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市場調査レポート
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1407014

動物医療 - 市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測(2024~2029年)

Veterinary Care - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts 2024 - 2029

出版日: | 発行: Mordor Intelligence | ページ情報: 英文 120 Pages | 納期: 2~3営業日

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動物医療 - 市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測(2024~2029年)
出版日: 2024年01月04日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 120 Pages
納期: 2~3営業日
ご注意事項 :
本レポートは最新情報反映のため適宜更新し、内容構成変更を行う場合があります。ご検討の際はお問い合わせください。
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概要

世界の動物医療の市場規模は、2024年に882億2,000万米ドルに達し、2024~2029年の予測期間中にCAGR 5.59%で成長し、2029年には1,199億7,000万米ドルに達すると予測されています。

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いくつかの国では、製造拠点の一時閉鎖、輸出禁止、COVID-19治療薬の需要増加により、動物医療の供給中断や不足が報告されています。COVID-19は業界に大混乱をもたらしました。検査用の動物サンプルの数が少なく、多くの獣医学研究所が市場の成長を妨げました。例えば、2021年3月に発表されたペットフード・プロセッシングのレポートによると、動物用サービスおよび製品の売上高は314億米ドルに達し、前年比7.2%増、用品、生体、一般用医薬品(OTC)の売上高は合計221億米ドルで、15.1%増でした。グルーミング、ドッグウォーキング、ボーディングを含むその他のサービスは、COVID-19のパンデミックにより、売上高が81億米ドルと前年比21.4%減少し、唯一売上高が減少したセクターでした。しかし、市場は動物用ケア製品の需要がパンデミック以前の水準に達しています。同市場は短期間で大きな成長が見込まれます。

ペットや畜産動物の慢性疾患の増加に伴い、より良い動物医療への需要が高まっています。より良い獣医学的ケアに関する多くの啓発プログラムが世界中で開催されており、これが需要を促進しています。例えば、2021年4月、高齢ペットの生活の質を向上させるため、アニマルケアは"Make Senior Easier"というキャンペーンを開始しました。同社は、高齢になった動物に提供するケアを改善するための診療所を支援し、"ゴールデン・イヤー"にペットを健康で幸せに保つ方法について飼い主を教育するための一連のリソースを作成しました。このような取り組みにより、ペットの飼い主の間に獣医学的ケアに対する意識が芽生え、これが市場を牽引すると予想されます。

市場全体の成長は、予測期間中、より良い動物医療を促進するための政府のイニシアティブの増加によって促進されます。例えば、2022年2月、英国政府によってAnimal Health and Welfare Pathway(動物医療福祉Pathway)が開始されました(Pathway)。このPathwayは、時間をかけて家畜の健康と福祉の向上を前進させ、支援するものです。Pathwayは共同作業であり、政府は農家、獣医師、より広範な業界と協力します。さらに、2022年3月、インド政府(マディヤ・プラデーシュ州)は、病気の家畜に戸別診療を行う獣医師ユニット制度を承認しました。このプログラムは、農村部や十分なサービスを受けていない地域に住む人々にとって、公的医療をより身近なものにすることを目的としています。ヘルスケアは、特に農村部や社会的弱者にとって有益です。

市場の企業は、成長目標を達成し市場シェアを拡大するために、さまざまな戦略的イニシアチブを駆使しています。主要企業は新製品を発売し、パートナーシップや提携を結び、地域や地方の拠点を拡大し、M&Aを進めています。例えば、2021年1月、英国のヒッチンにあるDavies Veterinary SpecialistsとエセックスにあるSouthfields Veterinary Specialistsは、ペットのための高度な獣医歯科サービスと顎顔面外科サービスを開始しました。こうした新興国市場の開拓も、予測期間中の市場成長を後押ししています。

したがって、上記のすべての要因が予測期間中の市場を押し上げると予想されます。しかし、動物ケア製品や動物医療サービスのコストが上昇することで、予測期間中の市場は抑制される可能性があります。

動物医療市場の動向

コンパニオンアニマルセグメントは予測期間中、市場で大きなシェアを占める見込み

コンパニオンアニマルセグメンテーションは、予測期間において最も強い収益シェアを占めています。これは、市場企業のイニシアチブの増加、ペット人口の増加、ペット支出の増加によるものです。

American Kennel Clubによると、2022年3月、Veterinary Teaching Hospitalは、救命または緊急ヘルスケアを必要とする予後良好な犬を必要とする犬の飼い主に最高1,100米ドルの助成金を提供するElla's Fundを推奨しました。飼い主は寄付金と引き換えに動物保護団体に自分の時間を提供し、1時間あたり13.50米ドルで返済します。このように、犬のケアのための資金調達の増加は、このセグメントの成長を促進すると予想されます。

さらに、犬の採用率の上昇と人口の増加が犬セグメントを牽引しています。Pet Keen Statistics 2023によると、2022年までに米国の家庭の70%が少なくとも1匹のペットを飼うことになります。これは米国の9,050万戸に相当します。9,050万戸のうち69戸が少なくとも1匹の犬を飼い、4,530万戸が猫を飼っています。従って、犬の飼育数の増加は、ペットケア製品とサービスの需要を増加させ、市場の成長を後押しすると予想されます。

同分野の成長を後押ししているのは、動物の健康に対する政府の取り組みの高まりと、動物ヘルスケアにおける技術進歩の増加です。例えば、2022年4月、国際動物愛護協会(Humane Society International)と欧州38カ国の獣医協会がウクライナのペットのための獣医(Vets for Ukrainian Pets)を立ち上げました。Vets for Ukrainian Petsは、犬、猫、馬、その他のペット動物の急性治療と投薬、狂犬病やその他の予防接種、マイクロチップ装着、EUを安全に通過するために必要な健康診断の費用を、1頭あたり250ユーロまで負担します。

したがって、上記のすべての要因が予測期間中のセグメントの成長を促進すると予想されます。

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北米が市場で大きなシェアを占め、予測期間中も同様と予想されます。

北米は世界で最も新興経済諸国の一つです。北米は動物医療市場で大きなシェアを占めており、予測期間中も同様の傾向が続くと予想されます。

米国におけるペット飼育の増加動向も市場成長を促進すると予測されています。例えば、米国ペット用品協会(APPA)が実施した「National Pet Owners Survey 2021-2022」によると、米国では約70%の世帯がペットを飼っており、これは猫4,530万匹、犬6,900万匹を含む9,050万軒に相当します。ペット飼育の増加は、長期的には動物医療市場の成長を促進する可能性があります。

さらに、市場企業による戦略的活動が市場の成長を促進すると予想されます。例えば、2022年8月、PetfolkはWhite Star Capital主導のシリーズA資金調達で4,000万米ドルを調達し、ペットの飼い主と獣医のコミュニケーションギャップを埋めました。同様に、2022年8月、カリフォルニア動物福祉基金共同体(CAWFC)は、全国の人々とそのペットに可能な限り大きな影響を与え、必要に応じて適切な食事、医薬品、診断を提供するために、19団体に3万米ドルの助成金を授与しました。動物福祉に対するこのような高額な資金援助は、獣医学的ケアへの注目の高まりを示し、市場成長に大きく寄与しています。

Idexx Laboratories、Merck &Co., Inc.、Zoetis, Inc.などの大手企業や、新製品を発売する多くの企業が存在することで、この地域は世界市場で優位に立っています。例えば、2022年6月、TheraVet社は、米国でBIOCERA-VET骨外科用剤、BIOCERA-VET顆粒剤、BIOCERA-VET骨肉腫用剤を含むBIOCERA-VET製品の商業的発売を報告しました。

このため、同地域の動物医療市場は予測期間中に急成長が見込まれます。

動物医療産業の概要

動物医療市場は適度に集中しており、複数の大手企業で構成されています。主要企業は、地域拡大、M&A、共同研究イニシアティブなど、競争優位性を獲得するためにいくつかの事業戦略を実施しています。調査対象となった主要企業には、Elanco Animal Health Incorporated、Boehringer Ingelheim International GmbH、Vetoquinol SA、Zoetis Inc.、IDEXX Laboratoriesなどがあります。

その他の特典:

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3ヶ月間のアナリストサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場定義
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場力学

  • 市場概要
  • 市場促進要因
    • 慢性疾患の増加と動物医療に関する意識の高まり
    • 各国政府および動物福祉協会による取り組みの増加
  • 市場抑制要因
    • 動物ケア製品および動物医療サービスのコスト上昇
  • ポーターのファイブフォース分析
    • 買い手/消費者の交渉力
    • 供給企業の交渉力
    • 新規参入業者の脅威
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係の強さ

第5章 市場セグメンテーション - 市場規模:金額別(米ドル)

  • 動物タイプ別
    • コンパニオンアニマル
    • 生産動物
  • ケアタイプ別
    • プライマリー
    • 緊急
    • クリティカル
    • 専門サービス
    • その他のサービス
  • 地域
    • 北米
      • 米国
      • カナダ
      • メキシコ
    • 欧州
      • ドイツ
      • 英国
      • フランス
      • イタリア
      • スペイン
      • その他の欧州
    • アジア太平洋
      • 中国
      • 日本
      • インド
      • オーストラリア
      • 韓国
      • その他のアジア太平洋
    • 中東・アフリカ
      • GCC
      • 南アフリカ
      • その他の中東・アフリカ
    • 南米
      • ブラジル
      • アルゼンチン
      • その他の南米

第6章 競合情勢

  • 企業プロファイル
    • Merck Animal Health
    • Ceva Sant Animale
    • Zoetis Services LLC
    • Boehringer Ingelheim GmbH
    • Elanco
    • IDEXX Laboratories, Inc.
    • Heska Corp.
    • Virbac
    • Vetoquinol S.A.
    • Indian Immunologicals Ltd
    • Hester Bioscience
    • Phibro Animal Health

第7章 市場機会と今後の動向

目次
Product Code: 90610
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The veterinary care market was valued at USD 88.22 billion in 2024, and it is expected to reach USD 119.97 billion by 2029, registering a CAGR of 5.59% during the forecast period (2024-2029).

Several countries reported veterinary medicine supply disruptions and shortages due to temporary lockdowns of manufacturing sites, export bans, and increased demand for medicine to treat COVID-19. COVID-19 wreaked havoc on the industry. A low number of animal samples for testing was received by many veterinary laboratories, which hampered market growth. For instance, according to a Pet Food Processing report published in March 2021, veterinary service and product sales reached USD 31.4 billion, a 7.2% increase over the previous year, while sales of supplies, live animals, and over-the-counter (OTC) pharmaceuticals totaled USD 22.1 billion, a 15.1% increase. Other services, including grooming, dog walking, and boarding, were the only sector to have a sales fall, with USD 8.1 billion in sales, a 21.4% decrease from previous years due to the COVID-19 pandemic. However, the market has reached pre-pandemic levels in demand for veterinary care products. The market is expected to witness significant growth in a short period.

The demand for better veterinary care is growing as the number of chronic diseases in pets and livestock animals rises. Many awareness programs about better veterinary care are being held around the world, which is fueling demand. For instance, in April 2021, to improve the quality of life of older pets, Animal Care launched a campaign called "Make Senior Easier." The company has created a set of resources to assist practices in improving the care they provide to animals as they age and to educate owners on how to keep their companions healthy and happy during their "golden years." Such initiatives create awareness among pet owners about veterinary care, which is anticipated to drive the market.

The market's overall growth will be fueled by increased government initiatives to promote better veterinary care during the forecast period. For instance, in February 2022, the Animal Health and Welfare Pathway was launched by the United Kingdom Government (the Pathway). The Pathway will work to advance and support improving farm animal health and welfare over time. The Pathway is a collaboration, and the government will collaborate with farmers, veterinarians, and the broader industry. Additionally, in March 2022, the government of India (Madhya Pradesh) approved a veterinary unit scheme to provide door-to-door treatment for sick domestic animals. The program aims to make public health care more accessible to people living in rural and underserved areas. Healthcare delivered to people's homes would be beneficial, especially for rural and vulnerable populations.

Market players use a variety of strategic initiatives to meet their growth goals and expand their market share. Key companies are launching new products, forming partnerships and collaborations, expanding their local and regional footprints, and pursuing mergers and acquisitions. For instance, in January 2021, Davies Veterinary Specialists in Hitchin and Southfields Veterinary Specialists in Essex in the United Kingdom launched an advanced veterinary dentistry service and a maxillofacial surgery service for pets. Such developments are also fueling the market growth over the projected period.

Thus, all factors above are expected to boost the market over the forecast period. However, the increasing cost of animal care products and veterinary services may restrain the market over the forecast period.

Veterinary Care Market Trends

Companion Animal Segment is Expected to Hold Significant Market Share in the Market Over the Forecast Period

The companion animal segment had the strongest revenue share over the forecast period. This can be attributed to market players' increasing initiatives, the growing pet population, and rising pet expenditure.

According to the American Kennel Club, in March 2022, the Veterinary Teaching Hospital recommended Ella's Fund, which provides grants of up to USD 1,100 to dog owners in need of dogs with a good prognosis who require lifesaving or emergency healthcare. Pet owners give their time to an animal-care organization in exchange for donations, repaying the loan at USD 13.50 per hour. Thus, growing funding for dog care is expected to boost the segment's growth.

Moreover, the rising adoption of dogs and the growing population drive the dog segment. According to the Pet Keen Statistics 2023, by 2022, 70% of US families will have at least one pet. This translates to 90.5 million houses in the United States. 69 of the 90.5 million have at least one dog and 45.3 million cats. Thus, increasing dog adoption is expected to increase demand for pet care products and services, boosting the market's growth.

The segment's growth is boosted by rising government initiatives for animal health and increasing technological advancements in animal healthcare. For instance, in April 2022, Humane Society International and veterinary associations from 38 European countries launched Vets for Ukrainian Pets. Vets for Ukrainian Pets will cover the costs of acute care and medication, rabies and other vaccinations, microchipping, and medical examinations required for safe passage through the EU for dogs, cats, horses, and other pet animals, up to 250 euros per animal.

Thus, all factors above are expected to boost segment growth over the forecast period.

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North America Holds a Significant Share in the Market and Expected to do Same Over the Forecast Period

North America is one of the most developed economies in the world. It holds a significant share of the veterinary care market and is expected to follow the same trend over the forecast period.

The increasing trend for pet adoption in the United States is also predicted to propel market growth. For instance, according to the National Pet Owners Survey 2021-2022, conducted by the American Pet Products Association (APPA), around 70% of United States households own a pet, which equates to 90.5 million homes, including 45.3 million cats and 69 million dogs. The rising adoption of pets may drive the growth of the veterinary care market in the longer term.

Further, strategic activities by the market players are expected to propel the market's growth. For instance, in August 2022, Petfolk raised USD 40 million in Series A funding led by White Star Capital to bridge the communication gap between pet owners and their vets. Similarly, in August 2022, the California Animal Welfare Funders Collaborative (CAWFC) awarded USD 30,000 in grants to 19 organizations to make the largest possible impact on people and their pets nationwide and provide them with proper food, medicines, and diagnostics as required. Such high funding for animal welfare indicates the rising focus on veterinary care, contributing largely to market growth.

The presence of major players like Idexx Laboratories, Merck & Co., Inc., Zoetis, Inc., and many other companies launching new products give the region an edge in the global market. For instance, in June 2022, TheraVet reported the commercial launch of its BIOCERA-VET products, including BIOCERA-VET Bone Surgery Ready-to-Use, BIOCERA-VET\ Granules and BIOCERA-VET Osteosarcoma Ready-To-Use in the United States of America.

Hence, owing to these factors, the market for veterinary care in the region is expected to witness rapid growth over the forecast period.

Veterinary Care Industry Overview

The veterinary care market is moderately concentrated and consists of several major players. Major companies have undertaken several business strategies to gain a competitive edge, such as regional expansion, mergers and acquisitions, and collaborative research initiatives. Some of the key players in the market studied are Elanco Animal Health Incorporated, Boehringer Ingelheim International GmbH, Vetoquinol SA, Zoetis Inc., and IDEXX Laboratories, among others.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS

  • 4.1 Market Overview
  • 4.2 Market Drivers
    • 4.2.1 Rising Chronic Diseases and Awareness Regarding Veterinary Care
    • 4.2.2 Increasing Initiatives by Governments and Animal Welfare Associations in Different Countries
  • 4.3 Market Restraints
    • 4.3.1 Increasing Costs of Animal Care Product and Veterinary Services
  • 4.4 Porter's Five Force Analysis
    • 4.4.1 Bargaining Power of Buyers/Consumers
    • 4.4.2 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.4.3 Threat of New Entrants
    • 4.4.4 Threat of Substitute Products
    • 4.4.5 Intensity of Competitive Rivalry

5 MARKET SEGMENTATION (Market Size by Value - USD)

  • 5.1 By Animal Type
    • 5.1.1 Companion Animal
    • 5.1.2 Production Animal
  • 5.2 By Type of Care
    • 5.2.1 Primary
    • 5.2.2 Emergency
    • 5.2.3 Critical
    • 5.2.4 Specialty Services
    • 5.2.5 Others Services (Diagnostic Services, Counselling For Pet Care and Other Types of Care)
  • 5.3 Geography
    • 5.3.1 North America
      • 5.3.1.1 United States
      • 5.3.1.2 Canada
      • 5.3.1.3 Mexico
    • 5.3.2 Europe
      • 5.3.2.1 Germany
      • 5.3.2.2 United Kingdom
      • 5.3.2.3 France
      • 5.3.2.4 Italy
      • 5.3.2.5 Spain
      • 5.3.2.6 Rest of Europe
    • 5.3.3 Asia-Pacific
      • 5.3.3.1 China
      • 5.3.3.2 Japan
      • 5.3.3.3 India
      • 5.3.3.4 Australia
      • 5.3.3.5 South Korea
      • 5.3.3.6 Rest of Asia-Pacific
    • 5.3.4 Middle East and Africa
      • 5.3.4.1 GCC
      • 5.3.4.2 South Africa
      • 5.3.4.3 Rest of Middle East and Africa
    • 5.3.5 South America
      • 5.3.5.1 Brazil
      • 5.3.5.2 Argentina
      • 5.3.5.3 Rest of South America

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Company Profiles
    • 6.1.1 Merck Animal Health
    • 6.1.2 Ceva Sant Animale
    • 6.1.3 Zoetis Services LLC
    • 6.1.4 Boehringer Ingelheim GmbH
    • 6.1.5 Elanco
    • 6.1.6 IDEXX Laboratories, Inc.
    • 6.1.7 Heska Corp.
    • 6.1.8 Virbac
    • 6.1.9 Vetoquinol S.A.
    • 6.1.10 Indian Immunologicals Ltd
    • 6.1.11 Hester Bioscience
    • 6.1.12 Phibro Animal Health

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS