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市場調査レポート
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1404450

甲状腺機能検査:市場シェア分析、産業動向・統計、2024~2029年成長予測

Thyroid Function Test - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts 2024 - 2029

出版日: | 発行: Mordor Intelligence | ページ情報: 英文 114 Pages | 納期: 2~3営業日

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甲状腺機能検査:市場シェア分析、産業動向・統計、2024~2029年成長予測
出版日: 2024年01月04日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 114 Pages
納期: 2~3営業日
ご注意事項 :
本レポートは最新情報反映のため適宜更新し、内容構成変更を行う場合があります。ご検討の際はお問い合わせください。
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概要

甲状腺機能検査市場規模は2024年に17億9,000万米ドルと推定され、2029年には23億5,000万米ドルに達すると予測され、予測期間中(2024~2029年)のCAGRは5.53%で成長する見込みです。

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COVID-19の大流行は、甲状腺機能検査市場に大きな影響を与えました。甲状腺疾患のある人はCOVID-19に感染しやすいため、甲状腺ホルモンレベルをチェックし管理するための甲状腺検査に対する世界の大きな需要が生まれたからです。2021年1月にPubMedで発表された調査によると、COVID-19が重症であればあるほど、TSHとTT3レベルは統計的有意差をもって低下しました。TSH値とTT3値の低下の程度は重症度と正の相関があった。したがって、血清TSH値とTT3値の変化は、COVID-19の経過を示す重要な症状でした。

したがって、COVID-19による甲状腺ホルモンレベルの変化のため、甲状腺レベルをモニターすることが重要であり、これは調査した市場に大きな影響を与えました。しかし、パンデミック後の状況では、甲状腺検査の進歩やさまざまな甲状腺関連疾患の流行により、市場は大きな成長を遂げると予想されます。

市場成長を促進する要因としては、甲状腺疾患罹患率の上昇、タバコやアルコール消費の増加、座りがちなライフスタイルなどが挙げられます。甲状腺疾患は、世界中で公衆衛生上の重大な関心事となった。また、座りがちな生活と結びついた肥満の増加も市場成長の主要要因です。例えば、World Obesity Atlas 2023によると、2025年の過体重または肥満(BMI25kg/m2)の推定人口は30億4,100万人です。このように、肥満の負担増は予測期間中の市場成長に寄与すると思われます。

さらに、政府機関による投資や主要大学によるさまざまな臨床研究スポンサーシップが、予測期間中の市場成長を後押しすると予想されます。例えば、2022年6月、マルマラ大学は造影剤の影響を明らかにする臨床試験を後援しました。これは、腰椎、頸椎、尾骨硬膜外ステロイド注射などの硬膜外ステロイド注射を行った参加者において、甲状腺機能検査(TFT)の値が変化するかどうかを反映したものです。さらに、2022年5月、サイロケア技術ズ社は、世界甲状腺デーにまったく新しい研究所を設立しました。この研究所は、診断検査における世界の品質基準を、迅速かつ正確に、費用対効果の高い価格で全国に提供します。

このように、甲状腺疾患の有病率の増加、製品上市の増加、主要参入企業の存在により、調査対象市場は予測期間中に大きく成長すると予想されます。しかし、内分泌専門医の必要性と甲状腺血液検査の解釈に伴う難しさが、甲状腺機能検査市場の成長を制限すると予想されます。

甲状腺機能検査市場の動向

予測期間中、TSH検査が大きなシェアを占める見込み

TSH検査は甲状腺機能検査において重要な役割を果たし、費用対効果の高い疾患スクリーニングをさらに促進し、潜在性甲状腺機能低下症または甲状腺機能亢進症の新しい定義を導入し、生化学的治療目標を提供するようになった。TSH(甲状腺刺激ホルモン)検査は、患者の血液中にこのホルモンがどのくらいあるかを測定します。この検査によって、甲状腺が正常に働いているかどうかがわかります。

甲状腺疾患の増加、主要参入企業の存在、内分泌研究のための様々な研究資金提供の機会などの要因が、予測期間中に調査セグメントを強化すると予想されています。例えば、Cancer Australia Statisticsによると、2022年にオーストラリアで新たに3,981例(男性1,152例、女性2,829例)の甲状腺がんが診断されました。

また、TSH検査は、肥満患者における様々な甲状腺疾患の合併症や可能性を明確に示します。例えば、2022年10月にFrontiers誌に掲載された論文によると、肥満と甲状腺機能の関係は複雑で双方向性があるため、この研究では、肥満のある大規模集団で、女性では肥満の程度が増すにつれてTSH値が上昇傾向を示すことが立証されました。レプチン値は、肥満における甲状腺機能パラメータの主要代謝決定因子として浮上しました。

さらに、TSHホルモンを検出するための新しい診断製品の発売は、調査期間中の市場成長を押し上げると予想されます。例えば、2021年11月、Bloom Diagnostics社は、甲状腺機能低下症の検出に役立つBloom Thyroid Testを発売しました。このシングルユースキットは、甲状腺機能障害を検出するために成人の甲状腺刺激ホルモン(TSH)を検査することができます。また、2022年9月、ブルーム・ダイアグノスティックスはハンガリーで初の店舗をオープンしました。この店舗の開店は、ブルーム・ラボやブルーム検査製品群(ブルーム・フェリチン検査、甲状腺検査、炎症検査、腎臓検査)を含む、ハンガリーにおけるブルームの商業活動と製品の発売開始と一致しています。このように、主要企業による戦略的活動の増加は、予測期間中のセグメント成長を押し上げると予想されます。

したがって、甲状腺がんの有病率の増加、製品上市の増加、主要参入企業の存在により、調査セグメントは予測期間中に大きく成長すると予想されます。

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予測期間中、北米が大きな市場シェアを占めると予測される

北米は、甲状腺疾患の有病率の高さ、主要企業による戦略的活動、さまざまな内分泌学研究のための政府のイニシアティブと投資により、甲状腺機能検査市場をリードすると予測されています。例えば、米国がん協会の推定によると、2023年には新たに約4万3,720例の甲状腺がんが診断されると予想されています。同様に、カナダがん協会によると、2022年には6,700人のカナダ人が甲状腺がんと診断されました。このように、この地域では甲状腺がんの発生率が高いため、甲状腺機能検査の需要はその早期診断のために増加し、市場を牽引すると予想されます。

先天性甲状腺機能低下症の新生児スクリーニングの義務化、甲状腺ホルモン機能に関する画期的な研究、甲状腺がんを検出するための費用対効果の高い方法、バセドウ病に関する有望な研究といった要因が、甲状腺疾患の予後改善や新たな予防治療につながる可能性があります。2021年7月に更新され、National Library of Medicineに掲載された論文によると、米国における甲状腺機能亢進症の有病率は1.2%で、発症率は20/10万~50/10万です。甲状腺機能亢進症はまれな疾患であるが、同国の医療産業に負担を強いており、同市場における診断や調査研究を後押しし、市場を牽引しています。

さらに、体内の甲状腺レベルを検出するための新しい検査の開始や、いくつかの重要な戦略の採用が、同国の市場を押し上げると予想されます。例えば、2022年1月、Quest Diagnosticsは、消費者主導の検査プラットフォームであるQuestDirectからComprehensive Health Profileを発売しました。これは、自分の健康データをより可視化し、自分の都合に合わせて予防医療にアクセスしたいという個人のニーズを満たすように設計されています。消費者は、標準パネルからMen'sパネルまたはWomen'sパネルにアップグレードすることにより、PSAや甲状腺機能スクリーニングなど、性別に適した検査を追加することができます。

このように、甲状腺がんの有病率の増加、製品発売の増加、主要参入企業の存在により、調査対象地域の市場は大きく成長すると予想されます。

甲状腺機能検査業界概要

甲状腺機能検査市場は細分化されており、複数の主要企業が存在します。市場参入企業は、世界の足跡を拡大し、市場での競合を維持するために、製品の発売、M&A、パートナーシップなどの様々な戦略を採用しています。主要市場参入企業としては、Abbott、Autobio Diagnostics、BioMerieux SA、Danaher Corporation、DiaSorin SpA、F. Hoffmann-La Roche Ltd、Qualigen Inc.、Siemens Healthineers、Thermo Fisher Scientific Inc.が甲状腺機能検査市場で大きなシェアを占めています。

その他の特典:

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3ヶ月間のアナリストサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場定義
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場力学

  • 市場概要
  • 市場促進要因
    • 甲状腺疾患の負担増
    • 座りがちなライフスタイルと相まって増加するタバコとアルコールの消費量
  • 市場抑制要因
    • 甲状腺血液検査の解釈に関する問題
    • 内分泌専門医の不足
  • ポーターのファイブフォース分析
    • 供給企業の交渉力
    • 買い手/消費者の交渉力
    • 新規参入業者の脅威
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係の強さ

第5章 市場セグメンテーション(市場規模(単位:米ドル))

  • 検査別
    • TSH検査
    • T4検査
    • T3検査
    • その他の検査
  • エンドユーザー別
    • 病院
    • 診断ラボ
    • その他のエンドユーザー
  • 地域別
    • 北米
      • 米国
      • カナダ
      • メキシコ
    • 欧州
      • ドイツ
      • 英国
      • フランス
      • イタリア
      • スペイン
      • その他の欧州
    • アジア太平洋
      • 中国
      • 日本
      • インド
      • オーストラリア
      • 韓国
      • その他のアジア太平洋
    • 中東・アフリカ
      • GCC諸国
      • 南アフリカ
      • その他の中東・アフリカ
    • 南米
      • ブラジル
      • アルゼンチン
      • その他の南米

第6章 競合情勢

  • 企業プロファイル
    • Abbott
    • Zhengzhou Autobio Co., Ltd.(Autobio Diagnostics)
    • bioMerieux SA
    • Danaher Corporation
    • DiaSorin SpA
    • F. Hoffmann-La Roche Ltd
    • Qualigen Inc.
    • Quidel Corporation
    • Siemens Healthineers
    • Thermo Fisher Scientific Inc.
    • Werfen
    • Boditech Med Inc.

第7章 市場機会と今後の動向

目次
Product Code: 64540
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The Thyroid Function Test Market size is estimated at USD 1.79 billion in 2024, and is expected to reach USD 2.35 billion by 2029, growing at a CAGR of 5.53% during the forecast period (2024-2029).

The COVID-19 pandemic significantly impacted the thyroid function tests market since people with thyroid disorders were more prone to COVID-19 infection, thus creating a significant demand for thyroid tests globally to check and manage thyroid hormone levels. As per a research study published in January 2021 in PubMed, the more severe the COVID-19, the lower the TSH and TT3 levels were, with statistical significance. The degree of the decrease in TSH and TT3 levels was positively correlated with the severity of the disease. Hence, the changes in serum TSH and TT3 levels were important manifestations of the courses of COVID-19.

Thus, due to the changes in thyroid hormone levels due to COVID-19, it was important to monitor the thyroid levels, which significantly impacted the market studied. However, in the post-pandemic situation, the market is expected to witness significant growth owing to the advancements in thyroid testing and the prevalence of various thyroid-related diseases.

Factors driving the market growth include a rising thyroid disorder incidence, increasing tobacco and alcohol consumption, and sedentary lifestyles. Thyroid diseases became a significant public health concern across the world. Also, an increase in obesity, connected to sedentary life, is a major growth factor for the market growth. For instance, as per the World Obesity Atlas 2023, the estimated population of overweight or obese (BMI25kg/m²) is 3,041 million in 2025. Thus, growing burden of obesity is likely to contribute in market growth over the forecast period.

Additionally, investment by government bodies and various clinical research sponsorships by the major Universities is expected to bolster market growth over the forecast period. For instance, in June 2022, Marmara University sponsored a clinical trial to reveal the impact of contrast media. It reflects whether they change the values of thyroid function tests (TFTs) in participants who had performed any epidural steroid injection such as Lumbar, cervical, and caudal epidural steroid injection. Furthermore, in May 2022, Thyrocare Technologies Limited established an all-new laboratory on World Thyroid Day. It will provide global quality standards in diagnostic testing with speed and accuracy at cost-effective prices nationwide.

Thus, due to the increase in the prevalence of thyroid diseases, the rise in product launches, and the presence of key players, the studied market is expected to grow significantly over the forecast period. However, the need for endocrinologists and the difficulty associated with interpreting thyroid blood tests are expected to limit the growth of the thyroid function test market.

Thyroid Function Test Market Trends

TSH Test is Expected to Hold the Significant Share Over the Forecast Period

TSH testing gained a significant role in thyroid function testing, further facilitating cost-effective disease screening, introducing new definitions of subclinical hypothyroidism or hyperthyroidism, and delivering biochemical treatment targets. TSH (thyroid-stimulating hormone) test measures how much of this hormone is in a patient's blood. The test finds out whether the thyroid gland is working properly or not.

Factors such as an increase in thyroid diseases, the presence of key players, and various research funding opportunities for endocrine research are expected to bolster the studied segment over the forecast period. For instance, as per the Cancer Australia Statistics, 3,981 new cases of thyroid cancer were diagnosed in Australia (1,152 males and 2,829 females) in 2022.

Also, the TSH tests clearly show complications and chances of various thyroid diseases in obese patients. For instance, as per the article published in October 2022 in Frontiers, since the relationship between obesity and thyroid function is complex and bidirectional, the study demonstrated that a large population with obesity established that TSH levels show an upward trend with increasing degree of obesity in females. Leptin levels emerged as the main metabolic determinant of thyroid function parameters in obesity.

Furthermore, launching new diagnostic products for detecting TSH hormones is expected to boost the market growth during the study period. For instance, in November 2021, Bloom Diagnostics launched its Bloom Thyroid Test to help detect hypothyroidism. The single-use kit can test adults for thyroid-stimulating hormone (TSH) to detect thyroid dysfunction. Also, in September 2022, Bloom Diagnostics celebrated opening its first store in Hungary. The opening of this store coincides with the launch of Bloom's commercial activities and its products in Hungary, including the Bloom Lab and the full range of Bloom Tests, namely the Bloom Ferritin, Thyroid, Inflammation, and Kidney Tests. Thus, an increase in strategic activities by the key players is expected to boost segment growth over the forecast period.

Therefore, due to the increase in the prevalence of thyroid cancer, the rise in product launches, and the presence of key players, the studied segment is expected to grow significantly over the forecast period.

Thyroid Function Test - Market - IMG2

North America Anticipated to Hold a Significant Market Share Over the Forecast Period

North America is predicted to lead the thyroid function test market, owing to the high prevalence of thyroid diseases, strategic activities by the key players, and government initiatives and investments for various endocrinology studies. For instance, as per the American Cancer Society estimations, about 43,720 new cases of thyroid cancer are expected to be diagnosed in 2023. Similarly, as per the Canadian Cancer Society, 6,700 Canadians were diagnosed with thyroid cancer in 2022. Thus, due to the region's high incidences of thyroid cancer, the demand for thyroid function tests is expected to increase for its early diagnosis, driving the market.

Factors such as compulsory screening of newborns for congenital hypothyroidism, revolutionary research on thyroid hormone function, cost-effective methods to detect thyroid cancer, and promising research on Graves' disease may lead to improved prognosis and new preventive treatments of thyroid diseases. According to the article updated in July 2021 and published in the National Library of Medicine, the prevalence of hyperthyroidism in the United States is 1.2%, with an incidence of 20/100,000 to 50/100,000. Although GD is a rare disease, it is creating a burden on the healthcare industry in the country, which will encourage the diagnosis and research studies in the market, thereby propelling the market.

Moreover, the launch of new tests for detecting thyroid levels in the body and the adoption of several key strategies are expected to boost the market in the country. For instance, in January 2022, Quest Diagnostics launched Comprehensive Health Profile from QuestDirect, the consumer-initiated testing platform. It is designed to meet the needs of individuals who want more visibility into their health data and access to preventive care at their convenience. Consumers can add sex-appropriate tests, such as PSA and thyroid function screenings, by upgrading from a standard panel to a Men's or Women's panel.

Thus, due to the increase in the prevalence of thyroid cancer, the rise in product launches, and the presence of key players, the studied market is expected to grow significantly in the studied region.

Thyroid Function Test Industry Overview

The thyroid function test market is fragmented and includes several major players. The market players are adoption various strategies such as product launches, mergers and acquisitions, and partnerships to expand the global footprint and stay competitive in the market. Some of the major market players are Abbott, Autobio Diagnostics, BioMerieux SA, Danaher Corporation, DiaSorin SpA, F. Hoffmann-La Roche Ltd, Qualigen Inc., Qualigen Inc., Siemens Healthineers, and Thermo Fisher Scientific Inc. hold a substantial market share in the thyroid function test market.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS

  • 4.1 Market Overview
  • 4.2 Market Drivers
    • 4.2.1 Rising Burden of Thyroid Disorders
    • 4.2.2 Increasing Consumption of Tobacco and Alcohol Coupled with Sedentary Lifestyle
  • 4.3 Market Restraints
    • 4.3.1 Problems Associated with Interpretation of Thyroid Blood Tests
    • 4.3.2 Shortage of Endocrinologists
  • 4.4 Porter's Five Forces Analysis
    • 4.4.1 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.4.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
    • 4.4.3 Threat of New Entrants
    • 4.4.4 Threat of Substitute Products
    • 4.4.5 Intensity of Competitive Rivalry

5 MARKET SEGMENTATION (Market Size by value - in USD)

  • 5.1 By Test
    • 5.1.1 TSH Test
    • 5.1.2 T4 Test
    • 5.1.3 T3 Test
    • 5.1.4 Other Tests
  • 5.2 By End User
    • 5.2.1 Hospital
    • 5.2.2 Diagnostic Laboratory
    • 5.2.3 Other End Users
  • 5.3 Geography
    • 5.3.1 North America
      • 5.3.1.1 United States
      • 5.3.1.2 Canada
      • 5.3.1.3 Mexico
    • 5.3.2 Europe
      • 5.3.2.1 Germany
      • 5.3.2.2 United Kingdom
      • 5.3.2.3 France
      • 5.3.2.4 Italy
      • 5.3.2.5 Spain
      • 5.3.2.6 Rest of Europe
    • 5.3.3 Asia-Pacific
      • 5.3.3.1 China
      • 5.3.3.2 Japan
      • 5.3.3.3 India
      • 5.3.3.4 Australia
      • 5.3.3.5 South Korea
      • 5.3.3.6 Rest of Asia-Pacific
    • 5.3.4 Middle East and Africa
      • 5.3.4.1 GCC
      • 5.3.4.2 South Africa
      • 5.3.4.3 Rest of Middle East and Africa
    • 5.3.5 South America
      • 5.3.5.1 Brazil
      • 5.3.5.2 Argentina
      • 5.3.5.3 Rest of South America

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Company Profiles
    • 6.1.1 Abbott
    • 6.1.2 Zhengzhou Autobio Co., Ltd. (Autobio Diagnostics)
    • 6.1.3 bioMerieux SA
    • 6.1.4 Danaher Corporation
    • 6.1.5 DiaSorin SpA
    • 6.1.6 F. Hoffmann-La Roche Ltd
    • 6.1.7 Qualigen Inc.
    • 6.1.8 Quidel Corporation
    • 6.1.9 Siemens Healthineers
    • 6.1.10 Thermo Fisher Scientific Inc.
    • 6.1.11 Werfen
    • 6.1.12 Boditech Med Inc.

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS