    • 供給企業の交渉力
    • 新規参入業者の脅威
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係
  • 業界バリューチェーン分析
  • COVID-19の市場への影響評価

第5章 市場力学

  • 市場促進要因
    • 製造業におけるビッグデータ技術の利用の増加
    • アプリケーション基盤の拡大と、コスト削減を実現するためのデジタルトランスフォーメーションの導入重視の高まり
  • 市場の抑制要因
    • 機密データや法的データのプライバシーに関する懸念

第6章 市場セグメンテーション

  • タイプ別
    • クラウドベース
    • オンプレミス
  • エンドユーザー産業別
    • 自動車・運輸
    • 小売・消費財
    • ヘルスケア・ライフサイエンス
    • 航空宇宙・防衛
    • エネルギー・公益事業
    • その他エンドユーザー産業
  • 地域別
    • 北米
    • 欧州
    • アジア太平洋
    • ラテンアメリカ
    • 中東・アフリカ

第7章 競争環境

  • 企業プロファイル
    • IBM Corporation
    • Intel Corporation
    • Nvidia Corporation
    • Microsoft Corporation
    • Siemens AG
    • Oracle Corporation
    • Cisco Systems, Inc
    • Veritone Inc.
    • Advanced Micro Devices
    • Google Inc

第8章 投資分析

第9章 市場機会と今後の動向

目次
Product Code: 50001146
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The industrial AI software market is valued at USD 84.34 billion in the current year. It is expected to register a CAGR of 35.97% during the forecast period to become USD 391.97 billion by the next five years.

Key Highlights

  • Increased focus on capturing value from industrial data. This drives the need for multi-dimensional optimization, meaning AI-enabled decision-making and operational agility are becoming more critical to executives. To thrive in today's volatile market, companies must simultaneously optimize their assets and processes across business objectives such as margins, economics, sustainability, etc.
  • According to the European Commission, the European AI Strategy seeks to establish the European Union (EU) as a premier AI hub and to guarantee that artificial intelligence (AI) is trustworthy and centered on people. Such a purpose is translated through specific laws and deeds into the European approach to excellence and trust. An essential part of excellence in AI is making the most of available resources and coordinating investments. The Commission intends to invest EUR1 billion annually in AI through the Digital Europe and Horizon Europe programs. Over the digital decade, it will mobilize other investments from the private sector and the Member States to reach an annual investment volume of EUR 20 billion.
  • Although AI is still one of the critical technology areas, organizations require an efficient way to scale their AI practices and use AI in business to accelerate ROI in AI investment. As organizations face more significant pressure to optimize their workflows, more companies will ask BI teams to manage and develop AI/ML models. The two critical factors that will drive this boost of a new BI-based AI developer class: First, enabling BI teams with tools such as automation platforms is more scalable and more sustainable than hiring dedicated data scientists; second, because BI teams are significantly closer to the business use-cases compared to data scientists, the lifecycle from the working model's requirement will be accelerated.
  • With the advancement in AI technology, it is becoming more important than ever for the government to innovate its traditional methods to achieve better citizen engagement, interoperability, and accountability. Such trends are driving the demand for AI Governance from enterprises and organizations worldwide. For instance, Google has highlighted five areas where the government, in collaboration with AI practitioners and wider civil society, can play a crucial role in clarifying expectations about AI's application on a context-specific basis. These include explainability standards, safety considerations, approaches to appraising fairness, general liability frameworks, and requirements for human-AI collaboration.
  • On the contrary, While most enterprise IT procurement is limited to simply choosing suitable software or hardware and eventually deploying it to serve its purpose, the fundamental trouble with AI is that there's an ongoing requirement for initial training and working with data and calibrating it to deliver the result. There are known problems limiting normalizing data in electronic records. These include natural language processing (NLP), proprietary datasets threatening open innovation, frequent bias in the medical literature due to journal bias and even outright fraud, and the growing complexity of health data such that past data is not specific sufficiently to be useful for current predictions.
  • The issues caused by the COVID-19 pandemic suggested the weaknesses in production and redistribution with changes needed to make the supply chain more resilient. An increased investment toward AI in any in-transit element across the retail supply chain was presented. The industries in the various regions then depicted the biggest problems facing the supply chains as employee illness and shortages of raw supplies. The growing industrial focus on automation in the post-pandemic scenario and the move towards digitalization will result in higher demand for analytics and AI solutions in the market, which is expected to be more prevalent among IoT users in industries.

Industrial AI Software Market Trends

Retail and Consumer Packaged Goods is Expected to Hold Significant Share of the Market

  • Factors driving expansion include the ever-increasing number of internet users, smart gadgets, the necessity for surveillance and monitoring in physical stores, and government initiatives encouraging digitization. Artificial intelligence (AI) in retail is based on how firms have operated over the last few decades.
  • AI solutions and Big data analytics are essential to digital business; they have the potential to alter everything from customer experience to business processes. Artificial intelligence drives faster firms' decisions in e-commerce, marketing, product management, and other business areas by decreasing the gap from insights to action. According to the United States Department of Commerce, retail sales in the United States are expected to reach USD 5.99 trillion in 2023.
  • Further, the rise in retail stores would create an opportunity for AI players to develop new tools to cater to a broad range of retail customers. For instance, According to the United States Bureau of Labor Statistics, in the 3rd quarter of 2022, there were 1,061,539 private retail trade establishments in the United States, which is a rise from the 1st quarter of 2022 private retail establishments, i.e., 1,049,543. Further, according to the National Bureau of Statistics of China, there were 292,383 retail chain stores in China last year.
  • Moreover, according to MIT Technology Review Insights and Amazon, about half of the retail and consumer goods industry respondents state that deploying AI can help improve customer care. This means an AI solution could take over augmented conversations to respond to client questions and lead the customer to the right agent when it cannot assist. Additionally, 47% of respondents said that AI could significantly improve inventory management by helping to manage costs and buyers' needs. AI tracks quantities of supply and demand at both e-commerce sites and physical locations, ensuring they are in sync.
  • Moreover, various retail firms are adopting AI to provide better services to customers. For Example, ThredUp, an online consignment business, introduced Goody Boxes, comprising different used apparel items tailored to each customer's style. Customers keep and pay for the things they want while returning the ones they don't. An AI algorithm recalls each customer's preferences so that future boxes are more tailored to their interests. Customers prefer non-subscription boxes overlooking individual parts.
  • According to the National Retail Federation, Seven & I Holdings, the parent company of the 7-Eleven retail chain, had over 40,000 retail stores in operation worldwide in 2022. 7-Eleven is a chain of convenience stores that operate in many countries globally. That year, Seven & I had more retail stores than any of the world's leading retail companies, such as Walmart, which had nearly 10,500 retail outlets, or the Schwarz Group, with some 13,750 stores. Although Walmart was not the company with the most locations, it was the world's leading retailer. Such a huge number of retail stores would create an opportunity for market players to develop new solutions to capture the market share.
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North America is Expected to Hold a Significant Share.

  • The market for artificial intelligence (AI) solutions in various industries is growing in North America, with the United States leading the way. In North America, the readiness for adoption and high fractional growth in replacement AI are the foremost drivers of their economic impact, which reflects the region's leading stance on artificial intelligence and its implementation. Moreover, the high automation potential is expected to occur at the regional level shortly, and it is also aiding the cause.
  • According to the National Science and Technology Council report, In Fiscal Year 2022 (FY22), the Federal Government spent USD 8.76 billion USD on research and development in information technology, up USD 410 million or 4.9 percent from the year before. According to the study, USD 2.58 billion was spent on AI research and development in FY22 by all Federal research organizations. This is an increase of USD 130 million (+5.3%) from the prior fiscal year. According to the report, NSF (USD 654 million), NIH (USD 551 million), DARPA (USD 457 million), and the Department of Defense (USD 391 million) were the top funding sources for AI R&D in FY22, with DOE Office of Science (USD 130 million) following closely behind. Such massive spending on Artificial intelligence would create an opportunity for the players to develop new solutions to expand their market share.
  • The benefits of AI solutions in the industry would enable the region's food and beverage players to deploy AI to commission new plants. For instance, in February 2023, SunOpta, a global pioneer fueled by the future of sustainable, plant-based, and fruit-based food and beverages, is pleased to announce the launch of its new plant-based beverage production facility in Midlothian, Texas. The new mega-factory will produce a whole line of plant-based milk, creamers, tea, and other items. Package sizes and configurations will include 16-ounce and 32-ounce packages used in food service, shelf-stable retail, and e-commerce for plant-based milk products, as well as 330-milliliter bottles used broadly in high-protein nutritious beverages.
  • There is growing evidence that artificial intelligence (AI) is poised to significantly impact the practice of medicine in Canada. The development of the Critical Care Suite and the pneumothorax algorithm was made possible by the launch of GE Healthcare's Edison platform. Edison allows seamless uploading and sharing of images from partnering hospitals and provides a shared Web-based workspace on which radiologists from different organizations can curate and annotate the images, an essential prerequisite to training an algorithm. Humber River Hospital in Toronto, one of four institutions to sign a data-sharing agreement for developing the Critical Care Suite, provided 156,000 privacy-compliant chest X-rays and associated reports to GE Healthcare.
  • Further, in September 2023, Google Cloud and technology company Continental announced a strategic partnership to provide innovative, flexible, and future-oriented digital solutions for the automotive industry. The partnership will combine Continental's expertise in automotive technology with Google's data and AI technologies to create a new generation of safe, efficient, and user-focused automotive solutions. Furthermore, the two parties expect to expand their strategic partnership into additional fields of collaboration in the future to build greater in-car connectivity and experiences for customers.

Industrial AI Software Industry Overview

The industrial AI software market exhibits moderate fragmentation and comprises several key players, including Siemens AG, Nvidia Corporation, and Cisco Systems, among others. Market dominance is currently concentrated among a select few major players who employ strategic collaborations to expand their market presence and enhance profitability.

In June 2023, Intrinsic, an Alphabet company, announced a partnership with Siemens to explore integrations and interfaces between Intrinsic's robotics software, designed to facilitate seamless utilization of AI-based capabilities, and Siemens Digital Industries, renowned for its interoperable and open portfolio for industrial production automation and management.

In February 2023, Mastek, a reputable digital engineering and cloud transformation partner, joined forces with Netail, an innovative AI-driven retail software solutions provider. Their strategic alliance aims to empower e-commerce and Omni-channel retailers to optimize their retail value chain while attracting, converting, and retaining digital consumers. Combining Mastek's extensive expertise in digital commerce and data analytics with Netail's cutting-edge AI technology, which plays a pivotal role in decision-making related to product selection, pricing, and customer engagement, will result in a synergistic retail solution. Together, Mastek and Netail will provide online retailers with personalized merchandising, a deeper understanding of consumer behavior, an efficient user experience, a flexible assortment strategy, and real-time market visibility.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET INSIGHTS

  • 4.1 Market Overview
  • 4.2 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
    • 4.2.1 Bargaining Power of Buyers
    • 4.2.2 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.2.3 Threat of New Entrants
    • 4.2.4 Threat of Substitutes
    • 4.2.5 Intensity of Competitive Rivalry
  • 4.3 Industry Value Chain Analysis
  • 4.4 Assessment of the Impact of COVID-19 on the Market

5 MARKET DYNAMICS

  • 5.1 Market Drivers
    • 5.1.1 Increase in Usage of Big Data Technology in Manufacturing
    • 5.1.2 Expanding application base and growing emphasis on adoption of digital transformation practices to realize cost savings
  • 5.2 Market Restrains
    • 5.2.1 Data Privacy Concerns of the Confidential And Legal Data

6 MARKET SEGMENTATION

  • 6.1 By Type
    • 6.1.1 Cloud Based
    • 6.1.2 On-Premise
  • 6.2 By End User Industries
    • 6.2.1 Automotive and Transportation
    • 6.2.2 Retail and Consumer Packaged Goods
    • 6.2.3 Healthcare and Life Science
    • 6.2.4 Aerospace and Defense
    • 6.2.5 Energy and Utilities
    • 6.2.6 Other End-User Industries
  • 6.3 By Geography
    • 6.3.1 North America
    • 6.3.2 Europe
    • 6.3.3 Asia Pacific
    • 6.3.4 Latin America
    • 6.3.5 Middle East and Africa

7 COMPETETIVE LANDSCAPE

  • 7.1 Company Profiles
    • 7.1.1 IBM Corporation
    • 7.1.2 Intel Corporation
    • 7.1.3 Nvidia Corporation
    • 7.1.4 Microsoft Corporation
    • 7.1.5 Siemens AG
    • 7.1.6 Oracle Corporation
    • 7.1.7 Cisco Systems, Inc
    • 7.1.8 Veritone Inc.
    • 7.1.9 Advanced Micro Devices
    • 7.1.10 Google Inc

8 INVESTMENT ANALYSIS

9 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS