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市場調査レポート
商品コード
1404339

ベイクド食品とシリアル:市場シェア分析、産業動向と統計、2024~2029年の成長予測

Baked Food And Cereals - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts 2024 - 2029


出版日
ページ情報
英文 120 Pages
納期
2~3営業日
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適宜更新あり
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ベイクド食品とシリアル:市場シェア分析、産業動向と統計、2024~2029年の成長予測
出版日: 2024年01月04日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 120 Pages
納期: 2~3営業日
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概要

ベイクド食品とシリアル市場は今年度5,524億米ドルで、今後5年間のCAGRは5.69%と予測されています。

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主なハイライト

  • ベイクド食品とシリアル市場は主に利便性が牽引しています。ペースの速い生活様式により、生活のあらゆる分野で実用的な解決策を取り入れる必要性が高まっています。長時間労働のため、顧客が調理に時間をかけることは困難です。そのため、忙しいライフスタイルは、パン、クッキー、ケーキ、朝食用シリアルなど、すぐに食べられる食品の消費を増やします。
  • さらに、都市化の拡大と高い購買力によってもたらされるペースの速いライフスタイルも、便利で健康的な食品に対する需要の増加に大きく寄与しています。モンデリーズ・インターナショナルが2022年に発表した間食の現状に関する報告書によると、消費者の64%が従来の食事時間よりも間食を通常の食行動として好んでいます。
  • さらに、ケーキやペストリーのコストは、店内のベーカリーで製造される通常のパンよりも一般的に高いです。それでも、選択肢の広さ、カスタマイズ性、選択肢の広がりが消費者の購買意欲をそそるため、このセグメントと業界の収益を牽引しています。また、ベーカリー・シリアル業界は、有益で栄養価の高い製品の開発に多くの投資を行っているため、継続的な技術革新が行われています。
  • 健康志向の消費者にアピールする低炭水化物、高繊維質、多穀物、栄養強化のベーカリー・シリアルが市場成長の引き金となっています。ベーカリー・シリアル産業は、高品質の原材料で生産されるため、消費者の健康への関心と、ベーカリー・パッケージ食品の消費への嗜好を満たしてきました。
  • しかし、ベーカリー製品にはかなりのカロリーが含まれています。このため、健康志向の消費者は低カロリーのベーカリー製品を消費しようとしています。一方、世界の肥満の増加は、予測期間中、低カロリー・ベーカリー製品の販売を促進すると予想されます。

ベイクド食品とシリアル市場の動向

アルチザンベーカリー製品に対する需要の高まり

  • アルチザンベーカリーは、健康志向の消費者にアピールするベーカリー製品を調理するために、全粒穀物、天然甘味料、その他の全粒穀物原料を使用することが多いです。ミレニアル世代は、全粒穀物、天然素材、新鮮な食品を好む傾向があるため、パン、ビスケット、モーニンググッズなどを含むアルチザンベーカリー製品を好みます。
  • アルチザン・ベーカリーは、大衆的なベーカリーではなかなか手に入らない、伝統的な製法で作られたユニークで個性的なフレーバーや独創的な製品を提供しています。例えば、米国ノースカロライナ州にあるラ・ファーム・ベーカリーは、15種類のパンと20種類の季節限定パンを提供しています。
  • このベーカリーは手づくりのパンを提供すると謳っており、無漂白・無臭素の小麦粉を使用しています。加えて、消費者の高品質なベーカリー商品への嗜好の高まりと、健康的で高品質なベーカリー商品にプレミアム価格を支払う消費者の意欲の高まりが、可処分所得の増加とともに、調査対象市場における職人技ベーカリー商品の成長を支えています。
  • さらに、職人によるベーカリー製品は、一般的に種子、ナッツ、栄養価を高めるためにキヌア、アマランサス、スペルなどの付加価値の高い栄養価の高い穀物を含むため、より健康的であると認識されています。意識的なパン作りの増加や職人的なベーカリー製品への傾倒は、消費パターンの変化やより健康的な食品の採用とともに、市場の売上を牽引しています。
  • 例えば、国際食品情報協議会によると、2022年には、アメリカ人の54%がより健康的な食事を心がけ、38%が減量ではなく健康的な行動に焦点を当て、37%の消費者が特定の食事や食事パターンを守っています。
  • このように、アルチザンベーカリーの高い潜在成長率は、消費者の需要を満たすためにユニークで栄養価が高く健康的なベーカリー商品を提供するベーカリーメーカーを惹きつけ、市場の成長を促進しています。
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アジア太平洋地域が現在最速の成長率を記録

  • 便利さとペースの速い生活スタイルが相まって、存在のあらゆる側面で効果的な解決策を求めるニーズが高まり、この地域全体ですぐに食べられるパン、クッキー、ケーキ、朝食用シリアル、ビスケットなどの食品の消費が増加しています。例えば、ケロッグ・オーストラリアは2021年7月、ココポップス・グルテンフリーやサルタナ・ブラン・グルテンフリーといったグルテンフリーの朝食用シリアルの新発売を発表しました。同社の主張によると、これらの製品はグルテン不耐性やアレルギーを持つ消費者の朝食シリアルのニーズを満たすために開発されました。
  • さらに、アジアのベーカリー・シリアル製品市場は、主にベーカリー製品とシリアル製品の付加価値によって牽引されています。消費者は、栄養価やハラルやコーシャなどの認証、オーガニック、革新的なフレーバーに基づく製品を求めています。この地域のベーカリー業界は、肥満の蔓延や消費者の健康的な製品に対する需要に応えるため、高繊維質のパン、グルテンフリーの製品群、低脂肪のフラットブレッドなど、健康的なベーカリー製品やシリアル製品の入手可能性と種類を増やしています。例えば、2023年1月、ネスレ・インドはKoko Krunch Millet-JowarとMunch Breakfast Cerealsを発売し、インドの消費者により多様で革新的な選択肢を提供しました。同社の製品には、全粒粉小麦粉、米、トウモロコシを使用したMunch朝食シリアルがあります。
  • さらに、職人気質のベーカリーやカフェが上流・中流階級の消費者の間で脚光を浴びています。近年、職人技を駆使したパン、ペストリー、ケーキは、スーパーマーケットのインストアベーカリーへの進出で大きな利益を得ています。インストアベーカリーは、この分野を牽引する極めて重要な役割を果たしています。これらのベーカリーでは、職人技を駆使した製品を魅力的なマルチポーション・パッケージで目立つように陳列し、衝動的な購買を生み出しています。例えば、2021年7月、マッシモはマレーシア市場で職人手作りの多穀物パンの限定版を発売しました。

ベイクド食品とシリアル産業の概要

世界のベイクド食品とシリアル市場は、このセグメントにおける複数の国内・世界企業の存在により、非常に断片化されています。複数のプレーヤーが存在し、地元プレーヤーが市場を独占しているため、競合他社間の競争も激しいです。この業界の著名なプレーヤーには、Groupo Bimbo、The Kellogg's Company、General Mills、Mondelez International Inc.、Nestle S.A.などがいます。主なプレーヤーは、M&A、事業拡大、新製品開発、提携などの成長戦略を駆使して市場開拓を進めています。

その他の特典:

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3ヶ月間のアナリストサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場定義
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場力学

  • 市場促進要因
    • 便利でヘルシーな外出先での間食需要
    • 消費者のベーカリー商品に対する傾向
  • 市場抑制要因
    • 消費者のベーカリー製品のヘルシーな代替品へのシフト
  • ポーターのファイブフォース分析
    • 新規参入業者の脅威
    • 買い手/消費者の交渉力
    • 供給企業の交渉力
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係の強さ

第5章 市場セグメンテーション

  • 製品タイプ
    • パン
    • 朝食用シリアル
    • ビスケットとクッキー
    • モーニンググッズ
    • ケーキ&ペストリー
    • その他の製品タイプ
  • 流通チャネル
    • スーパーマーケット/ハイパーマーケット
    • 専門店
    • コンビニエンスストア/食料品店
    • オンライン小売店
    • その他の流通チャネル
  • 地域
    • 北米
      • 米国
      • カナダ
      • メキシコ
      • その他北米地域
    • 欧州
      • 英国
      • ドイツ
      • フランス
      • スペイン
      • イタリア
      • ロシア
      • その他欧州
    • アジア太平洋
      • 中国
      • 日本
      • インド
      • オーストラリア
      • その他アジア太平洋地域
    • 南米
      • ブラジル
      • アルゼンチン
      • その他南米
    • 中東・アフリカ
      • 南アフリカ
      • アラブ首長国連邦
      • その他中東とアフリカ

第6章 競合情勢

  • 最も採用されている戦略
  • 市場シェア分析
  • 企業プロファイル
    • Grupo Bimbo SAB de CV
    • Mondelez International Inc.
    • Nestle S.A.
    • General Mills Inc.
    • Barilla Group
    • The Kellogg's Company
    • Flowers Foods, Inc.
    • Campbell Soup Company(Freedom Foods)
    • The Oetker Group
    • Dawn Food Products, Inc.

第7章 市場機会と今後の動向

目次
Product Code: 60117
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The baked food and cereals market is valued at USD 552.4 billion for the current year and is projected to register a CAGR of 5.69% over the next five years.

Key Highlights

  • The bakery food and cereal market is mainly driven by convenience. The necessity to embrace practical solutions in every area of life grows due to the fast-paced way of living. It's challenging for customers to spend more time cooking due to long working days. So, a busy lifestyle increases the consumption of foods like bread, cookies, cakes, and breakfast cereals that are ready to consume.
  • Additionally, a fast-paced lifestyle brought on by expanding urbanization and high purchasing capacity also significantly contribute to the rise in demand for convenient, healthy foods. According to the state of a snacking report published by Mondelez International in 2022, 64% of consumers prefer snacking as regular eating behavior over traditional mealtime.
  • Additionally, the cost of cakes and pastries is typically more than regular bread manufactured in in-store bakeries. Still, the wide accessibility of options, customization, and expanded options attract consumers to buy, thereby driving the segment's and industry's revenue. Also, there are continuous innovations as the bakery and cereal industry invests a lot in developing beneficial and nutritional products.
  • Low-carb, high-fiber, multigrain, and fortified baked food & cereals that appeal to health-conscious consumers have triggered the market growth. The bakery and cereal industry has satisfied the consumers' health concerns and their indulgence in consuming baked and packaged foods as they are produced with high-quality ingredients.
  • However, the bakery products contain a significant number of calories. Owing to this factor, health-conscious consumers try to consume low-calorie bakery products. Meanwhile, the increasing prevalence of obesity worldwide is anticipated to drive the sales of low-calorie bakery products over the forecast period.

Baked Food And Cereals Market Trends

Rising Demand for Artisan Bakery Goods

  • Artisan bakeries often use whole grains, natural sweeteners, and other wholegrain ingredients to prepare bakery goods that appeal to health-conscious consumers. Millennials tend to gravitate towards whole grains, natural ingredients, and fresh food products, thus prefer artisan bakery products, including bread, biscuits, morning goods, and others.
  • Artisan bakeries offer unique, distinct flavors and creative products that are not readily available in mass-market bakeries and are made using traditional methods. For instance, La Farm Bakery, located in North Carolina, United States, offers 15 different styles of bread and 20 seasonal breads.
  • The bakery claims to offer hand-crafted bread and uses unbleached and unbromated flour. In addition, consumers' increased preference for high-quality bakery goods and the rising consumers' willingness to pay a premium price for healthy and high-quality baked goods, along with the rising disposable income, is supporting the growth of artisan baked goods in the market studied.
  • Furthermore, artisan bakery goods are perceived to be healthier as they generally contain seeds, nuts, and value-added nutrient-rich grains such as quinoa, amaranth, spelled, and others to boost their nutritional value. The rise in conscious baking and inclination towards artisan-style bakery products, along with the change in consumption patterns and adoption of healthier food products, is driving the sales of the market.
  • For instance, in 2022, according to the International Food Information Council, 54% of Americans tried to eat healthier, 38% focused on healthy behaviors instead of weight loss, and 37% of consumers followed a specific diet or eating pattern.
  • Thus, the high potential growth in artisan bakeries is attracting bakers to offer unique, nutritious, and healthy bakery goods to fulfill consumers' demand, which in turn fuels the growth of the market.
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Asia-Pacific Currently Registers the Fastest Growth Rate

  • Convenience coupled with the fast-paced style of life has increased the need for effective solutions in every aspect of existence, leading to a rise in the consumption of foods like ready-to-eat bread, cookies, cakes, breakfast cereals, and biscuits across the region. For instance, in July 2021, Kellogg's Australia unveiled the launch of a new gluten-free breakfast cereal such as Coco Pops Gluten Free and Sultana Bran Gluten Free. Per the company's claim, these products are developed to satisfy the breakfast cereal needs of consumers with gluten intolerances or allergies.
  • Additionally, the Asian bakery and cereal products market is driven mainly by value addition in bakery products and cereal products. Consumers look for products based on nutritional value or certifications like halal and kosher, organic, and innovative flavors. The bakery industry in the region has increased the availability and variety of healthy baked and cereal goods, such as high-fiber bread, gluten-free product ranges, and low-fat flatbread, due to the prevalence of obesity and to cater to consumers' demand for healthy products. For instance, in January 2023, Nestle India launched Koko Krunch Millet-Jowar and Munch Breakfast Cereals, providing more diverse and innovative options to Indian consumers. The company's products include whole grain wheat flour, rice, and corn in Munch breakfast cereals.
  • Furthermore, artisanal bakeries and cafes are gaining prominence among upper- and middle-class consumers. In recent years, artisanal bread, pastries, and cakes have significantly benefited from their expansion into in-store bakeries in supermarkets. In-store bakeries play a pivotal role in driving the sector. These bakeries position artisanal products in prominent displays in attractive multi-portion packaging to generate impulsive purchases. For instance, in July 2021, Massimo launched the limited edition of an artisanal multigrain bread loaf in the Malaysian market.

Baked Food And Cereals Industry Overview

The global baked food and cereal market is highly fragmented due to the presence of several local, domestic, and global players in this segment. Due to the existence of several players and the dominance of local players in the market, the rivalry among the competitors is also high. Several prominent players in this industry include Groupo Bimbo, The Kellogg's Company, General Mills, Mondelez International Inc., and Nestle S.A.. The key players use growth strategies, including mergers and acquisitions, expansion, new product development, and partnerships, to fuel market growth.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS

  • 4.1 Market Drivers
    • 4.1.1 Demand for Convenient and Healthy On-The-Go Snacking
    • 4.1.2 Consumers Proclivity Towards Artisan Bakery Goods
  • 4.2 Market Restraints
    • 4.2.1 Consumers Shift Towards Healthy Substitutes of Bakery Products
  • 4.3 Porter's Five Forces Analysis
    • 4.3.1 Threat of New Entrants
    • 4.3.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
    • 4.3.3 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.3.4 Threat of Substitute Products
    • 4.3.5 Intensity of Competitive Rivalry

5 MARKET SEGMENTATION

  • 5.1 Product Type
    • 5.1.1 Bread
    • 5.1.2 Breakfast Cereals
    • 5.1.3 Biscuits and Cookies
    • 5.1.4 Morning Goods
    • 5.1.5 Cakes and Pastries
    • 5.1.6 Other Product Types
  • 5.2 Distribution Channel
    • 5.2.1 Supermarkets/Hypermarkets
    • 5.2.2 Specialist Stores
    • 5.2.3 Convenience Stores/Grocery Stores
    • 5.2.4 Online Retail Stores
    • 5.2.5 Other Distribution Channels
  • 5.3 Geography
    • 5.3.1 North America
      • 5.3.1.1 United States
      • 5.3.1.2 Canada
      • 5.3.1.3 Mexico
      • 5.3.1.4 Rest of North America
    • 5.3.2 Europe
      • 5.3.2.1 United Kingdom
      • 5.3.2.2 Germany
      • 5.3.2.3 France
      • 5.3.2.4 Spain
      • 5.3.2.5 Italy
      • 5.3.2.6 Russia
      • 5.3.2.7 Rest of Europe
    • 5.3.3 Asia Pacific
      • 5.3.3.1 China
      • 5.3.3.2 Japan
      • 5.3.3.3 India
      • 5.3.3.4 Australia
      • 5.3.3.5 Rest of Asia-Pacific
    • 5.3.4 South America
      • 5.3.4.1 Brazil
      • 5.3.4.2 Argentina
      • 5.3.4.3 Rest of South America
    • 5.3.5 Middle East and Africa
      • 5.3.5.1 South Africa
      • 5.3.5.2 United Arab Emirates
      • 5.3.5.3 Rest of Middle East and Africa

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Most Adopted Strategies
  • 6.2 Market Share Analysis
  • 6.3 Company Profiles
    • 6.3.1 Grupo Bimbo SAB de CV
    • 6.3.2 Mondelez International Inc.
    • 6.3.3 Nestle S.A.
    • 6.3.4 General Mills Inc.
    • 6.3.5 Barilla Group
    • 6.3.6 The Kellogg's Company
    • 6.3.7 Flowers Foods, Inc.
    • 6.3.8 Campbell Soup Company (Freedom Foods)
    • 6.3.9 The Oetker Group
    • 6.3.10 Dawn Food Products, Inc.

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS