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市場調査レポート
商品コード
1408329

自動車用フェイシア:市場シェア分析、産業動向と統計、2024~2029年の成長予測

Automotive Fascia - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts 2024 - 2029

出版日: | 発行: Mordor Intelligence | ページ情報: 英文 100 Pages | 納期: 2~3営業日

● お客様のご希望に応じて、既存データの加工や未掲載情報(例:国別セグメント)の追加などの対応が可能です。  詳細はお問い合わせください。

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自動車用フェイシア:市場シェア分析、産業動向と統計、2024~2029年の成長予測
出版日: 2024年01月04日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 100 Pages
納期: 2~3営業日
ご注意事項 :
本レポートは最新情報反映のため適宜更新し、内容構成変更を行う場合があります。ご検討の際はお問い合わせください。
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概要

自動車用フェイシア市場の現在の市場規模は216億4,000万米ドル、予測期間中のCAGRは6.65%で、2,885万米ドルに達すると予測されます。

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主要ハイライト

  • 自動車販売の増加、自動車の先進的な外観に対する消費者の嗜好の高まり、軽量車両モデルに対する需要の高まりが、世界全体での自動車用フェイシア市場の成長を決定する主要因となっています。例えば、乗用車の新車販売台数は2021年から2022年にかけて世界中で1.9%の成長を記録しました。さらに、世界中の相手先商標製品メーカー(OEM)は、車両重量の軽量化が燃費の低減に直結することから、フェイシアを設計するための軽量材料の開発に注目しています。
  • 消費者に魅力的な外観の自動車を提供するための自動車の開発と改造は、自動車の美観を高めるのに役立つ自動車フェイシアの需要をさらに押し上げています。それに加えて、様々な地域で高級車の販売が増加していることも、持続可能で先進的な自動車フェイシア製品に対する需要増加の触媒として作用しています。例えば、
  • インドの高級車販売台数は、2023年上半期に前年同期比で38%急増しました。2023年1月から6月までに約2万台の高級車が販売され、年末には4万台を超えると推定されます。
  • 2023年1月、Rolls Royceは2022年の高級車販売台数を全世界で6,201台と発表し、2021年から2022年にかけて前年比8%の伸びを示しました。
  • それに加え、自動車の排出ガスと安全基準を規制する積極的な政府政策が、自動車用フェイシア市場の急成長にプラスの影響を与えています。例えば、Euro6排ガス規制は、自動車メーカーがCO2排出量を平均98g/km以下にすることを法的要件としており、これが自動車に使用される革新的な材料の開発につながっています。このような政策は、自動車メーカーによる軽量部品の開拓にも貢献し、ひいては軽量化と政府の自動車安全基準への適合を助け、自動車用フェイシア市場にプラスの影響を与えています。
  • 取り付けと交換のコストが高いことが、市場成長の主要阻害要因となっています。これらの製品の製造に使用されるプラスチックは改良され、進化しているため、一度破損したフェイシアを交換するにはかなりのコストが必要です。そのため、この部品を交換することは車両の運転コストをさらに増加させ、市場の成長に悪影響を及ぼします。
  • 自律走行車や電気自動車といった新時代の自動車に対する需要の高まり、中古車販売の増加、可処分所得の増加に起因する高級車に対する需要の高まりは、今後数年間の自動車用フェイシア市場の成長を促進すると予想されます。

自動車用フェイシア市場の動向

乗用車セグメントが市場を独占

  • 自家用交通手段を利用する消費者の嗜好が変化していることが、世界中で乗用車市場の成長を後押ししています。近年、さまざまな国で乗用車の販売台数が増加しており、今後数年間でさらに急増すると予想されています。例えば
  • 欧州の2023年3月の乗用車新車登録台数は100万台に達し、前年同月比28.8%増となった。
  • エクアドルでは2021年から2022年にかけて乗用車新車販売台数が前年比15.4%増となり、アルゼンチンでは2021年から2022年にかけて乗用車新車販売台数が前年比8.4%増となった。
  • ドイツは2021年から2022年にかけて乗用車新車販売台数で前年比1.1%増を記録し、2022年には260万台の乗用車を販売しました。
  • また、中古車販売台数の増加も、アフターマーケットにおける自動車用フェイシア需要を押し上げる要因となっています。中古車購入の増加は、消費者が自動車のアップグレードを心待ちにしているため、アフターマーケット製品に対する需要の増加につながります。2023年5月と比較すると、オーストリア、ドイツ、イタリア、スペイン、英国では、36ヵ月経過した自動車の取引がより迅速に行われています。英国の中古車販売台数は、2020年の675万台に対し、2021年には753万台に達しました。
  • エコモビリティの時代には、輸送による環境汚染や気候変動問題に対処するため、世界中の政策立案者が自家用輸送ソリューションの進歩に注力しています。
  • 例えば、2022年7月、カナダ政府は「2030年排出削減計画」に基づく排出削減戦略を実施し、2030年までに2005年比40%削減、2050年までにネットゼロ排出という同国の排出削減目標を概説しました。
  • 2021年7月、欧州委員会は、2030年までに温室効果ガス排出量を少なくとも55%純減するという中間目標を発表しました。さらに欧州委員会は、2050年までに気候中立を達成するためのロードマップに関するさまざまな立法案を提案しました。
  • 政府のこうした取り組みと、消費者の環境問題への関心の高まりが相まって、電気自動車に対する需要が各国で高まっています。さらに、中古EV市場が今後数年間で急成長するのを確認するにつれ、自動車に使用される先進的な自動車部品・コンポーネント、例えば自動車フェイシアの開拓に使用される低炭素排出材料に対するニーズが存在するようになり、自動車フェイシア市場の今後数年間の成長にプラスの影響を与えると予想されます。
  • 中国は2021年から2022年にかけて電気自動車の新車販売台数が33.3%増加し、米国は同期間に前年同期比60%増を記録するなど、近年EVの需要が急増しており、これが今後数年間の自動車用フェイシア市場の成長にプラスに働くと予想されます。
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アジア太平洋が大幅な成長を記録へ

  • 都市化率の上昇と消費者の可処分所得の増加は、アジア太平洋における自動車販売の増加に寄与しており、これが自動車フェイシア市場の急成長に拍車をかけています。消費者がより良い雇用機会と経済的展望を求めて都市部に移住しているため、私的な交通手段を利用したいという大規模な需要が存在します。より多くの消費者が都市部に集まるにつれて、自動車フェイシア製品に対する需要は今後数年間で大幅な成長を遂げると思われます。
  • インドの都市人口は2022年には全人口の36%に達し、全人口に占める都市人口の割合が35%であった2021年から増加しました。
  • 一方、中国の都市人口は2022年に全人口の64%に達し、全人口に占める都市人口の割合が63%であった2021年から1%の微増となった。
  • 都市化の進展と可処分所得の増加がアジア太平洋の乗用車市場に拍車をかけています。2023年7月の乗用車販売台数は前年同期比で3.1%増加しました。それに加えて、これらの地域全体で電気自動車の販売が増加していることが、より優れた外観と材料の使用により、自動車の重量を大幅に軽減する先進的な自動車用フェイシア製品に対する大規模な需要に寄与しています。
  • インドの四輪電気自動車販売台数は、FY18~FY23の間にCAGR 84.6%で拡大しました。インドの電動四輪車販売台数の前年比成長率は、FY22~FY23の間に143%の急上昇を示しました。純粋なバッテリー電気自動車やプラグインハイブリッド車を含む中国の新エネルギー車(NEV)の販売は、4月に毎月3.6%急増し、2023年5月には自動車販売全体の32%を占めました。
  • アジア太平洋におけるオンロード車と中古車の増加は、自動車のアップグレードと整備目的の消費者の嗜好により、アフターマーケットのカーフェイシア市場の需要にプラスの影響を与えると予想されます。2022年8月、インド道路高速道路省は、インドの道路を走行する自動車の総数が7,000万台に達したと発表しました。一方、韓国では、2022年時点で自動車の総登録台数が2,550万台に達すると推定されています。
  • 今後数年間、公共交通インフラを強化するための政府投資が増加する中、自動車フェイシア市場は消費者の利便性向上により急成長が見込まれます。アジア太平洋の様々な政府は、公共交通インフラ整備のための投資を積極的に強化しています。例えば、インド政府は2023年7月、4億5,000万ルピーを投じて、全国で合計1万kmに及ぶ複数のエコフィールド高速道路プロジェクトを建設する計画を発表しました。2023年5月、韓国とサウジアラビアは、交通・物流分野のビジネスチャンスを拡大するため、モビリティと道路の分野で2つの覚書を締結したと発表しました。

自動車用筋交い産業概要

自動車フェイシア市場は競争が激しく細分化されており、様々な国際的参入企業が世界中で活動しています。自動車用筋交い市場の主要企業には、マグナ・インターナショナル、Flex-N-Gate Corporation、Eakas Corporation、MRC Manufacturing、Gestamp Automocion、Plastic Omnium、Inhance Technologies、Samvardhana Motherson、Aisin Corporationなどがあります。これらの参入企業は、製品の品質、価格、使用材料、革新的なデザイン、製品の重量などで競争しています。

様々な参入企業が、持続可能な材料を使用した製品を開発するための投資活動を積極的に強化しており、事業範囲を拡大するために複数のパートナーシップ、合併、買収、提携を行っています。

2023年2月、Maruti SuzukiはフェイスリフトしたDzireをベースとする新型セダンモデルTour Sの発売を発表しました。新モデルは、LEDテールランプとともにフロントフェイシアが変更されました。

2021年12月、TotalEnergiesとPlastic Omniumは、自動車産業向けに再生ポリプロピレンから作られた新しいプラスチック材料を設計・開発するための戦略的パートナーシップを締結しました。これらの材料は、他の材料と比較してCO2排出量が6倍少ないフェイシアの製造に使用できます。

2021年7月、自動車用フェイシアメーカーのRevere Plastic Systemsは、米国を拠点とするプラスチック製造会社、Ferguson Production Inc.の買収を発表しました。

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3ヶ月間のアナリスト・サポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場力学

  • 市場促進要因
    • 自動車販売の増加
    • その他
  • 市場抑制要因
    • 高い保守・交換コスト
  • 業界の魅力-ポーターのファイブフォース分析
    • 新規参入業者の脅威
    • 買い手/消費者の交渉力
    • 供給企業の交渉力
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係の強さ

第5章 市場セグメンテーション(市場規模-米ドル)

  • ポジションタイプ別
    • フロントフェイシア
    • リアフェイシア
  • 材料別
    • プラスチックカバー発泡スチロール
    • プラスチック被覆アルミニウム
    • その他の材料(スチール、ゴムなど)
  • 車種別
    • 乗用車
    • 商用車
  • 販売チャネル別
    • 相手先ブランド製造(OEM)
    • アフターマーケット
  • 地域別
    • 北米
      • 米国
      • カナダ
      • その他の北米
    • 欧州
      • 英国
      • ドイツ
      • フランス
      • スペイン
      • その他の欧州
    • アジア太平洋
      • 中国
      • インド
      • 日本
      • 韓国
      • その他のアジア太平洋
    • その他
      • 南米
      • 中東・アフリカ

第6章 競合情勢

  • ベンダー市場シェア
  • 企業プロファイル
    • Magna International
    • Inhance Technologies
    • Flex-N-Gate Corporation
    • Dongfeng Electronic Technology Co. Ltd.
    • Eakas Corporation
    • MRC Manufacturing
    • Chiyoda Manufacturing
    • Sanko GOSEI
    • Gestamp Automocion
    • Plastic Omnium
    • Aisin Corporation
    • Dakkota Integrated System LLC
    • Revere Plastics System
    • Guardian Industries
    • Samvardhana Motherson
    • Toyoda Gosei

第7章 市場機会と今後の動向

  • 電気自動車と自律走行車の普及拡大
目次
Product Code: 50000952
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The automotive fascia market is valued at USD 21.64 billion in the current period and is expected to reach USD 28.85 million, registering a CAGR of 6.65% during the forecast period.

Key Highlights

  • Increasing vehicle sales, consumers' growing preference for the advanced look of vehicles, and rising demand for lightweight vehicle models serve as major determinants for the growth of the automotive fascia market across the globe. For instance, sales of new passenger cars recorded a growth of 1.9% between 2021 and 2022 across the world. Further, original equipment manufacturers (OEMs) across the world are eyeing to develop lightweight materials for designing fascia since the reduction in vehicle weight directly corresponds to a reduction in fuel consumption.
  • The development and modification of vehicles to offer consumers attractive-looking cars is further boosting the demand for automotive fascia, which helps in enhancing the aesthetics of a vehicle. Coupled with that, increasing luxury vehicle sales across various regions act as a catalyst for the rising demand for sustainable and advanced automotive fascia products. For instance,
  • Luxury vehicle sales in India witnessed a surge of 38% in the first six months of 2023 compared to the same period in the previous year. Approximately 20,000 luxury vehicles were sold between January and June 2023, which is estimated to cross the 40,000 mark by the end of the year.
  • In January 2023, Rolls Royce reported sales of 6,201 units of its luxury models across the world in 2022, showcasing an 8% growth Y-o-Y between 2021 and 2022, with the Middle East being its strongest market.
  • Coupled with that, aggressive government policy to regulate vehicle emissions and safety standards is positively impacting the surging growth of the automotive fascia market. For instance, The Euro 6 emission standard sets a legal requirement for a car manufacturer to average CO2 emissions below 98g/km, which is leading to the development of innovative materials utilized in a vehicle. Policies such as this also contribute to the development of lightweight parts by automotive manufacturers, which in turn assists in weight reduction and complying with the government's safety standards of vehicles, thereby positively impacting the automotive fascia market.
  • The high cost of installation and replacement is a major deterrent to the growth of the market. There exists a substantial cost requirement for replacing the fascia once damaged owing to the improved and advanced plastic used for the manufacturing of these products. Therefore, replacing this component of the vehicle further increases the vehicle's operating cost, which negatively impacts the growth of the market.
  • Rising demand for new-age vehicles such as autonomous vehicles and electric vehicles, increasing sales of used cars, and the growing demand for high-end cars attributed to the growth in disposable income are expected to fuel the growth of the automotive fascia market in the coming years.

Automotive Fascia Market Trends

Passenger Cars Segment to Dominate the Market

  • Consumers' shifting preference towards availing private medium of transportation is aiding the growth of the passenger car market all over the world. Various countries have recorded increasing sales of passenger cars in recent years, which is anticipated to further surge in the coming years. For instance,
  • New passenger car registrations in Europe touched 1.0 million units in March 2023, an increase of 28.8% from the same month in 2022.
  • Ecuador witnessed a Y-o-Y growth of 15.4% in new passenger car sales between 2021 and 2022, while Argentina witnessed a Y-o-Y growth of 8.4% in new passenger car sales between 2021 and 2022.
  • Germany recorded a Y-o-Y growth of 1.1% in new passenger car sales between 2021 and 2022, selling 2.6 million units of passenger cars in 2022.
  • Coupled with that, increasing used car sales will also contribute to boosting the demand for automotive fascia in the aftermarket. Greater purchase of used cars leads to higher demand for aftermarket products as consumers look forward to upgrading their vehicles. Compared with May 2023, Austria, Germany, Italy, Spain, and the United Kingdom witnessed speedier transactions take place for 36-month-old vehicles. Sales of used cars in the United Kingdom touched 7.53 million units in 2021 compared to 6.75 million units in 2020.
  • In the era of green mobility, to address environmental pollution from transportation and climate change issues, policymakers across the world are focused on advancement in private transportation solutions.
  • For instance, in July 2022, the government of Canada implemented an emission reduction strategy under "The 2030 Emission Reduction Plan", which outlines the country's emissions reduction target of 40 percent below 2005 levels by 2030 and net-zero emissions by 2050.
  • In July 2021, the European Commission announced its intermediate target of at least a 55% net reduction in greenhouse gas emissions by 2030. Further, the commission also proposed various legislative proposals on the roadmap to achieve climate neutrality by 2050.
  • Such initiatives by the government, coupled with the consumers growing concerns for environmental hazards, are contributing to the growing demand for electric vehicles across nations. Further, as the market for used EVs witnesses surging growth in the coming years, there will exist a need for advanced automotive parts & components used in vehicles, such as low carbon emission material used in the development of automotive fascia, which is expected to positively impact the growth of the automotive fascia market in the coming years.
  • Demand for EVs has surged exponentially in recent years, with China recording a 33.3% increase in new electric vehicle sales between 2021 and 2022, while the United States recorded a 60% Y-o-Y during the same period, which is expected to positively contribute to the growth of automotive fascia market in the coming years.
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Asia Pacific to Record Substantial Growth

  • The rising urbanization rate, coupled with the growing disposable income of consumers, is contributing to the increased sales of vehicles across the Asia Pacific Region, which is fuelling the surging growth of the automotive fascia market. With consumers migrating to the urban areas for better employment opportunities and financial prospects, there exists a massive demand for availing of the private medium of transportation. As more and more consumers flock to urban areas, the demand for automotive fascia products will witness substantial growth in the coming years.
  • The urban population in India stood at 36% of the overall population in 2022, an increase from 2021, wherein the urban population stood at 35% as a percentage of the overall population.
  • On the other hand, the urban population in China stood at 64% of the overall population in 2022, a marginal growth of 1% from 2021, wherein the urban population stood at 63% as a percentage of the overall population.
  • The increasing urbanization and disposable income fuel the market of passenger vehicles in the Asia-Pacific region. Overall passenger vehicle sales expanded 3.1% in July 2023 compared to the same period in the previous year. Coupled with that, increasing electric vehicle sales across these regions is contributing to the massive demand for advanced automotive fascia products with better looks and usage of materials, which substantially reduces the weight of vehicles.
  • Four-wheeler electric vehicle sales in India expanded with a CAGR of 84.6% between FY18 and FY23. The Y-o-Y growth of electric four-wheeler sales in India witnessed a 143% surge between FY22 and FY23. Sales of new energy vehicles (NEVs) in China, which include pure battery electric cars and plug-in hybrids, skid 3.6% every month in April and accounted for 32% of total car sales in May 2023.
  • Rising vehicle-on-road and used cars in the Asia Pacific region are expected to positively impact the demand for the aftermarket car fascia market due to consumers' preference for the upgradation of their vehicles and servicing purposes. In August 2022, the Ministry of Road and Highways of India announced that the total number of cars plying on Indian roads touched 7 crore, while in South Korea, the total number of vehicles registered is estimated to stand at 25.5 million units as of 2022.
  • With the increasing government's investment in enhancing public transportation infrastructure in the coming years, the automobile fascia market is expected to witness surging growth owing to the enhancement of consumer convenience. Various government across the Asia-Pacific region has been actively boosting their investment to develop public transportation infrastructure. For instance, in July 2023, the Indian government announced its plan to construct several greenfield expressway projects totaling 10,000 km across the country for Rs 4.5 lakh crore. In May 2023, South Korea and Saudi Arabia announced the signing of two memorandums of understanding in the fields of mobility and roads to elevate business opportunities in the transport and logistics sector.

Automotive Fascia Industry Overview

The automotive fascia market is highly competitive and fragmented, with various international players operating across the globe. Some of the major players in the automotive fascia market include Magna International, Flex-N-Gate Corporation, Eakas Corporation, MRC Manufacturing, Gestamp Automocion, Plastic Omnium, Inhance Technologies, Samvardhana Motherson, and Aisin Corporation, among others. These players compete based on product quality, pricing, materials used, innovative design, and weightage of the product, among others.

Various players are actively ramping up their investing activities to develop products with sustainable materials and engage in multiple partnerships, mergers, acquisitions, and collaborations to expand their business reach.

In February 2023, Maruti Suzuki announced the launch of a new sedan model, Tour S, which is based on a facelifted Dzire. The new model witnessed a revised front fascia along with LED tail lamps.

In December 2021, TotalEnergies and Plastic Omnium signed a strategic partnership to design and develop new plastic materials made from recycled polypropylene for the automotive industry. These materials can be used for producing fascia, which will witness six times lower CO2 emission compared to other materials.

In July 2021, Revere Plastic Systems, an automotive fascia manufacturer, announced the acquisition of a United States-based plastic manufacturing company, Ferguson Production Inc., to expand its business reach across nine different locations in the United States.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS

  • 4.1 Market Drivers
    • 4.1.1 Increasing Vehicle Sales
    • 4.1.2 Others
  • 4.2 Market Restraints
    • 4.2.1 High Maintenance and Replacement Cost
  • 4.3 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
    • 4.3.1 Threat of New Entrants
    • 4.3.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
    • 4.3.3 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.3.4 Threat of Substitute Products
    • 4.3.5 Intensity of Competitive Rivalry

5 MARKET SEGMENTATION (Market Size in Value - USD)

  • 5.1 By Position Type
    • 5.1.1 Front Fascia
    • 5.1.2 Rear Fascia
  • 5.2 By Material
    • 5.2.1 Plastic Covered Styrofoam
    • 5.2.2 Plastic Covered Aluminum
    • 5.2.3 Other Materials (Steel, Rubber etc.)
  • 5.3 By Vehicle Type
    • 5.3.1 Passenger Cars
    • 5.3.2 Commerical Vehicles
  • 5.4 By Sales Channel
    • 5.4.1 Original Equipment Manufacturer (OEM)
    • 5.4.2 Aftermarket
  • 5.5 By Geography
    • 5.5.1 North America
      • 5.5.1.1 United States
      • 5.5.1.2 Canada
      • 5.5.1.3 Rest of North America
    • 5.5.2 Europe
      • 5.5.2.1 United Kingdom
      • 5.5.2.2 Germany
      • 5.5.2.3 France
      • 5.5.2.4 Spain
      • 5.5.2.5 Rest of Europe
    • 5.5.3 Asia-Pacific
      • 5.5.3.1 China
      • 5.5.3.2 India
      • 5.5.3.3 Japan
      • 5.5.3.4 South Korea
      • 5.5.3.5 Rest of Asia-Pacific
    • 5.5.4 Rest of the World
      • 5.5.4.1 South America
      • 5.5.4.2 Middle-East and Africa

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Vendor Market Share
  • 6.2 Company Profiles*
    • 6.2.1 Magna International
    • 6.2.2 Inhance Technologies
    • 6.2.3 Flex-N-Gate Corporation
    • 6.2.4 Dongfeng Electronic Technology Co. Ltd.
    • 6.2.5 Eakas Corporation
    • 6.2.6 MRC Manufacturing
    • 6.2.7 Chiyoda Manufacturing
    • 6.2.8 Sanko GOSEI
    • 6.2.9 Gestamp Automocion
    • 6.2.10 Plastic Omnium
    • 6.2.11 Aisin Corporation
    • 6.2.12 Dakkota Integrated System LLC
    • 6.2.13 Revere Plastics System
    • 6.2.14 Guardian Industries
    • 6.2.15 Samvardhana Motherson
    • 6.2.16 Toyoda Gosei

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS

  • 7.1 Growing Adoption of Electric and Autonomous Vehicles