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市場調査レポート
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1404482

インスリンペン:市場シェア分析、産業動向と統計、2024~2029年の成長予測

Insulin Pens - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts 2024 - 2029

出版日: | 発行: Mordor Intelligence | ページ情報: 英文 120 Pages | 納期: 2~3営業日

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インスリンペン:市場シェア分析、産業動向と統計、2024~2029年の成長予測
出版日: 2024年01月04日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 120 Pages
納期: 2~3営業日
ご注意事項 :
本レポートは最新情報反映のため適宜更新し、内容構成変更を行う場合があります。ご検討の際はお問い合わせください。
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概要

インスリンペンの市場規模は2024年に333億1,000万米ドルと推定され、2029年には393億6,000万米ドルに達すると予測され、予測期間(2024~2029年)のCAGRは3.40%で成長する見込みです。

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糖尿病は、COVID-19患者の死亡リスクや好ましくない臨床転帰に強く関連する主要な併存疾患のひとつでした。多くの疫学研究によると、糖尿病患者は糖尿病でない患者よりもCOVID-19感染に対して脆弱であり、この脆弱性は臨床経過が重篤なCOVID-19患者でより大きかった。糖尿病患者や医療専門家が流行の間、接触を最小限にし、閉じこもる必要があった場合、遠隔医療は急性合併症を回避し、極度の高血糖をコントロールするための代替的な支援となった。また、SARS-CoV-2に感染していない糖尿病患者は、COVID-19を予防するために最適な血糖コントロールを維持することが推奨されました。

糖尿病は一般的に生活習慣病と考えられています。糖尿病は一般に生活習慣病と考えられているが、その発症率は世界的に増加傾向にあります。使い捨てインスリンペンはプレフィルドペンで、1回使用したら捨てるべきです。再利用可能なペンは、ペンの充填(カートリッジ)を挿入することができ、したがって、繰り返し使用することができます。再使用可能なペンの針は定期的に交換されるべきです。インスリンペン(使い捨てと再使用可能)は、主に先進国の糖尿病患者の間でインスリンを投与するための最も広く使用されているデバイスです。使いやすさと投与の正確さが、インスリン使用者の間でインスリンペンの使用率を高くしています。インスリンは、世界的に90年以上にわたって糖尿病の治療に使用されてきました。それでも、今日でもインスリンを必要とする人の半数は、インスリンを買ったり入手したりすることができないです。1型糖尿病の人はインスリン療法が必要で、治療は合併症を予防するためにインスリン、食事、生活習慣で血糖値を管理することに重点を置いています。

インスリンペンの市場動向

糖尿病患者数の増加に伴い、市場は年々拡大する見込み

糖尿病患者の血糖値は慢性的な代謝疾患であり、時間の経過とともに心臓、血管、目、腎臓、神経に大きな害を及ぼします。糖尿病の最も一般的なタイプは2型糖尿病で、多くの場合成人が罹患し、体内でインスリンが十分に分泌されなくなったり、インスリンに対する抵抗性が生じたりすることで発症します。2型糖尿病は、過去30年間で、あらゆる所得レベルの国々で、より一般的になってきています。1型糖尿病は、膵臓からインスリンがほとんど、あるいはまったく分泌されない慢性疾患です。以前は若年性糖尿病またはインスリン依存性糖尿病と呼ばれていました。糖尿病患者の生存には、安価な医療、特にインスリンへのアクセスが不可欠です。2025年までに糖尿病と肥満の増加を食い止めるという目標は、世界的に合意されています。世界の糖尿病患者約4億2,200万人の大部分は低・中所得国に居住しており、糖尿病は年間150万人の死亡の直接的原因となっています。過去数十年にわたり、糖尿病の罹患率と有病率は一貫して上昇しています。最新のIDF糖尿病アトラスによると、糖尿病の有病率は全世界で10.5%に増加しており、半数以上(44.7%)が未診断のままです。IDFの予測によると、2045年までに成人の8人に1人にあたる7億8,300万人が糖尿病に罹患すると予想されています。これは46%の増加であり、同時期の人口増加予測(20%)の2倍以上です。

現時点では、1型糖尿病を予防することはできないです。2型糖尿病や、あらゆるタイプの糖尿病から生じる合併症や早期死亡を予防するための効果的な方法は利用可能です。これには、集団全体だけでなく特定の環境(学校、家庭、職場など)にも適用される法律や手順があり、定期的な運動、健康的な食事、禁煙、健康的な血圧と脂質レベルの維持など、糖尿病の有無にかかわらずすべての人の健康を促進するものが含まれます。糖尿病と上手に付き合っていくためには、早期診断が不可欠です。診断や治療を受けずにいる期間が長ければ長いほど、健康状態に悪影響が出ることが予想されます。その結果、一次医療施設は、血糖値検査のような基本的な診断への簡単なアクセスを提供する必要があります。患者は、問題に対して日常的に専門家による評価や治療を必要とします。

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アジア太平洋が最も高い市場シェアを占める

アジア諸国では過去数十年にわたり糖尿病患者数が急増しており、特に2型糖尿病患者が急増しています。糖尿病患者の70%以上が発展途上国に住んでいます。アジア太平洋は、人口の高齢化と糖尿病有病率の増加の結果、大きな成長が見込まれています。糖尿病有病率は、主にストレスレベルの上昇、座りがちなライフスタイル、喫煙、血糖値を上昇させるアルコールの過剰摂取によって引き起こされます。また、この地域の一部の抗糖尿病薬メーカーの生産インフラも市場拡大に寄与しています。しかし、主要商業的阻害要因の1つは、医薬品コストの上昇であると考えられています。OECD iLibraryによると、アジア太平洋の約2億2,700万人が2型糖尿病を患っており、その約半数が誤診され、長期的な影響が出ることを知らされていないです。また、世界糖尿病連合のデータによると、東南アジア(SEA)の成人の糖尿病患者数は、2021年の9,000万人から2030年には1億1,300万人、2045年には1億5,200万人に増加すると予想されています。

Volzaの2023年日本輸出統計によると、日本からのインスリンペンの出荷は、日本の輸出業者1社からバイヤー1社に2本送られました。日本のインスリンペンのほとんどはベトナムとインドに輸出されています。近年、アジア太平洋では糖尿病の有病率が驚くほど増加しています。中国やインドのような発展途上国では、糖尿病がこれまで以上に蔓延しています。糖尿病患者は、血糖値を許容範囲内に保つために、日中にいくつかの調整を行わなければならないです。例えば、血糖値をモニターしながら経口糖尿病治療薬を服用したり、炭水化物を多めに摂取したりすることが挙げられます。大手メーカーは、市場の大きな部分を獲得するために、技術の進歩に集中し、最先端のアイテムを作成しています。

したがって、上記の要因により、予測期間中にカテゴリの拡大を促進すると予想されます。

インスリンペン業界概要

インスリンペン市場は統合されており、3つの主要メーカーが世界市場で存在感を示しています。インスリンペン市場内でのM&Aやその他の提携は限られており、各社とも自社の薬剤ポートフォリオと互換性のあるインスリンペンを製造しています。

その他の特典:

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3ヶ月間のアナリストサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場定義
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場力学

  • 市場概要
  • 市場促進要因
  • 市場抑制要因
  • 業界の魅力度-ポーターのファイブフォース分析
    • 新規参入業者の脅威
    • 買い手/消費者の交渉力
    • 供給企業の交渉力
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係の強さ

第5章 市場セグメンテーション

  • 製品別
    • 再利用可能ペン(カートリッジ)
    • 使い捨てペン
  • 地域別
    • 北米
      • 米国
      • カナダ
      • その他の北米
    • 欧州
      • ドイツ
      • 英国
      • フランス
      • ロシア
      • スペイン
      • イタリア
      • その他の欧州
    • アジア太平洋
      • インド
      • 中国
      • 日本
      • 韓国
      • オーストラリア
      • ベトナム
      • マレーシア
      • インドネシア
      • フィリピン
      • タイ
      • その他のアジア太平洋
    • ラテンアメリカ
      • ブラジル
      • メキシコ
      • その他のラテンアメリカ
    • 中東・アフリカ
      • エジプト
      • サウジアラビア
      • イラン
      • 南アフリカ
      • オマーン
      • その他の中東・アフリカ

第6章 市場指標

  • 1型糖尿病人口
  • 2型糖尿病人口

第7章 競合情勢

  • 企業プロファイル
    • Novo Nordisk
    • Sanofi
    • Eli Lilly
    • Biocon
    • Julphar

第8章 市場機会と今後の動向

目次
Product Code: 65660
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The Insulin Pens Market size is estimated at USD 33.31 billion in 2024, and is expected to reach USD 39.36 billion by 2029, growing at a CAGR of 3.40% during the forecast period (2024-2029).

Diabetes was one of the key comorbidities that were strongly linked to the risk of mortality and unfavorable clinical outcomes in people with COVID-19. People with diabetes were more vulnerable to COVID-19 infection than people without diabetes, and this vulnerability was greater in COVID-19 patients with a severe clinical course, according to numerous epidemiological studies. When diabetic patients or healthcare professionals were required to minimize contact and remain confined during the epidemic, telehealth provided an alternative form of support in averting acute complications and controlling extreme hyperglycemia. It was also recommended that diabetics not infected with the SARS-CoV-2 maintain optimum glycemic control to prevent COVID-19.

Diabetes is generally considered a lifestyle disease. Over time, incidences of the disease have increased with the population worldwide. A disposable insulin pen is a prefilled pen that should be thrown away after a single use. Reusable pens permit the insertion of a pen fill (cartridge), thus allowing repeated usage. The needles on a reusable pen should be replaced periodically. Insulin Pens (disposable and reusable) are the most widely used devices for administering insulin among diabetic patients, mostly in developed countries. The ease of use and accuracy in administration make insulin pen usage high among insulin users. Insulin has been used in treating diabetes for over 90 years globally. Even then, half of those who need insulin today still cannot afford and access it. People with Type 1 diabetes need insulin therapy, and the treatment focuses on managing blood sugar levels with insulin, diet, and lifestyle to prevent complications.

Insulin Pens Market Trends

The Market is Expected to Grow as the Number of Diabetes Patients Increase Year-On-Year

Blood glucose (or blood sugar) levels that are elevated in people with diabetes are chronic metabolic conditions that cause substantial harm to the heart, blood vessels, eyes, kidneys, and nerves over time. The most prevalent type of diabetes is type 2, which often affects adults and develops when the body stops producing enough insulin or becomes resistant to it. Type 2 diabetes has been much more common over the last three decades in nations of all income levels. Diabetes type 1 is a chronic illness in which the pancreas generates little or no insulin. It was previously referred to as juvenile diabetes or insulin-dependent diabetes. Access to affordable medical care, particularly insulin, is essential to the survival of people with diabetes. By 2025, the goal to stop the rise in diabetes and obesity has been universally agreed upon. The bulk of the approximately 422 million individuals with diabetes globally reside in low- and middle-income nations, and diabetes is directly responsible for 1.5 million fatalities annually. Throughout the past few decades, there has been a consistent rise in both the incidence and prevalence of diabetes. According to the most recent IDF Diabetes Atlas, the prevalence of diabetes has increased to 10.5% worldwide, with over half (44.7%) of individuals still undiagnosed. According to IDF predictions, 783 million adults, or one in eight individuals, are expected to have diabetes by 2045. This may represent a 46% rise, more than double the projected population growth for the same period (20%).

At this time, type 1 diabetes cannot be prevented. Effective methods for preventing type 2 diabetes, as well as the complications and early death that can arise from all types of diabetes are available. These include laws and procedures that apply to entire populations as well as to particular environments (such as a school, home, or workplace) and that promote good health for everyone, regardless of whether they have diabetes, such as regular exercise, a healthy diet, quitting smoking, and maintaining healthy blood pressure and lipid levels. Early diagnosis is essential to living well with diabetes; the longer a person goes without diagnosis and treatment, the more adversely their health outcomes are expected to develop. As a result, primary healthcare facilities should provide simple access to fundamental diagnostics like blood glucose testing. Patients will require routine expert evaluation or treatment for problems.

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Asia-Pacific Holds Highest Market Share

Asian nations have witnessed a sharp rise in the number of people with diabetes over the past few decades, particularly those with type 2. More than 70% of people with diabetes live in developing nations. The Asia-Pacific region is expected to witness significant growth as a result of an aging population and an increase in diabetes prevalence, which is mainly caused by increased stress levels, sedentary lifestyles, smoking, and excessive alcohol use that raises blood sugar levels. Also, the production infrastructure of some anti-diabetic medicine manufacturers in the area contributed to the market expansion. However, one of the leading commercial restraints is thought to be the rising cost of pharmaceuticals. Some 227 million individuals in the Asia-Pacific region have type 2 diabetes, and about half of them are misdiagnosed and uninformed that they will experience long-term consequences, according to the OECD iLibrary. Also, according to data from the World Diabetes Federation, the number of adults in Southeast Asia (SEA) who have diabetes is expected to rise from 90 million in 2021 to 113 million in 2030 and 152 million in 2045.

According to Volza's 2023 statistics on Japan exports, two insulin pen shipments from Japan were sent by one Japanese exporter to one buyer. Most of Japan's insulin pens are exported to Vietnam and India. In recent years, diabetes prevalence has alarmingly increased in the Asia-Pacific region. Diabetes is becoming more prevalent than ever in developing nations like China and India. People with diabetes must make several adjustments during the day to keep their blood glucose levels within acceptable ranges. Examples include taking oral anti-diabetic medicine or consuming more carbs while monitoring their blood glucose levels. Leading manufacturers are concentrating on technological advancements and creating cutting-edge items to capture a sizeable portion of the market.

It is, therefore, anticipated to drive the category expansion during the forecast period due to the factors mentioned above.

Insulin Pens Industry Overview

The insulin pens market is consolidated, with three significant manufacturers holding the global market presence and the remaining manufacturers confined to the other local or region-specific manufacturers. Mergers and acquisitions or other partnerships within the insulin pens market are limited, as every company manufactures its insulin pens to be compatible with its portfolio of medications.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS

  • 4.1 Market Overview
  • 4.2 Market Drivers
  • 4.3 Market Restraints
  • 4.4 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
    • 4.4.1 Threat of New Entrants
    • 4.4.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
    • 4.4.3 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.4.4 Threat of Substitute Products
    • 4.4.5 Intensity of Competitive Rivalry

5 MARKET SEGMENTATION

  • 5.1 By Product
    • 5.1.1 Reusable pens (Cartridge)
    • 5.1.2 Disposable Pens
  • 5.2 Geography
    • 5.2.1 North America
      • 5.2.1.1 United States
      • 5.2.1.2 Canada
      • 5.2.1.3 Rest of North America
    • 5.2.2 Europe
      • 5.2.2.1 Germany
      • 5.2.2.2 United Kingdom
      • 5.2.2.3 France
      • 5.2.2.4 Russia
      • 5.2.2.5 Spain
      • 5.2.2.6 Italy
      • 5.2.2.7 Rest of Europe
    • 5.2.3 Asia Pacific
      • 5.2.3.1 India
      • 5.2.3.2 China
      • 5.2.3.3 Japan
      • 5.2.3.4 South Korea
      • 5.2.3.5 Australia
      • 5.2.3.6 Vietnam
      • 5.2.3.7 Malaysia
      • 5.2.3.8 Indonesia
      • 5.2.3.9 Philippines
      • 5.2.3.10 Thailand
      • 5.2.3.11 Rest of the Asia-Pacific
    • 5.2.4 Latin America
      • 5.2.4.1 Brazil
      • 5.2.4.2 Mexico
      • 5.2.4.3 Rest of Latin America
    • 5.2.5 Middle-East and Africa
      • 5.2.5.1 Egypt
      • 5.2.5.2 Saudi Arabia
      • 5.2.5.3 Iran
      • 5.2.5.4 South Africa
      • 5.2.5.5 Oman
      • 5.2.5.6 Rest of the Middle-East and Africa

6 MARKET INDICATORS

  • 6.1 Type-1 Diabetes population
  • 6.2 Type-2 Diabetes population

7 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 7.1 COMPANY PROFILES
    • 7.1.1 Novo Nordisk
    • 7.1.2 Sanofi
    • 7.1.3 Eli Lilly
    • 7.1.4 Biocon
    • 7.1.5 Julphar

8 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS