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市場調査レポート
商品コード
1403907

果実・野菜原料:市場シェア分析、産業動向・統計、2024~2029年成長予測

Fruit and Vegetable Ingredients - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts 2024 - 2029

出版日: | 発行: Mordor Intelligence | ページ情報: 英文 140 Pages | 納期: 2~3営業日

● お客様のご希望に応じて、既存データの加工や未掲載情報(例:国別セグメント)の追加などの対応が可能です。  詳細はお問い合わせください。

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果実・野菜原料:市場シェア分析、産業動向・統計、2024~2029年成長予測
出版日: 2024年01月04日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 140 Pages
納期: 2~3営業日
ご注意事項 :
本レポートは最新情報反映のため適宜更新し、内容構成変更を行う場合があります。ご検討の際はお問い合わせください。
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概要

果実・野菜原料市場は今年度2,123億米ドルで、今後5年間のCAGRは4.95%と予測されています。

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主なハイライト

  • 菜食主義の消費者の増加に支えられたヘルシースナッキングの継続的な動向は、朝食用シリアル、スナックバー、スープなど、さまざまな食品への果物・野菜の応用を増加させた主な要因です。例えば、欧州では、アボカド、ベリー類、マンゴーなどの果物を使った食品やスナック菓子の需要が大幅に増加しています。果物や野菜の栄養補助食品は、心血管疾患や慢性静脈不全の治療に役立ちます。米国疾病予防管理センター(CDC)によると(2022年)、心臓発作は米国における死因の第1位です。したがって、栄養補助食品メーカーは、将来の心臓病の発生率を減らすために、果物や野菜の成分を増やしています。
  • 砂糖、人工香料、着色料、保存料などの添加物を含まない天然成分の食品・飲料製品に対する顧客需要の増加などの要因が、果実・野菜原料市場の本質的な促進要因となっています。果物原料が主要シェアを占め、次いで野菜原料が続く。飲料業界における濃縮果汁の需要増加が市場を牽引する主な要因です。飲料は、濃縮果汁、粉末、NFCジュースのいずれかの形態で、市場における果実・野菜原料の主要な用途です。消費者が官能的な体験のために新しい風味を求め、肥満や栄養不足を含む様々な健康問題に対する関心が高まっているためです。このことが、飲料セグメントにおけるフルーツピースやパウダーの需要を強く押し上げています。例えば、2021年8月、Paradise Fruits Solutionsは、チョコレート、菓子類、製パンなど様々な用途に適した、2mm~9mmのサイズと、アップル、ブルーベリー、レモン、ラズベリー、ウッドベリー、キャラメルなど8種類のフレーバーで利用可能な、すぐに注文可能な顆粒状の新シリーズを発売しました。

果実・野菜原料市場の動向

食品業界におけるオーガニック成分の需要拡大

  • 加工・包装食品産業の急速な拡大により、天然食品添加物の需要が加速し、最終的には果物・野菜エキスの売上を牽引すると予想されます。原材料、加工、包装を持続可能な栄養の連鎖と見なす人々が増えています。
  • 顧客は、製品がどのように作られ、原料がどこから来たのかを知りたがっており、これは透明性と明瞭性という広範な傾向と一致しています。そのため、市場のメーカーは消費者に対応するため、クリーンラベルやフリーフロム製品を推進しています。例えば、2022年4月、Van DrunenFarms社は、パースレーン原料の製品ラインにパースレーン粉末という新製品を発売しました。同社は、このパウダーはグリーンドリンク、スムージー、スーパーフードブレンド、機能性食品などの用途に使用できると主張しています。
  • さらに、国際糖尿病連合が明らかにしたように、2021年現在、消費者の糖尿病有病率はフランスの全人口の8.6%に達することが観察されています。こうした要因に対する消費者の意識の高まりが、従来の食品よりも自然な風味で栄養たっぷりの食品の消費を促しています。このような要因が、付加価値の高い果物、野菜、植物原料の需要をここ数年押し上げています。天然および有機のクレーム製品は、世界中で需要が増加しています。果実・野菜原料の世界市場は、栄養価の高い製品に対する消費者の需要の高まりと、クリーンラベルを謳った製品の増加によって加速しています。人工添加物不使用や非遺伝子組み換えなど、様々な表示を謳った製品の発売は、長年にわたって静かに顧客の利益をもたらしてきました。その結果、乳製品、ベーカリー、飲料、栄養補助食品など様々な産業分野で、色、食感、風味、機能性などの特性により天然果実・野菜原料の使用が増加しており、予測期間中の世界市場の成長を後押ししています。
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欧州が最大市場シェア

  • 高い栄養価を持ち、味が一定で時間の節約になり、エキゾチックな果物や野菜の成分を含む、すぐに食べられる飲食品製品の消費が増加していることが、欧州市場を牽引しています。例えば、白ブドウ/レーズン・パウダーのようなフルーツ・パウダーは、ケーキ、キャンディーなど多くの商品において天然の甘味料源となります。イタリアでは、ベーカリーや菓子類などの加工食品カテゴリーで、果実・野菜原料市場の人気が高まっています。ショ糖の一般的な供給源である甜菜粉のような植物性供給源や、ベーカリー、菓子類、ペストリー製品、チョコレートなどで天然の着色料や甘味料として使用できるアントシアニンのような色素もあります。
  • さらに、食品メーカーは、様々なベーカリーや菓子類に風味、色、美しさを加えるために、フリーズドライの果実片を使用しています。例えば、フリーズドライ・ベリーはチョコレート・バーのようなスナック製品に使用され、これらの果実は風味と色を与えます。例えば、2021年2月、ヨーロピアン・フリーズドライ・リミテッドは、増大するビーガン消費者の需要に応えるため、最新の素材であるフリーズドライ・ジャックフルーツを発売しました。同社は、フリーズドライジャックフルーツの利点は、その多様な用途、食感、豚肉や鶏肉の代用品として鍋料理に使用できることであると述べています。
  • 市場における消費者の健康志向の高まりに伴い、消費者は人工的な食材よりも自然由来のタンパク質が豊富な食品を好む傾向にあります。ブロッコリーピースやニンジンパウダーなどの野菜素材は、消費者の全体的な栄養含有量を増やすために、調理済み食品に取り入れられています。果実原料もまた、飲食品に風味と色彩を加えることができるため、市場のメーカーに広く好まれています。これらの原料は通常、アイスクリームやデザートなどの用途に使用されます。国内におけるこれらの製品の消費拡大は、今後数年間の市場成長にプラスの影響を与えると予測されています。例えば、環境・食料・農村地域省によると、2020/21年の英国における1週間当たりのアイスクリーム(チューブまたはブロック)の1人当たりの平均購入量は約115グラムでした。このように、上記のすべての要因が欧州の果実・野菜原料市場を牽引しています。

果実・野菜原料業界の概要

世界の果実・野菜原料市場は競争が激しく、国内外のプレーヤーが市場シェアを争っています。Hans Zipperle AG、Cargill Incorporated、Archer Daniels Midland Company、Agrana Group、Sensient Technologies、Olam Internationalなどの大手企業が世界の果実・野菜原料市場で重要な地位を占めています。また、ほとんどの企業は、革新的で健康的な果実・野菜原料を消費者に提供する計画で研究開発に費やしています。世界の果実・野菜原料市場で企業が採用する効果的な戦略は、新製品の発売、契約・提携、事業拡大、買収です。世界的には、消費者の嗜好の変化により、市場の活発な企業は製品革新を戦略として採用しています。企業の主な目標は、より幅広い用途の製品を提供し、あらゆる飲食品産業をサポートし、消費者の嗜好に効果的に応えることです。

その他の特典:

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3ヶ月間のアナリスト・サポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場定義
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場力学

  • 促進要因
    • 食品業界におけるオーガニック原料への需要の高まり
    • 機能性食品と飲食品における「スーパーフルーツ」成分の人気の高まり
  • 抑制要因
    • 厳しい食品安全規制
  • ポーターのファイブフォース分析
    • 新規参入業者の脅威
    • 買い手/消費者の交渉力
    • 供給企業の交渉力
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係の強さ

第5章 市場セグメンテーション

  • 原料の種類
    • 果物
      • リンゴ
      • オレンジ
      • パイナップル
      • マンゴー
      • バナナ
      • キウイ
      • ベリー類
      • ストロベリー
      • ラズベリー
      • ブルーベリー
      • その他のベリー
      • その他の果物
    • 野菜
      • ニンジン
      • ビーツ
      • エンドウ豆
      • ズッキーニ
      • バターナッツ
      • カボチャ
      • その他の野菜
  • 形態
    • 濃縮物
    • ペーストとピューレ
    • ピース
    • パウダー
    • NFCジュース
  • アプリケーション
    • 飲料
    • 菓子
    • ベーカリー製品
    • スープ・ソース
    • 乳製品
    • RTE製品
  • 地域
    • 北米
      • 米国
      • カナダ
      • メキシコ
      • その他北米地域
    • 欧州
      • スペイン
      • 英国
      • フランス
      • ドイツ
      • ロシア
      • イタリア
      • その他欧州
    • アジア太平洋
      • 中国
      • インド
      • 日本
      • オーストラリア
      • その他アジア太平洋地域
    • 南米
      • ブラジル
      • アルゼンチン
      • その他南米
    • 中東・アフリカ
      • 南アフリカ
      • アラブ首長国連邦
      • その他中東とアフリカ

第6章 競合情勢

  • 市場シェア分析
  • 主要企業の戦略
  • 企業プロファイル
    • Hans Zipperle AG
    • Archer Daniels Midland Company
    • Kerry Group PLC
    • Sensient Technologies Corporation
    • Sudzucker AG(AGRANA Beteiligungs-AG)
    • Kanegrade Natural Ingredients
    • Taura Natural Food Ingredients
    • Olam International Limited
    • Tate & Lyle PLC
    • Cargill Incorporated

第7章 市場機会と今後の動向

目次
Product Code: 52750
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The fruit and vegetable ingredients market was valued at USD 212.3 billion for the current year and is projected to register a CAGR of 4.95% over the next five years.

Key Highlights

  • The ongoing trend of healthy snacking, supported by the increasing number of consumers following vegan diets, is the primary factor that has increased the application of fruits and vegetables in different food products, such as breakfast cereals, snack bars, soups, and others. For instance, in Europe, there has been a significant rise in demand for food and snack products made from fruits such as avocados, berries, and mangoes because they are an essential component of regional cuisines and everyday foods like baked goods. The dietary supplements of fruit and vegetable ingredients help to treat cardiovascular disease and chronic venous insufficiency. According to the United States Centres for Disease Control and Prevention (CDC) (2022), a heart attack is the leading cause of death in the United States. Hence, dietary supplement manufacturers are increasing the fruit and vegetable ingredients to reduce the incidence of cardiac disease in the future.
  • Factors including increasing customer demand for food and drink products with natural ingredients that are free of added sugar, artificial flavors, colors, and preservatives, among other substances, are essential drivers of the market for fruits and vegetables as ingredients. Fruit ingredients accounted for the major share, followed by vegetable ingredients. Increased demand for fruit juice concentrate in the beverage industry is the primary factor driving the market. Beverages are the leading application of fruits and vegetable ingredients in the market, either in the form of concentrate, powders, or NFC juices, as consumers seek out newer flavors for sensory experiences and rising concerns regarding various health issues, including obesity and nutritional deficiencies. This, in turn, strongly augments the demand for fruit pieces and powders in the beverage segment. For instance, in August 2021, Paradise Fruits Solutions launched a new range of ready-to-order granulates which are suitable for use in a variety of applications, including chocolate, confectionery, and baking, and are available in sizes ranging from 2 mm-9 mm and in eight different flavors, including Apple, Blueberry, Lemon, Raspberry, Woodberry, and Caramel.

Fruits and Vegetables Ingredients Market Trends

Growing Demand for Organic Ingredients in the Food Industry

  • The rapid expansion of the processed and packaged food industry is expected to accelerate the demand for natural food additives, eventually driving the sales of fruit and vegetable extracts. Increasingly people are beginning to view ingredients, processing, and packaging as links in a chain of sustainable nutrition.
  • Customers are interested in knowing how products are made and where the ingredients are from, which aligns with the broader trend of clarity and transparency. Thus, manufacturers in the market are promoting clean-label and free-from products to accommodate consumers. For instance, in April 2022, Van DrunenFarms launched a new product called purslane powder in the line of purslane ingredients. The company claimed that this powder could be used in applications such as green drinks, smoothies, superfood blends, and functional foods.
  • Additionally, as of 2021, the prevalence of diabetes among consumers is observed to be at 8.6% of the total population in France, as revealed by the International Diabetes Federation. Growing consumer awareness about such factors has encouraged the consumption of naturally flavored and nutrition-filled foods over conventional foods. This factor has, thereby, helped drive the demand for value-adding fruits, vegetables, and botanical ingredients over the recent past. Natural and organic claim products have witnessed increasing demand across the globe. The global market for fruit and vegetable ingredients is being accelerated by increasing consumer demand for nutrient-dense products and an increase in clean-label product claims. Product launches with various label claims, such as no artificial additive and non-GMO, have silently benefited customers over the years. Thereby, the increasing use of natural fruit and vegetable ingredients in various industrial sectors, such as dairy, bakery, beverages, and dietary supplements, among others, owing to the color, texture, flavor, and functional properties of these ingredients have helped drive the growth of the global market during the forecast period.
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Europe Held the Largest Market Share

  • The growing consumption of ready-to-consume food and beverage products with high nutritional value and which are consistent in taste, save time, and include exotic fruit and vegetable ingredients, is driving the European market. For instance, fruit powders like white grape/raisin powders can be a natural source of sweeteners in many items, such as cakes, candies, etc. In Italy, the fruit and vegetable ingredients market is becoming increasingly popular in processed food categories like bakery and confectionery. There are also vegetable sources like sugar beet powder, a common source of sucrose, and pigments like anthocyanins, which can be used as a natural coloring agent and sweetener in bakeries, confectionery products, pastry products, chocolates, and many more.
  • Furthermore, food manufacturers use freeze-dried fruit pieces to add flavor, color, and aesthetic appeal to a range of bakery and confectionery products. For example, freeze-dried berries are used in snack products, like chocolate bars, where these fruits impart flavor and color. For instance, in February 2021, European Freeze Dry Limited launched its latest ingredient, freeze-dried jackfruit, to meet the demand from the growing base of vegan consumers. The company stated that the benefits of freeze-dried jackfruit come with its versatile uses, its texture, and the opportunities for use in pot meals as a replacement for pulled pork or chicken.
  • With increasing health consciousness among the consumers in the market, consumers tend to prefer naturally originated protein-rich food over artificially derived ingredients. Vegetable ingredients such as broccoli pieces and carrot powders, among others, are being incorporated into ready-to-eat meals to increase overall nutritional content in consumers. Fruit ingredients are also extensively preferred by manufacturers in the market owing to their capacity to add flavor and color to food and beverage products. These ingredients are usually used in applications like ice creams, desserts, and more. The growing consumption of these products in the country is projected to positively impact the growth of the market over the coming years. For instance, in 2020/21, according to Department for Environment, Food, and Rural Affairs, the average purchase per person per week of ice cream (tub or block) in the United Kingdom was around 115 grams. Thus all the above-mentioned factors drive the fruit and vegetable ingredients market in Europe.

Fruits and Vegetables Ingredients Industry Overview

The global fruit and vegetable ingredient market is highly competitive, with many local and international players competing for market share. Major players like Hans Zipperle AG, Cargill Incorporated, Archer Daniels Midland Company, Agrana Group, Sensient Technologies, and Olam International hold a significant position in the global fruit and vegetable ingredient market. Also, most companies are spending on R&D with a plan to provide consumers with innovative and healthy fruit and vegetable ingredients. The effective strategies companies adopt in the global fruit and vegetable ingredient market are new product launches, agreements/partnerships, expansions, and acquisitions. Globally, the active companies in the market have adopted product innovation as their strategy due to changing consumer preferences. The companies primary goal is to provide products with a wider range of uses, supporting all food and beverage industries and effectively catering to consumer preferences.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS

  • 4.1 Drivers
    • 4.1.1 Growing Demand for Organic Ingredients in the Food Industry
    • 4.1.2 Increasing Popularity of "Super Fruit" Ingredients in Functional Foods and Beverages
  • 4.2 Restraints
    • 4.2.1 Stringent Food Safety Regulations
  • 4.3 Porter's Five Forces Analysis
    • 4.3.1 Threat of New Entrants
    • 4.3.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
    • 4.3.3 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.3.4 Threat of Substitute Products
    • 4.3.5 Intensity of Competitive Rivalry

5 MARKET SEGMENTATION

  • 5.1 Ingredient Type
    • 5.1.1 Fruits
      • 5.1.1.1 Apple
      • 5.1.1.2 Orange
      • 5.1.1.3 Pineapple
      • 5.1.1.4 Mango
      • 5.1.1.5 Banana
      • 5.1.1.6 Kiwi
      • 5.1.1.7 Berries
      • 5.1.1.7.1 Strawberries
      • 5.1.1.7.2 Raspberries
      • 5.1.1.7.3 Blueberries
      • 5.1.1.7.4 Other Berries
      • 5.1.1.8 Other Fruits
    • 5.1.2 Vegetables
      • 5.1.2.1 Carrots
      • 5.1.2.2 Beetroots
      • 5.1.2.3 Peas
      • 5.1.2.4 Zucchinis
      • 5.1.2.5 Butternuts
      • 5.1.2.6 Pumpkins
      • 5.1.2.7 Other Vegetables
  • 5.2 Form
    • 5.2.1 Concentrates
    • 5.2.2 Pastes and Purees
    • 5.2.3 Pieces
    • 5.2.4 Powders
    • 5.2.5 NFC Juices
  • 5.3 Application
    • 5.3.1 Beverages
    • 5.3.2 Confectionary Products
    • 5.3.3 Bakery Products
    • 5.3.4 Soups and Sauces
    • 5.3.5 Dairy Products
    • 5.3.6 RTE Products
  • 5.4 Geography
    • 5.4.1 North America
      • 5.4.1.1 United States
      • 5.4.1.2 Canada
      • 5.4.1.3 Mexico
      • 5.4.1.4 Rest of North America
    • 5.4.2 Europe
      • 5.4.2.1 Spain
      • 5.4.2.2 United Kingdom
      • 5.4.2.3 France
      • 5.4.2.4 Germany
      • 5.4.2.5 Russia
      • 5.4.2.6 Italy
      • 5.4.2.7 Rest of Europe
    • 5.4.3 Asia-Pacific
      • 5.4.3.1 China
      • 5.4.3.2 India
      • 5.4.3.3 Japan
      • 5.4.3.4 Australia
      • 5.4.3.5 Rest of Asia-Pacific
    • 5.4.4 South America
      • 5.4.4.1 Brazil
      • 5.4.4.2 Argentina
      • 5.4.4.3 Rest of South America
    • 5.4.5 Middle-East and Africa
      • 5.4.5.1 South Africa
      • 5.4.5.2 United Arab Emirates
      • 5.4.5.3 Rest of Middle-East and Africa

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Market Share Analysis
  • 6.2 Strategies Adopted by Leading Players
  • 6.3 Company Profiles
    • 6.3.1 Hans Zipperle AG
    • 6.3.2 Archer Daniels Midland Company
    • 6.3.3 Kerry Group PLC
    • 6.3.4 Sensient Technologies Corporation
    • 6.3.5 Sudzucker AG (AGRANA Beteiligungs-AG)
    • 6.3.6 Kanegrade Natural Ingredients
    • 6.3.7 Taura Natural Food Ingredients
    • 6.3.8 Olam International Limited
    • 6.3.9 Tate & Lyle PLC
    • 6.3.10 Cargill Incorporated

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS