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市場調査レポート
商品コード
1406910
EV用固体電池:市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測、2024~2029年EV Solid-state Battery - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts 2024 - 2029 |
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適宜更新あり
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EV用固体電池:市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測、2024~2029年 |
出版日: 2024年01月04日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 100 Pages
納期: 2~3営業日
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EV用固体電池市場の市場規模は1億8,300万米ドルで、予測期間中のCAGRは45.9%を超え、5年間で12億1,400万米ドルに達すると予測されています。
アジア太平洋市場は、中国、インド、日本といった国々が牽引しています。アジア太平洋はまだ未成熟な市場であり、計り知れない潜在力が秘められています。
中国政府は電気自動車の導入を奨励しています。同国はすでに、トラックなど現世代の商用車を動かしているディーゼル燃料を段階的に廃止する計画を立てています。2050年までにディーゼル車とガソリン車を完全に禁止する計画です。そのため、新興国市場は最大の成長市場の1つであり、商用車の新規開拓と受注とともに、中国の電気自動車市場を牽引する可能性が高いです。
インドの電気自動車市場は成長段階にあります。TATA、Mahindra、Maruti Suzuki、Hyundai Motorsなど、インドの自動車大手は、インドで電気自動車に手頃な選択肢を提供する取り組みを行っています。さらに、政府はインドで電気モビリティを導入するための補助金や制度を提供しています。
政府は国内の公害を削減するために様々な戦略を策定しています。例えば、FAMEとFAME II政策により、同国は顧客にインセンティブを提供し、投資家やメーカーにEV工場を設立する魅力的な選択肢を提供することで、グリーンカーの迅速な普及を推進しています。
さらに、タタ・ネクソンのように、手頃な価格の電気自動車が消費者を惹きつけています。最近発売されたこのミッドサイズSUVは、インドで最も売れている車のひとつで、1年以内に4,000台以上が販売されました。同様に、MGの電気自動車がリーズナブルな価格で3,000台を販売したことも、インドで電気自動車の販売を伸ばしている要因のひとつです。
日本政府はまた、2050年までに二酸化炭素排出量ゼロを達成するという「カーボンニュートラル」目標を提唱しています。ハウステンボスは環境保護目標を達成するため、COVID-19パンデミックの混乱にもかかわらず、純電気バスを導入しました。さらに、プラグインハイブリッド車、燃料電池電気自動車、バッテリー電気自動車といった代替動力車の需要は、ここ数年で大幅に増加しています。全国の自動車メーカーが電気トラックの可能性をテストしており、ICエンジン車からの移行を支援し、それによって環境を保護する可能性があります。
このような事例が電気自動車市場の成長軌道を後押しし、ひいては今後10年間の固体電池の需要を促進する可能性があります。
EV用固体電池市場は、トヨタ自動車、ルノー・グループ、ステランティスNV、ゼネラル・モーターズ、三菱自動車、フォルクスワーゲンAG、フォード・モーター、現代グループ、サムスンSDI、パナソニック、LG Chemが独占すると予想されます。各社は注力しています。
中国では2022年2月、東風E70がタクシー用電気セダン50台を納入しました。この車両は、商業的に利用可能な最初の固体電池車としてマークされています。
2022年1月、日産、ルノー、三菱の3社は、電気自動車市場での地位を強化するために戦略的提携を結びました。この提携では、三菱はマーケティングを強化し、日産は固体電池技術を開発し、ルノーは自動車の電気・電子アーキテクチャを開発します。
The EV solid-state battery market was valued at USD 183 million, and it is expected to reach USD 1,214 million over the period of five years, registering a CAGR of over 45.9% during the forecast period.
The Asia-Pacific market is led by countries like China, India, and Japan. Asia-Pacific is still an immature market with immense hidden potential.
The government of China is encouraging people to adopt electric vehicles. The country has already made plans to phase out diesel fuel, which runs the current generation of commercial vehicles, such as trucks. The country is planning to completely ban diesel and petrol vehicles by 2050. Therefore, the country, being one of the largest growing electric markets, along with new developments and orders for commercial vehicles, is likely to drive the Chinese electric vehicle market.
The electric vehicle market in India is in the growing stage. Automobile giants in India, including TATA, Mahindra, Maruti Suzuki, and Hyundai Motors, are taking initiatives to provide affordable options for electric vehicles in India. Moreover, the government is providing subsidies and schemes to adopt electric mobility in India.
The government has been formulating various strategies to reduce pollution in the country. For instance, with its FAME and FAME II policies, the country has been providing incentives to customers and attractive options for investors and manufacturers to set up EV plants to propel the nation toward the faster adoption of green vehicles.
Moreover, electric cars at reasonable prices are attracting consumers, such as Tata Nexon. The recently launched mid-size SUV is one of the hot-selling cars in India, and more than 4,000 units have been sold within the year. Similarly, the 3,000 units sold by MG electric cars at a reasonable price is one of the factors increasing the sales of electric cars in India.
The Japanese government also proposed a 'carbon neutral' goal of achieving zero carbon emissions by 2050. To achieve its environmental protection goals, Huis Ten Bosch introduced pure electric buses, despite disruptions of the COVID-19 pandemic. Moreover, the demand for alternatively powered vehicles, such as plug-in hybrids, fuel cell electric vehicles, and battery electric vehicles, has increased significantly over the past few years. Vehicle manufacturers across the country are testing the possibilities of electric trucks, which may support the government's move from IC engine vehicles, thereby protecting the environment.
Such instances may aid the growth trajectory of the electric vehicle market, which, in turn, may propel the demand for solid-state batteries over the coming decade.
The EV solid-state battery market is expected to be dominated by Toyota Motor Corporation, Renault Group, Stellantis NV, General Motors, Mitsubishi Motors, Volkswagen AG, Ford Motor Company, Hyundai Group, Samsung SDI, Panasonic, and LG Chem. The companies are focused.
In February 2022, in China, Dongfeng E70 delivered 50 electric sedans for taxis. This vehicle is marked as the first commercially available solid-state battery vehicle.
In January 2022, Nissan, Renault, and Mitsubishi came under a strategic alliance to strengthen their position in the electric vehicle market. In this alliance, Mitsubishi will reinforce marketing, Nissan will develop solid-state battery technology, and Renault will develop electrical and electronics architecture for vehicles.