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市場調査レポート
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1405695

OTAテスト:市場シェア分析、産業動向と統計、成長予測、2024~2029年

OTA Testing - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts 2024 - 2029

出版日: | 発行: Mordor Intelligence | ページ情報: 英文 120 Pages | 納期: 2~3営業日

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OTAテスト:市場シェア分析、産業動向と統計、成長予測、2024~2029年
出版日: 2024年01月04日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 120 Pages
納期: 2~3営業日
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本レポートは最新情報反映のため適宜更新し、内容構成変更を行う場合があります。ご検討の際はお問い合わせください。
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概要

OTAテストの市場規模は2024年に32億7,000万米ドルと推定され、2029年には52億4,000万米ドルに達すると予測され、予測期間中(2024-2029年)のCAGRは9.87%以上で成長すると予測されます。

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市場成長の原動力となっているのは、モノのインターネット(IoT)技術やスマートデバイスの利用拡大です。さらに、スマートシティプロジェクトや取り組みの増加が市場開拓に寄与するとみられます。

主なハイライト

  • OTAテストは、マルチユーザーマイク(MIMO)無線の採用増加によるRF性能へのマルチパス影響を評価するために不可欠です。アンテナは統合コンセプトに不可欠であるため、RF性能試験はアンテナを考慮して実施する必要があります。そのためには、RF伝搬モデルのシミュレーションだけでなく、OTA測定が必要です。ほとんどの業界関係者は、アンテナダイアグラム、指向性、利得といった本質的な特性を理解し評価するために、設計の最適化に注力しています。その結果、空中でアンテナによって生成される無線周波数を測定するOTA手法が徐々に採用されつつあります。
  • ほとんどのOEMが自律走行車にOTA機能を追加することに注力しているため、OTAテストは急速に成長すると予想されます。プラットフォームは、自動車、モバイル機器、同様の設計などの製品について、単一または多目的アンテナの機能性と信頼性を、製品化前に制御された条件下で試験します。これは、より多くの自動車が自律走行し、接続されるようになるにつれて、市場の大幅な収益成長を促進すると予想されます。
  • 無線(OTA)試験は、デバイスのMIMO無線周波数(MHz)とアンテナのRF性能を測定するために最も一般的に使用されます。OTAテストは、モバイル、固定ロケーションを問わず、無線デバイスの信頼性とRF性能の評価と認証に不可欠です。5G NR(5G)のパラダイムシフトにより、デバイスの開発、検証、商品化における5G OTAテストの必要性が高まっています。5G OTA(Over the Air)テストは、5G基地局(BPS)およびUEEテスト、特にmmWaveにおいて標準となっています。
  • 効率的な電波の送受信に最適化されたアンテナ技術により、mmWave周波数の5Gシステムで忠実度の高い通信が可能になります。しかし、この複雑さが試験の課題を増やしています。内蔵アンテナはTRx回路と一体化されています。しかし、内蔵アンテナは小さく、アンテナ回路とTRxの間のプロービングが難しいです。チップセットが複雑なため、無線測定(OTA)や製品開発のために、より優れたアンテナシステムやフロントエンドの必要性が高まっています。
  • しかし、アンテナアレイや配備の問題、検査機器の高コストが、予測期間中のOTA市場の成長をある程度鈍らせると予想されます。自動車産業はCOVID-19の影響を最も受けた産業の一つです。COVID-19の前半では製造業の売上が減少したが、後半では自動車関連の売上が大幅に増加し、調査対象市場にマイナスの影響を与えました。

OTAテストの市場動向

通信およびコンシューマ機器セグメントが大幅な成長を遂げる見込み

  • 一部のIoTデバイスはRFアンテナの性能が非常に低く、ユーザーエクスペリエンスの低下につながります。IoTデバイスは、従来のデバイスとはサイズ、形状、材質が異なり、さまざまな環境で動作します。このため、IoT機器のOTAテストには課題があります。CTIA(Cellular Telecommunications &Internet Association)は、IoTタスクフォースを設立し、LTE-MデバイスのOTA調査手法を発表しました。
  • モノのインターネット(IoT)業界の急成長、OTA測定の重要性、標準化の現状を受け、GSMAはIoT機器向けのOTAテスト仕様を策定しています。この仕様には、試験セットアップ、試験手法、試験手順、性能要件が含まれます。スマートガジェットは、クラウドを通じてファームウェアのアップデートを受け取ることができます。ファームウェアは、プロセッサ、ハードウェア周辺機器、その上で動作するアプリケーションを更新します。これらのアップデートは市場をリードすると予想されます。
  • 5G部品や無線デバイスのテストに、従来の有線方式ではなくOTA(オーバー・ザ・トップ)方式を使用することは、主に5G技術やデバイスの性能を検証するために必要です。5Gテストの課題は複雑だが、世界中のエンジニアはすでに、5Gをユビキタスにするために不可欠なOTAのような新しいテストツールや方法を生み出しています。
  • 2022年1月、VodafoneはOTAテストのためのCETECOM認証を更新しました。CETECOMは現在、Vodafone Specification for Terminals on Over-the-Air RF Performance V5.1に準拠した試験を実施することができます。OTAテストは、無線機器、アンテナ、その他のコンポーネントの性能と信頼性を検証するために使用されます。さらに、ベライゾン、AT&T、スプリントなどの大手ワイヤレス・サービス・プロバイダーは、数多くの条件下でワイヤレス・デバイスがシームレスに機能することを検証するよう、まずサプライヤーに要求します。
  • Ericssonによると、5Gの加入件数は2019年から2027年にかけて世界的に急増し、1,200万件超から40億件超に増加すると予想されています。加入件数は、北東アジア、東南アジア、インド、ネパール、ブータンで最も多くなると予測されています。さらに、世界的にスマートシティの数が急増しており、スマートデバイスやワイヤレス接続デバイスの数が大幅に増加しています。このため、業界標準を満たし、レシーバーやアンテナの性能評価を容易にするため、あらゆる無線機器のOTAテストサービスへの需要が高まると予想されます。
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北米が大きな成長を遂げる見込み

  • 北米は、スマートシティの増加、次世代無線技術開発のための研究活動の増加、通信セクター、自動車産業、航空宇宙産業、防衛産業における5G技術の採用増加により、予測期間中に大きな収益を上げると予想されます。さらに、自律走行車に対する需要の高まりと自動運転車の生産台数の増加が、市場の収益成長を後押ししています。
  • OTAテストを定期的に実施することで、メーカーは致命的な問題になる前に不具合を検出し、修正することができます。これは、生産コストの削減、市場投入までの時間の短縮、車両品質の向上に役立ちます。膨大な自動車生産台数は、調査対象市場の原動力となると思われます。例えば、産業協力開発局(OICA)によると、米国の自動車産業は昨年917万台の自動車を生産しました。
  • Ericssonのモビリティ・レポートによると、北米地域では2024年までに5G契約がモバイル契約の55%を占めると予測されています。世界のモバイル経済の状況に関するGSMAの報告書によると、米国の4大通信事業者による展開に続き、北米地域は今後数年間で5G展開の「リーダー」になると予想されています。同グループは、2025年までに北米大陸の接続の48%が5Gネットワークになると予測しており、アジアの50%に次ぐ規模になると予想されます。
  • 各社は顧客により良いサービスを提供するために協力しています。例えば、ユーロフィンズ(Eurofins)として知られるラボの世界ネットワークの一部であるユーロフィンズは、サンタクララのラボ施設でFR1、FR2、FR1のOTA(無線)プレテストを提供できるようになったと発表しました。FR2については、ユーロフィンズは5G FR2 mmWave(mmWave)テストチャンバーを使用しています。FR2 OTA(5G mmWave)プレテストでは、ユーロフィンズは5G mmWaveに優れたソリューションである欧州通信標準化機構(ETS)のコンパクト・アンテナ・テスト・レンジ(CTAR)AmS-5705チャンバーを使用します。
  • 2022年10月、Visual AIによる次世代テスト自動化プラットフォームを提供するApplitoolsは、Accenture、Apexon、Cap Gemini、EPAM、Infosys、Tech Mahindra、TTCなどの大手GSI、SI、VARとのパートナープログラムの正式開始を発表しました。Applitoolsの使命は、必要なインフラを構築し、パートナーが最も必要とするものを理解することです。これには、トレーニングや認定パスウェイ、パートナーの市場参入方法に合わせた公式な市場参入ルート、パートナーリソースセンターなどが含まれます。

OTAテスト業界の概要

OTAテスト市場は、国内および国際市場で事業を展開する複数のプレーヤーの存在により、半固体化しています。市場競争力を維持するため、主要企業は製品ポートフォリオの拡大や地理的範囲の拡大のために、製品革新、戦略的提携、M&Aなどの戦略を採用しています。同市場の主要企業としては、Intertek Group PLC、Bureau Veritas SA、Anritsu Corporation、Keysight Technologiesなどが挙げられます。

2023年1月、Aurora LabsとNTT DATAは自動車産業における世界戦略的提携を発表し、製造と物流における協業プロジェクトを開始しました。AI技術と5Gのインテリジェントな統合により、5Gトランスポート層を含め、最初から最後まで拡張性が高く、セキュリティが向上したスケーラブルで俊敏なOTAソフトウェアアップグレードが可能になります。

2022年12月、ElektrobitとAirbiquityは、モビリティ業界向けの安全でセキュアな次世代OTAサービスの実現が期待される統合済みOTA(Over-the-Air)ソリューションの提供を発表しました。このソリューションは、Elektrobit社の車載OTAアップデートソフトウェア製品をAirbiquity社のマルチECU OTAソフトウェア管理プラットフォームと統合したもので、OEMは車両フリート向けにエンドツーエンドのOTAシステムをより簡単に調達・構築することができます。

その他の特典:

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3ヶ月間のアナリストサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場定義
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場力学

  • 市場概要
  • 業界の魅力度-ポーターのファイブフォース分析
    • 供給企業の交渉力
    • 消費者の交渉力
    • 新規参入業者の脅威
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係の強さ
  • COVID-19の市場への影響

第5章 市場力学

  • 市場促進要因
    • 成長するIoT市場
    • 急速に進化する5G技術
  • 市場の課題
    • 検査装置の大型化と高コスト

第6章 技術スナップショット

  • 試験パラメータ:アンテナ試験、総合放射電力(TRP)、総合等方感度(TIS)、その他(EIRP、EISなど)
  • 関連規格(CTIA、3GPPなど)

第7章 市場セグメンテーション

  • 技術別
    • 5G
    • LTE
    • UMTS
    • その他の技術(CDMA、GSM)
  • アプリケーション別
    • 自動車および輸送
    • 産業用
    • 航空宇宙・防衛
    • 通信および消費者機器
    • その他の用途
  • 地域別
    • 北米
    • 欧州
    • アジア太平洋
    • ラテンアメリカ
    • 中東・アフリカ

第8章 競合情勢

  • 企業プロファイル
    • Intertek Group PLC
    • Bureau Veritas SA
    • Anritsu Corporation
    • Keysight Technologies
    • Rohde & Schwarz GmbH & Co. KG
    • Eurofins Scientific
    • UL LLC
    • MVG(Microwave Vision Group)
    • SGS SA
    • CETECOM GmbH(RWTV GmbH)
    • BluFlux LLC
    • Element Materials Technology

第9章 投資分析

第10章 市場の将来

目次
Product Code: 67850
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The OTA Testing Market size is estimated at USD 3.27 billion in 2024, and is expected to reach USD 5.24 billion by 2029, growing at a CAGR of greater than 9.87% during the forecast period (2024-2029).

The market growth is driven by increased usage of Internet of Things (IoT) technologies and smart devices. Furthermore, increasing smart city projects and efforts are likely to contribute to market revenue development.

Key Highlights

  • OTA testing is essential for assessing the multipath impact on RF performance due to the increasing adoption of Multi-User Microphone (MIMO) radios. As the antennas are essential to the integrated concept, RF performance tests must be conducted with the antenna in mind. To achieve this, OTA measurement is necessary, as well as the simulation of the RF propagation model. Most industry players are focusing on optimizing their designs to understand and evaluate essential properties such as antenna diagrams, Directivity, and Gain. Consequently, they are gradually adopting OTA methods to measure the radio frequency produced by an antenna while in the air.
  • OTA testing is expected to grow rapidly because most OEMs are focused on adding OTA capabilities to autonomous vehicles. Platforms test single or multi-purpose antenna functionality and dependability on products such as automobiles, mobile devices, and similar designs under controlled conditions before commercialization. This is expected to drive significant market revenue growth as more and more vehicles become autonomous and connected.
  • Over-the-air (OTA) testing is most commonly used to measure the device's MIMO Radio Frequency (MHz) and antenna RF Performance. The OTA test is essential for assessing and certifying the reliability and RF performance of wireless devices, whether mobile or fixed location. The 5G NR (5G) paradigm shift has increased the need for 5G OTA testing in the development, validation, and commercialization of devices. 5G OTA (over the air) testing has become standard in 5G base stations (BPS) and UEE testing, especially in mmWave.
  • Antenna techniques that are optimized for efficient radio frequency wave transmission or reception enable high-fidelity communications for mmWave frequency 5G systems. However, this complexity adds to the testing challenges. The built-in antenna is integrated with the TRx circuitry. However, the built-in antennas are small and difficult to probe between the antenna circuits and the TRx. Due to the complexity of the chipset, there is a growing need for better antenna systems and/or frontends for over-the-air measurement (OTA) and product development.
  • However, antenna array and deployment issues, as well as high testing equipment costs, are expected to slow down some growth in the OTA market over the forecast period. The automotive sector was one of the most affected industries by COVID-19. While manufacturing sales decreased in the first half, automotive sales increased significantly in the second half of COVID-19, negatively impacting the studied market.

OTA Testing Market Trends

Telecommunication and Consumer Devices Segment Expected to Witness Significant Growth

  • Some IoT devices have very poor RF antenna performance, which leads to a poor user experience. IoT devices are different from traditional devices in terms of size, shape, and material and work in various environments. This poses challenges when it comes to OTA testing IoT devices. CTIA (Cellular Telecommunications & Internet Association) has established an IoT Task Force and published OTA test methodologies for LTE-M devices.
  • Due to the rapid growth of the Internet of Things (IoT) industry, the significance of OTA measurement, and the current state of standardization, the GSMA is creating OTA testing specifications for IoT devices. The specifications include test setup, test methodology, test procedure, and performance requirements. A smart gadget is able to receive firmware updates through the cloud. The firmware updates the processor, the hardware peripherals, and the application running on top of it. These updates are expected to lead the market.
  • The use of OTA (over-the-top) methods for testing 5G parts and wireless devices, rather than the conventional cabled methods, is primarily necessary to validate the performance of 5G technologies and devices. While the challenges of 5G testing are complex, engineers around the world are already creating new test tools and methods, such as OTA, which are essential for making 5G ubiquitous.
  • In January 2022, Vodafone renewed its CETECOM certification for OTA testing. CETECOM can now conduct testing in accordance with the Vodafone Specification for Terminals on Over-the-Air RF Performance V5.1. OTA testing is used to validate the performance and dependability of wireless devices, antennas, and other components. Additionally, major wireless service providers, like Verizon, AT&T, and Sprint, among others, require their suppliers first to verify that the wireless devices can function seamlessly under numerous conditions.
  • According to Ericsson, 5G subscriptions are expected to skyrocket globally between 2019 and 2027, rising from over 12 million to over 4 billion. Subscriptions are predicted to be highest in North East Asia, Southeast Asia, India, Nepal, and Bhutan. Moreover, the number of smart cities worldwide has been increasing rapidly, which has been significantly increasing the number of smart and wireless-connected devices. This is anticipated to drive the demand for OTA testing services for all wireless devices to meet industry standards and facilitate the assessment of receiver and antenna performance.
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North America Expected to Witness Significant Growth

  • North America is expected to generate significant revenue during the forecast period due to an increase in the number of smart cities, increased research activities to develop next-generation wireless technology, and rising adoption of 5G technology in the telecom sector, automotive industry, aerospace industry, and defense industry. Furthermore, rising demand for autonomous vehicles and increased production of self-driving cars are boosting market revenue growth.
  • By performing OTA tests regularly, manufacturers can detect and fix defects before they become critical issues. This helps to reduce production costs, speed up time to market, and enhance vehicle quality. The vast automotive production would be the driving force of the studied market. For example, according to the Office for Industry Cooperation and Development (OICA), the U.S. automotive industry produced 9.17 million vehicles last year.
  • According to the Ericsson Mobility report, in the North American region, 5G subscriptions are predicted to account for 55% of mobile subscriptions by 2024. According to GSMA's report on the state of the global mobile economy, the North American region is expected to be a "leader" in 5G deployment in the coming years following deployments by the four major U.S. telecoms. The group estimates that, by 2025, 48% of connections on the continent will be on 5G networks, trailing only behind Asia at 50%.
  • The companies are working together to better serve their customers. For instance, Eurofins, part of the global network of laboratories known as Eurofins, announced that it is now able to provide FR1, FR2, and FR1 OTA (over-the-air) pre-tests at its lab facility in Santa Clara. For FR2, Eurofins is using the 5G FR2 mmWave (mmWave) test chamber. For FR2 OTA (5G mmWave) pre-tests, Eurofins will use the European Telecommunications Standards Agency's (ETS) AmS-5705 compact antenna test range (CTAR) chamber, an excellent solution for 5G mmWave.
  • In October 2022, Applitools, the provider of the next-generation test automation platform powered by Visual AI, announced the formal launch of its Partner Program with leading GSIs, SIs, and VARs such as Accenture, Apexon, Cap Gemini, EPAM, Infosys, Tech Mahindra, TTC, and others. Applitools' mission is to construct the necessary infrastructure and understand what partners require most in order to collaborate on building a scalable business that also satisfies the needs of its combined consumers. This includes training and certification pathways, official routes to market that align with the way its partners go to market, and a Partner Resource Center.

OTA Testing Industry Overview

The OTA testing market is semi-consolidated owing to the presence of several players in the market operating in the domestic and international markets. The market appears to be moderately concentrated, with major players adopting strategies like product innovation, strategic partnerships, and mergers and acquisitions to expand their product portfolio and expand their geographic reach in order to stay competitive in the market. Some of the major players in the market are Intertek Group PLC, Bureau Veritas SA, Anritsu Corporation, and Keysight Technologies, among others.

In January 2023, Aurora Labs and NTT DATA announced a global strategic alliance in the Automobile Industry, starting with collaborative projects in Manufacturing and Logistics. The intelligent integration of AI technology and 5G enables scalable and agile OTA software upgrades with greater scalability and improved security from start to finish, including the 5G transport layer.

In December 2022, Elektrobit and Airbiquity announced the availability of a pre-integrated over-the-air (OTA) solution that was expected to enable the next generation of safe and secure OTA services for the mobility industry. The solution integrated Elektrobit's in-car OTA update software products with Airbiquity's multi-ECU OTA software management platform, allowing OEMs to source and create an end-to-end OTA system for their vehicle fleets more easily.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS

  • 4.1 Market Overview
  • 4.2 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
    • 4.2.1 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.2.2 Bargaining Power of Consumers
    • 4.2.3 Threat of New Entrants
    • 4.2.4 Threat of Substitutes
    • 4.2.5 Intensity of Competitive Rivalry
  • 4.3 Impact of COVID-19 on the Market

5 MARKET DYNAMICS

  • 5.1 Market Drivers
    • 5.1.1 Growing IoT Market
    • 5.1.2 Rapidly Evolving 5G Technology
  • 5.2 Market Challenges
    • 5.2.1 Large Size and High Cost of Testing Devices

6 TECHNOLOGY SNAPSHOT

  • 6.1 Testing Parameters (Antenna Testing, Total Radiated Power (TRP), Total Isotropic Sensitivity (TIS), Others (EIRP, EIS, etc.))
  • 6.2 Relevant Standards (CTIA, 3GPP, etc.)

7 OVER-THE-AIR TESTING MARKET SEGMENTATION

  • 7.1 By Technology
    • 7.1.1 5G
    • 7.1.2 LTE
    • 7.1.3 UMTS
    • 7.1.4 Other Technologies (CDMA, GSM)
  • 7.2 By Application
    • 7.2.1 Automotive and Transportation
    • 7.2.2 Industrial
    • 7.2.3 Aerospace and Defense
    • 7.2.4 Telecommunication and Consumer Devices
    • 7.2.5 Other Applications
  • 7.3 By Geography
    • 7.3.1 North America
    • 7.3.2 Europe
    • 7.3.3 Asia Pacific
    • 7.3.4 Latin America
    • 7.3.5 Middle East and Africa

8 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 8.1 Company Profiles
    • 8.1.1 Intertek Group PLC
    • 8.1.2 Bureau Veritas SA
    • 8.1.3 Anritsu Corporation
    • 8.1.4 Keysight Technologies
    • 8.1.5 Rohde & Schwarz GmbH & Co. KG
    • 8.1.6 Eurofins Scientific
    • 8.1.7 UL LLC
    • 8.1.8 MVG (Microwave Vision Group)
    • 8.1.9 SGS SA
    • 8.1.10 CETECOM GmbH (RWTV GmbH)
    • 8.1.11 BluFlux LLC
    • 8.1.12 Element Materials Technology

9 INVESTMENT ANALYSIS

10 FUTURE OF THE MARKET