市場調査レポート
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1408237

音声合成:市場シェア分析、産業動向と統計、2024~2029年の成長予測

Text-to-Speech - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts 2024 - 2029

出版日: | 発行: Mordor Intelligence | ページ情報: 英文 120 Pages | 納期: 2~3営業日

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音声合成:市場シェア分析、産業動向と統計、2024~2029年の成長予測
出版日: 2024年01月04日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 120 Pages
納期: 2~3営業日
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本レポートは最新情報反映のため適宜更新し、内容構成変更を行う場合があります。ご検討の際はお問い合わせください。
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概要

音声合成市場は、基準年に29億5,000万米ドルと評価され、予測期間中にCAGR 15.96%で成長し、今後5年間で66億5,000万米ドルになると予測されています。

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主要ハイライト

  • 音声合成ソリューションは、視覚障害や失読症など、発話や読字に障害のある人々が、テキストを音声形式に変換することでコミュニケーションをより利用しやすくし、市場の成長を支えています。
  • これらのソリューションには、多言語の音声出力を提供する機能があり、コミュニケーション能力を高めることで、企業の世界展開を支援します。例えば、企業は文章コンテンツを多くの音声言語に変換するソリューションを導入することで、世界中の顧客や従業員とのコミュニケーションを容易にすることができます。さらに、音声合成ソリューションによって、より多くの人々がビジネスにアクセスできるようになり、地域別のアクセントや方言も提供できるため、顧客とのエンゲージメントが向上し、音声合成ソリューションの市場導入が促進されます。
  • 音声合成ソリューションは教育技術にも利用でき、教師は授業、LMS、ウェビナー、eラーニングに導入することで、学生の全体的な学習体験を向上させ、聴覚学習者が情報をよりよく保持できるようにしています。さらに、Speechifyのような新興国市場ベンダーは、多数の異なる言語で動作する音声合成ツールを提供するソリューションを開発し、苦労している読者のために音声を調整するためのカスタマイズオプションがたくさんあります。
  • 医療教育や研究の効率を高めるため、音声合成ソリューションが医療に幅広く応用されていることが、予測期間中の市場導入に拍車をかけています。例えば、心肺蘇生(CPR)マネキンやその他の救命技術、医療トレーニング、リソースを提供する世界有数の医療プロバイダーであるLaerdal Medicalは、2023年2月、2030年までに年間100万人の命を救うために、Azure Text to Speechを含む人工知能と機械学習に投資することを計画しています。レールダルの医療学生や医療提供者向けの3Dバーチャルトレーニングシミュレータは、Azure AIテキスト音声合成を使用して、患者と医療提供者の実際のやり取りをシミュレートする没入型体験を提供することになります。
  • しかし、音声合成(TTS)の最も一般的な問題の1つは、音声がロボット的で不自然に聞こえることです。これは、人間の自然な抑揚や声調を模倣する能力がソリューションに欠けているため、聞き手にとって魅力的な体験にならない可能性があります。
  • COVID-19のパンデミックでは、オンライン媒体を通じて顧客がより効率的に学習できるようにするための応用により、市場導入が促進されました。また、TTSソリューションのプロバイダーであるReadspeakerは、COVID-19パンデミック期間中にさまざまな遠隔学習技術が出現したため、学術環境だけでも音声合成の利用が32%増加し、パンデミック後の期間にも増加したと述べています。

音声合成市場の動向

多言語音声・動画コンテンツのニーズが市場を牽引

  • 音声合成ソリューションは、言語を越えてテキストを音声に変換することができるため、企業は言語の障壁を最小限に抑え、アクセシビリティを向上させ、効果的な世界のエンゲージメントから新たなビジネスチャンスを開拓することで、世界中の聴衆とコミュニケーションするためのツールを得ることができ、予測期間中の市場を牽引しています。
  • 国際ビジネスにおける多言語音声合成の主要利点の1つは、顧客とのコミュニケーションの改善です。企業は、さまざまな言語背景を持つ顧客によりパーソナライズされた体験を提供するため、AI技術ベースの音声合成機を使用して、テキストを多くの言語で簡単に自然な音声に変換することができ、大小企業での市場導入を促進しています。
  • さらに、企業の顧客サービス・ポータルや双方向音声応答(IVR)を多言語機能ベースの音声合成ソリューションと統合することで、顧客のニーズを理解し、効果的に対応できるようになり、世界規模で事業を展開する企業に対する信頼が生まれ、顧客満足度と顧客維持率が向上します。
  • Eラーニングプラットフォーム用の多言語コンテンツは、世界中の学生に対応するために必要であり、これらのソリューションはテキストを音声に変換することができるため、学生は多くの言語や方言でコンテンツを利用することができ、世界中の教育システムにおけるEラーニングプラットフォームの主流化によって市場の成長を後押ししています。
  • 例えば、2022年9月、EラーニングプラットフォームMoodleを使用する学生は、Moodleの認定統合パートナーとなったReadSpeakerのデジタル音声とテキスト読み上げツールの統合により、50以上の言語で学習コンテンツを聞くことができます。
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北米地域が大きな市場シェアを占める

  • EラーニングプラットフォームにTTSソリューションを統合することで、この地域の教育者は、音声ベースのコンテンツを通じて学習セッションをより生産的なものにすることができ、学習者の学習意欲の向上と新しいスキルの習得を効果的に支援することができるからです。
  • 例えば、2023年2月、アメリカの言語学習アプリであるDuolingoは、独自の音声合成音声を作成する音声合成ソリューションでマイクロソフトと提携することにより、人工知能(AI)を利用して学習者の体験を向上させ、すべてのレッスンを学習者にとってより魅力的なものにしました。
  • 音声合成ソリューションは、オーディオブックを迅速かつコスト効率よく作成するために使用できます。TTSを利用することで、出版社は人間のナレーターを必要とせずに、書かれた書籍をオーディオフォーマットに変換することができ、時間とコストの両方を節約しながら、消費者にリスニング体験を提供することができます。北米におけるオーディオブックの市場拡大に支えられ、北米市場にチャンスをもたらしています。
  • 例えば、2022年9月、Spotifyはストリーミング・サービスでオーディオブックを開始し、音楽とポッドキャスト以外の第3のオーディオコンテンツを顧客に提供しました。当初、オーディオブックは30万以上のタイトルにアクセスできる米国のユーザー向けに提供され、米国市場におけるこのオーディオブックの動向は、テキストベースのコンテンツを音声に変換するアプリケーションのため、音声合成ソフトウェアとサービスの需要を生み出すと思われます。
  • さらに、アメリカの企業は、AIナレーターを通じてマーケティング活動を強化するためにTTSソリューションを使用しており、魅力的なビデオ、コマーシャル、その他のマーケティングコンテンツを迅速かつ簡単に作成することができます。例えば、マーケティング会社のObereloは、米国の1人当たりのデジタル広告費は2023年にインターネットユーザー1人当たり869米ドルに達する見込みで、2022年から9.5%増加すると述べています。

音声合成産業概要

音声合成市場は、IBM Corporation、Amazon Web Services Inc、Google LLC、Microsoft Corporationなど多くの世界企業が存在し、市場全体のシェアに貢献しているため、適度に断片化されています。音声合成市場のベンダーは、予測期間中に市場での存在感を高めるために、イノベーション、コラボレーション、研究開発への投資を通じて、より強化されたソリューションを提供することにますます注力しています。

2022年10月、IBM Corporationは、IBMエコシステムのパートナー、顧客、開発者がAIを活用したソリューションをより簡単、迅速、かつコスト効率よく構築し、市場に投入できるように設計された3つの新しいライブラリをリリースすることで、組み込み可能なAIソフトウェアのポートフォリオを拡大することを計画しました。

その他の特典:

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3ヶ月間のアナリスト・サポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場定義
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場洞察

  • 市場概要
  • 業界の魅力度-ポーターのファイブフォース分析
    • 買い手の交渉力
    • 供給企業の交渉力
    • 新規参入業者の脅威
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係
  • 業界バリューチェーン分析
  • COVID-19の市場への影響評価

第5章 市場力学

  • 市場促進要因
    • 多言語音声・映像コンテンツのニーズ
    • 教育分野におけるEラーニングの主流化
  • 市場抑制要因
    • 人間の音声のニュアンスに合わせる技術の限界
    • 音声合成APIをサポートするソフトウェアの不足

第6章 市場セグメンテーション

  • コンポーネント別
    • ソフトウェア
    • サービス別
  • 導入形態別
    • クラウドベース
    • オンプレミス
  • 言語別
    • 英語
    • スペイン語
    • ヒンディー語
    • 中国語
    • その他の言語
  • 地域別
    • 北米
    • 欧州
    • アジア太平洋
    • ラテンアメリカ
    • 中東・アフリカ

第7章 競合情勢

  • 企業プロファイル
    • Synthesys.io
    • Amazon Web Services, Inc
    • IBM Corporation
    • Google LLC
    • Microsoft Corporation
    • ReadSpeaker B.V
    • Nine Thirty-Five LLC(Fliki)
    • Murf AI
    • Speechify Inc
    • LOVO AI

第8章 投資分析

第9章 市場機会と今後の動向

目次
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The text-to-speech market is valued at USD 2.95 billion in the base year and is expected to grow at a CAGR of 15.96% during the forecast period to become USD 6.65 billion by the next five years.

Key Highlights

  • Text-to-speech solutions make communication more accessible to people with speech or reading disabilities, such as visual impairments, dyslexia, or other difficulties, by converting text into audio format, supporting the market growth.
  • These solutions have the feature of providing multiple language audio output, helping businesses to expand globally by increasing their communication ability. For instance, companies can implement solutions to convert their written content into many spoken languages, making communicating with customers and employees worldwide easier. In addition, the text-to-speech solution can make businesses more accessible to a broader audience and even deliver regional accents and dialects for better customer engagement, driving the market adoption of speech-to-text solutions.
  • Text-to-speech solutions can be used for educational technology, and teachers have been implementing them in their classes, LMS, webinars, and e-learning, to improve students' overall learning experience and help auditory learners retain information better. Additionally, market vendors, such as Speechify, have developed a solution to provide text-to-speech tools that work in numerous different languages, and there are plenty of customization options for struggling readers to adjust the sound, which is helping the market growth because implementing the solution the e-learning platform can generate audible content with ease.
  • The broad application of text-to-speech solutions in healthcare to increase the efficiencies of medical education and research is fueling the adoption of the market during the forecast period. For instance, in February 2023, Laerdal Medical, a world-leading healthcare provider of cardiopulmonary resuscitation (CPR) manikins and other lifesaving technology, medical training, and resources, has planned to invest in artificial intelligence and machine learning, including Azure Text to Speech, to help save 1 million lives annually by 2030. Laerdal's 3D virtual training simulator for healthcare students and providers would use Azure AI text-to-speech to provide an immersive experience that simulates the real-life interactions between patients and providers.
  • However, one of the most common issues with text-to-speech (TTS) is that the voices sound robotic and unnatural, which may not be an engaging experience for listeners due to the solutions' lack of the ability to mimic the natural inflection and tonality of human speech, which can be a market challenge because by delivering a same pitch for all texts, it can create a gap in the communications.
  • The Covid-19 pandemic fueled market adoption due to its application in enabling customers to learn more efficiently through online mediums, which was raised during the Covid-19 pandemic. In addition, Readspeaker, a provider of TTS solutions, stated that there was a 32 percent increase in text-to-speech usage in academic environments alone during the Covid-19 pandemic due to the emergence of various distance learning techniques during the period, which grew in the post-pandemic period as well.

Text-to-Speech Market Trends

The Need for Multilingual Audio and Video Content is Driving the Market

  • Text-to-speech solutions can convert text into speech across languages, giving businesses a tool to communicate with global audiences by minimizing language barriers, enhancing accessibility, and opening up new business opportunities from effective global engagement, driving the market during the forecast period.
  • One of the primary benefits of multilanguage text-to-speech for international businesses is improved customer communication. Companies can easily convert text into natural-sounding speech using AI technology-based voice synthesizers across many languages to provide more personalized experiences to customers from different linguistic backgrounds, driving market adoption in small and large enterprises.
  • Additionally, companies' customer service portals and interactive voice response (IVR) can be integrated with multilingual feature-based text-to-speech solutions to understand and address customers' needs effectively, creating trust in the companies operating on a global scale and improving customer satisfaction and retention.
  • The need for multilanguage content for e-learning platform to cater to students worldwide fuel the adoption of the market because these solutions can convert text to audio, allowing students to engage with content in many languages and dialects, driving the market growth supported by the mainstreaming of E-learning platform in the educational system worldwide.
  • For instance, in September 2022, students using the E-learning platform Moodle can listen to learning content in more than 50 languages due to the integration of digital voice and text-to-speech tools from ReadSpeaker, which became a certified integration partner with Moodle to provide TTS solutions to the e-learning platform for its 200 million learners worldwide.
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The North America Region is Registering a Significant Market Share

  • The growth of E-learning platforms in the North American region, including the USA and Canada, supported by their high percentage of tech-savvy populations, is creating an opportunity for the market because integrating TTS solutions in E-learning platforms, educators in the region can make learning sessions more productive through audio-based content, helping the learners to improve engagement and learning of new skills effectively.
  • For instance, in February 2023, Duolingo, an American language-learning app, used artificial intelligence (AI) to enhance the learner experience by partnering with Microsoft for its Text-to-speech solutions in creating unique text-to-speech voices, making every lesson more engaging for the learner, which shows the market potential of the TTS solutions in the North American Market.
  • Text-to-speech solutions can be used to create audiobooks quickly and cost-effectively. With TTS, publishers can convert written books into audio format without the need for a human narrator, which can save both time and money while still providing a listening experience for consumers, creating an opportunity for the market in North America supported by the market expansion of audiobooks in the USA.
  • For instance, in September 2022, Spotify launched audiobooks on its streaming service, offering a third type of audio content for its customers beyond music and podcasts. Initially, audiobooks would be made available to U.S. users who can access over 300,000 titles, and this trend of audiobooks in the American market would create a demand for text-to-speech software and services due to their application in converting text-based content to audio.
  • Additionally, American businesses are using TTS solutions to enhance marketing efforts through AI narrators and can create engaging videos, commercials, and other marketing content quickly and easily, which is gaining traction due to the increasing advertising spending per person in the USA. For instance, Oberelo, a marketing company, has stated that US digital ad spending per person is expected to reach USD 869 per internet user in 2023, a 9.5% increase from 2022.

Text-to-Speech Industry Overview

Text-to-Speech Market is moderately fragmented due to the presence of many global companies, such as IBM Corporation, Amazon Web Services Inc, Google LLC, and Microsoft Corporation, which have contributed to the overall market share. Text-to-Speech Market vendors increasingly focus on delivering enhanced solutions through innovations, collaborations, and investment in R&D to increase their market presence during the forecast period.

In October 2022, IBM Corporation planned to expand its embeddable AI software portfolio by releasing three new libraries designed to help IBM Ecosystem partners, clients, and developers more easily, quickly, and cost-effectively build their AI-powered solutions and bring them to market, which includes the building of natural language processing, speech to text, and text to speech capabilities into applications across any hybrid, multi-cloud environment.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET INSIGHTS

  • 4.1 Market Overview
  • 4.2 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
    • 4.2.1 Bargaining Power of Buyers
    • 4.2.2 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.2.3 Threat of New Entrants
    • 4.2.4 Threat of Substitutes
    • 4.2.5 Intensity of Competitive Rivalry
  • 4.3 Industry Value Chain Analysis
  • 4.4 Assessment of the Impact of COVID-19 on the Market

5 MARKET DYNAMICS

  • 5.1 Market Drivers
    • 5.1.1 The Need for Multilingual Audio and Video Content
    • 5.1.2 The Mainstreaming of E-Learning Method in the Education Sector
  • 5.2 Market Restraints
    • 5.2.1 Technology Limitations in Matching the Nuances of Human Speech
    • 5.2.2 Lack of Software Supporting Text-to-Speech API

6 MARKET SEGMENTATION

  • 6.1 By Component
    • 6.1.1 Software
    • 6.1.2 Services
  • 6.2 By Deployment Mode
    • 6.2.1 Cloud-Based
    • 6.2.2 On-Premise
  • 6.3 By Language
    • 6.3.1 English
    • 6.3.2 Spanish
    • 6.3.3 Hindi
    • 6.3.4 Chinese
    • 6.3.5 Other Languages
  • 6.4 By Geography
    • 6.4.1 North America
    • 6.4.2 Europe
    • 6.4.3 Asia-pacific
    • 6.4.4 Latin America
    • 6.4.5 Middle East and Africa

7 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 7.1 Company Profiles
    • 7.1.1 Synthesys.io
    • 7.1.2 Amazon Web Services, Inc
    • 7.1.3 IBM Corporation
    • 7.1.4 Google LLC
    • 7.1.5 Microsoft Corporation
    • 7.1.6 ReadSpeaker B.V
    • 7.1.7 Nine Thirty-Five LLC (Fliki)
    • 7.1.8 Murf AI
    • 7.1.9 Speechify Inc
    • 7.1.10 LOVO AI

8 INVESTMENT ANALYSIS

9 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS