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市場調査レポート
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1406993

皮膚科OTC医薬品-市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測、2024年~2029年

Dermatological OTC Drugs - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts 2024 - 2029

出版日: | 発行: Mordor Intelligence | ページ情報: 英文 111 Pages | 納期: 2~3営業日

● お客様のご希望に応じて、既存データの加工や未掲載情報(例:国別セグメント)の追加などの対応が可能です。  詳細はお問い合わせください。

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皮膚科OTC医薬品-市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測、2024年~2029年
出版日: 2024年01月04日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 111 Pages
納期: 2~3営業日
ご注意事項 :
本レポートは最新情報反映のため適宜更新し、内容構成変更を行う場合があります。ご検討の際はお問い合わせください。
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概要

皮膚科一般用医薬品(OTC)市場は、予測期間中に約4.3%のCAGRで推移する見込みです。

COVID-19パンデミックは調査対象市場に大きな影響を与えました。COVID-19が皮膚疾患の原因であると報告した研究もあります。例えば、国立医学図書館が2022年6月に発表した調査研究によると、パンデミックは毛細血管拡張症、乾癬、湿疹、蕁麻疹、アトピー性皮膚炎などのストレス反応性皮膚疾患の顕著な増加を引き起こしました。さらに、パンデミック中に遠隔医療が始まったことで、皮膚科治療の需要が大幅に増加しました。例えば、国立医学図書館が2021年5月に発表した論文によると、COVID-19パンデミックは皮膚科に大きな影響を及ぼし、それは必要のない受診や処置の減少、遠隔皮膚科の出現によって証明されています。遠隔皮膚科ソリューションは、COVID-19パンデミックのような高ストレス時に健康アウトカムを向上させる能力を実証しています。このように、COVID-19パンデミックは当初市場に大きな影響を与えましたが、その後遠隔医療の出現により、市場は大きな成長を示しました。

調査対象市場の成長を促進する主な要因は、皮膚関連疾患の有病率の上昇、人口の高齢化、皮膚科OTC医薬品の需要と入手可能性の増加です。例えば、British Journal of Dermatologyが2021年2月に発表した調査研究によると、皮膚疾患は全人類疾患の中で4番目に多い原因であり、世界人口の約3分の1が罹患しています。したがって、皮膚科OTC医薬品は、私費負担の増加により、世界中で支持を集めています。その上、OTC医薬品は処方薬より安いだけでなく、簡単に入手でき、医師の診察も必要ないです。そのため、医師の診察や追加料金、高価な製品を必要とする処方薬に代わる、より良い選択肢を提供しています。

さらに、皮膚科OTC医薬品の需要の増加と入手可能性が、予測期間中の市場の成長を促進すると予想されています。例えば、Dermatology Advisorが2022年9月に発表した記事によると、アトピー性皮膚炎(AD)用のOTCエモリエント剤へのアクセスが増加しており、その結果、処方費用やその他のケア費用とともに病院や外来受診を減らすことでコスト削減が実現しました。

そのため、上記の要因が市場成長の総体的な要因となっています。しかし、OTC医薬品に伴う副作用は、予測期間中、市場の成長を若干妨げると予測されています。

皮膚科OTC医薬品市場の動向

予測期間中、ニキビセグメントが市場で大きなシェアを占めると予測される

ニキビは世界中で最も一般的な皮膚疾患の一つであり、主に顔、額、胸、肩、背中上部にニキビができます。ニキビの症状には、白斑、黒ずみ、ぶつぶつ、皮膚の下の膿を持ったしこりなどがあります。ニキビは10代の若者に最もよく見られますが、あらゆる年齢層の人々が罹患するため、予測期間中、ニキビは調査対象市場の主要シェアを占めると予想されています。市販されているニキビ用OTC医薬品には、Acne Clear、Differin、Plixda、Acnexなどがあります。ニキビの有病率の高さとOTC製品の入手のしやすさが市場成長の主な促進要因です。例えば、2021年8月にClinical, Cosmetic and Investigational Dermatologyが発表した論文によると、尋常性ざ瘡(AV)は毛母細胞から発生する慢性の炎症性皮膚疾患で、12歳から24歳の若者全体の有病率は最大85%、そのうち15%から20%は中等度から重度に分類されます。このように、思春期人口におけるニキビの増加に伴い、皮膚科OTC医薬品の需要が増加し、市場の成長を牽引しています。

さらに、製品の上市、合併、買収、提携など様々な企業活動が、ニキビ分野の成長を増大させると予想されています。例えば、2022年3月、Galdermaは、マサチューセッツ州ボストンで開催された米国皮膚科学会(AAD)年次総会(2022年3月25日~29日)において、「Twyneo」クリーム、0.1%/3%の米国での発売を発表しました。TWYNEOクリームは、0.1%トレチノインと3%過酸化ベンゾイル(BPO)の2-in-1配合剤で、中等度から重度の顔面ニキビを迅速に治療することが証明された最初で唯一の製品です。このような市場開拓は、市場の成長を促進すると予想されます。

したがって、上記の要因により、ニキビセグメントは予測期間中に成長し、調査された市場で大きなシェアを占めると予想されます。

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北米は予測期間中に皮膚科OTC医薬品市場で大きな成長を示すと予測される

北米は、皮膚疾患の有病率が高いこと、同地域に主要な市場プレーヤーが存在すること、同市場において皮膚科OTC医薬品が高水準で容易に入手可能であることから、世界市場をリードすると予測されています。例えば、全米湿疹協会(National Eczema Association)が発表した記事によると、2022年3月、米国では3,160万人(10.1%)が何らかの湿疹を患っています。10人に1人が一生の間に湿疹を発症し、その有病率は幼児期にピークに達すると推定されています。全体として、アトピー性皮膚炎(AD)患者の60%が、最初の症状発現から12ヵ月以内に確定診断を受けています。全米湿疹協会が2022年3月に発表したデータによると、米国では人口の約10.1%にあたる3,160万人が何らかの湿疹を患っており、有病率は幼児期にピークを迎えます。また、10人に1人が生涯のうちに湿疹を発症する可能性があり、その有病率は幼児期にピークに達すると述べています。このように、アトピー性皮膚炎の有病率の高さが皮膚科OTC医薬品の需要増につながり、市場成長の促進力となっています。

さらに2023年1月、Sun PharmaはTLCネットワークで皮膚科医のサンドラ・リー博士と提携し、「AH-ha!It's Acne Hormones』と名付けたキャンペーンを展開します。このキャンペーンでは、年齢、性別、民族など多様な人々が登場し、米国の人々にOTC製品を含む効果的なスキンケア方法を指導します。このような取り組みにより、皮膚科OTC医薬品の需要が高まることが期待されます。

さらに、製品上市の増加が市場の成長を促進すると予想されます。例えば、2021年9月、米国FDAは、他の外用療法を使用できないか、他の療法で十分な症状緩和が得られなかった12歳以上の患者の軽度から中等度のアトピー性皮膚炎治療用クリーム「オプゼルーラ」(ルキソリチニブ)を承認しました。このような市場開拓は、予測期間中の市場成長を促進すると予想されます。

このように、前述の要因により、北米の皮膚科OTC医薬品市場は予測期間中に大きく成長する可能性が高いです。

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皮膚科OTC医薬品産業の概要

皮膚科OTC医薬品市場は、世界に事業を展開する企業だけでなく、地域的に事業を展開する企業も存在するため、その性質は緩やかです。競合情勢には、Perrigo Company plc、Bausch Health Companies Inc.、Galderma、Johnson &Johnsonなど、市場シェアを持ち知名度の高い国際企業や地元企業の分析が含まれます。

その他の特典:

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3ヶ月間のアナリストサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場定義
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場力学

  • 市場概要
  • 市場促進要因
    • 皮膚関連疾患の有病率の上昇と人口の高齢化
    • 皮膚科OTC医薬品の需要と入手可能性の増加
  • 市場抑制要因
    • OTC製品に伴う副作用
  • ポーターのファイブフォース分析
    • 新規参入業者の脅威
    • 買い手/消費者の交渉力
    • 供給企業の交渉力
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係の強さ

第5章 市場セグメンテーション

  • 適応症別
    • ニキビ
    • 皮膚炎
    • 乾癬
    • 真菌感染症
    • その他
  • 製品別
    • 錠剤・カプセル
    • オイル、ジェル、クリーム、軟膏
    • その他
  • 投与経路別
    • 経口
    • 局所
  • 流通経路別
    • 病院・小売薬局
    • オンライン薬局
    • その他
  • 地域別
    • 北米
      • 米国
      • カナダ
      • メキシコ
    • 欧州
      • ドイツ
      • 英国
      • フランス
      • スペイン
      • イタリア
      • その他欧州
    • アジア太平洋
      • 中国
      • 日本
      • インド
      • オーストラリア
      • 韓国
      • その他アジア太平洋地域
    • 中東・アフリカ
      • GCC
      • 南アフリカ
      • その他中東・アフリカ
    • 南米
      • ブラジル
      • アルゼンチン
      • その他南米

第6章 競合情勢

  • 企業プロファイル
    • Perrigo Company plc
    • Bausch Health Companies Inc.
    • Dr. Reddy's Laboratories
    • Johnson and Johnson
    • Bayer AG
    • GlaxoSmithKline plc.
    • Viatris Inc
    • LEO Pharma A/S
    • Acella Pharmaceuticals, LLC
    • Teva Pharmaceutical Industries Ltd.
    • Galderma

第7章 市場機会と今後の動向

目次
Product Code: 90474
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The dermatological over the counter (OTC) drugs market is expected to register a CAGR of nearly 4.3% over the forecast period.

The COVID-19 pandemic had a significant impact on the studied market. Some studies reported that COVID-19 was responsible for dermatological conditions. For instance, according to the research study published by the National Library of Medicine in June 2022, the pandemic has caused a marked increase in stress-responsive dermatological conditions such as telogen effluvium, psoriasis, eczema, urticaria, and atopic dermatitis. Further, with the onset of telemedicine during the pandemic, there has been a significant increase in the demand for dermatological treatment. For instance, according to an article published by the National Library of Medicine, in May 2021, the COVID-19 pandemic had a huge impact on dermatology, as evidenced by the reduction of nonessential visits and procedures and the emergence of teledermatology. Teledermatology solutions have demonstrated the ability to enhance health outcomes during a high-stress period like the COVID-19 pandemic. Thus, the COVID-19 pandemic has significantly impacted the market initally, but later on with the emergence of telemedicine, the market witnessed a significant growth.

The major factor driving the growth of the studied market is the rising prevalence of skin-related diseases, the aging population as well as increasing demand and availability of dermatological OTC drugs. For instance, according to the research study published by the British Journal of Dermatology, in February 2021, skin diseases are the fourth most common cause of all human diseases, which affects approximately one-third of the global population. Hence, dermatological OTC drugs are gaining traction around the world due to increasing out-of-pocket expenditure. Besides, OTC drugs are not only cheaper than prescribed drugs, but also they are easily available and do not need any medical consultation. Thus, they offer a better alternative to the prescribed drugs which involves doctor's consultation with additional charges and expensive products.

Furthermore, increasing demand and availability of dermatological OTC drugs are expected to drive the growth of the market over the forecast period. For instance, according to an article published by Dermatology Advisor, in September 2022, there is an increase in the accessibility of OTC emollients for atopic dermatitis (AD) that resulted in cost savings by reducing hospital and outpatient visits along with prescription costs, and other care expenses.

Therefore, the factors mentioned above are attributed collectively to the studied market growth. However, side effects associated with the OTC medications are projected to hamper the market growth slightly over the forecast period.

Dermatological OTC Drugs Market Trends

Acne Segment is Expected to Hold a Significant Share in the Market Over the Forecast Period

Acne is one of the most common skin conditions around the globe and causes pimples primarily on the face, forehead, chest, shoulders, and upper back. Some of the symptoms of acne are whiteheads, blackheads, bumps, and pus-filled lumps under the skin, among others. While acne is most common in teenagers, it affects people of all ages, and that is why it is expected to occupy a major share of the studied market over the forecast period. Some of the OTC drugs for acne that are available on the market are Acne Clear, Differin, Plixda, Acnex, and many others. The high prevalence of acne and the easy availability of OTC products are the major driving factor for the market growth. For instance, according to an article published by Clinical, Cosmetic and Investigational Dermatology in August 2021, acne vulgaris (AV) is a chronic inflammatory skin disease arising from the pilosebaceous unit with a prevalence of up to 85% among all young people aged 12-24 years, 15%-20% of which are classified as moderate to severe. Thus, with the increase in acne in the adolescent population, the demand for dermatological OTC drugs increases, driving the market growth.

Furthermore, various company activities such as product launches, mergers, acquisitions, and collaborations are expected to augment the growth of the acne segment. For instance, in March 2022, Galderma announed the US launch of its "Twyneo" Cream, 0.1%/3% at the American Academy of Dermatology (AAD) Annual Meeting, March 25-29, 2022, in Boston, Massachusetts. TWYNEO Cream is the first and only 0.1% tretinoin and 3% benzoyl peroxide (BPO) 2-in-1 combination proven to rapidly treat moderate to severe facial acne. Such development is expected to drive the growth of the market.

Therefore, due to the above-mentioned factors, the acne segment is expected to grow and occupy a significant share of the studied market over the forecast period.

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North America is Expected to Show a Significant Growth in the Dermatological OTC Drugs Market Over the Forecast Period

North America is projected to lead the global market due to the high prevalence of skin diseases, the presence of some of the major market players in the region, as well as high and easy availability of dermatological OTC drugs in the market. For instance, according to an article published by National Eczema Association, in March 2022, 31.6 million people (10.1%) in the U.S. have some form of eczema. It was estimated that 1 in 10 individuals develops eczema during their lifetime, with prevalence peaking in early childhood. Overall, 60% of individuals with atopic dermatitis (AD) received a definitive diagnosis within 12 months of initial symptom presentation. As per the March 2022 data from the National Eczema Association, 31.6 million people or around 10.1% of the population in the U.S. have some form of eczema, and prevalence peaks during early childhood. It also stated that 1 in 10 individuals is likely to develop eczema during their lifetime, with prevalence peaking in early childhood. Thus, the high prevalence of atopic dermatitis led to increasing demand for dermatological OTC drugs, thereby driving the market growth.

Additionally, in January 2023, Sun Pharma teamed up with dermatologist Dr. Sandra Lee on the TLC network to spotlight the role of hormones in the underlying cause of skin acne through a campaign called 'AH-ha! It's Acne Hormones'. The campaign will feature a diverse group of people of age, gender, and ethnicity and guide the population of the U.S. to follow an effective skin care regimen that may involve OTC products. Such an initiative is expected to drive the demand for dermatological OTC drugs.

Furthermore, an increase in product launches is expected to drive the growth of the market. For instance, in September 2021, the U.S. FDA approved Opzelura (ruxolitinib), a cream for treating mild to moderate atopic dermatitis in patients aged 12 years and older who are not able to use other topical treatments or failed to get enough symptom relief from other therapies. Such development is expected to drive the growth of the market over the forecast period.

Thus, owing to the aforementioned factors, the North American dermatological OTC drugs market is likely to grow significantly during the forecast period.

Dermatological OTC Drugs Industry Overview

The dermatological OTC drugs market is moderate in nature due to the presence of companies operating globally as well as regionally. The competitive landscape includes an analysis of international as well as local companies which hold market shares and are well known including Perrigo Company plc, Bausch Health Companies Inc., Galderma, and Johnson & Johnson, among others.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS

  • 4.1 Market Overview
  • 4.2 Market Drivers
    • 4.2.1 Rising Prevalence of Skin-related Diseases and Ageing Population
    • 4.2.2 Increasing Demand and Availability of Dermatological OTC Drugs
  • 4.3 Market Restraints
    • 4.3.1 Side Effects Associated With the OTC Products
  • 4.4 Porter's Five Forces Analysis
    • 4.4.1 Threat of New Entrants
    • 4.4.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
    • 4.4.3 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.4.4 Threat of Substitute Products
    • 4.4.5 Intensity of Competitive Rivalry

5 MARKET SEGMENTATION (Market Size by Value - USD Million)

  • 5.1 By Indication
    • 5.1.1 Acne
    • 5.1.2 Dermatitis
    • 5.1.3 Psoriasis
    • 5.1.4 Fungal Infections
    • 5.1.5 Others
  • 5.2 By Product
    • 5.2.1 Tablets and Capsules
    • 5.2.2 Oils, Gels, Creams, and Ointments
    • 5.2.3 Others
  • 5.3 By Route of Administration
    • 5.3.1 Oral
    • 5.3.2 Topical
  • 5.4 By Distribution Channel
    • 5.4.1 Hospital and Retail Pharmacies
    • 5.4.2 Online Pharmacies
    • 5.4.3 Others
  • 5.5 Geography
    • 5.5.1 North America
      • 5.5.1.1 United States
      • 5.5.1.2 Canada
      • 5.5.1.3 Mexico
    • 5.5.2 Europe
      • 5.5.2.1 Germany
      • 5.5.2.2 United Kingdom
      • 5.5.2.3 France
      • 5.5.2.4 Spain
      • 5.5.2.5 Italy
      • 5.5.2.6 Rest of Europe
    • 5.5.3 Asia-Pacific
      • 5.5.3.1 China
      • 5.5.3.2 Japan
      • 5.5.3.3 India
      • 5.5.3.4 Australia
      • 5.5.3.5 South Korea
      • 5.5.3.6 Rest of Asia-Pacific
    • 5.5.4 Middle East and Africa
      • 5.5.4.1 GCC
      • 5.5.4.2 South Africa
      • 5.5.4.3 Rest of Middle East and Africa
    • 5.5.5 South America
      • 5.5.5.1 Brazil
      • 5.5.5.2 Argentina
      • 5.5.5.3 Rest of South America

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Company Profiles
    • 6.1.1 Perrigo Company plc
    • 6.1.2 Bausch Health Companies Inc.
    • 6.1.3 Dr. Reddy's Laboratories
    • 6.1.4 Johnson and Johnson
    • 6.1.5 Bayer AG
    • 6.1.6 GlaxoSmithKline plc.
    • 6.1.7 Viatris Inc
    • 6.1.8 LEO Pharma A/S
    • 6.1.9 Acella Pharmaceuticals, LLC
    • 6.1.10 Teva Pharmaceutical Industries Ltd.
    • 6.1.11 Galderma

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS